LilianR schreef:Ik heb wel 2 syrische hamster mannetjes bij elkaar. Zitten nu al 1,5 jaar bij elkaar en het gaat super. Maar dat komt denk ik omdat het broertjes zijn en dus vanaf hun geboorte al vriendjes zijn. Er heeft nog nooit een gevecht plaatsgevonden. Ja nu zullen jullie wel zeggen: Dan heb je puur geluk gehad maar ik zou het nooit doen! Mijn vader heeft vroeger thuis áltijd een stuk of 3 goudhamsters bij elkaar gehad en dat ging ook altijd goed!
Het kan goed gaan. Maar in de meeste gavallen gaat het fout. En bovendien zijn het van nature super solitaire dieren, gelukkig zullen ze er ieder geval nooit van worden!
Hetzelfde als dat je een cavia of rat alleen houdt terwijl dat juist groepsdieren. Die zullen ook nooit gelukkig zijn!
Ik vind het erg dom om tegen beter weten in deze hamsters samen te houden. Je gaat geen solitaire dieren samenhouden met het risico dat er op een morgen een half aangevreten in de kooi ligt.
Met nestgenootjes is de kans idd wel groter dat het goed gaat. Maar dan nóg raad ik het om bovengenoemde redenen af.
Als ik hamster fok en mensen willen ze samen houden kunnen ze het wel vergeten, die krijgen de dieren niet mee. 
Het samenhouden van deze hamstersoort doe je dan puur in eigenbelang omdat je het zogenaamd leuk vindt. En dat is de verkeerde intentie om ze te houden.
Zowieso worden de meeste syren op een totáál verkeerde manier gehouden en meestal ook met een wiel van 15 cm voor dwerghamsters, maar laat ik daar maar niet over beginnen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-06 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt