Hmm ik heb sinds kort een klein aquarium met 4 vissen. Maar nu kijk ik net en 1 ervan ligt helemaal op de bodem en dan op zn kop en hij beweegt bijna niet meer. En ik weet niet of die nou slaapt lijkt me raar want de andere zwemme nog vrolijk in het rond. Maar nou weet ik niet wat ik moet doen dalijk lijd dat beestje en dat is weer zo zielig.. Ik kan hem dood maken maarja dadelijk was hij gewoon aan het slapen weten jullie wat ik nog kan doen of gewoon afwachte tot morgen vroeg?
Ik wist ook niet waar ik dit neer moest zetten anders zet een mod het maar ergens anders neer.. Hoop nog wel dat er iemand reageerd vind het zo sneu
ja ik had hem net opgepakt ofjah een beetje na boven toe gebracht toen liet ie zich weer na benede zakken. Maar hij leeft nog wel. Nou ja dat ie morge maar weer lekker rond zwemt
als vissen dood zijn drijven ze aan de oppervlakte. zou me er nog maar niet te druk over maken. ik heb jaren een vis gehad die door lucht in zijn buik ook op de kop zwom. dat is niet zo'n ramp.
probeer niet aan de vis te komen, dan beschadig je zijn schubben
Oh 1 van mijn vissen had laatst ook zoiets raars heeft een week lang op z'n rug rond gezwommen , na een week was ie weer normaal en nu zwemt ie weer gewoon rond net als alle andere vissen Ik zou het gewoon ff afwachten je weet snel genoeg of ie dood is of niet!
jah ik vind het zo zielig maarjah kan ook aan het voer liggen zei pas ook iemand tege mij dat ik voer moest kopen dat zinkt of zo. Zal ik maandag gelijk gaan hale ik voel me nou zo schuldig omdat ik niet het goede voer heb gegeve. Maarjah zoveel verstand had ik er niet van en in de dierenwinkel hebben ze ook niks over drijvend en zinkend voer verteld. Maar ja in elk geval bedankt allemaal
TS dat zinkende voer heb je nodig omdat vissen bij drijvend voer (vooral de sluierstaarten) lucht mee kunnen happen en dan blijven ze idd op hun rug zwemmen omdat er teveel lucht in zit. Dit kan weggaan of ze gaan er dood aan.
Die van jou is denk ik gewoon langzaam aan het sterven, maarrrr vissen zijn gekke beesten, voor hetzelfde zwemt hij morgen weer vrolijk door.
Verder kan een goudvis 20 jaar worden en zijn de meeste mensen al blij als ze de twintig maanden redden, dus hoe rot het ook is, kans is groot dat die er toch uit stapt.
Maar lijd die nou geen pijn dan? Maar ja wat jij ook zegt dalijk zwemt ie weer vrolijk rond ik wacht wel af tot morge. Misschien is ie dood maar als die dan nog steeds zo maf doet dan denk ik toch echt dat ik er een einde aan maak vind het zo zielig.
ach tja, , mijn vissen hebben ook vaak ineens de meeste rare afwijkingen.. (lees: Oog word plotseling 3x zo dik, op de kop zwemmen, vertikaal zwemmen etc) Maar meestal komen ze er zo weer boven op. (tenzij er een ziekte in het aqarium is, andere visjes dus goed in de gaten houden )
Ja hij leeft nog steeds hij hangt nu niet meer op zn kop maar ligt nog steeds op de bodem een beetje na lucht te happen.. Denk dat ik zo mn vader eve laat kijke..
Ik heb een maanvis gehad die een hele week met zijn neus kaarsrecht naar de grond heeft gezwommen. Ik had de hoop al opgegeven,maar op eens zwom hij weer normaal.. (raar)