[Foto] Summer en Ik :P

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

[Foto] Summer en Ik :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 07:23

nou summer groeit nog steeds, misschien op deze foto iets minder goed te zien, maar ze weegt nu 12 kilo Cool

Hier een foto van mij met haar en zal straks even meer foto's erbij plaatsen..

Ze heeft deze week trouwens met mijn andere hond een van onze kippen HELEMAAL opgegeten Ach gut Vork iehw echt vies.

Nou hier de foto:

Afbeelding

met deze hond heeft hij dus de kip op gegeten

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Justy op 01-11-06 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

JustNanno

Re: Summer en Ik :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:32

Ik denk dat je dit hondje maar heeeeeeeel goed verstopt op eigen erf moet houden, anders kon het wel eens verkeerd aflopen. Het lijkt me wel een lieverd, maar ja

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 12:08

JustNanno schreef:
Ik denk dat je dit hondje maar heeeeeeeel goed verstopt op eigen erf moet houden, anders kon het wel eens verkeerd aflopen. Het lijkt me wel een lieverd, maar ja

het probleem is dat ie bijna de hele dag door met me mee in de auto zit Clown

maar nog steeds niemand die er wat van gezegd heb hoor.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:19

ik zou idd ook uitkijken voor de rad wegeving.
als de mensen het in hun bol krijgen.........
ik heb even in je profiel gespiekt en zie dat het ook een bulldog is jammer dat je het er niet echt in terug kan zien.....
hou hem goed bij je en ik zou openbareplekken ook niet al te happig bezoeken.
ik krijg ook regelmatig wat naar mn hoofd als ik op de markt loop en dan heb ik een bulldog.
wel een leuk dier trouwens..

gr gemma

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:45

wat een ontzettend lekker dier is dit zeg.

Heel erg veel plezier met hem.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:16

owjee..
ik zou de tekst in je profiel ook even aanpassen als ik jou was...
en heel erg goed oppassen idd met die rot wetgeving hoe die nou is...

kijk voor meer info in de link in me onderschrift..

Justy

Re: [Foto] Summer en Ik :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:45

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling hier de zoveelste discussie over de eventuele illegaliteit van dit hondje te beginnen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:47

Justy schreef:
Het is niet de bedoeling hier de zoveelste discussie over de eventuele illegaliteit van dit hondje te beginnen.

Ik vind dat jullie als boktbeheer wel eens wat mogen doen aan mensen die de wet overtreden, ipv ze de hand boven het hoofd te houden Pling

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 11:53

bedankt voor de reacties !

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 00:46

Gave Summer hoor Maud... Echt een superleuk hondje...

En mensen, met dat gemiep allemaal... Láát Summer toch een fijn leven hebben als hond Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 00:51

iefke schreef:

En mensen, met dat gemiep allemaal... Láát Summer toch een fijn leven hebben als hond Ja

fijn hoor.. zo'n leven waarbij je altijd achterom moet kijken of er geen politie aan komt die je dan staande houd en je hond in beslag neemt omdat hij illegaal is...

zoals ik al zei: klik even op de link in mijn onderschrift voor info

ik wil je echt niet bang maken... maar je moet er wel rekening mee houden dat zoiets gebeurt

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 00:56

LimaGentle schreef:
iefke schreef:

fijn hoor.. zo'n leven waarbij je altijd achterom moet kijken of er geen politie aan komt die je dan staande houd en je hond in beslag neemt omdat hij illegaal is...

zoals ik al zei: klik even op de link in mijn onderschrift voor info

ik wil je echt niet bang maken... maar je moet er wel rekening mee houden dat zoiets gebeurt

ik zal jullie wel weer over de rooie helpen, maar ik kijk nog niet achter me om al hadden jullie het graag,jouw link hoef ik niet te bekijken, want ik ben nog even bezig. Niemand die mij bang maakt, want wat jullie allemaal roepen gaat niet gebeuren bij deze hond Lachen maar toch bedankt voor de reacties lief van jullie dat jullie zich zo bezig houden met mij

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 00:57

Citaat:
want wat jullie allemaal roepen gaat niet gebeuren bij deze hond

dat zeggen ze allemaal...

Citaat:
maar toch bedankt voor de reacties lief van jullie dat jullie zich zo bezig houden met mij

en ik hou me helemaal niet bezig met jou maar met jouw hond... die weer de dupe word van die rotwet die er nu is... die door mensen zoals jou in stand worden gehouden

spijtig dat je zo reageerd... je had beter moeten weten
Laatst bijgewerkt door Limanade op 02-11-06 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 00:58

Ik heb een Labrador... Daar loop ik illegaal mee in het bos... en dan is hij los... Moet ik dan ook steeds achter me kijken?

Ik vind het écht, écht flauwekul. Waarom mag zo'n beestje geen leven hebben? Wanneer je hem ziet in real life is het een gewoon normaal, knap hondje met een beetje ander bloed dan normaal in zich...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 00:59

LimaGentle schreef:
Citaat:
want wat jullie allemaal roepen gaat niet gebeuren bij deze hond

dat zeggen ze allemaal...

