Help!! Mogen de guppen weer bij elkaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Help!! Mogen de guppen weer bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 08:56

Ik had een vraagje,
Ik heb een vrouwtje, die had jonge guppy`s gekregen.. (het mannetje is dood)
Het waren 6 jonge guppen...
Ik heb ze gescheiden, en zo zitten ze al heel lang. Aan het begin van de ZOMER vakantie werden ze geboren, ze zijn wel wat gegroeit, maar niet echt groot geworden, nog veel kleiner als de moeder. Maar ik denk niet dat de moeder ze nog op kan eten, kan het dan ook dat ik ze allemaal bij elkaar doe, dus de 6 kleintjes en de moeder, in een hele grote bak.. ? Met gewoon genoeg plantjes, huisjes, en buizen, dat ze zich kunnen verschuilen? En hoe kan het dat de guppy`s niet zo hard groeien?
Ze hebben goed en genoeg eten, genoeg ruimte, ze worden op koud water gehouden, hebben een zuurstofpompje..
Als iemand me kan helpen, heel graag! Haha!

Eva_Arno

Re: Help!! Mogen de guppen weer bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:01

Ja, dat moet lukken zoals jij t zegt! Ja

zo heb ik het namelijk ook, eerst een tijdje gescheiden , daarna als ze wat groter zijn
doe i kze bij de moeder met veel verstop plaatsen mocht het fout gaan.

succes!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:06

Ik deed ze ook altijd bij elkaar, ik begon met 3 guppen, voor ik het wist had ik er 50...
Let daar wel goed op, want het zijn net konijnen!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 09:11

Oke, bedankt! Ja
Kieffer, daar let ik op! Lachen
Maar de jongen zijn nu die al heel wat maantjes oud.. kunnen ze dan al weer jongen krijgen? (mocht er een mannetje bij zitten..)
Je kan de kleurtjes nog niet zien, bij 2 al wel wat geel, en bij 1 wat blauwig.. Knipoog
Duurd het niet erg lang? Ze horen toch al groot te zijn of niet? Knipoog

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:57

Gewoon bij elkaar in gooien. Dat kan best, de moeder eet ze nu niet meer op, daar zijn ze te groot voor. En ze hebben verstopplaatsen genoeg, begrijp ik.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 13:06

Oké.. Maar nou vraag ik me ineens af waar die bak gebleven is.. *LOL*
Kijken of ik wat anders kan vinden... Knipoog

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:52

Linnie13 schreef:
Oke, bedankt! Ja
Kieffer, daar let ik op! Lachen
Maar de jongen zijn nu die al heel wat maantjes oud.. kunnen ze dan al weer jongen krijgen? (mocht er een mannetje bij zitten..)
Je kan de kleurtjes nog niet zien, bij 2 al wel wat geel, en bij 1 wat blauwig.. Knipoog
Duurd het niet erg lang? Ze horen toch al groot te zijn of niet? Knipoog

Nee, nu kan het nog niet, dat ze kleintjes krijgen, wanneer dat is weet ik niet precies, maar ik weet wel dat ik heel rijk zou zijn geweest als guppy's duur waren Tong uitsteken
Wel heel leuk vond ik dat hoe verder ik doorfokte, hoe kleuriger de staartjes werden, echt hele mooie kleuren bij de mannetjes! Dus vaak waren ze wel de moeite waard om te houden. Ik ben zelf met de "gupperij" gestopt omdat ik er op een gegeven moment niet echt naar omkeek en ook geen zin had om elke keer die guppen weg te brengen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:55

Guppen kunnen beter gehouden worden in warm water.
Als ze nog niet zo groot zijn kun je er beter nog even mee wachten. Je hebt er nu voor gezorgd dat ze gegroeid zijn en je mama-gup kan daar in 5 minuten totale verandering in brengen!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 09:41

Oke, dankjewel, ik kan het sowieso niet doen zonder bak.. Tong uitsteken
En als ze later kleurtjes hebben, dan zet ik denk ik de mannetjes bij elkaar en de vrouwtjes bij elkaar.. Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:59

Ja je moet zeker wachten totdat er kleurtjes in de staarten zitten, dan zijn ze al wat groter en kunnen ze wel terug...

