Jas voor de hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Jas voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 17:48

Helaas moet ik vanaf volgende maand ook voor l.u.l. gaan lopen met een hond die een jas aan heeft. Sam heeft het altijd zo koud als de temperatuur onder de 15 graden komt! Hij heeft bijna geen haar op zijn buik en borst (je ziet zijn roze velletje helemaal) en dat maakt dat hij buiten altijd loopt te trillen als een espenblaadje. Op advies van de dierenarts geven we hem daarom maar een jasje aan voortaan.
Ik heb hem bij www.hippehond.nl vandaan. Het gaat dan om de "Fith avenue regenjas army". Deze is niet zo dik, maar houdt wel nattigheid en wind bij hem vandaan. Ook had deze een hele brede buikflap en dat hebben de meeste jasjes niet.
Foto krijg ik helaas niet geplaatst.

Wat vinden jullie van honden met een jas?

xxGermaXX

Re: Jas voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:50

ik vind het zelf niks maar als je hond het steeds koud heeft is het wel een oplossing Bloos
dus gewoon lekker doen is alleen maar fijner voor je hond Bloos

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:51

euh eerlijk?

Zo op het eerste gezicht: mishandeling!

Maar als je bedenkt dat het diertje het koud heeft, iid een goede oplossing!

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:53

Ik vind het eerlijk gezegd niet mooi staan bij een hond, maar als je hond het anders koud heb zie ik het probleem niet.Lekker met een jas laten lopen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 17:55

ik schaam me echt dood! moet ik met dat beest over straat zo.
Maar goed, hij kan het hebben wel denk ik. Zal wel even een foto plaatsen als hij hem aan heeft.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:57

zou mezelf aardig voor aap vinden lopen...
maar als m'n hond het anders ontzettend koud heeft, zou ik even slikken en toch maar doen. anders is het ook zo gemeen
sterkte! en trouwens: die jas die je uitgezocht hebt is best hip en stoer. niet tuttig ofzo!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:02

Haha je zou er maar mee moeten lopen! Ben je zeg maar de nieuwe paris hilton. En dat wil je denk ik niet zijn. Die kleed haar hond echt met van alles en nog wat aan! Bah!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:03

doe het echt alleen op advies van de dierenarts. de afgelopen jaren liet ik hem plassen en poepen en dan tilde ik hem op. Maar ja, hij wil ook graag bewegen en is dol op sneeuw. Het is dat het zo koud is, anders is het een echte buitenhond.
Maar goed, ik zet de schaamte maar over boord en ga met blik op oneindig maar naar buiten.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:04

als hij het echt nodig heeft zal het wel moeten, ik hoop dat je hondje het ook lekker vind. Knipoog

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:06

Het ergste vind ik nog wel dat ze ook tassen voor je hebben die matchen met zijn outfit! Ik snap helemaal hoe jij je voelt. En die truien, tja gewone truien vind ik echt mishandeling maar een dekentje voor buiten mwah vind ik nog wel kunnen!

Sizzy

-> BB

tessyke

izzy1985 schreef:
euh eerlijk?

wat is hier mishandeling aan? Verward

ik heb voor mijn ene hond een jasje voor de regen omdat hij een hekel aan regen heeft en anders niet buiten wilt

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:07

Mijn hond heeft ook een jasje, staat beeldig. Haha!
Ik vind het echt niet zielig hoor, wat is er erg aan dan?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:08

regen heeft hij ook een hekel aan, maar daar moet ie maar tegen kunnen hoor. loop wel een korter rondje. Als hij eenmaal doorweekt is, gaat hij gewoon lekker rennen enzo.
Als hij koud en nat is, is het een ander verhaal, dan loopt hij helemaal aan mijn been geplakt in de hoop dat ik hem optil en lekker onder mijn jas verstop Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:08

Sooff schreef:

waarom heeft jouw hond een jas?

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:12

benangelique schreef:
Sooff schreef:

waarom heeft jouw hond een jas?

Die kleine aanstelster wil ook niet naar buiten als het regent. xD En vorige winter was ze geschoren en had ze een erg dun vachtje, ik merkte dat ze het toen erg koud had. Mijn hond vindt het niet erg als ze d'r jasje aanmoet; ze wordt er juist heel vrolijk van. Haha!

