Ik heb een normale kattenbak alleen het klepje is eruit. Als mijn katten er nu uitkomen komt er heel veel grit mee naar buiten en kan ik 3x per dag gaan stofzuigen. Zelfs toen het klepje er nog WEL zat kwam het er met bakken uit. Het blijft allemaal hangen in die pootjes denk ik maar ik word er helemaal gek van!! Ik heb ook al houtkorrels gehad maar dan krijg ik hetzelfde resultaat. Ik heb stoffer & blik er al bij liggen maar ik kan wel aan de gang blijven...
Is er een manier waarop ik niet 3x per dag hoef te zuigen? Zijn er misschien speciale kattenbakken voor?
Goh geen idee.. Misschien nóg een ander soort proberen? Ik heb er eigenlijks nooit last van, ja misschien 1 of 2 korreltjes die ervoor liggen. Misschien zijn je katten wel gewoon niet zo netjes.. kan ook, dat ze het over de rand heen graven??
een ruw matje leggen voor de kattenbak... dan valt het van hun pootjes van zodra ze eruit komen, ook blijft het zand dan in de mat (uit het zicht) en hoef je die maar één keer uit te kloppen...
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, omdat ik er niet zo'n last van heb, maar heb ooit de volgende tip gehoord:
De kattenkorrels komen er vaak mee uit omdat ze wat snel uit de kattenbak komen. Dus kun je de uitgang van de kattenbak juist richting muur plaatsen (natuurlijk er wel zover af dat ze er in kunnen lopen). Dan kunnen ze niet uit de bak springen, maar moeten ze er rustig het hoekje om uitlopen. Je zou het eens kunnen proberen.
hier het zelfde probleem, heb nu een jong katje, die niet alleen de kattenbak gebruikt voor zijn behoefte, maar het ook nog eens heel leuk vind om al het grind naar buiten te krabben!
Ik heb ook dit probleem, mijn kat schudt haar voetjes uit als ze naar de bak is geweest, en het hele huis ligt dan vol met witte korrels... We hebben ook al andere korrels geprobeert, en een matje, maar dat hielp niet..
En ook ik heb dit probleem. Ga de oplossing van EmEm maar eens uitproberen. Hoop wel dat ze het dan niet te veel moeite vinden om in hun kattenbak te komen zodat ze ergens anders gaan plassen.
Houtkorrels heb ik ook al geprobeerd maar dan willen ze niet meer op de bak.
Je hebt die matjes ook als stukken rubber met ribbeltjes, is wellicht gemakkelijker schoon te maken in het geval van erop plassen... Heb ze ook voor de bak liggen, er komt wel grit mee uit, maar het meeste blijft daarin steken.
Ik ga die tip van de kattenbak tegen de muur plaatsen wel even proberen. Goed idee. Een matje had ik ook nog niet aan gedacht...misschien dat dat ook helpt. Soms zijn ze gehaas als ze eruit komen maar soms lopen ze gewoon en dan valt het nog op de vloer.
Ik heb kattebakkorrels van Biokat, die zijn wat zwaarder dan de gemiddelde kleikorrels en blijven niet zo erg aan de pootjes plakken. Bij mij (ik heb twee bakken) valt het relatief mee, alleen bij de uitgang van de bakken liggen wel wat korreltjes, maar met stoffer en blik is het zo weer opgeruimd. Deze korreltjes lopen ze niet het hele huis door!
Ik heb de kattenbakken in een witte opvangbak gezet, die je normaal gebruikt om je wasmachine in te zetten. Ik heb gewoon 1 kat die het een sport vindt om de korrels als een idioot naar buiten te vegen. . Maar nu blijven ze in de bak achter en blijft de grond mooi schoon.
Ik heb hetzelfde probleem! heb laatst zo'n matje gekocht die je voor de uitgang legt,een van de duurste aangezien dat zeker zou werken (met die haartjes wat fijn zou aanvoelen onder hun pootjes , maar helaas gebruikte ze de bak niet meer maar dat matje... Dat ding was dus weer snel de deur uit... Dat betekend inderdaad wat vaker stofzuigen
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 16-11-06 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt
ik heb er ook last van maar meer omdat mijn kat dus ook zichzelf de halve dag vermaakt door het grit zo ver mogenlijk de bak uit te gooien ik blijf braaf 3 keer per dag zuigen:D
Ja, daar heb ik dus geen zin en en eigenlijk ook geen tijd voor...ik ga toch echt niet in mijn lunchpauze stofzuigen...ik doe het gewoon 's avonds en meer niet...of er moet visite komen...