[Foto] Het maaltje van de boa's gejat..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

[Foto] Het maaltje van de boa's gejat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 16:58

Ole vandaag voor het eerst weer naar school en waar moest Aniek het eerst heen? Juist de kleine konijntjes die voor de vakantie nog mini waren. Nu waren er nog maar 2 hangoortjes en 4 rexjes. Wat er dan zou gebeuren met het rammetje van de hangoortjes. Ja, dit word opgevoerd aan de Boa.... WAT?!?! Zo'n lief klein hangoortje?
Dat dacht ik dus niet he. Daar heb ik een stokje voor gestoken en hem vandaag mee naar huis genomen. Of ik hem kan houden ligt aan de reactie van mijn vader vanavond Rolleyes maar zo ja dan laat ik hem castereren en hoop ik dat het met de andere 2 ex rammen goed gaat. Het lijkt er ook op dat Xaria (het jong van nu 5 week) een voedstertje is dus dat is in ieder geval super.
Mijn nieuwe aanwinst (waar ik dus misschien een nieuw tehuisjes voor zoek) is dus een rammetje en hij is zo knap. Hij is bruin met wit en lichtbruin achter met donkere oren een donker neusje. Beetje 3 kleur en lang haar op zijn koppie zo'n heerlijk dingetje. Erg ondernemend geweldig.
Ik heb nog foto's van op school toen die ongeveer 2 en 4 weken was. Dus hier een paar plaatjes.

Hier ongeveer 2 week
Afbeelding

Hier ongeveer 4 week
Afbeelding

Afbeelding

En als iemand nog een leuk voedstertje zoekt er is nog een bruine met pluishaar Haha! (ze dacht dat een voedstertje wel snel een tehuis zou vinden, maar ben wel bang dat die dan de boa's gaat bezoeken en dat zijn me toch een joekels)
Laatst bijgewerkt door Justy op 11-09-06 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Magnummm

Re: [Foto] Het maaltje van de boa's gejat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:11

Ah, wat goed van je. Ik vind dat ook niks hoor Maar het is echt een schatje zo te zien. Heel veel plezier ermee, als je hem mag houden Lachen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:13

Aggosh. Wat een scheetje. Haha!

Hij lijkt echt heel veel op mijn eerste eigen konijntje Lovers, dat helaas na 1,5 jaar overleed. Scheve mond Die had alleen iets korter haar.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:19

Als je je bedenkt dat het zowat boa voer was... daar ga je toch zowat van kotsen? Bloos Die boa's moeten ook eten, maar dat konijntje?
Het zal wel zijn omdat hij zo lief en pluizig is, maar ik zou het niet kunnen. Koe

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:21

Aah wat goed van je, en wat een scheetje Lovers

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:27

Agut kijk nou!

Ik heb wel eens 2 muisjes gered van de slangen Clown

Maar dit zou ik ook zeker nog een x meenemen Lovers Damn wat een droppie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:22

Heb ook eens een hamster gered van de slangen en een vrinedin van mij heeft hem nog een mooi leventje kunne geven. Ja Maarja het is natuurlijk wel zo, dat voor de dieren die je redt er weer een andere in de plaats komt..

Het is wel een mooierdje!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:25

Wat een schatje zeg Lovers
Ik vind dat altijd zo zielig als die beestjes opgegeten worden door slangen Scheve mond Ik was ook helemaal Fan van Valerio ( van de programma's op TMF ) Dat die dat muisje had gered ! *LOL*
ik kan daar niet zo goed tegen om dat opgegeten te zien worden Scheve mond

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:25

Yo Go Girl!

Misschien weet ik eventueel wel iemand voor t ukkie, ik ga t even vragen aan me vriendin.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:52

Ach gelukkig is ie gered!! Hopelijk mag je hem houden! Knipoog

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:05

Hee meid super van je hoor Knipoog
Dacht dat je nieuwe foto's had gemaakt, maar helaas.. haha

En laatste foto,, mooie voet op de achtergrond Nagelbijten / Gniffelen

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:51

Eejj schreef:
Wat een schatje zeg Lovers
Ik vind dat altijd zo zielig als die beestjes opgegeten worden door slangen Scheve mond Ik was ook helemaal Fan van Valerio ( van de programma's op TMF ) Dat die dat muisje had gered ! *LOL*
ik kan daar niet zo goed tegen om dat opgegeten te zien worden Scheve mond

Tja, toch maar een keer sla aan de slangen gaan voeren... Koe
En die zielige koe/ varken/ kip op het bord? En dan bedoel ik jullie bord bij het avond eten...

