ik zoek een jack russel pup-reu.Wie weet een nestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

ik zoek een jack russel pup-reu.Wie weet een nestje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 11:32

Hallo, wie heeft binnenkort een nestje jack russel puppies?? Ik ben op zoek naar een vriendje voor onze hond. Helaas hebben we pas afscheid moeten nemen van onze andere hond. Ik zoek een gladharig reutje, liefst wat donkerder getekend (geen must)en wat klein blijvend. Het mooiste zou zijn als ie in huiselijke kring zijn eerste weken heeft doorgebracht( wij hebben kinderen,hond en katten).Hij krijgt een liefdevol goed thuis !! Wie o wie maakt ons gezinnetje blij met een nieuw vriendje?? Papieren niet belangrijk, prijs tot max. 175,-.

M.v.g sandra

reacties heel graag met foto, alvast bedankt.

Biepmiep

Re: ik zoek een jack russel pup-reu.Wie weet een nestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:44

Voor deze prijs krijg je, alleen op een Jack Russell lijkend hondje. Voor pups van goede fokkers kun je kijken op: www.nvjrt.nl. de site van de rasvereniging. Daar staat pupbemiddeling en bij het jaarboek staan links naar sites van fokkers.

Daarnaast moet je niet alleen naar uiterlijk kijken. gedrag, karakter en gezondheid van de ouders is het allerbelangrijkst. Van een Jack pup kun je trouwens ook niet meteen zeggen of deze glad, ruw of broken wordt.
Ook de maat kan nogal varieren zeker als je de vader niet kent.
Laatst bijgewerkt door Biepmiep op 26-09-06 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:47

Waarom perse een puppie?? Ga eens in het asiel kijken, daar zitten genoeg op JR gelijkende hondjes. Anders kan je het het beste via de rasvereniging doen denk ik. Duurt wat langer misschien, maar heb je wel een JR bij (ga ik vanuit) een goede fokker vandaan

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:02

even de juiste link van de rasvereniging www.nvjrt.nl

(esther, je hebt een komma extra staan Knipoog )

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:04

Nu niet meer.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 14:09

Biepmiep schreef:
Voor deze prijs krijg je, alleen op een Jack Russell lijkend hondje. Voor pups van goede fokkers kun je kijken op: www.nvjrt.nl. de site van de rasvereniging. Daar staat pupbemiddeling en bij het jaarboek staan links naar sites van fokkers.
[b]ik hoef ook geen raszuivere jack. Een kruising vind ik ook leuk.

Daarnaast moet je niet alleen naar uiterlijk kijken. gedrag, karakter en gezondheid van de ouders is het allerbelangrijkst. Van een Jack pup kun je trouwens ook niet meteen zeggen of deze glad, ruw of broken wordt.
Ook de maat kan nogal varieren zeker als je de vader niet kent.

Uiterlijk van een hondje is toch t eerst wat je ziet en waar je wel of niet voor valt. Als beide ouders bij t nest zijn of bekent zijn kan je aan de pup al vrij goed zien of deze gald of ruw harig zijn. En uiteindelijk mocht ie anders uitpakken dan verwacht is ie daar niet minder om hoor.

Ik ben niet geheel hond vreemd. Heb nu nog 1 hond thuis, deze is 15 jaar oud. Kort geleden is mijn ander hond plots overleden. Dit was een kruising herder. Hij was niet een van de makkelijkste maar voor ons een hond uit duizende. Om praktische redenen zoeken we nu naar een klein hondje wat op ons pad komt en ons aanspreekt.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 14:14

somokkele schreef:
Waarom perse een puppie?? Ga eens in het asiel kijken, daar zitten genoeg op JR gelijkende hondjes. Anders kan je het het beste via de rasvereniging doen denk ik. Duurt wat langer misschien, maar heb je wel een JR bij (ga ik vanuit) een goede fokker vandaan

Waarom een puppie?? Ik heb voor deze hond die ik nu nog thuis heb 3 andere honden gehad. Alle drie waren deze "tweede hands". Mijn katten komen uit t asiel en ook mijn 2 konijnen zijn weggevertjes. T waren voor mij werled honden en heb er gedrag en gehoorzaamhied meegedaan, behendigheid en flyball. Toch krijg je de "ellende"van andere . Het komtuiteindelijk wel goed en ik heb ze met veel plezier gehad maar ik wil nu dus een keer een hondje zelf helemaal naar mijn eigen hand zetten. Ik snap best dat de asiels overvol zitten maar deze keer ga ik dus wel voor een pup. En of dat een kruising word of toch een rashondje dat zal de teokomst uitwijzen. Alles hier in huis is niet raszuiver(de beesten dan he Haha! ) en dat zijn vaakst de grappigste hondjes/katten. Maar waarom ik nu zou kiezen voor een jr(achtige) is omdat ze klein zijn, pittig karakter, werklustig en vooral ook erg lief.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 15:45