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 20:45

weten jullie ook wanneer ze eigenlijk volgroeid moeten zijn? Ze zijn dus van begin zomervakantie, naar mijn idee horen ze dan toch wel volwassen te zijn nu? Op normale grote en de kleurtjes zichtbaar?!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:51

Ik zou zorgen voor een verwarming in je bak. Ze moeten eigenlijk in water van rond de 25 graden zitten.Het zijn tropische vissen ook al wordt door sommige mensen beweerd dat ze in koud water kunnen!!!!
Daarom groeien ze ook niet zo hard!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:52

Goed voeren, ruim zwemwater en idd tropische temperatuur Ja

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:52

Hmm ik heb ook een vissoort in mn aquarium zitten dat ook vrij snel doorfokt zeg maar. Ik laat de kleintjes gewoon bij de groten zitten, binnen 2 jaar is het vissengezin al erg groot en zijn dr nog niet erg veel opgegeten. Naar mijn idee kun je ze dus best laten zitten.

Owjah.. er zitten ook schildpadden bij (kleintjes nog) en ook die hebben dr miss in 2 jaar tijd 2 of 3 te pakken gehad. Ze kunnen erg hard en goed zwemmen hoor...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:09

Welke vissoort heb jij dan Bitterbal? Wel zo makkelijk om erbij te vermelden Vork Of een voorbeeldfoto Haha!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:15

Hoe heb jij dat gedaan Bitterbal, met die vissen en schildpadden in hetzelfde aquarium? Vind ik wel een erg leuk idee.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 13:18

Tropisch is niet mogelijk. Verder lijkt mij zo'n overgang nu ook niet verstandig.. Knipoog
Groeien ze op koud water, dat is bij ons hier zo'n 20 graden, wel helemaal volwassen?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 01:51

Of ze op koud water groeien weet ik niet, in ieder geval wel slechter. Ik heb ook guppen van het begin van de zomervakantie en die zijn helemaal volwassen, net zo groot als de rest en volledig op kleur. Ook een paar guppen van een week of 6 hooguit, zelfs deze beginnen al kleur te krijgen!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 01:58

ja, ze kunnen op koud water groeien, spreek uit ervaring.
Zo te horen zouden ze al wel terug het aquarium in kunnen, maar ik zelf wachte altijd totdat de kleur te voorschijn kwam. En dat duurde toch altijd nog verrekte lang!

edit: wat dus waarschijnlijk voortkwam uit het houden op koud water ipv water op tropische temperatuur.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 02:02

Bjarni schreef:
Hoe heb jij dat gedaan Bitterbal, met die vissen en schildpadden in hetzelfde aquarium? Vind ik wel een erg leuk idee.

toch wordt dit altijd afgeraden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 02:03

Cyntje schreef:
Guppen kunnen beter gehouden worden in warm water.
Als ze nog niet zo groot zijn kun je er beter nog even mee wachten. Je hebt er nu voor gezorgd dat ze gegroeid zijn en je mama-gup kan daar in 5 minuten totale verandering in brengen!

dat heb ik dus met mijn vissen gehad, tropische (of hoe je dat ook typt) was heel blij, dacht, och nu kunnen ze er wel bij, volgende morgen.. nergerns meer te bekennen Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 02:04

Ja en ik vind dat altijd een beetje zonde... zorg je er goed voor ( ik kon er ook altijd uren naar kijken ) en dan zijn ze in no -time weg... maar ben ook niet voor niks een aquarifiel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 02:08

Cyntje schreef:
Ja en ik vind dat altijd een beetje zonde... zorg je er goed voor ( ik kon er ook altijd uren naar kijken ) en dan zijn ze in no -time weg... maar ben ook niet voor niks een aquarifiel Tong uitsteken

ja idd! had ze een paar weken in zo'n bakje zodat ze wel gewoon in het aqarium kunnen, doe ik ze eruit, zie ik ze nergens meer, zonde idd, maar ja mn eigen schuld, ben niet zo handig met die dingen, dus heb de rest maar aan mn moeder gegeven voor haar aqarium Bloos

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 02:10

Ja zo´n kweekbakje is idd ook geen succes, leuk om ze een weekje in op te vangen maar als je er veel hebt vind ik dat ook niks. Buiten dat mijn maanvissen dat bakje dus ook gewoon om kieperen Clown
Dus ik heb een bak van zo´n 40 cm en daar liet ik ze dan gewoon in opgroeien en zodra ze groot genoeg waren gingen ze weer terug naar mijn grote aquarium.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 09:52

Cyntje schreef:
Bjarni schreef:

toch wordt dit altijd afgeraden!

Bij ons in de dierenwinkel zaten een keer wel schildpadden bij vissen in.. Knipoog