Wie?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 01:00

iefke schreef:
Ik heb een Labrador... Daar loop ik illegaal mee in het bos... en dan is hij los... Moet ik dan ook steeds achter me kijken?

Ik vind het écht, écht flauwekul. Waarom mag zo'n beestje geen leven hebben? Wanneer je hem ziet in real life is het een gewoon normaal, knap hondje met een beetje ander bloed dan normaal in zich...

www.google.nl en typ RAD wetgeving in
deze hond is HELAAS illegaal.. tja ik heb die wet ook niet verzonnen... wij zijn heel hard bezig om die wet te wijzigen maar vooralsnog is deze hond illegaal

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 01:00

iefke schreef:

je zegt het verkeerd ief Tong uitsteken

summer is onwijs knap niet helemaal normaal want hij pakt andere honden, hangt bij iedereen in de broek en bijt graag Tong uitsteken

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 01:01

iefke schreef:

snap je het echt niet? of doe je nou alsof? alsof "wij"de wet hebben bedacht Koe . jou labrador en illegaal loslopen heeft er nou compleet niks mee te maken. Slapen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 01:03

baroen schreef:
iefke schreef:

snap je het echt niet? of doe je nou alsof? alsof "wij"de wet hebben bedacht Koe . jou labrador en illegaal loslopen heeft er nou compleet niks mee te maken. Slapen

Ik denk dat ik gewoon doe alsof... Ik snap er helemaal niets van... Leg je het even aan me uit?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 01:04

rockey schreef:
iefke schreef:

je zegt het verkeerd ief Tong uitsteken

summer is onwijs knap niet helemaal normaal want hij pakt andere honden, hangt bij iedereen in de broek en bijt graag Tong uitsteken

Ik heb ook nog steeds hondsdolheid ja... van die ene keer toen ze me aanviel...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 01:04

Wet van 24 september 1992, houdende vaststelling van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (Gezondheids- en welzijnswet voor dieren [Versie geldig vanaf: 01-01-2002])

Artikel 73

1. Het is verboden dieren, behorende tot door Onze Minister aangewezen soorten of categorieën van dieren te fokken, in Nederland te brengen, te koop aan te bieden of te verkopen.

2. Het is verboden dieren behorende tot ingevolge het eerste lid aangewezen soorten of categorieën van dieren voorhanden te hebben.

3. Ingevolge het eerste lid worden slechts aangewezen soorten of categorieën, waarvan de dieren een gevaar kunnen opleveren voor de veiligheid van mens of dier.

Wetboek van Strafrecht

Art. 48 . Als medeplichtigen van een misdrijf worden gestraft:
1° zij die opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf;
2° zij die opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen tot het plegen van het misdrijf.

Pitbullwet 1993

Ten tijde van de invoering van de Pitbullwet, heeft het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij de RAD (Regeling Agressieve Dieren) ondergebracht.

De Pitbullwet schrijft voor dat het houden van Pitbull’s in Nederland niet is toegestaan, alleen de honden van voor 1993 mogen onder strikte voorwaarden (muilkorf, kort aangelijnd en castratie) worden gehouden.

Pitbull’s welke geboren zijn na 1993 zijn wettelijk niet toegestaan.

http://www.openbaarministerie.nl/beleid ... cs/217.htm

Staffordshire Terriërs

In Nederland kennen we een tweetal soorten Staffordshire Terriërs, de American Staffordshire Terriër en de Staffordshire Bull Terriër (beter bekent als de Engelse Staffordshire Terriër).

Deze rassen mogen in Nederland alleen gehouden worden wanneer deze in het bezit zijn van een FCI stamboom uitgegeven door de Raad van Beheer op Kynologisch gebied te Amsterdam (www.raadvanbeheer.nl).

Wanneer beide rassen geen FCI stamboom hebben, spreekt men van Pitbullachtigen.

Voor de American Staffordshire Terriër gaat de regelgeving zelfs nog een stuk verder;
Sinds oktober 2002 is het niet toegestaan te fokken met American Staffordshire Terriërs, alvorens beide ouderhonden de MAG-test (Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag) (http://www.astch.nl/) met succes hebben volbracht.

Pas na het behalen van deze test door beide ouderhonden mag er gefokt worden. Wanneer deze test niet met succes behaald is door één der beide ouderhonden en er worden toch pups geboren uit deze combinatie, dan zullen deze direct onder de Pitbullwet/RAD vallen, en behoren de pups tot de categorie Pitbullachtigen, de Raad van Beheer op Kynologisch gebied verstrekt dan geen FCI stamboom.

Voor de Staffordshire Bull Terriër (Engelse Staffordshire Terriër) is deze test nog niet aan de orde, maar moeten de pups wel een FCI stamboom hebben. Wanneer ook dit type Staffordshire Terriër geen FCI stamboom heeft, valt deze onder de categorie Pitbullachtige.

