Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TisUnique schreef:Wij hebben er 3, roodwangschildpadden, een jaar of 12 inmiddels en al erg groot. Ze zitten 's zomers in een L-vormige vijver, met strand erbij, als de zon schijnt zitten ze ook heerlijk te zonnen op hun strandje. We hebben er wel helemaal gaas omheen, met in het deurtje en één kant van het strandje plexiglas dat ze uit de wind zitten. Die van ons gaan in de winter naar binnen om hun winterslaap te doen, afhankelijk van het weer halen we ze ergens in oktober uit de vijver, dan mogen ze in april zo'n beetje weer naar buiten. Onder een bepaalde temperatuur van het water eten ze namelijk niet meer, die periode duurt buiten te lang, dan hongeren ze op den duur uit.
Pluttersput schreef:Ik heb een Griekse landschilpad van ik denk nu 1.5 jaar. Ze heet Sarah, en is echt heel erg leuk. Ze kwam bij ons, en ze kon niet lopen, we dachten dat we dr moesten laten inslapen. We zo gevarieerd voedsel als wat mogelijk was gegeven, dus wat ze mocht, en na 2 dagen liep ze! Wij helemaal blij, en nu is ze echt hard aan het groeien, en ze ziet er super uit, en ze loopt gewoon goed.
Groetjes, mij
Pluttersput schreef:Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Onze Sarah kijkt op als je haar naam roept, en komt ook echt naar je toe gekropen. Maar dat verschilt misschien per schildpad
Groetjes, mij
Pluttersput schreef:Hè, even eenv raagje voor de landschildpadders. Wie zet zijn schildpad in de winterslaap, en zo ja, waar laten jullie hem/haar?
Groetjes, mij
kwadraatje schreef:Ik heb nog een vraagje.
Hoeveel voer moet hij per dag ongeveer hebben?