Een hond uit het asiel, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Een hond uit het asiel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 22:32

Nu mijn vriend en ik samenwonen willen we graag een hond erbij. We hebben al een hondje en hebben altijd gezegd dat we er nog een hond bij willen, maar dan eentje uit het asiel.
Ik wil graag ervaringen horen van mensen die ook een hond uit het asiel hebben, hoe is het gegaan, en alle andere informatie is welkom. Ik hou zelf www.dierenasiels.com in de gaten voor dieren, maar ik wil graag goed geinformeerd zijn voor we hier aan beginnen.

linky

Re: Een hond uit het asiel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:36

Wij hebben 3 honden via www.sosdier.nl superhonden en je weet veel meer van hun achtergrond!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:57

wij hebben ong 11 jaar geleden onze (helaas overleden) Flip uit het asiel gehaald, alle info die zij ons gaven klopte niet. Zo zou hij niet alleen kunnen zijn en beet hij, ook kon hij goed mee in de auto. De auto vond hij niets (logisch want daar was hij ook al 2 keer op de snelweg uit gezet) Alleen zijn ging hem prima af. Je kon hem bij een baby in de box zetten zo betrouwbaar en verschrikkelijk lief. Hij heeft nog nooit iemand gebeten. Hij is 23 maart 2006 ingeslapen. Wij missen hem nog elke dag!!!

Als je een goed gevoel hebt bij zo'n hond zeker doen!!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:59

Wij hebben vandaag een hond uit een Spaans asiel geadopteerd.
Tot nu toe is het een schatje.
Hij is lief voor mijn zoontje van 6 jaar, onze anderre hond en de katten.

Hij weet ook al dondersgoed hoe hij om aandacht moet bedelen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:53

We hebben thuis altijd honden in huis gehad uit asiels. Super om deze honden een nieuw en laatste huis te geven. maar bedenk wel dat asielhonden meestal problemen geven andesrs waren ze ook niet zo snel afgestaan. Zo hebben we eens een hond gehad die vreselijk dominant was nadat hij twee weken in een bos aangbonden heeft gezeten nadat hij was gevonden. Zonder eten en water. Dus bij eten en water kwam je niet of nauwlijks in de buurt. (kan dus met kleine kinderen gevaarlijk zijn)/. Ook andere honden accepteerde hij niet. Was verder een schat maar niet makkelijk. Toen kregen we een mechelaar uit het asiel. Super hond maar was half afgericht als politiehond. Daar dit niet afgemaakt is gebruikte ze te pas en te onpas bepaalde dingen uit die programma's. wat niet echt handig en vertrouwd is. Verder was ze ontzettend waaks zodat bezoek en uitlaten behoorlijk gecompliceerd waren. Ook alleen zijn kon ze niet en heeft ze ook niet geleerd. Daar mijn ouders de gehele dag thuis waren was dat geen probleem maar als je beide werkzaam bent kan zoiets behoorlijk wat problemen geven. Op mijn werk (DA) maak ik ook veel asielhonden mee. Ze hebben eigenlijk allemaal min of meer grotere of kleinere problemen door wat ze hebben mee gemaakt. Hier gaat veel tijd inzitten. Houdt daar rekening mee.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:57

Wij hebben een puppy uit het asiel gehad, daar loop ik nu in de wedstrijdsport mee. Hier hebben we ook veel mazzel mee gehad.
Vaak zijn de wat jongere hondjes er het beste.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:58

mijn hond komt ook uit het assiel uit spanje, en ik had ook al een andere hond.In het begin was het echt heel erg de rangorde bepalen, nu is alles ok en zijn ze dikke maatjes, het is een schat van een hond!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:01

mijn hond komt ook uit een asiel en valt super mee! we wisten niets uit zijn verleden maar nu door bepaalde dingen hebben we wel vermoedens over wat er gebeurd moet zijn. Je moet er rekening mee houden dat sommige honden daar al vanalles hebben meegemaakt maar je kan er echt een pracht van een hond aan over houden.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:02

Wij hebben een waakhond uit het asiel gehaald. Geweldig dier, nog nooit zo'n goed luisterende hond gehad, kent alle "commando's" en er komt ook geen vreemde achteraan bij de paarden, al mag die van mij altijd proberen, zal tegenvallen. Haha! Daarbuiten is het echt een ongeloofelijke fletskous en slaapt altijd bij mijn shetje in de stal. Jaarlijks krijgen we een keer controle en we mogen niet fokken met de hond, al willen we dat heel graag doen. 't Is een kruising rottweiler / Duitse Herder.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:04

