hoe lang laten jullie je hond(en) uit??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

hoe lang laten jullie je hond(en) uit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 22:31

haai mede bokkers,

Even een vraagje, hoe lang lopen jullie met jullie hond(en) en hoe vaak per dag..Dit vraag ik ivm dat ik steeds vaker mensen zie die echt maar 2 keer per dag 5 minuten gaan ofzo...ik ken iemand die gaat maar 1 keer!!!! Boos! dit vindt ik persoonlijk niet kunnen...

Mijn eigen hond (voor foto zie profiel) gaat doordeweeks 4 keer per dag en in het weekend 3 keer!!
doordeweeks gaat hij sochtends kw over 7 en dan zo'n 20 minuten. dan tussen 12 en 1 een half uurtje..en als ik vrij ben een uur.. dan tussen 4 en half 6 en dan weer gemiddeld een uur of hij gaat mee naar stal en moe dan half uur naast fiets lopen en loopt ie op manege.. en dan savonds nog ongeveer 20 - 30 minuten

in t weekend slaan we de ronde van kw over 7 over en gaan we rond een uur of 10 half 11 lekker de 'bossen' in tot 12 uur en dan gaat iesmiddags weer n half uur (met mooi weer lekker zwemmen ) en dan savonds weer 20 - 30 min... vroeger liep ik langer en rende hij nog meer maar omdat hij last van artose heeft kan dat niet altyd meer .verder gaat ie ook gewoon vaak nog mee naar paarden dan denk ik na t uitlaten ach ik neem m wel mee vindt ie echt leuk..
Tuurlijk wijk ik wel eens wat af of komt er wat tussen maar normaliter is dit wel ongeveer de hoeveelheid dat hij loopt

Ik vindt eigenlijk de honden die maar 5 a 10 min gaan en dan maar 2 keer zielig..tenzij er een medische reden voor de hond is maar ik zie hier best veel mensen die lopen tot de hoek en terug .1 buurvrouw heeft een jonge hond labrador en loopt echt weinig ik liet m wel eens uit en nam m dan mee je zag m genieten en spontaan beter gaa n luisteren gewoon omdat ie happy was imo

Hoe doen jullie dat?

groetjes

ps dit is nosy...

Afbeelding

Laura82

Re: hoe lang laten jullie je hond(en) uit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:35

Ik heb zelf geen hond, maar mijn ouders wel. Die wordt 4x per dag uitgelaten. 's ochtends vroeg een half uur ong. 's middags gaat hij elke dag met mijn vader met de auto naar het maalwater (groot "park" met meertjes en veel honden), 30-60 min, afhankelijk van het aantal honden daar...Daar kan ie lekker los, zwemmen en met andere honden spelen. 's avonds vaak 45 min, en dan om een uur of 12 nog ff plassen, 15 min ofzo. t is een hond met veel energie, dus die moet wel lekker stevig doorwandelen, en voor de baasjes is dat ook goed Haha!

Vind dat als je geen zin/tijd hebt om je hond voldoende beweging te geven, je geen hond moet nemen!!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 22:36

Laura24 schreef:
Ik heb zelf geen hond, maar mijn ouders wel. Die wordt 4x per dag uitgelaten. 's ochtends vroeg een half uur ong. 's middags gaat hij elke dag met mijn vader met de auto naar het maalwater (groot "park" met meertjes en veel honden), 30-60 min, afhankelijk van het aantal honden daar...Daar kan ie lekker los, zwemmen en met andere honden spelen. 's avonds vaak 45 min, en dan om een uur of 12 nog ff plassen, 15 min ofzo. t is een hond met veel energie, dus die moet wel lekker stevig doorwandelen, en voor de baasjes is dat ook goed Haha!

Vind dat als je geen zin/tijd hebt om je hond voldoende beweging te geven, je geen hond moet nemen!!

dat vindt ik dus ook,,,,maar goed ,soms zijn er ook omstandigheden maar in principe vindt ik dat dus ook...

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:37

maar heb jullie dan geen tuin ofzo??? Onze hond loopt gewoon buiten in de tuin (echt wel grote tuin) en hij heeft zijn plezier met zijn teritorium te bewaken en te blaffen naar de herten enzo! Eens in de week gaan men ouders op wandeling dat is dan zo n12 km. En voor de rest af en toe eens door de week een blokje om!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:40

Nu ong. 6 tot 8x per dag tien min uit, maarja.. het is een pup!
We bouwen haar conditite nu een beetje op.. Ja
Ze loopt ook vaak in de tuin Lachen

Bij ons in de buurt woont een hond, die word zowat nooit uitgelaten, maar gewoon los gelaten..
Dat kan toch niet?!
Ik heb die hond al een aantal keren terug gebracht..
Het was een uitlaathond van me, echt een schat...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 22:43

@wednesday..
Ik heb geen tuin nee , maar al had ik die wel dan nog vindt ik het belangrijk voor mn hond voldoende afwisseling te hebben sociaal contact kan hebben met andere honden lekker overal ff snuffelen en ik wordt blij als hij geniet:)

jij schrijft af en toe eenblokkie om?? niet elke dag??? hoe groot is jouw tuin dan???

