Ervaring hond vanuit Rhodos mee naar NL nemen???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Ervaring hond vanuit Rhodos mee naar NL nemen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 17:29

Ben momenteel in Rhodos en er zijn hier zo gigantisch veel zwerfhonden dat je er naar van wordt. Vorig jaar heb ik ook al gekeken naar de mogelijkheden in Corfu om een hond mee te nemen naar NL, maar de persoon/instantie die er over ging reageerde niet.
Nu is mijn vraag of hier mensen op Bokt zijn die zelf een hond vanuit Griekenland hebben meegenomen naar NL? Wat zijn de ervaringen en de kosten daar van (dierenarts ter plaatse, chippen, papieren regelen, quarrantaine, invoer NL ect.).
Ik ben mij er van bewust dat je een ouder dier geen goed zou doen als je die ineens naar NL zou halen en in een woning zou plaatsen, terwijl de hond in kwestie gewend is lekker rond te zwerven, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen stil te gaan zitten en wil toch in ieder geval eens informeren naar de mogelijkheden.
Ga eerdaags ook bij Tierheim Rhodos informeren wat de kansen zijn van de zwervertjes en hoe het de honden vergaat die inmiddels wel een baasje hebben gevonden buiten Griekenland.

wyko

Re: Ervaring hond vanuit Rhodos mee naar NL nemen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:59

Waarom moet je toch zonodig een hond uit het buitenland halen?
De asiels hier in Nederland zitten overvol met leuke honden van alle leeftijden, geef die dan eerst een kans!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 00:34

wyko schreef:
Waarom moet je toch zonodig een hond uit het buitenland halen?
De asiels hier in Nederland zitten overvol met leuke honden van alle leeftijden, geef die dan eerst een kans!

Eens.
Bovendien loop je met zomaar een hond uit het buitenland halen kans dat je ziektes meebrengt die hier van orgine niet voorkomen. Je brengt dus ook nog de honden hier in gevaar.
Gewoon niet aan beginnen, je kunt ze toch niet allemaal helpen en het is een bodemloze put.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 00:47

Kijk eerst eens om je heen, wat je hier kunt redden, er is hier al genoeg dierenleed. Voor de honden in het buitenland zijn al de nodige instanties die zich daar mee bezig houden, ga niet particulier ook nog eens honden hier naar toe halen, daar doe je waarschijnlijk geen enkele hond een plezier mee uiteindelijk.
En zoals al gezegd is, denk eens aan alle ziektes die je ook meeneemt hier naar toe..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 00:59

kijk eens op www.rescuedogseurope.com
daar staat vast wel wat informatie en anders kan je hun altijd even mailen met je vraag hoe en wat..

succes!!! en ik sta WEL achter je... ieder dier heeft recht op een goede toekomst en daar hebben de Nederlandse grenzen niks mee van doen

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 01:12

Het is een heel nobel streven LimaGentle, maar je kunt nu eenmaal niet al het wereldleed op je schouders nemen..Als iedereen nu eens zou beginnen in zijn eigen straatje....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 01:21

EmDee schreef:
Het is een heel nobel streven LimaGentle, maar je kunt nu eenmaal niet al het wereldleed op je schouders nemen..Als iedereen nu eens zou beginnen in zijn eigen straatje....

zoals ik in dat andere topic ook al zei: we sturen miljoenen naar arme landen, we halen elke asielzoeker maar binnen... waarom die hondjes niet helpen???

viewtopic.php?f=73&t=666844&hilit=

TS: hier is trouwens al een zelfde soort van discussie over Knipoog

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 01:38

@LimaGentle Ik ga niet vechten tegen de bierkaai, ik probeer mijn eigen kleine stukje te doen en meer kan ik niet betekenen. Als iedereen zijn eigen kleine stukje doet, dan komen we heel ver, maar begin bij het begin en dat is je eigen omgeving, als je dat op orde hebt, ga dan verder denken..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 01:43

Mensen ze vraagt toch om info... 1 keer is het gezegt ze zal het vast wel meenemen in haar beslissing. Misschien nu mensen die haar kunnen helpen?
Ik heb er geen verstand verder van sorry.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 01:58

Op http://www.doggy.net staat een aantal organisaties die zich bezig houden met honden halen uit het buitenland, daar moet wel meer informatie vandaan te halen zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 07:38

Het grote voordeel van een hond hierheen halen via zo'n organisatie is dat ze gewoon volledig gezond verklaard zijn, ingeënt zijn en dus zo op het vliegtuig mogen!

Mijn hond komt bij Stichting Aai vandaan (www.stichtingaai.nl) en ik heb er nog nooit een dag spijt van gehad!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 17:55

Mensen, ik vraag geen mening van jullie wat ik wel of niet moet doen. Ik vraag naar reacties van mensen die zelf ervaring hebben opgedaan om een dergelijk dier naar NL te halen, en die zullen er ook genoeg zijn denk ik zo. Ik heb zelf inmiddels al veel informatie ingewonnen en overweeg idd een hondje van hier mee te nemen naar NL om die een goed tehuis te kunnen geven....Waarom? Omdat er hier gewoon honden in de containers gedonderd worden, aan hun lot worden overgelaten en zijn brood mager, plat gereden worden en met gebroken poten langs de weg achter gelaten worden etc. etc.....in NL is ook wel ellende, dat geef ik toe, maar de ogen van een bepaald hondje laat mij maar niet los....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:40

LimaGentle schreef:

zoals ik in dat andere topic ook al zei: we sturen miljoenen naar arme landen, we halen elke asielzoeker maar binnen... waarom die hondjes niet helpen???

En zielige hondjes in nederlandse asiels dan? Voor elke hond die uit het buitenland komt blijft er in NL een in de (overvolle) asiels zitten..

ontopic: BNner Bridget heeft toch zo'n stichting?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:46

stef schreef:
LimaGentle schreef:

En zielige hondjes in nederlandse asiels dan? Voor elke hond die uit het buitenland komt blijft er in NL een in de (overvolle) asiels zitten..

je kan het ook zo zien: voor elke hond die je hier in NL uit een asiel haalt, sterft er in spanje een hond aan de hongerdood of mishandeling Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:19

stef schreef:
LimaGentle schreef:

tuurlijk zitten er een boel honden in de ned asielen die ook een huisje verdienen, maar je kunt de situatie van een hond hier in het asiel niet vergelijken met daar in het asiel, de honden hier hebben eten, verzorging, onderdak en veiligheid, dat is daar nietzo.

ik ben niet zo direct voor een hond uit het buitenland halen hoor, helemaal niet als mensen het zelf doen en och en ah roepen, er komt meer bij kijken, als je dan een hond uit elders wil halen, doe dat dan via een goede stichting , een stichting die zich ook richt op hulp daar, om de situatie daar beter te maken, een stichting die de honden test op ziektes ( erlichia, leis enz ) en screent op plaatsbaarheid bij een gezin,in een stad enz, ik vind dat je alleen maar een situatie aan kunt pakken, als je het doet via wegen die daar ook mee bezig kunnen zijn, een hondje in je koffer stoppen , die je van de straat plukt ,lost niks op ...

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:26

EmDee schreef:
Op http://www.doggy.net staat een aantal organisaties die zich bezig houden met honden halen uit het buitenland, daar moet wel meer informatie vandaan te halen zijn.

Ik quote mezelf nu even..
Als je dan toch honden elders vandaan wil halen... doe het niet alleen..

Verder blijf ik bij mijn standpunt, veeg eerst je eigen straatje schoon...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:28

ik ben het er ook mee eens dat je het via een stichting moet doen... niet zomaar lukraak een hondje mee nemen waarvan je de achtergrond niet kent
bij die stichtingen weten ze dat meestal wel en weten ze ook waar ze het betse geplaatst kunnen worden Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:30

Ik zou het geld wat ik kwijt ben aan de gezondheidsverklaringen, entingen en reiskosten bij elkaar leggen en aan het lokale asiel geven. Wie weet kunnen ze er dan wel méérdere dieren mee helpen. Castreren ofzo.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:38

Ik zou persoonlijk kiezen voor een Nederlands zwervertje. Zowiezo vanwege de redenen die al genoemd zijn, plus dat ik aardig wat verhalen heb gehoord en gelezen over hondjes die de vliegreis niet overleefden, achteraf toch te ziek waren etc etc. Uiteraard staan daar evenveel positieve verhalen tegenover, maar ik zou dat risico niet willen nemen. Daarbij neem je in feite een wilde hond in huis, niet gewend om binnen te zitten, om te moeten luisteren etc etc. Je zult van begin af aan met de africhting moeten beginnen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 01:08

Sylvia schreef:
Ik zou persoonlijk kiezen voor een Nederlands zwervertje. Zowiezo vanwege de redenen die al genoemd zijn, plus dat ik aardig wat verhalen heb gehoord en gelezen over hondjes die de vliegreis niet overleefden, achteraf toch te ziek waren etc etc. Uiteraard staan daar evenveel positieve verhalen tegenover, maar ik zou dat risico niet willen nemen. Daarbij neem je in feite een wilde hond in huis, niet gewend om binnen te zitten, om te moeten luisteren etc etc. Je zult van begin af aan met de africhting moeten beginnen.

en dit voorkom je dus al deels , als je een juiste stichting benadert, getest enz , geen zieke honden exporteert.

en over een wilde hond in huis? ook dat valt reuze mee, en ook daarin is het raadzaam om via een sichting die screent te werk te gaan

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:04

En ook die dieren kunnen ziek zijn.
De leismaniose bacterie heeft een incubatietijd van jaren en alleen de beenmergpunctie kan uitsluitsel geven of een dier wel of niet besmet is.

Ik heb Lea via www.sosstrays.be
Voor ons is ze de juiste hond. Wat ik zoch aan formaat en uiterlijk kon ik in de nederlandse asiels niks geschiks vinden.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 10:20

Via de volgende stichting worden honden geplaatst; http://home19.inet.tele.dk/rita1/raw3.htm .
Hier ben ik geweest en iedere plaats in het vliegtuig is er 1. Daarom heeft men daar graag dat iemand die een hond overneemt het diertje zelf mee neemt. Blijven er weer plaatsen vrij in het vliegtuig voor de vrijwilligers die de honden mee nemen naar NL om ze daar in een SOS te plaatsen. De honden staan daar onder toezicht van de plaatselijke DA's. Bij bloedziekten worden ze ingeslapen. De honden gaan alleen naar het buitenland als er een gezondheidsverklaring bij zit, gechipt zijn, de entingen hebben en een paspoort hebben. Je ziet, ik heb me inmiddels wel degelijk geinformeerd bij zowel de stichting, douane, luchtvaartmaatschappij, dierenarts thuis etc.

Graag voor diegene die moeilijkheden hebben met LEZEN; reageer verder maar niet. Iedereen moet voor zich weten of men al dan niet er voor kiest een hond uit het buitenland mee te nemen of uit NL asiels te halen. Ik ben zelf de voors- en tegens aan het afwegen wat ik nu ga doen. Nogamaals dus GRAAG REACTIES VAN MENSEN DIE ERVARING HEBBEN MET HONDEN UIT HET BUITENLAND NAAR NL HALEN, en de rest van de reacties mag wat mij betreft achterwege blijven, anders had ik wel een discussietopic gestart!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:22

Goed van je! Ga je nu ook een hondje meenemen? Voor jezelf of?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 10:30

Dat ben ik wel van plan, maar zoals ik al zei ik ben vandaag toch even de voors en tegens aan het afwegen....en ja....ik weet welke het zou moeten zijn.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:43

Goed zo Bravura!!!! Een vriendin van mij heeft 3 jaar geleden ook een hondje meegenomen uit Griekenland. Zij is naar een plaatselijke dierenarts gegaan , heeft haar laten onderzoeken, haar laten inenten en heeft een gezondheidsverklaring gekregen. Vervolgens heeft zij een transportbox gehuurd en voor 125 euro vloog ze mee naar Nederland. Het heeft haar bij elkaar 200 euro gekost en heeft daar een GEZONDE en gelukkige hond het leven mee gered! En tot op de dag van vandaag is zij nog steeds heel gelukkig met haar beslissing. Dus als jij de beslissing neemt......een dikke pluim!!!!! Groetjes Betty.