Wilawander schreef:
We hebben thuis altijd honden in huis gehad uit asiels. Super om deze honden een nieuw en laatste huis te geven. maar bedenk wel dat asielhonden meestal problemen geven andesrs waren ze ook niet zo snel afgestaan. Zo hebben we eens een hond gehad die vreselijk dominant was nadat hij twee weken in een bos aangbonden heeft gezeten nadat hij was gevonden. Zonder eten en water. Dus bij eten en water kwam je niet of nauwlijks in de buurt. (kan dus met kleine kinderen gevaarlijk zijn)/. Ook andere honden accepteerde hij niet. Was verder een schat maar niet makkelijk. Toen kregen we een mechelaar uit het asiel. Super hond maar was half afgericht als politiehond. Daar dit niet afgemaakt is gebruikte ze te pas en te onpas bepaalde dingen uit die programma's. wat niet echt handig en vertrouwd is. Verder was ze ontzettend waaks zodat bezoek en uitlaten behoorlijk gecompliceerd waren. Ook alleen zijn kon ze niet en heeft ze ook niet geleerd. Daar mijn ouders de gehele dag thuis waren was dat geen probleem maar als je beide werkzaam bent kan zoiets behoorlijk wat problemen geven. Op mijn werk (DA) maak ik ook veel asielhonden mee. Ze hebben eigenlijk allemaal min of meer grotere of kleinere problemen door wat ze hebben mee gemaakt. Hier gaat veel tijd inzitten. Houdt daar rekening mee.

ik ben zelf vrijwilleger in een asiel,maar niet alle honden worden zo maar ff snel weggeven hoor.somige mensen kunnen er ook echt niet meer voor hun hond/kat zorgen.maar er zijn natuurlijk ook mensen die hun hond weg doen omdat hij wat mankeerd(agresief,niet zindelijk etc)
en asiel hond mankeert niet altijd wat hoor.er zitten echt geweldige honden tussen,waar je alles mee kan.die zeer lief zijn en alles voor je willen doen.natuurlijk zijn er soms ook honden die bijvoorbeeld niet met andere honden kunnen of niet zindelijk zijn.dat word je van te voren gezegt zodat je niet voor een verassing komt te staan als je thuis bent.

als je slim bent neem je je eigen hond mee naar een asiel waar je heen gaat zodat je kan zien hoe of het klikt met de andere hond.

suc6

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:07

Wij hebben onze bouvier uit het asiel gehaald Haha! Ze was 2 maar echt zo lief. Je kon echt werkelijk alles met haar doen. Ze is jammer genoeg nu al weer een tijd geleden overleden. Maar als je al een hond hebt zou ik die inderdaad meenemen.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:21

Wij hadden eerst zelf al een jack russel maar die kon absoluut niet alleen zijn, toen hebben we er 1 opgehaald in het asiel een bastaard echt een super lieve hond de honden hebben eerst een half uur met zijn 2en op het grasveld gespeelt om te kijken of het samen wel ging en het ging uitstekend! Ze is nu al 6/7 jaar bij ons en het is zo'n vrolijke lieve hond.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:57

Wij hebben onze max uit het asiel. Een supper hond, wel een met karakter maar daar houden we wel van. We hebben ook een pup nu (inmiddels geen puppy meer maar oke Tong uitsteken)
Die is in mijn ogen minder dankbaar, als de andere hond die we uit het asiel hebben. De asiel hond weet hoe het anders is... niet leuk... en de pup is niet anders gewend.

En als ik nu moet kiezen voor de volgende hond?
dan ga ik voor een asiel hond. Zowel voor mezelf (ik heb het gevoel dat ik dr n dier mee 'red") als voor de hond. hij is gewoon heel dankbaar.

