de knoop doorgehakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geit

de knoop doorgehakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 18:02

gister heb ik dan uiteinderlijk de knoop maar doorgehakt.
ik zal even in het kort het verhaal van Babbous vertellen.

babbous is een kruizing mechelaar van iets ouder dan een maand.
hij kwam terecht als pup zijnde bij een alcoholist waar hij de nodige leed bij heeft geleden.
hij is toen in een asiel in belgie terecht gekomen en vanuit daar is hij naar een vrouwtje in nederland gegaan.
Babbous had angst voor vreemden en vooral voor mannen.Wegens omstandigheden kon ze de hond niet houden en heb ik besloten om hem een plekje te bieden hier.
Dat ging niet zonder dalen maar ook zeker niet zonder eruit te komen.
Babbous vond echt alles eng maar na een tijdje ging het beter.Mijn vriend kon steeds meer met hem en mense die hier vaak over de vloer komen vond hij geweldig.
Hij ging op vrijdag avond mee naar het jongerencentrum om in contact te komen met mensen en hij vond het daar ook geweldig.
Iedereen ging met rust met hem om.
Maar babbous verandere ook negatief.Zo begon hij dominant te worden tegenover mijn vriend,met uitlaten viel hij uit naar buitenlanders (ja ik heb een rasistische hond :S), en begon hij steeds vaker andere honden te bijten en kon hij niet alleen zijn.
Ik heb contact opgenomen met een gedragstherapeut want ik wou zo graag wat voor die hond doen.

maar een gedragstherapeut kost veel,heel veel geld en aangezien Babbous niet alleen kan zijn kan ik niet gaan werken om dat te bekostigen.
Dus heb ik besloten om hem een ander plekje te geven.
Na de papieren nog even goed doorgelezen te hebben kwam ik erachter dat Babbous hier illegaal is.
zijn vorige eigenaar had hem nooit aan mij over mogen geven maar had hem terug moeten brengen naar de belgische dierenbescherming.
Ik heb hun vanmiddag opgebeld en het verhaal uitgelegt.
Morgen bellen ze me terug en daarna zullen ze hem op komen halen.
De vorige eigenaresse zal hierdoor een flinke boete krijgen en als ik hem weer door had gegeven aan een ander ik waarschijnlijk ook vandaar de beslissing om hem terug te brengen naar hetgeen hij werkelijk van is.

Ik vind het echt ontzettend poedersuiker,klote,schijt dat ik me hond niet kan houden.In de tijd dat hij bij me was en nog heel even is hebben we echt een sterke band gekregen die gewoon onbeschrijfbaar is.
Die hond is waar ik ben.gaat door het lint als hij ziet dat ik even wegloop.
maar het is beter voor hem als ze een goed huis voor hem kunnen vinden waar ze de mogenlijkheden hebbe om dit tophondje weer goed op de rails kunnen krijgen.

hier een filmpje over Babbous

http://www.youtube.com/watch?v=YGlWAaIkZlo

Hanin

Re: de knoop doorgehakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:54

Wat jammer dat je hem niet kon houden ! Echt balen, zeg. Hopen maar dat ze een goed baasje voor hem vinden...en jij sterkte ...

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 20:20

ja ik baal er echt ontzettend van en voel me echt zwaar klote, maar hij zit beter ergens waar ze gewoon de mogenlijkheden hebben om hem op het goede spoor te krijgen.
de tijd heb ik er zelf wel voor alleen doordat hij niet alleen kan zijn en ik dus niet kan werken heb ik die mogenlijkheid financieel gewoon niet.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:09

sterkte.........

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 22:17

tnx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:30

Ik hoop echt dat hij een nieuw lief baasje krijg! Ik heb met eigen ogen gezien hoe sterk jullie band is inderdaad dus snap echt dat je je banketstaaf voelt!
Tis zo'n leuk dinkie! Maar het komt vast goed Ja

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:37

Allereerst heel erg veel sterkte gewenst.

