Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustNanno schreef:Dan weet je toch dat dat niet de juiste mensen zijn voor de kittens?
Dees schreef:Hier mijn ervaring:
Ik heb twee katten van de boerderij afgehaald ongeveer 7 jaar geleden. De een was toen een week of 8, de ander kwalijk 6 weken oud.
Best jong. Maar in tegenstelling tot een opvoeding aldaar, was met name de oudere kitten aan het verwilderen. Boerenzolderkatten zijn immers helemaal niet zo aanhalig en als kittens wat in hun krachten groeien wil je niet dat ze bevestigd worden in het schuw-zijn.
Hoewel mijn katten dus vrij jong al bij mij zijn gaan wonen, sta ik wel volledig achter mijn keuze toendertijd. Beide zijn trouwens joekels van katers geworden, allebeide heel aaibaar. De jongere is wel veel aanhankelijker dan de oudere, die meer zelfstandigheid toont.
Leo_ke schreef:In mijn ogen kan dit verschillend zijn per situatie.
6 of 7 weken is inderdaad erg vroeg. De kitten van mijn zus is met 9,5 weken weggegaan, als laatste van het nest. Ze was nog wat klein, dus hebben we ervoor gekozen haar langer daar te laten.
Een jaar of 5 geleden hebben wij voor het laatst een nestje gehad, van 4 kittens. Zij zijn met 8 a 8,5 weken weggegaan, omdat de moederkat het niet meer aankon. Ze besteedde zoveel tijd aan haar nest met grote kittens dat ze haast niet meer aan eten toekwam. We hebben haar zelfs geleidelijk aan steeds van haar kittens gescheidden zodat ze wat tijd voor zichzelf nam.
Het was echt niet goed geweest voor haar om de kittens langer te houden. Imo moet er dus ook rekening gehouden worden met wat de moederpoes wel en niet aankan.
JustNanno schreef:
Feitje: afgelopen zomer stonden er op marktplaats elke dag minimaal 6000 nestjes!