Ik hoop dus dat je kiest voor een asiel hond. Haha! veel plezier

griebelsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:01

Pb renske eens.. zij is heel goed geïnformeerd in eindhoven. Ik zie dat je in weert woont dus misschien ga jij ook wel in eindhoven kijken.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:03

onze overleden hond was in het begin bang en terughouden die is mishandeld geweest is het vermoeden.
maar dat is later helemaal goed gekomen en we hebben er veel plezier van gehad en zij ook zeker!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 01:17

Ik kan je Eindhoven echt aanraden!!
zijn supereerlijk over je hond, wat ie wel/niet kn en wat wel/niet geschikt is voor hem
neem hem gerust meerdere keren mee om te wandelen voor je iets beslist, en ga er eens kijken, er zitten veel meer honden da die op de site staan
die van ons is aloweer ruim 2 jaar bij ons, wisten dat het een probleemhond was, bijna 10 mnd daar gezeten, werd ook niet zomaar ff 123 bij iemand geplaatst, maar kan me geen fijnere hond wensen!

en ik ken verschillende mensen met een hond uit het asiel die net zo makkelijk en lief en betrouwbaar is als iedere andere hond die niet uit het asiel komt Lachen

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:31

wij hebben onze hond ook uit het asiel
en het gaat super goed we hebben haar nu 2 maanden. ze was alleen super schrikachtig toen we haar kochten maar dat is nu al een stuk minder. Lachen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:10

Wij hebben ook een hond uit het asiel (de reddingsboei in Geleen)
We zijn nog elke dag blij dat we een asielhond hebben,
geweldig dier, heeft enkele trauma's overgehouden,
maar dat heb je toch met asiel dieren.
Verder raad ik het je zeker aan!
Let er wel op dat deze dieren lang aan de thuissituatie,
aan jou en aan vreemde mensen moeten wennen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:26

Wij hebben Pebbels uit het asiel gehald toen ze 1,5 was. op het briefje stond dat ze niet alleen thuis kon zijn, niet zindelijk was, niet luisterde, niet in de auto kon en te druk was. Het is idd een druk hondje en luisteren kon ze ook niet. maar ik ben met haar naar hondencursus geweest, ze is gewoon zindelijk (ze wordt aleen erg enthousiast als je thuiskomt en wil dan nog weleens beetje urine laten lopen). Als ze mee mag met de auto vind ze dat helemaal geweldig! Naar mijn idee hebben die oude eigenaren maar gewoon wat pietlullige redenen opgegeven om haar te lozen.

Ik ben in ieder geval superblij met mijn "pleb"

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:55

wij hebben onze rottweiler ook uit het asiel. het is een schat van een hond, waar geen kwaad in zit. ze hadden hij was aan een paal gebonden dus ze wisten veder niks over zijn verleden. ik werk zelf ook in dat asiel en je wordt daar altijd goed ge infomeerd.je kan daar eerst drie keer met de hond komen wandelen, zodat de hond en de mensen goed kenis kunnen maken.
ook moeten anderen gezinsleden en honden van het gezin ook mee. als je katten hebt wordt daar gekeken of de hond met katten kan

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:10

Ik loop nu stage in een asiel. En er zitten honden bij die helemaal niks hebben maar dat bv de oud eigenaren hem hebben af moeten staan omdat ze gingen verhuizen naar een bejaarde tehuis. Er zijn honden gevonden. er zit van alles bij, maar ik vind dat ieder dier een nieuw plekje verdient. Kan een hond er wat aan doen dat die gedrags problemen oid heeft gekregen door zijn vorige eigenaar...

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:16

Heb meerdere asielhonden gehad, allemaal geweldige dieren die gelukkig heel oud geworden zijn. Ik wil alleen nog maar herplaatshonden.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:18

Onze hond is ook uit het asiel. Ze was 5 maanden. Het is trouwens een golden retriever. Ze was heel bang en wij denken dat ze mishandelt is geweest (bang als je je stem verheft, gaat liggen, verstopt zich en dergelijke) nu is dat dus allemaal ene heel stuk minder. En we zijn blij dat we haar eruit hebben gehaald!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:44

Ik heb mijn Rottweiler ook uit het asiel. Ze was toen 14 weken oud, dus er kon ook nog niet zoveel verpest wezen.
Maar er zijn erg veel leuke honden in de asiels te vinden. En voor een volgende hond zou ik ook zeker eerst in het asiel kijken.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:28

Wij hadden een herder kruising uit t asiel.. ze was half jaartje jong..
Ze was voor mijn oma die een paar jaar later kwam te overlijden.
Toen hadden wij dr in huis genomen het enige nadeel was dat ze verschrikkelijk bang was voor harde knallen..
Overens is ze toch 15 jaar bij ons geweest!!

(zelf heb ik vorig jaar een pup gekocht uit een nest)