Mijn beagle, bas.
Zo vervelend, maar toch zo zacht.
Nu niet hier, maar weg.
Ik mis je, elke nacht!
Ik had een hond, genaamt bas van 10 maanden oud.
Echt een pracht om naar te kijken. Hij heeft tijd geleden met een ongeluk hier in huis zijn linker-achterpootje gebroken.
Dat is inmiddels al weer genezen en is sterker dan ooit daarvoor. Okal heeft het klauwen met geld gekost.
Het ging niet meer, hij luistert voor geen meter naar ons.
We konden het huis niet uit, of hij blafte al.
Niks hielp, en tijd voor training hadden we ook niet echt.
Mijn ouders hadden bas samen op marktplaats gezet, en daar kregen we natuurlijk diverse reactie's op.
Maar met 1 klikte het echt super, dus ze kwamen maandag langs.
Ik was op school, en ik heb dit allemaal niet mee mogen maken, maar ik ben me hond kwijt.
Niet voor 1 dagje, niet voor een week, Voor altijd!
Het voelde meteen leeg in huis, maar ik hield me groot en heb er niet om liggen huilen.
Ik kwam vandaag (vrijdag 17 november) thuis van school, ik was zo vrolijk als nooit daarvoor.
Tot dat ik me moeder hoor praten aan de telefoon over een dieren asiel, en me vader treurig zie zitten op een bank.
Pas later begreep ik wat er aan de hand was.
Bas was maandag al meteen aan gekomen in het dierenasiel in Kampen, terwijl hij eigenlijk met mensen naar Emmeloord zou gaan.
We horen niks meer van de mensen, en het stomme is dat wij ook niet hun tel. nummer of email adres of iets in die buurt hebben.
Die mensen in het dieren asiel konden ons alles vertellen over bas, dat was geen prettig gevoel.
Aangezien we nu ook weten dat hij in 5 maanden (waarvan 4 maanden bij ons) 6 eigenaren heeft gehad.
Arme hond, en ik altijd maar boos dat hij niet naar ons luisterde.
Ik snap het nu, nu ik weet dat hij telkens bij zijn bazen weggaat en nergens een echt thuis heeft.
Stiekem hoop ik dat mijn beagle weer thuis komt, want ik mis hem zo.. en dat realiseer ik me nu pas.
Kunnen jullie dit verhaal? of weten jullie er wat meer over? neem dan a.u.b contact op nemen, ik wil zo graag weten hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren.
Mvg Shirley.