{met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__inge__

{met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 14:08

Even mn verhaal kwijt.. Bloos
Vanochtend was ze (muis) al nergens te bekennen, gebeurd wel vaker dus niet echt iets om je zorgen over te maken.
Maar tegen een uur of 10 kwam ze binnen gestrompeld, schreeuwend en ze keek heel dof uit dr oogjes.
Ik gelijk mn ouders roepen, Toen eens goed kijken wat er nou aan de hand was. d`r linker achterpootje was helemaal bebloed, en bij d`r rechter heup was het dik, en ze kon er ook niet op staan..
dus wij naar de DA, hij vertrouwde het al niet, dus hij heeft gelijk Rontgenfoto`s laten maken.
Haar heup was (behoorlijk) uit de kom, en er was een stukje bot los.
Hij was eerst nog bang dat de heup-kom beschadicht was, dus was er ook nog sprake van opereren..
maar dat viel gelukkig mee.
Hij heeft eerst die poot die open lag, goed schoongemaakt,
en toen heeft hij de kop weer in de kom geplaatst (toen zijn wij maar even weggelopen..) en haar helemaal ingetaped, in de goede stand, zodat hij niet weer uit de kom kan gaan.
dat stukje bot hoefde we ons geen zorgen over te maken.
nu is ze zo zielig! ze ligt er bij als een slappe dweil, ze heeft zo`n kraag om dus ze kan ook niet echt lekker liggen. ze krijgt nu 2x per dag pijnstillers en ze mag eigelijk 2 weken niet lopen.. maarja. je kan haar niet vastbinden..
K hou jullie op de hoogte, zal kijken of ik foto`s kan plaatsen.
Groetjes, Inge

Edit:
Hier een foto waar je goed kan zien dat de heup uit de kom is, rechts, en links, tussen staart en pootje, kan je dat stukje bot zien.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=F4RKGJUY

Amy77

Re: {met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:24

Agosh, het arme beestje.
Gelukkig was er geen operatie nodig.
Wat betreft die kap om hebben, houd goe din de gaten of ze wel kan drinken en eten. In begin weten ze vaak niet hoe ermee om te gaan. Ik deed voor mij kat een mok water neerzetten, zodat hij die kap eromheen kon doen om te dirnken, net als met zijn voerbakje wat verhogen, anders schuift hete ten allemaal de kap in..
Veel succes he.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:41

ahh agosie wat erg voor jullie poes. wat denk je wat er is gebeurt?
sterkte

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 18:03

Kimberley77 schreef:
Agosh, het arme beestje.
Gelukkig was er geen operatie nodig.
Wat betreft die kap om hebben, houd goe din de gaten of ze wel kan drinken en eten. In begin weten ze vaak niet hoe ermee om te gaan. Ik deed voor mij kat een mok water neerzetten, zodat hij die kap eromheen kon doen om te dirnken, net als met zijn voerbakje wat verhogen, anders schuift hete ten allemaal de kap in..
Veel succes he.

Bedankt Lachen
Ik geef haar nu brokjes, gewoon uit de hand, want ze kan nog niet staan, haar verdoving is nu wel uitgewerkt, en dat zullen we weten ook. t arme beestje.. ze probeert steeds weg te lopen, en ze ligt op een groot kussen, ze rolt er steeds af enzo..
Water geef ik haar met een spuitje in de mondje zolang t nodig is.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 18:05

Helina0611 schreef:
sterkte

Dankje Lachen
tis bijna zeker dat ze een tik van een auto heeft gehad..
we hopen dat ze dr van geleerd heeft..

Boesboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:01

Och Ach gut
Sneu voor dat beestje..
Maar ja Gelukkig houd ze er niks aan over ( hopelijk Pling )

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:29

140 views en 3 berichtjes..
Tgaat wel goed met haar op t moment Lachen Ze probeerd wat rond te huppelen, aleen de kattenbak begrijpt ze niet helemaal.. *tot grote ergernis van mn moeder..Tong uitsteken*

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:59

Ach gos, wat zielig!
Beterschap voor je kat en succes en sterkte voor jullie!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 10:34

__inge__ schreef:
Helina0611 schreef:
sterkte

Dankje Lachen
tis bijna zeker dat ze een tik van een auto heeft gehad..
we hopen dat ze dr van geleerd heeft..