Sorry, kan me erg boos maken om deze (niet alleen de jouwe, maar bijna iedereen in dit topic) hypocriete reactie's!
Maar zo zie je maar weer, een dood konijntje is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zieliger dan een dood kalf/ kuiken/ varken....

(Sorry TS dat ik dit hier neerzet, maar vind op zich wel leuk wat je hebt gedaan. In ieder geval leuke foto's!!)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:24

ben het helemaal met je eens wendy Knipoog

dit nijntje is wel heeeeeeel sielugh en errugh lieffff hoor, hij mag niet in de boa verdwijnen....
nee en dat andere konijntje dan dat nu ipv deze op het menu staat? moeten alle boa's dan maar vegetarisch eten voortaan? krijgen we straks een konijnenplaag, gaat iedereen weer klagen dat er zoveel konijnen in de wei en in de paardenbak zitten te graven.....of ratten...
ook boa's moeten eten net als wij!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 18:27

Uhm mensen ik post dit helemaal niet om zo'n discussie op te zetten? Ik ben helemaal gek op konijnen en ik was gek op dit konijntje en baalde dat het geen voedster was. Als ik het niet meenam ging het naar de boa en dat wil ik niet hebben. Hij word gewoon gecastereerd en zal in onze grote konijnengroep verblijven. En ja nu worden er ratten opgevoerd, maar ik ben konijnenfreak kan er ook niks aan doen. Normaal eten ze bij ons op school iig geen konijnen. En ja ik weet dat het elders wel gebeurd, maar dat hoef ik gelukkig verder niet te weten.

Verder kan die discussie ergens anders voortgezet worden? Ik zeg helemaal niet dat ik er tegen ben en blabla ik weet ook dat die slangen gewoon eten moeten en ik heb ze wel eens ratten gevoerd.
Laatst bijgewerkt door Faniek op 12-09-06 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:29

Faniek, mijn reactie was niet echt tegen jou, maar meer tegen de mensen die erop reageerde dat het idd heeeel zielig is dat een boa konijntjes eet...
En bood al excuus aan in mijn reactie, maar alsnog maar dan Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 18:34

Haha ok maakt niet uit, maar ik wil het niet hier om starten eigenlijk. Volgend jaar krijg ik ook reptielen om te voeren. Ik heb met ratten dus wat minder moeite ook, omdat die geen besef hebben wat er gebeurd die gaan meteen in die slangenbak op onderzoek uit. De konijnen zitten meteen gestresst in een hoekje. Ook al vind ik het voor beide erg ik blijf konijnenfreak Haha! Zal BC zoals die genoemd is binnenkort is uitgebreid op de foto zetten.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:40

Ach, begrijp je opzich wel gedeeltelijk. Ook genoeg mensen die geen paardenvlees eten en wel het andere vlees. Ongeveer zelfde idee.
Vind het idd een schattig konijntje, en zet hem maar eens goed op de foto!! Haha!
Mag ik trouwens vragen waarom jullie niet diepvries voeren?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 18:49

Ja, inderdaad, maar ja je doet er niks aan.
Uhm de reden van niet diepvries voeren was volgens mij dat de slangen dan lui werden? Ik weet het verder ook niet precies.
Soms ontspringt een muisje de dans wel. Deze had geen honger en ging de slang maar onderzoeken:
Afbeelding

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:03

die is veelste lief om als voedsel te eindige hihi
maar als je alles gaat redde, waar moet je het dan laten??
Misschien kan je de boa,s wel op een speciaal dieet zetten, van bruin brood met kaas, of nee met muisjes hahahaha

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:48

Leuke foto, maar pas wel op Haha! Zal niet de eerste slang zijn die naar de dierenarts moet nadat hij werd aangevreten door een knaagdier...

