Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustNanno schreef:Hebben katten ook recht dan om andere mensen lastig te vallen en tot overlast te zijn? Wat zou mij het recht geven om mijn katten in andersmans tuin te laten schijten?
JustNanno schreef:Ja, totdat aan de overkant van die sloot ook een wildklem staat. Daarna praat je vast anders.
Goof schreef:Er komt je zo'n gruwelijk verhaal ter oren en jij gaat (zeker niet voor de eerste keer) zitten mekkeren dat katteneigenaren hun dieren dan maar binnen moeten houden??????
Echt, we weten inmiddels denk ik allemaal dat je een gruwelijke hekel hebt aan loslopende katten, maar ik vind dit toch echt ziek.
Tellie schreef:Ok.
Katten alleen maar in huis houden of in een ren buiten stoppen.
Sorry hoor. Maar dat vind ik echt niet kunnen.
Katten hebben ook net zoveel recht om buiten te zijn als ieder ander beest.
En dat jij zo'n pesthekel hebt aan loslopende katten, dan hoeft het nog niet zo te zijn dat er dadelijk meer van die gekken rondlopen met zulke vallen. En als dat wel zo is zal er wel een verbod komen op die vallen, want zoiets valt onder dierenmishandelijk lijkt mij.
En trouwens, over dierenoverlast gesproken. Wat vind jij van al die blaffende honden waar niets aan wordt gedaan. Dat is ook overlast lijkt mij. Ik vind van wel in ieder geval. Moeten we daar dan ook maar de stembanden van doorsnijden omdat het overlast is?
JustNanno schreef:Hbet is toch gewoon niet de bedoeling dat jij moeilijk moet gaan doen om andersmans katten te verdrijven?? Dat is de omgekeerde wereld zeg
Desiree schreef:En van blaffende honden hebben wij niet zo'n last. HEb zelf 2 honden en als die te veel blaffen naar mijn zin (en dat gebeurt vrij snel) dan grijp ik in.
Desiree schreef:Het is nog niet gezegd dat degene waarbij de kat in de klem gekomen is, de klem er ook echt voor katten heeft neergezet. Misschien wordt hij wel inderdaad lastig gevallen door een bunzing of zo, of marters (die in sommige gebieden ook in auto's huizen en de kabels kapotknagen en zo). IK zou dan liever zien dat hij een vangkooi neerzette, want ook zulke beestjes gun ik niet zo'n einde. Het is gewoon te pijnlijk.
Er is nog iets wat ik niet snap. Degene bij wie de kat in de klem heeft gezeten zal toch ook buren hebben? en die horen dat beest toch janken of schreeuwen? Ook al zo raar.... Of de klem is helemaal niet in een klem gezet maar in een naburig natuurgebied.
En dan is er NOG iets wat ik niet snap: de kat is zeker een week weggeweest, hij zal dus minstens een paar dagen vast hebben gezeten. WAarom de kat daar vast laten zitten? WAarom hem dan niet meteen doden?
Saningie schreef:[
Ja naar jouw zin, maar de tolerantie grens is bij iedereen anders.. En daar heb je het al, wat vind jij te ver gaan aan overlast!
Ik heb ook regelmatig andermans katten in de tuin, en heb er eerlijk gezegd geen last van, en toch hou ik er rekening mee dat mensen wel last van mijn katten kunnen hebben..
Als mijn hond blaft zit ik er gelijk bovenop, omdat ik weet dat mensen gek kunnen worden van blaffende honden.
Bij de buren komen ze na een uur eens aangesloft, en krijsen dan dat ze hun kop moeten houden!
En dan zit ik ondertussen tenenkrommend mezelf in te houden..
Erretje schreef:[
Net wat je zegt, of het was een stropersklem in een natuurgebied (wat overigens hartstikke illegaal is want wildklemmen zijn verboden in Europa) of die kweller heeft er lekker naastgezeten.
Desiree schreef:
Ieder ander beest? Welk ander huisdier loopt overal buiten? Ik weet er verder geen. HOnden mogen het in ieder geval niet. En andere huisdieren zijn vogels, konijnen, cavia's... maar die zitten in volliere, hok of wat dan ook.
En van blaffende honden hebben wij niet zo'n last. HEb zelf 2 honden en als die te veel blaffen naar mijn zin (en dat gebeurt vrij snel) dan grijp ik in.
Desiree schreef:MAar waar ik wel over struikel is als een katteneigenaar in die buurt klaagt over welke krankzinnige zo'n ding in zijn tuin heeft, en dat hij rekening moet houden met katten die in tuinen komen. Ik denk dat katteneigenaren eens rekening moeten leren houden met het feit dat andere mensen geen kat in hun tuin willen hebben. Ik voorspel daarom nog veel meer van deze narigheden in de toekomst, want de mensen hebben het straks gehad met de katten.
Tellie schreef:Het komt op mij over van ja, je moet je kat binnenhouden.
Tellie schreef:En trouwens, er zijn genoeg honden die ook zonder riem loslopen. Dat kan ook overlast zijn. Op die manier kan je alles wel gebruiken als overlast.![]()
Tellie schreef:Ja. Jij grijpt dan misschien wel in met je honden. Maar niet iedereen doet dat? Dat is precies hetzelfde van iemand die ze kat wel binnenhoud en iemand die hem naar buiten laat.
Saningie schreef:Het heeft totaal geen zin om steeds deze discussie te voeren zolang het baasje niet bereidt is om er wat tegen te doen.. Want daar gaat het toch om..
[***] schreef:Desiree schreef:MAar waar ik wel over struikel is als een katteneigenaar in die buurt klaagt over welke krankzinnige zo'n ding in zijn tuin heeft, en dat hij rekening moet houden met katten die in tuinen komen. Ik denk dat katteneigenaren eens rekening moeten leren houden met het feit dat andere mensen geen kat in hun tuin willen hebben. Ik voorspel daarom nog veel meer van deze narigheden in de toekomst, want de mensen hebben het straks gehad met de katten.
Desiree dit vind ik net weer een flauwekul topic voor jou.
Zit ik me kwaad te maken over een kat (of ieder ander beest) die in een val terechtkomt, ga jij lopen janken over katteneigenaren. Daar is dat dier niet meegeholpen.
Ik gun de eikel die de klem neergezet heeft zelf een paar dagen met z'n klauwen in dat ding. Het is namelijk pure dierenmishandeling.