dollemina schreef:Je moet inderdaad zien te voorkomen dat er geleurd gaat worden met je hond.
Ik kan natuurlijk niet beoordelen wat je moet gaan doen maar wellicht kun je proberen via de mechelse herder stichting of via advertenties de hond proberen te herplaatsen. De dierenbescherming wil hem toch niet terug hebben?
Heb je overigens ook al eens geprobeerd om iets van homeophatische middelen te geven zoals vine?
Als ik zie hoe jou hond met jou en de katten omgaat dan is hij echt niet vals.
Eigenlijk kun je hem geen ongelijk geven om te reageren zoals hij dat doet.
Het zou toch geweldig zijn als hij op een paardenbedrijf bij een particulier zou kunnen rondlopen.
Ik heb zelf weleens gedacht om een foto reading te laten doen bij mijn hond om er achter te komen warom hij zo gevoelig reageerd. Ik weet niet of dat het echt zou helpen maar een collega van mij heeft al eens haar huisdier laten readen en er kwamen heel verassende dingen uit.
Al met al wens ik je heel veel sterkte toe en ik hoop op een goede oplossing voor je hond.
en bedrijf zou hij niet kunnen lopen.daar komen allemaal mensen en hij besluipt dus mensen van achter om vervolgens te grijpen.En daarbij MAG ik hem absoluut niet herplaatsen want dan ben ik volgens de wet verkeerd bezig.
zelf houden tja dan moet ik zelf met hem bezig zonder hulp want voor gedrags therapie betaal je zo 30 euro per uur en dat kan ik niet betalen zolang hij niet alleen kan zijn.
daarbij stel hij kan alleen zijn is het alsnog geen optie want niemand zou hem uit kunnen laten.hij komt niet van zijn plek als ik weg ben.
zit dus bijna 24 uur per dag vast thuis.
de dierenbescherming wil hem wel terug maar dan moet hij gebracht worden.ik heb op het moment geen vervoer dus kan hem niet brengen.kan moelijk op de fiets naar belgie toe.
maar ja als ze nou even terug mailen en duidelijkheid geven.
als ik hem terug zou brengen en ze zouden hem in laten slapen (wat waarschijnlijk gaat gebeuren) dan zeg k net zo lief van ik laat hem hier zelf inslapen.dan kan ik rustig afscheid van hem nemen en hem laten gaan.
ik heb geprobeerd voor hem wat binnen mijn kunnen lag maar het is hier opgehouden.
ik ga hem vreselijk missen.als we nu samen languit op de bank liggen of op bed als mijn vriend het bed uit is lig ik te janken en probeert hij me te troosten.hij weet wel wat er gaat gebeuren.