Wij hebben zelf ook een mechelse herder gehad. Ook onze hond had geen goede inprentingsfase gehad. En hij vertoonde hetzelfde gedrag als wat jij beschrijft. Hij ging steeds meer naar ons pap neigen en werd steeds dominanter naar ons toe. En wij (m.n. mijn zusje en ik) konden niet met die dominantie omgaan.
Uit mijn eigen ervaring kan ik dus zeggen dat je een zeer wijze beslissing hebt genomen. Als de inprentingsfase eenmaal "mislukt" is (en dan met name bij zulk soort honden), krijg je dat zelden zelf nog goed.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 13:15

bedankt allemaal Lachen
die dominantie is gewoon zwaar poedersuiker.Babbous kwam hier binnen de allereerste keer om even te kijken of hij hier goed terecht kwam en hij had alleen aandacht voor mijn vriend.Super positief natuurlijk voor een hondje die ooit door een man zo de grond in getrapt is om het zo maar even te zeggen,want hij vond mannen o zo eng.
dat was ook de grootste reden waardoor ik zei van ja dit is het gewoon.maar vanaf de dag dat hij hier echt heen ging verhuizen heft hij alleen nog maar aan mij gehangen.Beetje bij beetje ging het beter tussen hem en mijn vriend en begon hij mannen beetje bij beetje meer te vertrouwen totdat hij dominant werd tegenover mijn vriend.
dat is er met veel liefde aandacht en leverworst uitgegaan maar we gaan 1 puntje vooruit maar 4 achteruit.
ik heb in die korte tijd dat hij bij mij is zoveel met dat beestje bereikt(je herkent hem niet terug van hoe hij was de dag toen hij hier kwam) maar ja hetgeen wat we wouden bereiken bereiken me maar er zijn teveel andere problemen bijgekomen die ik van te voren niet had kunnen overzien en waarvan ik nu niet de mogenlijkheid heb om dat er uit te krijgen.
en dat is gewoon zwaar poedersuiker.
maja ik ga nog even genieten van de paar dagen dat hij hier nog is.
vanmiddag word ik gebeld door de belgische dierenbescherming over hoe en wat en wanneer ze hem op komen halen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:44

Jammer hoor Chantal...
Hoe lang hebben jullie hem nu gehad?
Babbous is echt een leuk beest, hopelijk komt ie bij een fijne nieuwe baas terecht!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:19

nou ik ben net gebeld door de dierenbescherming.
ze vroegen of ik de hond nu zelf wou houden.euhm nee anders had ik niet gebeld.
ze gaan nu contact opnemen met de vorige eigenaar en die moet hem weer terug nemen en zich aan de afspraken houden die in het contract tussen haar en de dierenbescherming staan.
als het goed is krijgt ze er geen boete voor en daar ben ik wel blij om want ze wou gewoon het beste voor Babbous en dat was niet terug naar belgie.
maar goed nu is het dus afwachten op reactie van haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:07

hmm hoop dat ze het in iedergeval een beetje positief opneemt...En hoop niet dat er gebeurt wat je gistere zei

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 15:11

ik hoop het ook niet.
als ze hem niet terug neemt en hij moet terug naar belgie is er voor hem alleen gewoon weinig hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:13

ja snap het....arm ding, hij's zo leuk Lachen

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 17:56

ik heb net reactie op mijn mailtje gehad van haar.
het komt erop neer dat ze hem niet terug neemt.Daar kan ze problemen mee gaan krijgen aangezien ze nog steeds verantwoordelijk is voor Babbous. De wase dierenbescherming in belgie vond het te ver om hem op te komen halen zeiden ze vanochtend en ik heb geen vervoer hier dus ik ben beniewd hoe dit allemaal gaat lopen.

ook ben ik erachter dat ze mij niet de waarheid over Babbous heeft verteld toen ik hem in huis nam.
ze vertelde dat hij 1 keer iemand uit angst in zijn kuit had gehapt.dus hap en los in het velletje.
nu stuurde ze dus net een mailtje naar de Wase en stuurde die ook even door naar mij.

In dat mailtje stond:
Echter ging Babbous zich steeds anders gedragen en dat werd problematisch. Dit was vooral op de momenten dat er vreemde mensen op bekend terrein kwamen. Dan zette hij zijn angst om in agressie. Dit kwam tot uiting dat hij mensen van achter besloop en in hun kuit beet. Dit heb ik op alle mogelijke manieren geprobeerd te veranderen maar het dit ging niet.

als ik dit had geweten had ik hem dus never nooit niet in huis gehaald.ze verteld mij dat hij een keer iemand even had gebeten maar ondertusse gebeurde dit dus regelmatig.
ik vond het al zo vreemd dat hij wel bang was voor naderende mensen maar dat als ze voorbij waren en met de rug naar ons stonden dat hij eropaf ging.
ik heb dus ontzettend geluk gehad dat er NOG niks echt is gebeurd in de tijd dat hij hier zit.
ook stond in dat mailtje dat z het niet over haar hart kon verkrijgen hem terug naar het asiel te doen want ze zou niet willen dat hij ingeslapen werd.
kortom die hond zou eigenlijk niet herplaatsbaar zijn.
ik wacht nu af op reactie van de Wase dierenbescherming en in mijn achterhoofd hou ik al wel dat ik een mailtje kan krijgen dat hij een spuitje moet krijgen.
Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:43

jeetje ze heeft dus gewoon gelogen? Misschien had dit diertje nog veel meer schade aangericht bij andere personen! Ik vind niet dat je daar over kunt gaan liegen.
Maar ik hoop niet dat hij een spuitje krijgt, hij leek zo lief