Kruisingen

De Pitbullwet/RAD geldt ook voor kruisingen van Staffordshire Terriërs, wanneer er pups geboren worden uit bijvoorbeeld de combinatie Rottweiler/American Staffordshire Terriër en waarbij de pups na 6 tot 9 maanden in overwegende mate gelijkende zijn aan een Staffordshire Terriër valt deze ook onder de categorie Pitbullachtigen. Kruisingen kunnen namelijk nooit worden voorzien van een FCI stamboom.

Staande houding

Controlerende instanties zijn onder andere de landelijke politiekorpsen, gemeentelijke hondenwachters en de AID (Algemene Inspectie Dienst).

Bij staande houding zal men altijd eerst de chip controleren (stamboom houdende honden hebben altijd een chip die begint met 52814).

Wanneer de hond van de tot staande gehouden eigenaar geen chip heeft of een chip heeft welke begint met 52821 (dierenarts registratie chip) zal de controlerende instantie overgaan tot confiscatie van de hond en de eigenaar zal verbaliseert worden.

De stamboomloze Staffordshire Terriër en/of kruising zal worden overgebracht naar een zogeheten ‘’LASER asiel’’ worden gebracht (instelling opgericht door ministerie van LNV), daar zal de hond verblijven tot aan de uitspraak van de Rechter. Een uitspraak kan al snel een half tot een jaar in beslag nemen, al die tijd verblijft de hond in het LASER asiel, de eigenaar mag geen contact onderhouden met de hond.

De eis van de Officier van Justitie zal altijd in navolging zijn van de Pitbullwet en RAD, dit betekend dat de hond ontrokken zal worden van het verkeer en een boeteoplegging aan de houder van de hond, dit kan een geld boete zijn of een gevangenisstraf.

België

Staffordshire Terriërs welke vanuit Belgie te koop worden aangeboden moeten in het bezit zijn van het Sint Hubertus (www.sinthubertus.be) stamboom, deze is FCI erkend en daarmee ook erkend in Nederland.

Het ECC stamboom als waarmee verschillende Belgische “puppyfabrieken” adverteren als zijnde officieel stamboom, is niet erkend in Nederland. Staffordshire Terriërs met een ECC stamboom in Nederland vallen onder de Pitbullwet/RAD. Een misleiding waar handig gebruik van wordt gemaakt om de argeloze Nederlandse koper te vertellen dat het ECC stamboom erkend zou zijn in Nederland.

Eindconclusie

Het in het bezit hebben, en/of het te koop aanbieden van stamboomloze Staffordshire Terriërs en/of kruisingen hiervan is wettelijk niet toegestaan.

Juist door het onbekende karakter van deze wetgeving gaan talloze kopers de boot in en riskeren een staande houding met een confiscatie tot gevolg en een gang naar de rechter.
De verkopende partij is vaak wel op de hoogte van deze regel- en wetgeving, maar geeft hier niets om, geld speelt hier vaak een belangrijkere rol, dan het leed wat wordt aangericht voor zowel de nieuwe eigenaar als wel voor de hond in kwestie.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 01:06

Ja, dat heb ik net ook gelezen ja...

Maar wat ik me dan afvraag hè, zijn ALLE honden die 'verboden' zijn niet te vertrouwen? Waar is die wetgeving op gebaseerd?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 01:06

ik hoop dat het je nu duidelijk is...

diegenen die de RADwet uitvoeren is de AID
en de AID zit overal op internet en hoogstwaarschijnlijk ook hier...
dus ik snap niet dat je er zo trots op bent een RAD hond in huis te hebben...

het is echt een mooi hondje.. en ik zou het sonde vinden als hij in beslag genomen word en afgemaakt...
zoals je kan zien in de link in mijn onderschrift zijn wij hard bezig deze oneerlijke wet te veranderen...
maar zoals ik al zei: hij is gewoon op dit moment ILLEGAAL... hoe lief hij ook is... Huilen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 01:07

iefke schreef:

Maar wat ik me dan afvraag hè, zijn ALLE honden die 'verboden' zijn niet te vertrouwen? Waar is die wetgeving op gebaseerd?

die wetgeving is NIET op karakter gebasseerd maar op UITERLIJK
en dat is gewoon oneerlijk... is pure discriminatie

maar daarom moet je er wel rekening mee houden dat zoiets ook bij jou kan overkomen zolang die wetgeving niet veranderd is...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 01:12

LimaGentle schreef:
iefke schreef:

die wetgeving is NIET op karakter gebasseerd maar op UITERLIJK
en dat is gewoon oneerlijk... is pure discriminatie

maar daarom moet je er wel rekening mee houden dat zoiets ook bij jou kan overkomen zolang die wetgeving niet veranderd is...

Ik snap 't... maar... dit:

Afbeelding

is MIJN hond...

Maar ik ben redelijk pienter en ik vraag me al snel af wáár alles op gebaseerd is... En alleen op uiterlijk is toch ENORME kletskoek??
Hoe ga je dat tegen dan? Kan ik je ergens mee van dienst zijn?