Bas. >pijnelijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soo_Shirley

Bas. >pijnelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 19:32

Bas.

Mijn beagle, bas.
Zo vervelend, maar toch zo zacht.
Nu niet hier, maar weg.
Ik mis je, elke nacht!

Ik had een hond, genaamt bas van 10 maanden oud.
Echt een pracht om naar te kijken. Hij heeft tijd geleden met een ongeluk hier in huis zijn linker-achterpootje gebroken.
Dat is inmiddels al weer genezen en is sterker dan ooit daarvoor. Okal heeft het klauwen met geld gekost.

Het ging niet meer, hij luistert voor geen meter naar ons.
We konden het huis niet uit, of hij blafte al.
Niks hielp, en tijd voor training hadden we ook niet echt.

Mijn ouders hadden bas samen op marktplaats gezet, en daar kregen we natuurlijk diverse reactie's op.
Maar met 1 klikte het echt super, dus ze kwamen maandag langs.
Ik was op school, en ik heb dit allemaal niet mee mogen maken, maar ik ben me hond kwijt.
Niet voor 1 dagje, niet voor een week, Voor altijd!
Het voelde meteen leeg in huis, maar ik hield me groot en heb er niet om liggen huilen.

Ik kwam vandaag (vrijdag 17 november) thuis van school, ik was zo vrolijk als nooit daarvoor.
Tot dat ik me moeder hoor praten aan de telefoon over een dieren asiel, en me vader treurig zie zitten op een bank.
Pas later begreep ik wat er aan de hand was.
Bas was maandag al meteen aan gekomen in het dierenasiel in Kampen, terwijl hij eigenlijk met mensen naar Emmeloord zou gaan.
We horen niks meer van de mensen, en het stomme is dat wij ook niet hun tel. nummer of email adres of iets in die buurt hebben.
Die mensen in het dieren asiel konden ons alles vertellen over bas, dat was geen prettig gevoel.
Aangezien we nu ook weten dat hij in 5 maanden (waarvan 4 maanden bij ons) 6 eigenaren heeft gehad.

Arme hond, en ik altijd maar boos dat hij niet naar ons luisterde.
Ik snap het nu, nu ik weet dat hij telkens bij zijn bazen weggaat en nergens een echt thuis heeft.
Stiekem hoop ik dat mijn beagle weer thuis komt, want ik mis hem zo.. en dat realiseer ik me nu pas.
Kunnen jullie dit verhaal? of weten jullie er wat meer over? neem dan a.u.b contact op nemen, ik wil zo graag weten hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren.

Mvg Shirley. Verdrietig

Siggislief

Re: Bas. >pijnelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:52

Sterkte Shirley!
Weet hoe je voelt, maar heb het nooit mee gemaakt!
Wat een rotstreek van die mensen Stoom uit je oren

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:34

idd wat een rotstreek zeg! sterkte Ach gut

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 23:12

Bedankt voor de reactie's

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:14

sterkte er mee

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 12:34

Dankje.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:47

Wat ik alleen niet helemaal begrijp..........................

Wanneer je een hond in het asiel wilt plaatsen, kun je hem hier in de buurt (regio Zuid-Holland) niet zomaar achter laten. Je dient dan zowiezo een bedrag te betalen. Wat mij 'persoonlijk' sterk lijkt, dat mensen bij jullie de hond hebben opgehaald om hem vervolgens naar het asiel te brengen..........................

Als ik een hond bij iemand zou ophalen, zou ik hem terug brengen diezelfde dag als er geen klik is. Misschien een hele rare conclusie, maar hebben jou ouders hem niet op laten halen door het asiel?

Vind het wel heel raar dat er geen gegevens zijn van die zogenaamd nieuwe eigenaar. Je wilt toch weten of je hondje goed terecht komt???? Zeker nadat het dier zoveel baasjes lijkt te hebben gehad...........

Als zou je hem weer thuis krijgen is het misschien een tip, om een advertentie te plaatsen in bladen als 'Buitenleven' of boerenbladen, zodat hij eventueel terecht kan komen op een boerenerf. (waar luiteren naar de baas niet prioriteit nr 1 heeft)

Ik snap het als je deze reactie niet terecht vind, maar dit is een beetje wat ik concludeer uit je verhaal.