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:54

Oh wat verschrikkelijk!
Veel sterkte Kusje
Ik hoop het beste voor hem

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 22:36

ja ik vind het echt heel erg.vooral voor Babbous.
er had hem veel stress en angst bespaard kunnen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:40

Jeetje wat een naar verhaal. Veel sterkte en ik hoop ook het beste voor hem..

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 01:16

tnx Lachen

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 01:35

Ik heb een mechelse herder reu en herken veel van zijn gedrag in jouw hond.
Mijn mecheltje is ook erg dominant. Soms ook naar andere reuen maar doordat hij goed luisterd komt het eigenlijk nooit op een confrontatie aan.
We hebben zelfs nog een grote reu in huis en dit gaat super.
Onze hond was pup toen hij bij ons kwam en ik en mijn vriend hebben altijd alles met hem kunnen doen.
Maar het laatste jaar (hij is nu 5 jaar) bijt hij als ik onverwachts aan zijn lijf komt als hij ligt.
Hij is heel gevoelig op zijn lijfje en ik weet dat als hij bij me ligt ik niet aan zijn lijf moet zitten.
Mijn hond is echt een angstbijter en bijt omdat hij schrikt voor onverwachte bewegingen.
Als hij staat doet hij het niet.
Echter bij een DA is hij echt onbetrouwbaar.
Maar onze hond is zo gevoelig. Hij heeft zo'n klein hartje en is zo trouw. Het is zo jammer dat juist dit soort honden (mechels) zo vaak verkeerd wordt begrepen.
Gelukkig is onze hond is niet agressief naar mijn partner en kan wel alleen zijn.
Is het niet mogelijk dat je je hond laat castreren? Waarschijnlijk zal de dominantie dan verdwijnen.
Ik denk dat jou hond bij een ander geen kans heeft op een dierwaardig leven.
Ik hoop niet voor je hond dat hij ergens voor bewaking komt te zitten want ik weet wel dat juist de mechelse herders heel erg gevoelig zijn. Ze zijn zo snel opgefokt en bijten dan.
Ze worden niet voor niets voor politiewerk gebruikt.
Wellicht kun je toch zelf de hond nog een goede tokomst geven.
In een asiel heeft hij geen kans. Er is een overschot aan mechelse herders.

heel veel sterkte en succes met je hond.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 01:51

babbous is al gecastreed.de reden daarvan was ook inderdaad dat zijn dominantie dan mischien iets zou veranderen.
babbous is mij ook 100%trouw en heeft een heel klein hartje en naar mij toe ook absoluut niet agressief.hij zal me nooit maar dan ook nooit wat kwaads doen.naar mij luisterd hij ook super maar daar blijft het bij.
Hij zal waarschijnlijk inderdaad nooit een leuk prettig leven leven.altijd die angst die dan maar omgezet word in agressie,ene moment uit angst andere moment uit dominantie.
het is gewoon zonde dat zijn inprentings periode zo poedersuiker is verlopen.Bij een alcoholist die zijn buien op hem af reageerde.
ik heb al een paar aanboden gehad van mensen waarvan ik zeker weet dat hij de sport of bewaking in zal gaan en dat zal deze hond nooit aankunnen.
ten tweede mag dat niet want hij is en blijft van de Wase dierenbescherming.
Ik kan hem echt geen normaal hondwaardige toekomst geven omdat ik geen geld heb om met profesionele hulp met zijn problemen aan de gang te gaan aangezien hij niet alleen kan zijn en ik daardoor niet aan het werk kan om geld voor hem te verdienen.
ik wil hem niet weer bij de dierenbescherming hebben maar ik moet wel.hij is van hun en zijn vorige baasje krijgt nu al een boete van 250 euro wegens het niet nakomen van het contract en als ik hem ook weer herplaats dan krijg ik nog meer problemen.
herplaatsen heeft trouwens geen nut want die hond word er niet beter op.
hij heeft voor de 2e keer in zijn leven iemand volledig leren vertrouwen en hij verliest ze allebij de keren.
daarom zei ik al er had die hond een hele hoop stress en angst en onzekerheid bespaard kunnen blijven.
ik denk (en meerdere met mij) dat er voor dit (top) hondje maar 1 oplossing is. Boos!