En dat een slang lui wordt... Weet het niet... Als een slang honger/ trek hebt zal hij dat altijd laten merken, diepvries voer of niet Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 19:13

Ik heb verder geen verstand van slangen, want heb er niks mee. Dit krijg ik mee van de docenten op school. Daarbij worden de beestjes als de slangen geen honger hebben inderdaad er gewoon weer uitgehaald.
@ Esmeralda
Ik vraag duidelijk die discussie hier niet te voeren daar gaat het hier niet om. Ik hoorde dit en was weg van dit beestje.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:30

o het was niet bedoelt voor discursie hoor, meer als geintje, dacht dat dat wel te lezen viel (bruin brood met muisjes?) Haha! En ik zag jou huis al vol met geredde beesten. Bloos

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 20:53

Haha ok dan is het goed Knipoog Ben geen redder in nood, maar konijnenfreak en aangezien wij ze een goed leven kunnen geven. Met supergrote ren met holen hele goeie verzorging en casteratie vind ik het ook prima kunnen Lachen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:08

Jullie hebben het allemaal over: aahhh zielig konijntje....
En die Boa dan??
Die moet toch ook eten?

Waarom is dat konijntje zielig? Omdat hij lange oortjes heeft? omdat hij pluizig is?
Slangen eten nou eenmaal levende dieren, zoals zoveel wilde dieren doen.
Wat moet je een slang dan geven?
Een rat? is dat minder zielig? omdat een rat niet zo pluizig is?

Het is missschien zielig in onze ogen maar zo is de natuur, dat konijntje denkt echt niet: o jee ik ga dood, me vrouw en me kinderen en ik wil me ouders nog gedag zeggen, o ik had nog zoveel willen doen met mijn leven...
Nee, dit denkt een konijn: huh? en dan komt de slang die pakt hem meteen in zijn nek en draait zijn lijf er om heen en het konijn voelt bijna niks.
Slangen zijn niet als mensen, die dode omdat ze het leuk vinden, die doden omdat ze echt nodig hebben.

Nog even een voorbeeld (ik hou niet meer op... Bloos ) Ik zag op tv een programma van BNN, ik weer ff niet meer hoe het heet....
Ze gingen iets doen wat je normaal niet zo snel zo doen.
Philemon was ergens in de Alaska en die ging samen met de bewoners daar een eland vangen (met een lasso) als ze die eland te pakken hadden dwongen ze hem neer en sneden ze zijn keel door.
Dan kan je denken: AAAHHHH wat zielig!!
Zo dacht ik eerst ook maar als je er beter over nadenkt: eigenlijk is het helemaal niet zo zielig, ze vangen die beesten zowat met hun blote handen, als ze het beest hebben dood gemaakt dan gebruiken ze alles van zo'n beest, de vacht, het gewei en natuurlijk het vlees, ze dronken zelfs het bloed.
De bewoner daar die dat allemaal deet die vertelde ook dat ze ontzettend van die beesten hielden en dat ze ze goed verzorgde, we beschouwen die beesten als onze kinderen zij de man letterlijk.
En toen begreep ik het, en was mijn medelijden voor de eland ook een stuk minder.

De meeste Westerse landen daar in tegen: wij stoppen een vrachtwagen vol met koeien, schapen, kippen en varkens waar van de meeste hun hele leven in een klein donker hokje met zijn allen op elkaar gepropt hebben gezeten.
Die worden massaal het slachthuis in gedreven en worden daar even door het hoofd geschoten of geëlectrocuteerd (verkeerd geschreven volgens mij maar je begrijpt het) En daar eten wij elke dag lekker van!
Frikandelletje, gehaktbal, plakte worst, een eitje, een wollen trui enz. enz. enz. enz.

En dan is zo'n konijntje zielig?
Daar ben ik het niet mee eens.
Als de ziel van dit konijntje nou is in een naaktslak had gezeten, had je hem dan nog steeds schattig gevonden?

Ik kan hier nog wel uren over doorpraten... maar ik hou op, ik heb me punt wel gemaakt geloof ik... Bloos

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 14:54

Nogmaals ik ben niet uit op een discussie!
Als je graag wil discussieren. Ga je gang open een nieuw topic, maar ik heb duidelijk mijn beweegredenen neergezet en heb het nu echt gehad.