Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wilawander schreef:We hebben thuis altijd honden in huis gehad uit asiels. Super om deze honden een nieuw en laatste huis te geven. maar bedenk wel dat asielhonden meestal problemen geven andesrs waren ze ook niet zo snel afgestaan. Zo hebben we eens een hond gehad die vreselijk dominant was nadat hij twee weken in een bos aangbonden heeft gezeten nadat hij was gevonden. Zonder eten en water. Dus bij eten en water kwam je niet of nauwlijks in de buurt. (kan dus met kleine kinderen gevaarlijk zijn)/. Ook andere honden accepteerde hij niet. Was verder een schat maar niet makkelijk. Toen kregen we een mechelaar uit het asiel. Super hond maar was half afgericht als politiehond. Daar dit niet afgemaakt is gebruikte ze te pas en te onpas bepaalde dingen uit die programma's. wat niet echt handig en vertrouwd is. Verder was ze ontzettend waaks zodat bezoek en uitlaten behoorlijk gecompliceerd waren. Ook alleen zijn kon ze niet en heeft ze ook niet geleerd. Daar mijn ouders de gehele dag thuis waren was dat geen probleem maar als je beide werkzaam bent kan zoiets behoorlijk wat problemen geven. Op mijn werk (DA) maak ik ook veel asielhonden mee. Ze hebben eigenlijk allemaal min of meer grotere of kleinere problemen door wat ze hebben mee gemaakt. Hier gaat veel tijd inzitten. Houdt daar rekening mee.