Hoeveel kost een asiel katje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Hoeveel kost een asiel katje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 23:16

Hoi,
Ik ben niet van plan om een katje uit het asiel te halen, maar mijn buren hebben jonge katjes (zijn nu zo'n 4-5 maanden). Het zijn rode katertjes, varierend van donker naar zeer licht rood. Het zijn er 3. Nu zou ik heel graag de katjes willen hebben, omdat ze niet ontwormd/geent/gecastreerd etc worden..... (ouders van deze katjes zijn helaas broer en zus... )
Dus omdat ik niet wil dat ze nu echt hoge prijzen gaan vragen omdat ze denken dat ik er toch geen verstand van heb, vroeg ik me af of duur een jonge kater in het asiel ongeveer is, zodat ik een beetje een inzicht heb van wat duur is en wat nog te doen is zeg maar..

Wie kan me helpen ?

Bluem

Re: Hoeveel kost een asiel katje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 23:18

Bij ons in het asiel zijn de kosten 50 euro geloof ik, ongeacht het geslacht..
Edit: dan zijn ze ook wel ontwormd/geent/gecastreerd.
Laatst bijgewerkt door Bluem op 07-10-06 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 23:19

Een vriendin van me had er 1tje voor ong.50/60 euro, gesteriliseerd, met inentingen en ontwormd!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 00:16

Aha, oke. Dat vind ik te hoog voor een katje dat niet gecastreerd/geent en ontwormd is...
Ik ga er wel met ze over praten Lachen
Dankjulliewle Tong uitsteken

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:22

bij ons een mannetje geloof ik 65 euro en een vrouwtje 85 euro. Dan zijn ze ontwormt, ingeent, en gecasteerd/ steriliseerd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:33

De kosten voor een katje bij een asiel vandaan zijn natuurlijk hoger als dat je ze ergens prive vandaan haalt. Het asiel heeft er kosten aan, ze moeten ook blijven draaien. En ze zijn dan al gecastreerd of gesteriliseerd.
Als je ze bij iemand prive vandaan haalt ligt het eraan wat ze met de katjes gedaan hebben. Zijn ze nog niet geent, ontwormd etc. dan zijn ze vaak gratis. Zijn ze wel ontwormd en geent, dan vragen ze meestal de kostprijs.

Maar als ik jouw verhaal zo lees is erniets mee gedaan. Ik zou daar niet voor betalen. Ze moeten blij zijn als ze ze kwijtraken.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 09:14

als je even op http://www.dierenasiels.com gaat, op 'zoek kat' klikt en dat even invult, en dan maar op 'zoeken' klikken Lachen
ik zou er eentje uit het asiel nemen,die hebben al zo weinig kans Knipoog ik weet niet of de prijzen bij de katten staan..maar die site heb ik van een vriendin Clown
* ps:zitten ook kittens tussen! Lovers

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 09:34

Rupsje schreef:
Aha, oke. Dat vind ik te hoog voor een katje dat niet gecastreerd/geent en ontwormd is...

Weet je wel wat het kost als je die kitten zelf moet enten, vlooien, ontwormen, chippen, en castereren?? Die E50 ben je al bijna kwijt aan alleen de eerste enting...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:29

JustNanno schreef:
Rupsje schreef:

Weet je wel wat het kost als je die kitten zelf moet enten, vlooien, ontwormen, chippen, en castereren?? Die E50 ben je al bijna kwijt aan alleen de eerste enting...

Dat wilde ik net zeggen! Een kat uit het asiel lijtk duur maar is in verhouding supergoedkoop!!

Bij ons kost een kat 60 euro, een koopje dus.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:32

Als je alles bij elkaar opteld kom je al snel aan zo'n 150-200 euro voordat je alles voor elkaar hebt...

Eerste enting: 40 euro
Tweede enting: 40 euro
Chippen: 40 euro
Casteren katertje: 50 euro (poes ergens tussen de 80 en 100 euro)
Dan zit je al op 170 euro, en dan heb je nog niet ontwormd en ontvlooit, en heb ik nog niet meegerekend dat kittens die niet zijn ge-ent veelal niesziekte onder de leden hebben.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 00:03

Oke, dat is waar. Ik weet dat het duur is allemaal (heb ook honden, konijnen, cavia en paarden, en zelfs meerdere keren ratjes laten opereren).
Maar ik wil geen kat uit het asiel. Het gaat mij om deze 3 kleine kittens.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:00

Ik zou geen katjes in huis halen welke inteelt hebben. Hele grote kans dat je straks meer kosten hebt.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:02

ik heb in januari een kat uit het asiel gehaald voor 60 euro, geent gechipt en ontwormd en de mogelijheid om als ze straks volgroeid is haar te laten helpen dus echt niet duur en die katten zitten er toch in het asiel en zijn even lief.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:28

Faniek schreef:
Ik zou geen katjes in huis halen welke inteelt hebben. Hele grote kans dat je straks meer kosten hebt.

hier ben ik het mee eens

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:14

Een asielkat is goedkoper dan een kat die je gratis krijgt en nog met laten steriliseren/castreren. Dus ik zou naar het asiel gaan! Dat zijn dankbare dieren daar.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:43

dat ze broer en zus zijn (de ouders) maakt niet uit, 1x kan geen kwaad, goed is het niet en de katjes zouden wel iets kleiner blijven maar als ze absoluut maar niet doorfokken!! Dus absoluut casteren allemaal.