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:46

kijk eens in een asiel, daar zitten genoeg jack russels...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 15:49

pubelia schreef:
kijk eens in een asiel, daar zitten genoeg jack russels...

ik heb hierboven ook al aangeven dat ik nu een pup wil. Ik heb dus bij asiels in de buurt gekeken of daar misschien een netje klein blijvende hondjes zit maar tot nu toe zonder resultaat. Ergens hierboven heb ik uitgebreid toegelicht waarom ik nu geen hond uit t asiel wil halen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:56

ok is duidelijk, maar voor die prijs van 175 moet je wel heel erg goed opletten wat je koopt, want een puppie wil nog niet veel zeggen....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:15

pubelia schreef:
ok is duidelijk, maar voor die prijs van 175 moet je wel heel erg goed opletten wat je koopt, want een puppie wil nog niet veel zeggen....

je krijgt absoluut geen echte jack russell voor deze prijs, de kans op een hondje wat gewoon een kruising is, broodfok, pretnest, ouder dieren niet getest op erfelijke afwijkingen is heeeel erg groot, daarom zou ik als ik jou was, wat langer wachten, zoek een goede fokker, spaar iets langer en koop een goed gefokte pup, ook het ras jack russell doe je daar een groot plezier mee, al die hondjes die maar doorgaan voor hackie? dat doet een ras echt geen goed.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 18:37

baroen schreef:
pubelia schreef:

je krijgt absoluut geen echte jack russell voor deze prijs, de kans op een hondje wat gewoon een kruising is, broodfok, pretnest, ouder dieren niet getest op erfelijke afwijkingen is heeeel erg groot, daarom zou ik als ik jou was, wat langer wachten, zoek een goede fokker, spaar iets langer en koop een goed gefokte pup, ook het ras jack russell doe je daar een groot plezier mee, al die hondjes die maar doorgaan voor hackie? dat doet een ras echt geen goed.

nee maar ik zoek een gezond uitziende pup. Heldere oogjes, mooie vacht, attent en noem maar op waar je nog meer op let bij een puppie. Ik heb geen problemen met een kruising.Had ik hierboven ook al aangegeven dat ik niet verwacht om voor 175,- een super rashond te kopen met een goed papier erbij. Als er ergens een nestje is maar dat is geen erkende fokker dan heb ik er geen moeite mee. OKe ik hoef er geen 1 uit een oude donkere stal, waar bijv. nog 10 soorten rassen bij elkaar zitten gepropt. Ik zoek een leuke gezonde pup die in huiselijke kring is opgegroeid. Papieren zijn voor mij niet belangrijk. Ik heb een rasloos paard( gekruist met 2 rassen), ik had 2 bastaard honden, en ook de katten zijn geen zuivere rassen. ze zijn super gezond en maatjes voor t leven en daar gaat t mij om. Dus als ik een rasloze pup kan vinden die wat JR trekjes heeft en waarmee t klikt..... prima die zoek ik!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:02

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 21:49

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:59

Moet het een zuivere Jack Russel zijn?
Bij een kennis verwachten ze heel binnenkort kruising Jack Russel x Shih-Tzu puppies.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:06

sandr0 schreef:
Lysette schreef:

Oh wist niet dat het ook in de buurt moest zijn Knipoog

ach t is wat makkelijker he beetje in de buurt Knipoog

Ach tja... ik vind het allemaal zo relatief. Ik heb 3,5 uur gereden (heen en 3,5 uur terug). Toen was het wel ff van lange rit maar ik heb er een super hondje voor gekregen die dat dubbel en dwars waard is! OK dan!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:22

Waarom noem je het eigelijk een Jack Russell als je geen echte wilt? Zeg dan een kruising. Ik lees in je andere topics dat je gewoon een kleine hond wilt.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:25

Trouwens, ff off-topic: daarom draaien veel broodfokkers zo goed, het mag te niet te duur zijn, het mag niet te ver zijn, hoe de ouders eruit zien of hun het leven van de ouderhonden eruit ziet maakt ook niet uit...

Dus koop alsjeblieft met je verstand...ALLE pups zijn leuk, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven en er wordt veel verdiend door mensen die er geen donder inspanning voor leveren maar wel "Jack Russels" verkopen. (Let op de spelling.)