@moontje ja haha pups moet je ook zo vaak mee lopen deed ik ook:)toen de mijne bijna 7 jaar geleden nog pup was:)
en nee honden iet uitlaten en wel los laten op straat vink niet kunnen stel dat r watgebeurt:( moet er niet aan denken

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:43

Mijn ouders hebben wel een tuin, en daar is hij ook redelijk vaak te vinden, maar daar eheft ie niet echt de ruimte om goed te rennen...Ook is hij (ondanks zijn energie) liever lui dan moe Clown en zuo hij binnen de kortste keren 5 kilo zwaarder zijn...Maar goed, als je echt een grote tuin hebt, vind ik het wel al minder erg als de hond niet zo vaak uitgelaten wordt...

Maar waar ik vooral boos om kan worden, is bijvoorbeeld iemand bij mij in de flat met een herder (flatje van 55m2!!) die 2x per dag een rondje om de flat krijgt (5 min lopen) Verdrietig
En dan vind ze t vreemd dat ie de hele boel bij elkaar blaft en het huis sloopt...Nu wilde ze hem in laten slapen, omdat ie gek zou zijn...Maar als het goed is, wordt ie geadopteerd door iemand anders van de flat, waar ie naar haar zus kan die een boerderij heeft...Gelukkig maar dat er ook nog mensen goed zijn voor dieren!! *LOL*

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:44

Ik heb vier honden.
Met hun ga ik zo'n elke 3/4 uur, dus zo'n 5/6 keer per dag, enkele minuten lopen.
Dit is alleen om te poepen en plassen. Zodat ze niets op ons terein doen.
Verder lopen ze binnen en buiten.
Ik hoef dus niet met de honden uit voor hun beweging. Die krijgen ze op een dag genoeg.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:48

ik weet niet precies hoe ik het moet uitdrukken in hectare ofzo maar ik heb onze tuin ooit in meters uitgemeten omdat ik toen droomde van een paddockje Haha! maar jah al de bloemen endergelijke stonden in de weg. In meters is hij ongeveer 70 op 50 dus echt wel groot! Onze buren hebben ook twee honden en onze eigendom is gewoon met draad afgescheiden van hun eigendom dus men hondje heeft sociaal contact met hun! Ik denk dat mijn hond het wandelen ook niet mist want hij is erg verschietachtig en als hij iets hoort wat hij niet kan plaatsen trekt hij zen staart tussen zijn poten en gaat niet meer vooruit! En in onze tuin is hij echt wel gelukkig. In de tuin spelen we ook wel elke dag spelletjes zoals voetballen enzo Lachen vind hij geweldig!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:49

Allebei mijn honden gaan drie keer per dag. minimaal 20 minuten. alleen 2 ochtenden in de week wat korter ivm met werk. In het weekend gaan ze soms nog weleens naar het strand om lekker te kunnen rennen. Als het een beetje mooi weer is lopen ze vaak ook nog een tijd buiten in de tuin te slenteren met z'n tweeen.
Binnenkort krijg ik op hondentraining les in fietsen met de hond. Als dat goed gaat gaan we het opbouwen naar iedere avond een half uur fietsen met de jongste hond. Dat is zo'n ADHD geval, kan die lekker zijn energie kwijt. Als het fietsen toch niet echt gaat lukken, ga ik maar hardlopen met hem, goed voor ons allebei Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 22:53

@ ylana ja ok maar die komen lekker veel buiten dus das toch goed?/ lekker op terrein banjeren)
@wednesday..ow ok maar kan t zijn dat ie schrikkerig is juuist omdat ie weinig invloeden van buitenaf gewent is?? wow je hebt btw wel n grote tuin kan ik n stukje lenen haha;)
@nannes is leuk hoor fietsen met de hond:) succes met de cursus

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:56

onze hond wordt 6x keer per dag uitgelaten. doordeweeks

;smorgens door mijn ma : half 7
'smorgens door mijn ma: 11 uur
'smiddags door mijn ma : 2 uur
'smiddags door mijn ma: 5 uur
'savonds door mij : half 7
;savonds door ma en mij: rond 11uur

donderdagavond om 9 uur behendigheid

dit is al ik heel de dag op school zit. Onze hond gaat ook regelmatig mee naast de fiets. En er zijn honden genoeg om mee te spelen in de buurt. Om half 7 hebben we altijd een hondenclubje op het veld. Met ballen gooien, de honden kunnen zwemmen

onze hond komt goed aan zijn beweging

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 22:58

leuk behendigheid wil ik ook met een volgende hond mijn hond is daar nu te oud voor denk ik

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:01

neen tis niet omdat hij niet buitenkomt dat hij schrikachtig is! We hebben hem uit het asiel en ze hebben hem daar opgenomen omdat hij al enkele maanden was aan het zwerven. DUs hij heeft al vanalles meegemaakt! bv als hij geweerschoten hoort, flipt hij door. Dus we vermoeden dat er op hem geschoten is geweest! Je mag gerust een stukje tuin komen halen Knipoog mijn pa zal content zijn om wat minder gras te moeten afmaaien Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 23:03

ow ok ...ja mijn hond is bang voor vuurwerk... geworden toen een of andere achterlijke dacht leuk te zijn en n rotje naar m toe gooide:(:( sindsdien is hij zooo bang ervoor met oud en nieuw gaat hij altyd naar iemand toe daar is bijna nooit echt veel vuurwerk waar ik woon wel,,, ok kom eraan haha lol neem ik ff n meter of 10 mee ja;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:04