En over de prijs...sja...
Ik heb toen mijn nestje gratis weggeven als ze maar een heel goed thuis kregen Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:22

En bij ons in het asiel zitten een aantal hele leuke kittens, die nog op een plekje bij een nieuw baasje w88...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:52

ik houd me absoluut niet met katten bezig hoor omdat ik er niet van hou, maar kosten ze geld dan?
In de dierenwinkel hier kan je ze gratis krijgen en zie overal advertenties voor gratis katjes enzo...En mensen die ik ken die een kat hebben hebben ze ook allemaal gratis

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:54

@ Cinnepin
Even denken aan chippen, castereren, ontwormen, enten etc. Lijkt me meer dan logisch dat een kat uit het asiel dan geld kost. Castereren is helaas niet gratis en de rest ook niet. Maar staat verder ook in dit topic als je dat even doorleest Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:56

oh ahha ja sorry, heb ook niet alles gelezen Haha! maarja het viel mij altijd op dat die beestjes gratis waren overal Haha!

maar idd als je denkt aan chippen en enten etc komen er inderdaad kosten bij kijken Lachen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:05

En veel ook Clown Als je je bedenkt wat ik allemaal aan mijn vondelingetje kwijt was...

2 entingen, in totaal E60
Medicijnen ringworm E90
Medicijnen niesziekte E20
Medicijnen groeipijnen E30
plus ontwormingen, plus frontline...
En dan was hij nog niet gechipt(E40) en gecastreerd (E50).

En dat allemaal voor een katertje die je zo even in huis hebt genomen Clown Dus nee, met alleen de aanschaf ben je er bij lange na niet! Als je het aan mij vraagt zijn juist de gratis kittens de hoogste kostenposten in het begin juist de meeste kosten.
Vlinder was al ge-ent, volledig nagekeken, ontwormd en vlovrij toen ik haar kreeg. Ik heb voor haar E35 aan adoptiekosten betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:07

ja als ik het zo hoor zou ik een katje ook niet gratis wegdoen nee als je dit allemaal hebt moeten betalen Lachen

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:10

GamblersCup schreef:
De kosten voor een katje bij een asiel vandaan zijn natuurlijk hoger als dat je ze ergens prive vandaan haalt. Het asiel heeft er kosten aan, ze moeten ook blijven draaien. En ze zijn dan al gecastreerd of gesteriliseerd.
Als je ze bij iemand prive vandaan haalt ligt het eraan wat ze met de katjes gedaan hebben. Zijn ze nog niet geent, ontwormd etc. dan zijn ze vaak gratis. Zijn ze wel ontwormd en geent, dan vragen ze meestal de kostprijs.

Maar als ik jouw verhaal zo lees is erniets mee gedaan. Ik zou daar niet voor betalen. Ze moeten blij zijn als ze ze kwijtraken.

Nee, uit een asiel halen is juist goedkoper, want asiels krijgen korting op de sterilisaties/castraties e.d.
Als je zelf een katje ergens vandaan haalt, dan is die wel gratis maar jij betaalt de volle mep bij de dierenarts voor alles wat het beestje nodig heeft.

Niet dat het om de prijs gaat als je een dier uitzoekt, je moet het beestje gewoon wel alles kunnen bieden wat het nodg heeft..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:13

JustNanno schreef:
Rupsje schreef:

Ik zou er werkelijk waar geen cent voor geven. Als die katten het internet opgegooid worden krijgen ze er ook helemaal niks voor. 3 katten enten kost al snel een euro of € 80 per keer, een kitten moet ook 2 keer achter elkaar geent worden ook nog. Vlooienspul is niet goedkoop, een gemiddelde kittenwormenkuur kost ook al snel € 15 euro. Daarbij neem je 3 katten in huis, ook nog alle 3 inteelt. Ik zou het niet doen, echt niet.

Laat die mensen ze lekker aan iemand anders geven...

Ik heb 4 weken terug 1 katje uit het hooi getrokken. Eerste consultje was al 30 euro, enkel controle en een wormenkuur. Vlooienspul had ik thuis nog liggen. Volgende week worden mijn eigen katten (2) geënt, zal wel rond de € 60 zitten gok ik zo. Castratie heeft me € 30 gekost, sterrilisatie € 60 met € 10 korting van de dierenbescherming. Is echter alweer 3,5 jaar geleden! Voor de vlooienbehandelingen kost het me doorgaans een euro of 30 per kwartaal voor 2 katten, wormenkuur 10 euro voor 2 katten per kwartaal...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:57

Bij ons in het asiel zijn
Poesen ; 25 euro
Katers ; 20 euro

Ze zijn allemaal ingeent, en de kittens nog niet gesteriliseerd of gecastreerd...