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 21:59

Oh wist niet dat het ook in de buurt moest zijn Knipoog
[/quote]

ach t is wat makkelijker he beetje in de buurt Knipoog
[/quote]
Ach tja... ik vind het allemaal zo relatief. Ik heb 3,5 uur gereden (heen en 3,5 uur terug). Toen was het wel ff van lange rit maar ik heb er een super hondje voor gekregen die dat dubbel en dwars waard is! OK dan!
[/quote]

Ja voor mijn paard heb ik ook 4 uur heen en 4 uur terug gereden. Maar dat kwam omdat ik voor hem was gevallen vanaf een foto. Ik zie t probleem niet hoor. Waarom ....als ik een leuke hond zie die ik kan bekijken in de buurt waarom zou ik dan helemaal naar bijv. Limburg gaan rijden??

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 22:01

Biepmiep schreef:
Waarom noem je het eigelijk een Jack Russell als je geen echte wilt? Zeg dan een kruising. Ik lees in je andere topics dat je gewoon een kleine hond wilt.

Waarom is een e"echte"jR alleen een echte als t er 1 is met een papier erbij??? Het gaat toch om de rasknmerken, een gezonde hond en eentje waarmee je een klik hebt?? Ik zoek inderdaad een wat kleinere hond. Een jackie(ras of geen ras vind ik erg leuk) maar ook een ander type hond kan mijn hart stelen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 22:08

Biepmiep schreef:
Trouwens, ff off-topic: daarom draaien veel broodfokkers zo goed, het mag te niet te duur zijn, het mag niet te ver zijn, hoe de ouders eruit zien of hun het leven van de ouderhonden eruit ziet maakt ook niet uit...

Dus koop alsjeblieft met je verstand...ALLE pups zijn leuk, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven en er wordt veel verdiend door mensen die er geen donder inspanning voor leveren maar wel "Jack Russels" verkopen. (Let op de spelling.)

Dit is dus echt ge... Boos! Ik geef aan dat ik niet bij een broodfokker wil kopen. Ik heb me goed laten informeren en ben ook niet over 1 nacht ijs gegaan.Heb ook aangeven dat ik de ouders bij t nest wil zien.Ik denk dus dat ik wel zeker met mijn verstand koop. Ik koop een gezonde, opgewekte pup waarvan ik in ieder geval de moeder heb gezien. Ik heb kennis gemaakt met t nest , de teef en met een eigenaar waar ik een goed gevoel bij heb. Als ik dan zo de broodfokkers in stand hou ????? Ik ben er een beetje klaar mee hier..... ik heb mijn droom hondje gevonden en ga haar volgende week ophalen( nee ik heb er geen 4 uur voor greden en ook niet minmaal 500,- voor betaald , t kan dus eigenlijk bij voorbaat al geen goed hondje zijn Dromen ). Ik hoop dat ik van deze papierloze net zo veel plezier zal hebben als van mijn andere honden waarmee ik jaren plezier heb gehad en volop van alles in de hondensport heb gedaan.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:35

Hmm broodfokkers worden ook aardig duur (hier in België toch) je betaald ook al makkelijk €750 voor zo'n pup.
Biepmiep je hebt hier continue over veel geld voor zo'n pup, maar naar wat ik hier lees betaald ze echt superweinig, is gewoon bij een particulier..
Zelf ga ik me ook een pup kopen die geen papier heeft, komt ook niet van een erkend fokker maar het teefje loopt wel op de pensionstalling rond, dus haar ken ik door en door, dan zijn ze gaan zoeken achter een reutje en wat volgde waren 7prachtige pups! Noem je dit ook broodfokker? Alle pups krijgen een goede thuis en ik hoef geen achterlijke bedragen te betalen..
Waarom noem je het eigelijk een Jack Russell als je geen echte wilt? Zeg dan een kruising. Ik lees in je andere topics dat je gewoon een kleine hond wilt.dit snap ik niet goed? Beest heeft geen papier dus is het geen echte JR? ze geeft in dat andere topic aan een kleine hond te willen met als voorkeur een JR..
ook ff offtopic

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:35

de 1000ste keer dat deze discussie word gevoerd door dezelfde zogenaamde jack russell fans.

Als zij nou gelukkig is met een jack zonder papier. en hij/zij is afkomstig van een pretnestje? Maakt dat iets uit?

Pretnestjes hoeven echt niet fout te zijn, zijn vaak gewoon in een gezin groot gebracht, gezonde moeder die misschien 1 of 2 nestjes krijgt, en papa gewoon uitgezocht ( in de meeste gevallen).

Misschien moeten die mensen eens op een jack russel forum lekker gaan discussieren?