Nou, ik zal je uit de droom helpen. Katten kúnnen dit soort dingen niet leren. Ik hoop dat jullie er wat van geleerd hebben en de kat voortaan binnenhouden en/of de tuin katvriendelijk afzetten. Dan hoeft een volgende bestuurder zich ook niet meer ongelukkig te schrikken omdat er een kat voor zijn auto duikt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:56

MEe eens Rosita. Is de prijs die deze kat nu moet betalen om overal te mogen lopen dat nu waard?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:35

Ze zxijn net zo gelukkig binnen als buiten...dus mijn advies is ook om haar echt voortaan binnen te houden!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:37

Rosita schreef:

Nou, ik zal je uit de droom helpen. Katten kúnnen dit soort dingen niet leren. Ik hoop dat jullie er wat van geleerd hebben en de kat voortaan binnenhouden en/of de tuin katvriendelijk afzetten. Dan hoeft een volgende bestuurder zich ook niet meer ongelukkig te schrikken omdat er een kat voor zijn auto duikt.

katten leren zulk dingen echt wel hoor Cool wij hadden een kat en die keek ook gewoon naar rechts en links en dan stak die pas de weg over...en ze had dat echt wel goed door hoor! als er een auto langs de weg stilstond deinsde ze eerst terug om vervolgens nog een keer te kijken en dan pas over te steken Clown de rest van de katten rent als een gek weg voor de auto's naar een veilige plek!
waarschijnlijk scheelt het ook dat bij ons de katten ook nooit in de auto zitten...

JustNanno schreef:
Ze zxijn net zo gelukkig binnen als buiten...dus mijn advies is ook om haar echt voortaan binnen te houden!

daar ben ik het toch echt niet mee eens! katten zijn gelukkig binnen als ze niet anders kennen ja! ik vind een kat binnen opsluiten net zoiets als dat koeien altijd binnen staan en een paard ook altijd binnen staat...

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 20:05

Dankje Rianneke, ik vind ook niet dat katten binnen horen als ze dat niet gewend zijn, zelfs op 3 pootjes en met pijnstillers waar ze ook suf van wordt probeerd muis buiten te komen, ze vind het echt niet fijn zolang binnen.
Nu moeten jullie niet gaan doen alsof het onze schuld is dat ze onder de auto is gekomen, dat we haar binnen moesten houden enzo. (weetniet of het zo bedoeld is maar zo komt het wel over)
Maar weer ff on-topic, t gaat op t moment best goed met haar, ze ligt heel veel te slapen, en af en toe huppeld ze naar haar eten-drinkens bakje, en vraagt ze een was-beurt aan bij moeders ( die hebben we hier ook nog in huis, ookal is ze al 1 1/2 jaar oud, ze wassen elkaar nog steeds Lachen )

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:11

@Rianneke, je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, het is gewoon een feit. Katten zijn binnen net zo gelukkig als buiten, en gelukkig gaan er steeds meer mensen zo over denken.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:36

JustNanno schreef:
@Rianneke, je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, het is gewoon een feit. Katten zijn binnen net zo gelukkig als buiten, en gelukkig gaan er steeds meer mensen zo over denken.

Je heb twee soorten katten Haha! De 'binnenkat' en de 'buitenkat'! Het is maar net wat ze gewend zijn. Als je een kat hebt die altijd binnen is voelt hij zich op z'n best als hij binnen is. Maar een kat die altijd buiten is gewend kun je echt niet ineens binnen houden. Kan natuurlijk wel....maar hij wordt er echt niet gelukkiger van!

Zandoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:41

Agoos, gelukkig komt het weer goed!