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:17

Wij hebben een klein wit keeshondje met heel veel haar, en als je bedenkt dat ik op een boerderij woon en hij altijd mee gaat naar de paarden. Haha! Dan snap je ook wel dat wanneer het erg hard regent of vies weer is, hij een regendekje op krijgt. En dat is niet omdat hij het anders koud krijgt, maar omdat ik hem anders niet meer schoon krijg zonder hem te wassen! Vork En om hem nou binnen te laten omdat hij anders vies wordt vind ik (en hij absoluut ook) ook niks! Banjer vindt het bepaald niet erg als hij z'n dekje op krijgt, zo kan hij tenminste ongestoord banjeren Clown zonder vies te worden. Er zit trouwens nog een reflecterende streep op ook, dus in het donker is hij nu ook zichtbaar!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:19

ik ben zooo benieuwd wat die kleine dwerg ervan vindt

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:36

tessyke schreef:
izzy1985 schreef:
euh eerlijk?

wat is hier mishandeling aan? Verward

ik heb voor mijn ene hond een jasje voor de regen omdat hij een hekel aan regen heeft en anders niet buiten wilt

Er zit daar iets wat daar niet hoort! Kijk als je hond het anders heel koud heeft of het vervelend vind om nat te worden vind ik het anders. Er zijn genoeg mensen die persee een pakje moeten hebben wat matched met hun eigen outfit of hun hond aankleden als een kind/pop. Dat vind ik echt erg! Dat vind ik gewoon te ver gaan... Neem nou als voorbeeld Paris Hilton...dat is toch ook niet meer normaal hoe dat dier eruit ziet? laat dat beest lekker hond zijn!

Ik zie mijn rottweiler nog niet met een jasje aanlopen, nee bedankt!

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:00

Mijn hond heeft er ook een paar.. Een spijkerjack, trui, jasje..
Ik vind het niet zielig.. ze heeft weinig vet Knipoog
Het is pas zielig/mishandeling als je hond zit te rillen van de kou..

Ben dr ook wel eens mee in een stad gweest.. geen rare opmerkingen gehad ofzo.. Alleen maar leuke Tong uitsteken Hee kijk mama die hond heeft een jasje aan.. Of hee kijk die hond komt uit het circus Clown

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:04

Onze oude hond van 15 jaar had ook een jasje omdat ze in de winter geen wintervacht aanmaakte. Het was een soort paardendeken maar dan in het klein. Ik vind eerlijk gezegd deze jasjes erg lelijk Nagelbijten / Gniffelen Ik zal nog eens kijken waar wedie van ons gekocht hebben.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:07

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:09

Mishandeling Verward Ik zie nou echt niet in wat er zo misdadig is aan een hond een jasje aan trekken. Dat is een behoorlijk overtrokken reactie. Dat je het niet mooi vind of zelfs aanstellerij, oké. Maar ik denk niet dat er veel honden rondlopen met een trauma omdat ze een jasje aan hebben....
Een paard met een deken op is ook niet natuurlijk, maar daar hoor je nauwelijks iemand over, omdat dat algemeen geaccepteerd is.

Mijn 2 kleinste hondjes hebben 's winters ook een jasje aan. Het zijn Coton de Tulears, hondjes met een behoorlijk lange (de ene dan, de ander wordt kortgeknipt omdat ze een enorme viespeuk is) en op het oog ook dikke vacht. Maar ze hebben geen ondervacht, als je in de vacht blaast kijk je zo op de huid, bovendien is hun vacht ook totaal niet waterdicht. Ze hebben trouwens ook net als het hondje van de TS vrijwel geen haar op hun buik en borst.
Ze hebben het dus hartstikke koud zonder jasje, dus krijgen ze er 1 aan. En als ze er dan toch 1 aan moeten, dan kan ik net zo goed een leuke nemen toch?
Voor als het echt vriest of regent hebben ze een jas, voor als het alleen koud en winderig is een truitje.
O.a. deze:
http://www.hippehond.nl/thumb.php?image ... images/zip up khaki.jpg&quality=100&resampleWidth=220
(even copy/paste) en deze:
http://www.hippehond.nl/thumb.php?image ... eWidth=220

Mijn Golden Retriever zal ik bijvoorbeeld echt geen jasje aantrekken, omdat het echt nutteloos is. Maar mijn andere hondjes hebben dus een jasje nodig, waarom dan geen leuke? Leuk en functioneel kan ook samengaan hoor.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:12

Als hij het nodig heeft. Waarom niet. Vork

Zelf ben ik ertegen, tenminste, bij dieren die het echt totaal niet nodig hebben. Dus de honden die het alleen voor het 'mooie' aan moeten.

Ik vind dat jasje van je trouwens wel leuk. Vork

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:20

Het is nodig, dus dan moet het.

Liever niet voor banketstaaf lopen met een hond die het hartstikke koud heeft, of je hondje een plezier doen en een jasje aan. En dan zelf maar een beetje voor joker lopen.

Tjsa bij ons op stal komt er ook altijd een hond, met een jasje aan. Ik weet het ras niet, maar dat is zo;n súper dunne hond, dat hoort zo. Dan is het pas zielig als je die geen jasje aantrekt Knipoog

Ik vind het pas een beetje dierenmishandeling als het gaat om de 'mooi'. Met tasjes, jasjes, riempjes, hoedjes, nagelak (lees; a la paris hilton)