Vroeger, toen we nog 2 gezonde jonge honden hadden, liepen we (m.n. mijn moeder) 's morgens een uur en verder nog 3 a 4 keer per dag een half uur met de honden.
Tegenwoordig hebben we nog 1 oudje van 13 en die loopt als het even kan 's morgens een half uur en dan nog 2 a 3 keer per dag een plas/poep rondje. Hij wil wel meer maar kan het niet zo goed meer. Bovendien moet ie ook lang herstellen van de wandeling.
Mijn moeder kijkt wat dat betreft wel weer uit naar een jonge en gezonde hond omdat ze het heerlijk vindt om lekker lang te wandelen met de hond.
Overigens betekent dat dus niet dat we onze ouwe bok nu al willen missen!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:48

Ik zie het ook steeds vaker dat mensen hun hond echt maar 5 minuten uitlaten Lips are sealed
Zo ook een tante van mij. Hij gaat naar buiten moet binnen 5 minuten zo'n beetje wel alles gedaan hebben. En dan gaan ze alweer naar binnen.
(Mja, er klopt wel meer niet daar. Mijn nichtje wou namelijk zogenaamd een hond hebben & hun niet. Daarom moet zij hem altijd uitlaten *dat kind is 10..* & dus ook 's avonds laat in het donker.)

Onze hond word altijd 3 keer per dag uitgelaten, 15 à 20 minuten. Hij is als pup geopereerd aan z'n poten (groeide te hard, en nogmeer dingen) & hij kan zoiezo niet superlang buiten lopen. Na die 20 minuten is hij dan ook echt uitgeput, duurt nog wel ff voordat ie dan bij is gekomen. En hij word natuurlijk ouder, strammer, niet meer zo fit Knipoog

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 16:01

Wie klaat zn kind van 10 nou buiten lopen:( savons laat sorry hoor en maar 5 min per keer das echt super weinig hoor dat vindt ik echt zielig!!misschien loop ik teveel maar 5 min per keer vindt ik ECHT NIET kunnen!!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:15

Je kunt nooit teveel met een hond lopen toch? Tenminste niet als je een gezonde hond hebt!

Onze honden worden elke dag 4 tot 5 keer per dag ong een half uur uitgelaten. Een hond gaat een wandeling minder mee (dus 4× per dag) omdat zij het vreselijk vind om in het donker te lopen.
's ochtends laat mijn moeder de honden uit tussen 7 en 9.
Dan 's middags meestal rond een uur of 2.
Later in de middag nog een keer rond een uur of 4
Dan na het eten tussen 6 en 7.
En 's avonds gaat mijn vader tussen 12 en 2 nog een keer met 1 van de honden lopen.

Verder gaan we regelmatig wat verder lopen of laten we de honden op het strand/duin of bos rennen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 16:41

kooslover, zo dacht ik aanvankelijk ook dat je eigenlijk niet te veel kon lopenmet gezonde hond toch krijg ik regelmatig commentaar dat het maar een hond is dat ik teeel doe blabla.. nou loop ik al minder dan vroeger omdat hij last heeft van artrose vroeger liep ie echt heel de dag ovral mee naar toe...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:31

Wij gaan minimaal 2 keer per dag, meestal 3 keer, maar dat ligt aan mij en mijn schooltijden (studie ligt 1,5 uur reizen hier vandaan Knipoog
Hij gaat 's morgens zeker een uur als het niet meer is,
soms 's middags dan half uur tot een uur
en 's avonds een half uur tot een uur Lachen

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:33

Onze hond word ongeveer 3x uitgelaten, soms 2, maar meestal 3. 's Morgens zo'n ongeveer 1 uur. 's Middags zo'n 20 minuten en 's Avonds zo'n half uur. Als het lekker weer is laten we hem met een dekentje buiten liggen en dat vind ze heerlijk. Anders in de mand binnen, maar Boegie heeft niets te klagen Lachen Tong uitsteken

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 20:41

op zich lop je wel qua tijd voldoende sakia kur maar 2 keer vindt ik persoonlijk erg weinig .. of kan ze tuin in terrein op of iets dergelijks?

Edit typfout!~~~

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:53

mijn hond gaat meestal smorgens 20 minuten, daarna. wordt ze paar keer per dag 5 minuten uitgelaten. (gras plek naast ons huis, dus als we buiten lopen gaat zei snel een plasje doen) En dan wordt ze ook nog bijna elke dag door buurmeisje uitgelaten een uur lang. En dan savonds bij mij nog een half uur,

ik heb ene klein hondje

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:07

oja en in het weekend loop ik smorgns een half uur, en dan smiddags 2 uur lang. vind ze geweldig, en daarna savonds weer