Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lotjuh_ schreef:Aangezien het een mannetje is en hij bij elk paaltje wil plassen kan je hem gewoon niet kort houden (dan gaat 't zo: 2 stappen, stilstaan, 2 stappen, stilstaan en daar krijg je erg last van je rug van..). Elke keer als hij 't doet word ik flink boos op hem maar hij lijkt geen enkel effect te hebben.
_Lotjuh_ schreef:Aangezien het een mannetje is en hij bij elk paaltje wil plassen kan je hem gewoon niet kort houden (dan gaat 't zo: 2 stappen, stilstaan, 2 stappen, stilstaan en daar krijg je erg last van je rug van..).
goldens schreef:Er is niks gebeurd wat denk ik een reden zou kunnen zijn om zo agressief te reageren naar mensen. Ik word wel eens aangesproken op straat ofzo maar dan loop ik meestal gewoon door en eerder reageerde mijn hond daar dan ook niet op. Misschien dat er iets voor gevallen is met m'n vader (die laat hem altijd 's avonds uit), maar kan me haast niet voorstellen dat hij dat niet gezegt zou hebben dan. Hij doet het overigens gewoon overdag, alleen niet bij iedereen. In het bos loopt hij los en daar heeft het nog geen enkel probleem gegeven, het is alleen als je een blokje om gaat met 'm.Allereerst is het heel belangrijk om te weten te komen waarom dit gedrag is ontstaan. Is er iets gebeurd met m.n. lange mannen? Of anders mannen in het algemeen.
Alleen als je de beweegreden weet is het mogelijk om aan het uitvallen iets te doen. Ook wanneer doet de hond het, donker of alleen bij schemer of altijd. Op alle plaatsen of alleen in het bos.. Veel vragen. Als het echt probleemgevend is kan je altijd om advies vragen. Succes.
Wuis schreef:Even denken hoor. Het gaat meestal heel snel want ik probeer hem gewoon meteen terug te trekken en te bestraffen. Ik zal er volgende keer op proberen te letten. Wat wel heel opvallend is, is dat hij vaak gewoon langs iemand loopt zich dan omdraaid en opeens die persoon nog even besluit aan te vallen. Eerder deed hij dit heel soms maar dan was het alleen ruiken (wat ik ook niet toeliet hoor, want hij valt toch mensen lastig). Soms is het echter dat hij iemand ziet aankomen en meteen al 'in de aanval' gaat.Hoe gedraagt de hond zich precies? Hoe staan zijn oren? Naar voren of plat naar achteren? Kun je al zijn kiezen zien? Gromt hij hierbij? Wat voor lichaamshouding neemt hij aan?
Wat doet hij met z'n staart?
Wuis schreef:Het gaat om een 3 jarige bastaard met vermoedelijk Mechelse Herders bloed maar verder niet bekend. Foto's staan in m'n profiel (mocht je daar geintresseerd in zijn). Hij is niet gecastreerd.Hij valt ook niet ZOMAAR aan, er is heus wel een reden voor. En dat hoeft heus niet zijn dat hij je wil beschermen. Wat voor hond is het uberhaupt?
Wuis schreef:Hij valt ook niet ZOMAAR aan, er is heus wel een reden voor. En dat hoeft heus niet zijn dat hij je wil beschermen. Wat voor hond is het uberhaupt?
@Fjordnina, als iedereen dat zou doen zonder eerst de onderliggende reden op te zoeken zou het een mooie boel worden.
Ketaki schreef:wist je ook dat de politie liever mechelse herders heeft dan duitse herders.
waarschijnlijk ook omdat ze wat fijner zijn gebouwd ( kleiner en smaller)
dus misschien dat het ook een wat feller beestje is en wat sneller reageert
Albert schreef:Volledig de macht overgenomen is wel heel erg overdreven! Hij is nog net zo lief en luisterd prima. Het enige probleem is waar dit hele topic dus om draait, dat hij om de een of andere reden (waar ik dus probeer achter te komen!) mensen aanvalt zo af en toe! Verder heeft hij trouwens meer weg van een Mechelse dan een Duitse Herder. Hij is idd wat Ketaki al zei, fijner gebouwd (kleiner en smaller dan een Duitse Herder). Alleen zit er waarschijnlijk nog veel meer in, maar dat is allemaal niet bekend..Wat mij opvalt aan het verhaal is dat deze reu volledig de macht heeft overgenomen. Snel op training gaan voordat er echt ongelukken gebeuren.
Er zit wel herder in, maar zo te zien is het geen Mechelse herder.
fjordnina schreef:Wuis schreef:Hij valt ook niet ZOMAAR aan, er is heus wel een reden voor. En dat hoeft heus niet zijn dat hij je wil beschermen. Wat voor hond is het uberhaupt?
@Fjordnina, als iedereen dat zou doen zonder eerst de onderliggende reden op te zoeken zou het een mooie boel worden.
Als iedereen wat zou doen? Afstraffen?
Dat zou hier sowieso gebeuren, er wordt simpelweg niet gebeten dus daar zou die van ons allereerst voor op zijn lazer krijgen.
Of bedoel je goed kort houden?
Ook daar is niets mis mee. Zodra hij dit geleerd heeft kun je weer wat soepeler worden.
Of opvoeden?
Het lijkt mij dat dat het belangrijkste is van het verhaal van het houden van een hond.
_Lotjuh_ schreef:Albert schreef:Wat mij opvalt aan het verhaal is dat deze reu volledig de macht heeft overgenomen. Snel op training gaan voordat er echt ongelukken gebeuren.
Er zit wel herder in, maar zo te zien is het geen Mechelse herder.
Volledig de macht overgenomen is wel heel erg overdreven! Hij is nog net zo lief en luisterd prima. Het enige probleem is waar dit hele topic dus om draait, dat hij om de een of andere reden (waar ik dus probeer achter te komen!) mensen aanvalt zo af en toe! Verder heeft hij trouwens meer weg van een Mechelse dan een Duitse Herder. Hij is idd wat Ketaki al zei, fijner gebouwd (kleiner en smaller dan een Duitse Herder). Alleen zit er waarschijnlijk nog veel meer in, maar dat is allemaal niet bekend..
Wat ik nog vergeten te zeggen was, vaak zijn het mensen die in een snel tempo voorbij lopen, dus haast hebben. Ik denk trouwens dat het het beste is toch een muilkorf aan te schaffen, zodat het in elk geval nooit mis kan gaan. En we gaan er maar aan werken.. Dat word korte riem en naast blijven voor hem.
freaky schreef:Die van mij doet dat ook sinds 3 dagen!! Ik heb een Ca de Bou. Het is een gecastreerde reu van anderhalf jaar. Hij was altijd superlief naar mensen. Er is nooit wat gebeurd. Eergisteren was hij bij mijn schoonmoeder en is hij uitgevallen naar een vreemde die binnen kwam. Dit heeft hij nog nooit gedaan. Ik maak me heel erg zorgen. Ik heb de hondenschool gebeld waar ik met hem trainde en wordt vandaag teruggebeld door hun gedragstherapeut. Ik hoop dat we er wat aan kunnen doen. Straks kan ik ook geen vreemd bezoek meer ontvangen.. Het is een heel naar gevoel als je je eigen hond niet meer vetrouwd.
Ik zou als ik jou was ook een deskundige inschakelen. Nu is er gelukkig nog niks gebeurt, maar stel je voor....