Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pubelia schreef:Ik zal ze wel laten enten, ten eerste je weet maar nooit hoe ziektes kunnen verspreid worden, en stel je hebt je kat niet geent komen en die word ziek, heb je meestal meer kosten dan dat je ze 1 keer in een jaar de basis enting hebt gegeven, dus ik zal ze dan altijd enten...
Sylvia schreef:Geen enkele enting is 100% betrouwbaar en die tegen niesziekte al helemaal niet.
Ik zou die entingen lekker laten zitten, je kat komt niet in aanraking met andere katten...
Koekie en Elmo worden wel jaarlijks geënd, maar die komen zo nu en dan ook buiten. Ze hebben er eigenlijk ook nog nooit last van gehad.
tamary schreef:pubelia schreef:Ik zal ze wel laten enten, ten eerste je weet maar nooit hoe ziektes kunnen verspreid worden, en stel je hebt je kat niet geent komen en die word ziek, heb je meestal meer kosten dan dat je ze 1 keer in een jaar de basis enting hebt gegeven, dus ik zal ze dan altijd enten...
Als je dieren ziek worden van de jaarlijkse enting geeft die enting meer ellende dan nut, zeker voor een binnenkat. Er zijn tegenwoordig andere inzichten over de risico's en het nut van enten. Verdiep je erin en pas je entschema aan op de kat in kwestie.
pubelia schreef:Sylvia schreef:Geen enkele enting is 100% betrouwbaar en die tegen niesziekte al helemaal niet.
Ik zou die entingen lekker laten zitten, je kat komt niet in aanraking met andere katten...
Koekie en Elmo worden wel jaarlijks geënd, maar die komen zo nu en dan ook buiten. Ze hebben er eigenlijk ook nog nooit last van gehad.
Maar als je je kat hebt ingeent en die krijgt de niesziekte dan weet je dat die niet gewerkt hebt, heb je de kat niet ingeent en die krijgt de niesziekte, dan sla je je denk ik wel harder voor je kop.... Niet geprobeert is nml imo altijd mis...