help vuurwerk extreem bange hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

help vuurwerk extreem bange hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 19:38

Mijn hond is echt zoooooooooo vreselijk bang, ik heb haar nog maar een paar weken en ze woonde eerst in de polder.Daar hoor je bijna geen knallen,maar net liep ik met haar in het park en daar was me oppeens een knal.Ze schoot weg en ik riep haar, ze kwam gelukkig naar me toe.Maar ze was de rest van de rit erg bang en haar staart was naar beneden.Ik wil haar een week voordat het oud en nieuw is een natuurlijk kalmerings middel geven, om haar nog een beetje fatsoenlijk uit te kunnen laten.Heb jij ervaring met een natuurlijke rust gever?

Spritz

Re: help vuurwerk extreem bange hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:59

ik WOON in de POLDER Tong uitsteken waar woonde jij?
ik woon in Emmeloord Clown
maargoed..
nee, ik wil het onze hond ook geven.. ik wil ook niet dat ze helemaal in de stress schiet!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 20:00

Ik heb net gekeken bij dursy dog (paarden drogist) maar er is een groot aanbod.Dus ik hoop dat 1 van jullie goede ervaringen kan doorgeven van een bepaald middel.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:02

heej de hodn van mn tante reageerde ook zo gingen gewoon tabletjes halen bij de da. je zou ook van bach-bloesem therapiede rescuw kunnn proberen volgens mij werkt die ook kalmerend en heb ik erg goede reslutaten mee gezien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 20:04

Mijn hond woonde in Waardenburg,maar bij ons schieten ze mega veel af en het ergste is dat er geen limit meer is aan de knallen.Dus ze mogen nu hardere knallen gebruiken,ik zet haar met bench en al in de badkamer daar is het erg donker en ziet ze de lichten niet van de knallen.Maar ik wil haar fatsoenlijk kunnen uitlaten, en niet als ze net wil gaan zitten dat ze dan toch maar weer door loopt.

girliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:07

Je hebt hier ook bandjes voor hoor.
Cassete bandjes bedoel ik dan.
Die zet je eerst rustig op terwijl jullie wat leuks aan het doen zijn, en dan steeds harder. Kost erg veel tijd, maar ik ken drie honden die erbij geholpen zijn

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:42

hé dat is een goeie!! waar koop je die? Lachen

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:47

die van ons is ook bang voor vuurwerk.we hebben pilletjes gehad voor de hond.maar die krijgt hij neit meer.en als eht oud en nieuw is en hijs is bang vooral NIET gaan aaien.daar beloon je hem eigenlijk gewoon meer mee.wij hebben hem dan als het afgelopen is hebben we hem in huis de hele nacht.zodat hij neit alleen is,want anders zit hij altijd in de garage.

girliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:55

Waar je die koopt..
Dat is dan weer een hele goeie vraag Tong uitsteken en daar weet ik het antwoord niet op.
Lekkere tip geef ik dan weer haha

De tip kwam volgens mij van de DA van mijn oom en tante, mss hebben zij zo'n bandje?

Ik hoop dat je eraan kan komen.. baadt het niet dan schaadt het niet, en de honden van mijn oom en tante waren er erg mee gehoplen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:28

oke, zal vragen Ja Lachen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 01:16

Let vooral op wat je zelf doet als je vuurwerk hoort! Schrik je zelf dan weet je hond direct dat het eng is! Haal je hond niet aan om te troosten, dan bevestig je puur het 'eng zijn' van het vuurwerk! Heb je dit allemaal geprobeerd, dan zou ik idd dat bandje proberen of evt. kalmeringsmiddelen.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 01:18

Mijn hond was ook echt heel bang voor vuurwerk. heb zelf een cdtje gemaakt. met gedownloade muziek. gewoon zoeken op vuurwerk of firework.

heeft mijn hond echt geholpen.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 01:20

je kan op internet ook van die cd's met vuurwerk geluiden bestellen.kosten niet zo heel veel volgens mij.
ik ga er zelf ook 1 bestellen.moet je heel zacht aanzetten en lekker met de hond gaan spelen,steeds iets harder zetten als hij niet meer angstig reageerd en blijven spelen.
hij moet gaan inzien dat vuurwerk iets leuks betekend.
ik moet zelf met oud en nieuw werken dus ik ga op zoek naar een pension in het bos ergens waa hij een nachtje kan slapen dan

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 01:20

mijn hond iso ook super bang!!!!!! ik zorg dat hij rond oud en nieuw bij iem is waar t rustig is!!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 19:28

Zo,n cd wil ik graag hebben iemand enig idee waar die te krijgen zijn?

