Hond ziek -> baarmoeder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Hond ziek -> baarmoeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 20:09

Wij hebben een hond van 11 jaar, deze zit al vol kanker. Buik zit vol bulten en ook de baarmoeder schijnt. Dit is nu al 2 jaar zo, maar ze heeft geen pijn en gedraagt zich normaal.

In augustus kwam echter een van de tumoren in de baarmoeder naar buiten, schijnt vaker voor te komen. De dierenarts heeft deze verwijderd en daarna ging het weer goed. Nu komt er echter een soort geelachtig spul uit, wij dachten etter met bloed of iets dergelijks..maar ik zou het niet weten.

Als ik dit op internet opzoek lijkt dit op baarmoederontsteking..

Hebben jullie hier ervaring mee? Wat zou het anders kunnen zijn?

Wij laten haar sowiezo niet meer opereren, omdat de kanker zich ook al overal verspreidt heeft. Ik hoop dat het meevalt, maar vrees het ergste.. Huilen

Meavey

Re: Hond ziek -> baarmoeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:33

Pus uit haar doos?
Ze heeft haar baarmoeder dus nog?
Ja dan kan je bijna wel zeker zijn van een baarmoederontsteking en dat is niet te verhelpen zonder operatie, en het is ook niet iets waar je mee moet wachten maar met spoed naar de DA gaan.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:51

Een hond die vol zit met kanker, zal zich vast niet meer geweldig voelen. Zolang je hond je het niet kan vertellen, weet je nooit zeker of zij wel of geen pijn heeft. Als je al zegt dat er gele afscheiding te zien is, lijkt me dit niet goed.
Ik raad je aan om naar je dierenarts te gaan. Waarschijnlijk zal je binnenkort toch afscheid moeten nemen. Hoe erg het ook is. Als je haar laat lijden, dat heeft ze vast veel minder graag.
veel sterkte ermee
xxx

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:55

Inderdaad, dit klinkt niet zo goed. Ga ermee naar de DA. En zoals gezegd wordt, als je hond al "vol" zit met kanker, zal ze zich niet al te best voelen...

veel sterkte ermee!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 02:03

waarom is niet 2 jaar geleden al de baarmoeder verwijdert?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 02:28

dit verbaast mij ook, mijn hond heeft ook een baarmoederontsteking gehad en is daar nog maar net op tijd aan geopereerd, was bijna haar dood geweest, ik zou zeggen, als een Speer naar de dierenarts en er uit met die baarmoeder, voor je echt te laat bent.... Want echt, dit klinkt zo ontzettend bekend wat jij omschrijft wat je hond heeft....

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:57

Ik verbaas me er ook over, als zij daar tumoren had dan lijkt me dat je alles eruit haalt ipv de tumoren.
Een BM onsteking kun je soms met AB weer wegkrijgen (en spoelen maar dat doen niet veel DA's), maar 9 van de 10 keer komt het weer terug en als je er niet op tijd bij bent dan loopt het slecht af.

Onze hond heeft ook eerst een AB kuur gehad omdat wij nog puppies wilden maar anderhalve week terug is ze toch geopereerd en bleek het kantje boord te zijn. Niet meer willen opereren omdat ze onder de kanker zit. Sja dan zou ik eigenlijks voor een andere optie kiezen ipv lijden... Bovendien zal die er nu ook wel aankomen als je toch niet wilt opereren..

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:14

Inderdaad, snel naar de dierenarts! Dit is vaak levensbedreigend!
Ik vraag me ook af waarom toen niet alles is verwijderd....

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 12:24

Ff update.

Omdat toen niet bekend was dat de baarmoeder vol zat en de dierenarts eigenlijk liever niet wilde opereren. Hij kon totaal niet garanderen dat alles dan weg zou zijn en dacht dat ze nog een half jaar kon leven. Is dus al 2 jaar terug. Beestje is nog steeds blij, wil graag uit wil mee naar de paarden..kwispelt etc..dan lijkt me niet dat ze pijn heeft.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 12:24

Opereren doen we sowiezo niet meer, heeft toch geen zin meer. Wij weten ook wel dat ze geen lang leven meer zal hebben en zodra wij denken dat ze pijn heeft laten we dr inslapen.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:30

Het is gewoon bijna zeker weten een BMO als ik dit zo lees...in een beginstadium kunnen ze dat nog verhelpen met AB maar anders de baarmoeder eruit....denk dat als je niet meer opereert het beestje zijn leven heeft gehad (een beest laten lijden is ook niet leuk!)...sterkte!!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:30

Nou pinacolada, misschien heb je wel gewoon een bikkel van een hond. Onze hond liep al die tijd ook ontzettend vrolijk mee maar dat ze geen pijn zou hebben was uitgesloten, dat zou wel moeten...
Maar van de gezwellen hoeft ze lijkt mij inderdaad geen pijn te hebben als die nog niet in de weg zitten.