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 02:03

Je moet inderdaad zien te voorkomen dat er geleurd gaat worden met je hond.
Ik kan natuurlijk niet beoordelen wat je moet gaan doen maar wellicht kun je proberen via de mechelse herder stichting of via advertenties de hond proberen te herplaatsen. De dierenbescherming wil hem toch niet terug hebben?
Heb je overigens ook al eens geprobeerd om iets van homeophatische middelen te geven zoals vine?
Als ik zie hoe jou hond met jou en de katten omgaat dan is hij echt niet vals.
Eigenlijk kun je hem geen ongelijk geven om te reageren zoals hij dat doet.
Het zou toch geweldig zijn als hij op een paardenbedrijf bij een particulier zou kunnen rondlopen.
Ik heb zelf weleens gedacht om een foto reading te laten doen bij mijn hond om er achter te komen warom hij zo gevoelig reageerd. Ik weet niet of dat het echt zou helpen maar een collega van mij heeft al eens haar huisdier laten readen en er kwamen heel verassende dingen uit.
Al met al wens ik je heel veel sterkte toe en ik hoop op een goede oplossing voor je hond.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 02:04

mijn vriend zei gister toen we met hem gingen wandelen nog:
als we een filmpje zouden maken van alleen jou en die hond ben je hem bij wijze van spreke binnen 5 minuten kwijt aan 100 mensen.
maak je een filmpje als jij er niet bij bent dan raak je hem nog niet kwijt al geef je er 100 euro bij.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 02:06

Ik kan je alleen maar adviseren om niets overhaast te doen.
Je weet dat er wat moet gebeuren maar neem de tijd om echt een plekje te vinden voor je lieve maatje.
welterusten voor zometeen.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 02:12

dollemina schreef:
Je moet inderdaad zien te voorkomen dat er geleurd gaat worden met je hond.
Ik kan natuurlijk niet beoordelen wat je moet gaan doen maar wellicht kun je proberen via de mechelse herder stichting of via advertenties de hond proberen te herplaatsen. De dierenbescherming wil hem toch niet terug hebben?
Heb je overigens ook al eens geprobeerd om iets van homeophatische middelen te geven zoals vine?
Als ik zie hoe jou hond met jou en de katten omgaat dan is hij echt niet vals.
Eigenlijk kun je hem geen ongelijk geven om te reageren zoals hij dat doet.
Het zou toch geweldig zijn als hij op een paardenbedrijf bij een particulier zou kunnen rondlopen.
Ik heb zelf weleens gedacht om een foto reading te laten doen bij mijn hond om er achter te komen warom hij zo gevoelig reageerd. Ik weet niet of dat het echt zou helpen maar een collega van mij heeft al eens haar huisdier laten readen en er kwamen heel verassende dingen uit.
Al met al wens ik je heel veel sterkte toe en ik hoop op een goede oplossing voor je hond.

en bedrijf zou hij niet kunnen lopen.daar komen allemaal mensen en hij besluipt dus mensen van achter om vervolgens te grijpen.En daarbij MAG ik hem absoluut niet herplaatsen want dan ben ik volgens de wet verkeerd bezig.
zelf houden tja dan moet ik zelf met hem bezig zonder hulp want voor gedrags therapie betaal je zo 30 euro per uur en dat kan ik niet betalen zolang hij niet alleen kan zijn.
daarbij stel hij kan alleen zijn is het alsnog geen optie want niemand zou hem uit kunnen laten.hij komt niet van zijn plek als ik weg ben.
zit dus bijna 24 uur per dag vast thuis.
de dierenbescherming wil hem wel terug maar dan moet hij gebracht worden.ik heb op het moment geen vervoer dus kan hem niet brengen.kan moelijk op de fiets naar belgie toe.
maar ja als ze nou even terug mailen en duidelijkheid geven.
als ik hem terug zou brengen en ze zouden hem in laten slapen (wat waarschijnlijk gaat gebeuren) dan zeg k net zo lief van ik laat hem hier zelf inslapen.dan kan ik rustig afscheid van hem nemen en hem laten gaan.
ik heb geprobeerd voor hem wat binnen mijn kunnen lag maar het is hier opgehouden.
ik ga hem vreselijk missen.als we nu samen languit op de bank liggen of op bed als mijn vriend het bed uit is lig ik te janken en probeert hij me te troosten.hij weet wel wat er gaat gebeuren.