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:38

moet je gewoon even op google cd vuurwerk geluiden opzoeken

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:02

is je hond ook bang voor onweer? Honden kunnen geen onderscheid maken tussen vuurwerk knallen en onweersknallen. Je hebt wel honden die maar voor 1 van de 2 bang is. Dat komt omdat dan de angst van de baas dan is over gedragen op de hond.
Een manier om hond te laten wennen aan knallen is balonnen beetje opblazen met een klein beetje water. Als de balon op ten duur kapot gaat door het spelen kan de hond eerst wat schrikken van het knalletje ,maar wordt toch nieuwsgierig omdat er ook wat water uit komt. (was een tip van instructreur van de hondensportschool)
Je hebt ook speciale vuurwerk curcussen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 08:20

Ik weet niet of ze bang is voor onweer in de tijd dat we haar hebben heeft het nog niet geonweerd, ik heb die vuurwerk geluiden cd besteld en ga daar lekker mee aan de gang. Ben heel benieuwd maar ik denk dat ze via die cd een eind van haar angst kan afkomen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:03

Het is soms niet zozeer de angst die wordt overgezet, maar wel de beloning na zo'n enge knal. Veel mensen proberen de hond te troosten en belonen zo de angst verder. Dat cd'tje met onweer kan je zeker proberen , maar vooral de baas zelf is belangrijk.
Die moet de hond niet echt volledig gaan negeren, maar vooral normaal doen. Dat valt dus goed te oefenen. Is de hond kalm en reageert hij er niet meer op, dan kan je gaan belonen!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:38

AstraGirlie: Ben het met je eens Knipoog
Maar bij sommige honden is de angst wel overgezet. Je hebt honden die wel bang zijn voor onweer maar niet voor vuurwerk. Dit is vaak omdat de angst van de baas voor de onweer wordt overgedragen op de hond.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:40

Ja, dat kan ook, de meeste mensen moeten idd ook gewoon rustig blijven.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:42

honden nemen snel gedrag van mensen over.dus als een mens bang is voor onweer en dat aan de hond laat merken word de hond ook onzeker want is het nou wel of niet eng?
dus als de baas dan heel leuk en vrolijk gaat doen kan de hond ook denken van heej dat is leuk Tong uitsteken

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:45

Helemaal juist. En vaak beginnen mensen al hun 'gedrag' van onrust te tonen voordat het daadwerkelijk gaat onweren. Ze zijn al bezorgd als de wolken samenpakken en dan steken ze de hond binnen. Die weet al dat er iets gaat zijn die hem gaat maken dan...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:47

idd Haha!

Onze hond is er ook niet bang voor ,omdat hier niemand ooit hem heeft beloond voor schrikken of dergelijke. Met oud en nieuw slaapt meneer ook rustig in zijn mand.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 00:09

Het heeft lang niet altijd een aanwijsbare oorzaak hoor, die angst. Eén van onze honden is ook heel bang voor vuurwerk (onweer ook trouwens), en zij is de laatste hond die erbij gekomen is, we hebben nog 2 honden die er totaal niet om geven, hoe hard het ook gaat met de knallen.
Het angstige gedrag is ook genegeerd, ze is niet beloond of wat dan ook, maar niets heeft geholpen. Van de mensen hier in huis is ook niemand bang voor vuurwerk (we hebben overigens zelf een vuurwerkhandel). Aan het geluid laten wennen werkte ook niet, we krijgen hier jaarlijks vanwege de vuurwerkverkoop demo-videobanden opgestuurd met geluid, die opgezet en inderdaad erbij spelen, maar zodra ze het maar heel zachtjes hoort (zelfs in een andere kamer) is ze helemaal panisch.

Inmiddels is ze 5 jaar oud, en het laatste jaar hebben we haar tegen alle adviezen in WEL 'getroost'. Ze mag op schoot, ze mag wegkruipen, ze mag zelfs onder mijn trui kruipen (past net Haha! ). En het was een stuk minder..... Ze is nog wel bang, maar niet meer compleet in paniek.