Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wyko schreef:Waarom moet je toch zonodig een hond uit het buitenland halen?
De asiels hier in Nederland zitten overvol met leuke honden van alle leeftijden, geef die dan eerst een kans!
EmDee schreef:Het is een heel nobel streven LimaGentle, maar je kunt nu eenmaal niet al het wereldleed op je schouders nemen..Als iedereen nu eens zou beginnen in zijn eigen straatje....
LimaGentle schreef:
zoals ik in dat andere topic ook al zei: we sturen miljoenen naar arme landen, we halen elke asielzoeker maar binnen... waarom die hondjes niet helpen???
stef schreef:LimaGentle schreef:
zoals ik in dat andere topic ook al zei: we sturen miljoenen naar arme landen, we halen elke asielzoeker maar binnen... waarom die hondjes niet helpen???
En zielige hondjes in nederlandse asiels dan? Voor elke hond die uit het buitenland komt blijft er in NL een in de (overvolle) asiels zitten..
ontopic: BNner Bridget heeft toch zo'n stichting?
stef schreef:LimaGentle schreef:
En zielige hondjes in nederlandse asiels dan? Voor elke hond die uit het buitenland komt blijft er in NL een in de (overvolle) asiels zitten..
ontopic: BNner Bridget heeft toch zo'n stichting?
EmDee schreef:Op http://www.doggy.net staat een aantal organisaties die zich bezig houden met honden halen uit het buitenland, daar moet wel meer informatie vandaan te halen zijn.
Sylvia schreef:Ik zou persoonlijk kiezen voor een Nederlands zwervertje. Zowiezo vanwege de redenen die al genoemd zijn, plus dat ik aardig wat verhalen heb gehoord en gelezen over hondjes die de vliegreis niet overleefden, achteraf toch te ziek waren etc etc. Uiteraard staan daar evenveel positieve verhalen tegenover, maar ik zou dat risico niet willen nemen. Daarbij neem je in feite een wilde hond in huis, niet gewend om binnen te zitten, om te moeten luisteren etc etc. Je zult van begin af aan met de africhting moeten beginnen.