Sterkte in iedergeval, ik hoop dat hij een passend tehuis vind!! Ach gut

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 12:52

linda_arnold schreef:

Wanneer je een hond in het asiel wilt plaatsen, kun je hem hier in de buurt (regio Zuid-Holland) niet zomaar achter laten. Je dient dan zowiezo een bedrag te betalen. Wat mij 'persoonlijk' sterk lijkt, dat mensen bij jullie de hond hebben opgehaald om hem vervolgens naar het asiel te brengen..........................

Als ik een hond bij iemand zou ophalen, zou ik hem terug brengen diezelfde dag als er geen klik is. Misschien een hele rare conclusie, maar hebben jou ouders hem niet op laten halen door het asiel?

Vind het wel heel raar dat er geen gegevens zijn van die zogenaamd nieuwe eigenaar. Je wilt toch weten of je hondje goed terecht komt???? Zeker nadat het dier zoveel baasjes lijkt te hebben gehad...........

Als zou je hem weer thuis krijgen is het misschien een tip, om een advertentie te plaatsen in bladen als 'Buitenleven' of boerenbladen, zodat hij eventueel terecht kan komen op een boerenerf. (waar luiteren naar de baas niet prioriteit nr 1 heeft)

Ik snap het als je deze reactie niet terecht vind, maar dit is een beetje wat ik concludeer uit je verhaal.

Dierenasiel heeft onze hond gevonden op straat, wat ik er dan van begreep. maar bas is geen hond die je los moet laten, want hij komt niet meer terug. misschien hebben ze dat gedaan.

En de mensen die bas op kwamen halen, hadden ons met prive nummer gebelt. kwamen we later pas achter dus er is geen hoop.
En wij wiste nog niet dat bas al die eigenaren al had gehad.

Tot nu wat ik begrepen hebt, is dat als wij de eigenaren niet te pakken krijgen dat bas over 2 weken naar een heropvoeding gaat, en daarna gaan ze een lief baasje voor hem zoeken. Stiekem hoop ik dat me ouders zeggen dat ze die heropvoeding laten doen, en daarna zelf weer terug willen, okal snap ik dat dat niet de juiste keus zal zijn.

Maar bedankt voor jou reactie.
Mvg Shirley

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:54

linda_arnold schreef:

ik vind het ook een beetje vreemd,want in een asiel moet je afstandskosten betalen.
kunnen jullie bas niet uit het asiel halen?en proberen om dan weer een ander baasje voor hem te vinden???

sterkte

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:55

Hoe kan je het nou een rtstreek van die mensen vinden, als je zelf ook geen tijd hebt voor training en hem weg doet. Die mensen doen toch hetzelfde als jij dan?
Bloos

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:00

Lotte1990 schreef:
Hoe kan je het nou een rtstreek van die mensen vinden, als je zelf ook geen tijd hebt voor training en hem weg doet. Die mensen doen toch hetzelfde als jij dan?
Bloos

dat vind ik erg banketstaaf dat je dat zegt Boos!
DIE MENSEN hebben er zelf voor gekozen om bas te nemen,ze hadden het ook niet hoeven doen.en dan meteen de eerste dag al naar een asiel brengen zonder de vorige eigenaar wat te zeggen vind ik al hellemaal niet kunnen....

ik denk dat shirley al genoeg verdriet heeft dat haar hond weg is,en dan moet jij ook nog zo domme opmerking maken

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:05

Okee sorry als het banketstaaf over komt.. maar ik snap het gewoon niet helemaal..
Shirley heeft er denk ik ook voor gekozen om die hond te nemen en heeft hem ook weg gebracht. Die mensen doen toch hetzelfde dan?

Alsnog wel heel veel sterkte er mee hoor, t is moeilijk om een huisdier te verliezen.

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 13:07

Wat ik even wou zeggen, de mensen die bas hadden 'opgehaalt' hebben al zijn papieren ook. en al zijn spullen enz. Boos!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:53

En wat ik dan nog wilde zeggen; Waarom hebben jullie niet overwogen de hond als herplaatsbaar op te geven bij de rasvereniging????????????

Uit jou opmerking begrijp ik dat Bas gewoon papieren had, en in 9 van de 10 gevallen kan de rasvereniging de hond herplaatsen bij mensen met kennis en ervaring met het ras!

Beagles zijn geen makkelijke honden en het niet luisteren behoort tot één van de raskenmerken van dit eigenwijze beest!