Ik zou zowiezo snel even met dr langs gaan, want als er al rotzooi uit komt dan lijkt me dat ze al behoorlijk vol zit.

Sterkte dan maar... Ach gut

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:33

ik heb een oude bull terrier en had dit jaar ook last van die gele troep met bloed en dat bleek toen inderdaad een heftige baarmoeder ontsteking te zijn.
heb er aan laten opereren en ze voelde zich gelijk weer happy.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:49

Pinacolada schreef:
Ff update.

Omdat toen niet bekend was dat de baarmoeder vol zat en de dierenarts eigenlijk liever niet wilde opereren. Hij kon totaal niet garanderen dat alles dan weg zou zijn en dacht dat ze nog een half jaar kon leven. Is dus al 2 jaar terug. Beestje is nog steeds blij, wil graag uit wil mee naar de paarden..kwispelt etc..dan lijkt me niet dat ze pijn heeft.

Natuurlijk hebben ze pijn bij een ontsteking, alleen sommige honden laten dat niet merken. Ben je nu al bij een DA geweest? Lijkt me dat je asap moet gaan!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:51

Toen mijn oudste hond een baarmoederontsteking had voelde ze zich diep ellendig en was ze nergens meer voor te porren: Ze wilde niet lopen oid. Ze was daarbij ook incontinent trouwens.
Een blije enthousiaste hond en daarbij een baarmoederontsteking kan ik niet rijmen. De honden die ik ken, en via via van gehoord heb, waren goed ziek...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:41

Oh maar Billy, onze hond was nog wel heel vrolijk en enthousiast, maar het was overduidelijk dat ze zich absoluut niet lekker voelde. Lag in huis alleen maar op dr kleed en haar piepbeestje lag stijf voor of naast dr, die wilde ze ook mee hebben te eten/drinken/wandelen. Altijd als ze zich even niet goed voelt, geestelijk of lichamelijk, dan is het piepbeestje haar troost.

Laat jullie hond echt niks merken Pinacolada of is het er misschien zo al ingeslopen?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:17

mijn hondje voelde zich duidelijk ellendig, maar probeerde wel blij enzo te blijven doen, gelukkig waren wij er net op tijd bij, t risico is dat zo'n baarmoeder gevuld met pus knapt, en dan heb je die rotzooi in je hondje, wat r vermoordt, dat wil je dr niet aandoen toch? Bloos

CarThi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:49

Mijn hond is ook geopereerd geweest. Ook de baarmoeder is verwijderd. Mijn hond wilde ook niet meer eten en was al een hele tijd loops..

Nu loopt ze weer vrolijk rond met een Tshirt om dr buik Knipoog

Maar veel sterkte ermee!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:58

hihi T-shirt had ik ook geprobeerd maar was geen geslaagd idee. Maar gister zijn de hechtingen eruit gegaan (nouja met z'n 3en hond in houdgreep moeten houden.. pff..) en ze springt weer vrolijk maar vooral springlevend rond!

CarThi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:01

Ow.. ja bij mij gelukkig wel Knipoog
Hij is nog oranje ook.. (heb eventueel fotos) Ze krabt nog wel maar minder als een week geleden. Hechtingen zijn er ook al uit.

Maar ik weet niet wat voor hond je hebt Pinacolada??

Tip: GOLDEN RETRIEVERS KRIJGEN HEEL SNEL EEN ONTSTEKING.

Die van mij had een ontsteking onderhuids.. aan beide kanten van haar buik. Zijn weggegaan met een superzalf van de DierenArts. Knipoog

Groetjes Carmen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 19:03

kruising westy.

Ik geloof eigenlijk niet dat het een ontsteking is..mijn moeder denkt aan loopsheid.

Symptomen schijnen ook slecht eten etc. te zijn, ze zeurt om eten, net als normaal.. Heeft als een idioot achter de geit aan lopen rennen, dat doe je niet als je je beroerd voelt.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:00

Vergis je daar maar niet in....

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:23

Waarom ben je nu nog steeds niet bij de DA geweest??

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:32

vind het wel een beetje raar dat je niet naar de dierenarts gaat.
je kan het hier wel op zettn maar wij zijn geen dierenartsen

CarThi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:56

De dierenarts dacht bij mij dat het eerst ook gewoon loopsheid was (langdurig dan) maar even later was het toch baarmoeder ontsteking, dus ik zou toch echt even langs de DA gaan.

Beter zeker weten, dan twijfelen.