Ik heb twee honden, een bull mastiff teef van 7 en een Amerikaans bulldog van anderhalf. Nou is er met de bullmastiff nooit wat, maar mijn Amerikaans bullodogje wordt steeds aangevallen door andere honden.
Op de een of andere manier moeten ze haar altijd hebben. Ik heb twee keer meegemaakt dat ze gewoon uit het niets op haar afrennen op neutraal terrein. De eerste keer een newfoundlander, zomaar opeens, bij de strandopgang, hij rukte zich los, en vloog opeens op dr af, Cleo piepend en jankend wegrennen, die schrok zich rot.
eergister hetzelfde met een duitse herder. Cleo stond te snuffen aan een grassprietje, ineene komt dat beest aanrenenn, grommend en op dr af.

Zoal ook een keer een Jack russel (toen kwam ze te dicht bij baas van JR in de buurt) een keer een Briard, toen kwam ze wat te dicht bij zijn stok in de buurt wat ze te laat zag. En zo gaat het maar door.
Ze rent steeds weg, behalve bij de collie-achtige hond hier in de buurt,( maar die loopt nu ook met een muilkorf rond dus Cleo was niet zijn enige slachtoffer.) dan blijft ze staan en bijt van zich af nouja, beetje grommen en happen.
Zo ook bij drie labradors die komen altijd met zijn drieeen en dan omstebeurt lekker rijden op Cleo, gelukkig doet ze dan een beetje feller wat terug, dat ze ermee ophouden!
Shira moeten ze dus nooit hebben, alleen Cleo.
Iemand ervaring hiermee en enig idee hoe het komt? Zelf denk ik dat ze nog onzeker is en dat gewoon uitstraalt ofzo. (beetje jammer dat andere honden het dan nodig vinden om dr aan te vallen......)
Shira heeft dus nooit ergens last van met andere honden.