Als ik in jou schoenen had gestaan............was Bas al weer thuis geweest en had ik contact opgenomen met de rasvereniging over eventuele herplaatsing. Bloos

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:20

Meisje toch Ach gut
Het zit allemaal niet mee he..
Hoop voor je dat het allemaal goed komt en dat bas weer bij jullie komt
xx

JessiiCaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:08

linda_arnold schreef:
En wat ik dan nog wilde zeggen; Waarom hebben jullie niet overwogen de hond als herplaatsbaar op te geven bij de rasvereniging????????????

Uit jou opmerking begrijp ik dat Bas gewoon papieren had, en in 9 van de 10 gevallen kan de rasvereniging de hond herplaatsen bij mensen met kennis en ervaring met het ras!

Beagles zijn geen makkelijke honden en het niet luisteren behoort tot één van de raskenmerken van dit eigenwijze beest!

Als ik in jou schoenen had gestaan............was Bas al weer thuis geweest en had ik contact opgenomen met de rasvereniging over eventuele herplaatsing. Bloos

misschien is dat van die rasvereniging wel een heel goed idee! Lachen weet je eigenlijk wel bijna zeker dat ie goed terecht komt!

heel veel sterkte ermee! en ik hoop dat Bas een goed tehuis krijgt, of bij jullie of bij andere mensen Lachen

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:09

sterkte!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:28

hee shirley
vind het echt niet leuk voor je
maar beagles hebben een jagers instinkt en voorral buiten
als je ze buiten los heb laten lopen luisteren ze voor geen meter nee . Mijn tante heeft namelijk ook een beagle hardstikke lief beessie maar die moet je niet buiten los laten lopen zonder hem aan de lijn te houden.
en ik vind het ook heel dom van jullie dat jullie geen adres of dergelijke hebben gehad.
maarja dat is jullie keuze he
maar heel veel sterkte hoor !!

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:26

@linda_arnold : al had het aan mij gelegen was mijn lieve bas allang al thuis, maar ik heb daar niks over te zeggen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:40

Tjah..................daar kan ik ook niets aan veranderen! Misschien kun je het je ouders voorstellen, om de hond voorals nog te laten herplaatsten bij de vereniging en zolang er geen gescikt adres is thuis opvang aan te bieden ipv dat het beest nu in het asiel zit????

offtopic; waarom post je onder de account van je moeder of zie ik dat verkeerd?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:45

Waarom halen jullie die hond niet op uit het asiel en sturen hem zelf naar een heropvoedings kamp?
Als je echt zoveel van hem houd, haal je hem toch op en laat je hem heropvoeden, met het oog op dat hij niet meer meerdere baasjes krijgt. en de volgende keer beter uitzoeken wat voor een ras je in huis haalt...

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 08:47

linda_arnold schreef:
Tjah..................daar kan ik ook niets aan veranderen! Misschien kun je het je ouders voorstellen, om de hond voorals nog te laten herplaatsten bij de vereniging en zolang er geen gescikt adres is thuis opvang aan te bieden ipv dat het beest nu in het asiel zit????

offtopic; waarom post je onder de account van je moeder of zie ik dat verkeerd?

Ik zal het er overhebben.

En ik post gewoon met mijn eigen acount hoor Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 08:53

Wat hebben jullie er allemaal al aan gedaan om Bas te laten luisteren, je kan altijd via een fokker de hond laten herplaatsen.Ik weet niet of ze bij een erkend fokker vandaan komt,maar bij onze fokker is het zo dat als je je hond weg doet ze altijd terug gaat naar de fokker.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 08:56

heel veel sterkte meid! misschien kan je hier op bokt een topic openen met foto's en dat je hem zoekt, mischien kent iemand hem! Bokkers zitten toch over heel Nederland:O vast wel 1 die hem keer tegenkomt!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:52

@ JorisDy

Citaat:
Bas was maandag al meteen aan gekomen in het dierenasiel in Kampen, terwijl hij eigenlijk met mensen naar Emmeloord zou gaan.

Citaat:
Tot nu wat ik begrepen hebt, is dat als wij de eigenaren niet te pakken krijgen dat bas over 2 weken naar een heropvoeding gaat, en daarna gaan ze een lief baasje voor hem zoeken. Stiekem hoop ik dat me ouders zeggen dat ze die heropvoeding laten doen, en daarna zelf weer terug willen, okal snap ik dat dat niet de juiste keus zal zijn.

Het is dus bekend waar Bas is