Mijn katten mogen lekker vrijheid en naar buiten Haha!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:43

Ai, arm beestje!
Toch moet je haar niet binnen houden, daar zijn katten niet voor..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:46

Katten zijn HUISdieren...Je kan ze eraan wennen om buiten te zijn, met alle gevolgen van dien. Zie hier dus maar weer een mooi voorbeeld. Katten zijn er niet voor om naar buiten geschopt te worden als het baasje gaat werken. Dat doe je toch ook niet met een hond? Waarom met een kat dan wel?? Echt pure onzin. En katten kunnen prima aan een leven binnenshuis wennen. Je moet alleen zorgen voor voldoende uitdaging. Maar ja, dat is vaak te veel moeite. Daarom denken mensen nog zo makkelijk, en laten ze die kat maar buiten lopen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:50

JustNanno schreef:

sorry maar ik vind jou zo echt egoistisch! als een kat naar buiten gaan gewend is hou je em echt niet voor zijn geluk binnen hoor Clown maar gelukkig zijn er ook nog mensen die net als mij denken Knipoog

aan de ts -> fijn dat het weer beter gaat! Pling en die wasbeurten zijn lief he die ze elkaar geven Lovers vind dat echt mooi om naar te kijken simpel kattengeluk Haha!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:53

Egoistisch? Egoistisch is het pas als je de kat naar buiten toe schopt. Maar je hebt kennelijk nog nooit over de gevaren nagedacht waar je de kat aan blootstelt. En de overlast die je andere mensen toebrengt. Maar dat is zeker allemaal niet egoistisch hahaha.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:58

Aaah, Gelukkig gaat het al weer beter!

En onze katten zijn binnen als wij weg zijn, maar gaan ook gewoon naar buiten hoor;) Vooral onze poes, kan het niet aan om de hele dag binnen te zitten, als ze naar buiten wil laat ze dat merken, door te gaan miauwen bij de deur. En dan vind ze het niet leuk om naar buiten te gaan?!? En wij wonen bij het bos, en niet aan een drukke weg, ze hebben alle vrijheid, zonder het 'gevaar' om aangereden te worden. Xx

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:01

wij schoppen onze katten niet naar buiten en dat doet denk niemand hier! wij laten ze naar buiten omdat de kat dit graag wil! en overlast heeft niemand er hier van Haha!

en natuurlijk denk ik na over de gevaren! ik denk dat ik daar zelfs nog meer over nadenk als jou Haha! en toch laten wij onze katten buiten omdat het in de aard van het beestje zit! neem aan dat jij op bokt zit voor de paarden... jij zou een paard toch ook niet altijd binnen laten staan? die gaat toch ook het land op? nou als er maar binnen genoeg uitdaging is he dan kan je em altijd op stal laten staan Knipoog sorry maar dat vind ik precies hetzelfde als bij een kat!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:04

Oh ze zullen het vast leuk vinden, maar zij weten niet dat het gevaarlijk kan zijn, dat als ze met andere katten vechten wel eens dodelijke ziektes kunnen oplopen, dat ze niet bij andere mensen in de tuin mogen schijten, dat auto's gevaarlijk zijn, dat ze gif moeten ontwijken.

Ohja, en katten kunnen kilometers ver weg van huis raken hoor. Dus ja, gevaar om aangereden te worden, vergiftigd of opgesloten te worden, ziektes te krijgen, of andere mensen tot last te zijn is er ALTIJD.

@ Rianneke, lees bovenstaand stukje. En jouw vergelijking raakt kant nog wal. Paarden op de wei kunnen zich wellicht hoogstens verstappen. Katten buiten kunnen *voor de zoveelste keer* *ik ga het niet overnieuw typen ook, lees bovenstaand maar*. Als je met een tegenargument komt, kom dan met een goede.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:07

Zullen we het nou even gezellig houden?!?! De ts heeft dit topic niet gemaakt om een discussie te houden over of de kat wel of niet naar buiten kan! Maar om te vertellen hoe het met haar katje gaat;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:14

row_bow schreef:
Zullen we het nou even gezellig houden?!?! De ts heeft dit topic niet gemaakt om een discussie te houden over of de kat wel of niet naar buiten kan! Maar om te vertellen hoe het met haar katje gaat;)

heb het idee dat de ts half word aangevallen door mensen die vinden dat het haar schuld is dat de kat is aangereden omdat ze em buiten laat Ach gut
maar gelukkig gaat het weer beter met het katje! Haha!

tegen justnanno wil ik alleen nog zeggen -> het is een kat behandel het dan ook als een dier en niet als een barbiepop ofzo Clown

zo en vanaf nu af aan gaan we weer ontopic verder!!

aan de ts -> hoe zit het trouwens met der heupje? komt dat helemaal goed of blijft ze een beetje hinken?