Konijn niest de hele tijd , Wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Konijn niest de hele tijd , Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 20:06

Hoi ,
Wij hebben een konijn die de hele tijd aan het niezen is maar weten niet waar het van komt en wat we nu moeten doen. Boos!
Het konijn is wel al 8 jaar oud en het andere konijn en de 4 cavia's hebben er geen last van , ook krijg ze genoeg vitamines binnen en hebben ze een schone kooi.
Wie weet misschien wat het kan zijn ? (komt het misschien door ouderdom?)
Als het zo door blijf gaan gaan we natuurlijk wel even langs de DA .
Groetjes Anouschka.

djonnie

Re: Konijn niest de hele tijd , Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:57

Het kan zijn dat het een verkoudheidje heeft opgelopen maar je weet het nooit bij oude konijnen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:21

Dat kan idd een verkoudheid zijn, let hier wel mee op, mijn konijn is daar ook van gestorven, er zat water in de longetjes. Oppassen en binnen zetten, en naar de da dus!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:20

Ik zou naar de dierenarts gaan, want een verkoudheidje klinkt misschien niet veel, maar bij konijnen kan dit dodelijk aflopen! Hoe langer je wacht met behandelen, hoe groter de kans is dat ie er nooit meer vanaf komt!
Gr.
Naatje

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:58

Hoi,
We zijn al naar de dierenarts geewest die zij dat het gewoon een koudje was.
En ze staat al binnen(altijd)!
Groetjes Anouschka

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:01

Was even op me zus der acount.
En de da zei dat het konijn gewoon minder weertand heeft , net als oude mensen meestal.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:27

Mhm, als ik jou was zou ik tog even naar een andere dierenarts gaan, want dat klinkt nou niet echt overtuigend in mijn oren Knipoog. Als ze geen kou gevat heeft, dan denk ik tog dat er iets bacterieels aan de hand is.
Gr.
Naatje

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 19:57

We laten morgen een kennis er nog even naar kijken(is dierenarts geweest) , en dan weten we hopelijk meer.
Groetjes Anouschka

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 14:44

Het was gisterochtend nog niet over dus is ze vannochtend even naar de DA een antibioticabrikje wezen halen , als het niet overgaat komt het door de ouderdom.
Groetjes Anouschka

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:16

veel konijnen zijn ziek deze tijd van het jaar. we krijgen veel konijnen binnen op de kliniek

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:01

ff laten controleren door een da je weet nooit wat het is, en van uit onze pc kunnen we ook alleen maar gokken...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:01

Nou zoals me zus al zei :: Ze heb een prik met antibiotika gehad en als het daar niet van over gaat komt het door ouderdom.
Ze is al 8 dus.
En ook een albino.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:12

Mhm, komt er snot uit haar neus?
Want als dat zo is voldoet een prikje antibiotica niet hoor, dan moet ze echt een stevige kuur krijgen.
Staat ze trouwens binnen? Want als er geen snot uit de neus komt en de neus gewoon mooi droog is enzo, kan het door de droge verwarminglucht komen.
Gr.
Naatje

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:16

De neus is droog met korstjes.
En ja ze staat binnen al heel de leven.
Omdat 2 konijnen van ons die buiten stonden door een mug zijn gestoken een keer en de pijp uit gingen.
En we weten niet echt of het snot is waarschijnlijk gewoon vocht.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 09:19

Het gaat al wat beter en ze eet ook gewoon goed en Pubelia ze is goed gecontoleerd door een goede DA. waar we al jaren komen.
Als het echt mis zou zijn zou die het wel zeggen ons vorige konijn heeft die ook gewoon geopereerd enzo en de hond is daar ingeslapen , en ze staat binnen ja.
Ze heeft aan de ene kant van de neus een korstje van opgedroogd snot zitten maar ze ziet er al veel beter uit.
Ga nou der neusje weer even schoon maken en een appeltje geven.
Groetjes Anouschka.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:51

Ze eet inderdaad goed maar heb echt super erge traan ogen en een hele dikke kost op de neus.
Dus mischien overlijd ze binnenkort wel.
Hoop het niet.
SNIKSNIK.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:51

Ee, infectie van de ogen of luchtwegen, kan idd niet voldoende zijn door misschien alleen antibiotica te geven. Geef ze in elk geval veel hooi, zodat de darmpjes blijven werken!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 11:02

Het is geen infectie van de ogen of luchtwegen dat weten we zeker het is echt een verkoudheid alleen weten we niet of ze der bovenopkomt doordat ze natuurlijk ookal op leeftijd is!
Ze had een hele harde korst snot op de neus die we der niet afkregen met schoonmaken maar vanochtend toen ik beneden kwam zag ik dat die der gelukkig wel af was ook hebben ze genoeg hooi in de kooi liggen en lig ze bijna de hele dag met het andere konijn te kroelen!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 11:06

Nou ik heb net nog even een plakje hooi gegeven en toen ik bezig was het uit het pak te halen kwam ze gelijk van het huisje af en ging op twee poten staan en zit er nu lekker in dus ik denk dat ze zometeen wel weer hooi gaat eten.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:40

Hoe wil je zo zeker weten dat het geen infectie is? Knipoog heb je wat traanvocht en snot laten onderzoeken? Als je dat hebt gedaan kan je pas echt zeggen of er een infectie is of niet.
Als ik heel eerlijk mag zijn klinkt het wel naar een infectie, aangezien dr oogjes ook zo erg tranen.
Als ik jou was zou ik alsnog naar een andere dierenarts gaan, lijkt me niet echt dat diegene echt veel verstand van konijnen heeft ...
Gr.
Naatje

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 17:46

We zijn al naar twee dierenartsten geweest en naar een kennis van ons die dierenarts geweest is .
Onze eigendierenarts heeft er toen antibiotica gegeven en zij dat het geen infectie was maar een verkoudheid onze kennis zij het en de andere dierenarts.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 11:43

Nou, dan kan het een bacteriele infectie zijn, aangezien hij antibiotica heeft gegeven. Het hoeft niet perse een virale infectie te zijn. Maar aangezien hij er niet op reageert...
In elk geval goed dat ze toch hooi knabbelt!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:06

En naar meer DA mogen we niet van onze ouders ermee dus.
Omdat we al naar twee zijn geweest,en die kennis van ons en ze alle drie het zelfde zeggen.
En ze al op leeftijd is.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:41

We zijn vandaag weer naar de DA geweest.
Ze weten nu wat ze heb , ze heb influenza.
We moeten nu 5 dagen lang 2 of meer keer per dag de neus met ons nagels schoonmaken en 2 keer per dag een antibiotika spuit geven.
Ook als ze niet eet moeten we er babyvoeding geven,maar tot nu toe eet ze gewoon nog.
Als het over vijf dagen nog niet minder is dan moeten we terug om der te laten inslapen.
En als het over vijf dagen wat beter gaat moeten we als nog terug maar dan voor een nieuw kuurtje.
Hoop dat het goed gaat komen.
Ben zo gehecht aan der we hebben er nu al bijna 8,5 jaar.(we hebben der vang heeel klein en ze is nu bijna 8,5)
Duimen jullie mee?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:47

Heeey!
Ik duim wel mee, al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit over influenza gehoort heb bij konijnen (wat overigens de medische naam voor griep is Knipoog). Dus ik blijf erbij dat het snot is Lachen.
En als het echt snot is, dan is een kuurtje van 5 dagen niet lang genoeg. Mijn konijnen hebben soms echt kuren Antibiotica van 1 maand gehad, als ze er echt last van hadden. Ook zou ik niet te' snelle beslissingen treffen, als ze verder gezond is en vol levenslust, zou ik haar niet zomaar in laten slapen. Al helemaal niet na een kuur van 5 dagen Knipoog je merkt pas verbeteringen als ze het AB wat langer krijgen, dus verwacht niet dat het van de ene dag op de andere in een keer beter is.
Succes Lachen
Gr.
Naatje