Franse hangoor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maike

Franse hangoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 03:30

Eindelijk heb ik mijn vriendje zover. Ik krijg van hem een konijn! Haha!
Nu heb ik een vraag over welk ras ik het beste kan nemen.
Ik wil in ieder geval een groot konijn. Welk ras staat erom bekend dat het rustig is en is makkelijk tam te maken?
Ik dacht zelf dat de Franse langoor dan het meest geschikt zou zijn.
Weet er iemand een adres en of een fokker in de buurt van Eindhoven?
Alvast bedankt!! Doei!

Arrabel

Re: Franse hangoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:23

Wij hadden op stal een Vlaamse reus, dat was echt een schatje en ontzettend tam, soms was het net een hond!
Voorderest heb ik geen ervaring met konijnen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:30

maike schreef:
Eindelijk heb ik mijn vriendje zover. Ik krijg van hem een konijn! Haha!
Nu heb ik een vraag over welk ras ik het beste kan nemen.
Ik wil in ieder geval een groot konijn. Welk ras staat erom bekend dat het rustig is en is makkelijk tam te maken?
Ik dacht zelf dat de Franse langoor dan het meest geschikt zou zijn.
Weet er iemand een adres en of een fokker in de buurt van Eindhoven?
Alvast bedankt!! Doei!

Het is franse hangoor he Vork typfoutje want in de titel staat t wel goed Tong uitsteken
Franse hangoors zijn idd heel lieve konijnen, ik vind zelf de vlaamse reus ook een geweldig ras. Dat zijn echte knuffels. Verder zijn Lotharingers ook heel lief. (je hebt 'kleine' en 'grote')
Dit zijn Grote Lotharingers.
Afbeelding

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 13:46

Ja, typfoutje kwam ik ook achter toen ik het berichtje geplaatst had Koe
Ik vind die lotharingers ook wel leuk inderdaad! Het klopt toch dat grote konijnen vaak wat rustiger zijn he?
Weet er iemand een fokker in de buurt van Eindhoven met 1 van deze drie rassen (of alledrie natuurlijk)??

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:52

Ik had 2 franse hangoren, nu nog maar één, ook heb ik 2 vlaamse reuzen.
Als ik zou moeten kiezen zou ik zeggen franse hangoor...
Het verschil met mijn vlaamse is enorm!
Ze is absoluut niet bang, blijft rustig zitten en is gewoon erg mooi Bloos
een fantastisch karakter al zeg ik het zelf.
Kijk maar in mijn profiel voor foto's.

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 14:37

@ Ylana: Mijn gevoel trekt ook het meest naar de hangoor inderdaad.
Ik zie dat jij ook in Noord-Brabant woont. Waar heb jij je hangoren vandaan gehaald?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:30

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 15:47

Weet je ongeveer wat die van jou weegt?
En nog een andere vraag. Als het hok buiten staat, (uiteraard wel overdekt en goed beschut) is het dan slecht om hem binnen los te laten lopen om hem erna weer buiten in de kooi te zetten? Of wordt het temperatuurverschil dan te groot?
En waar gaat jullie voorkeur naar uit? De voedsters of de rammetjes?
Je kan wel merken dat het mijn eerste konijn word geloof ik Clown

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:52

Ik zou eerlijk gezegt niet weten wat ze weegt...
Ze is nog jong. Ik geloof een maand of 5.
Het is wel een beer van een konijn al zeg ik het zelf...
Mijn konijnen komen alleen buiten. Mijn franse is nog niet geholpen dus ze mag behalve haar hok en onze tuin, niet verder weg...
Ik heb, nu nog, 5 vrouwtjes en één man.
Ik zou je wel aanraden om 2 konijnen te nemen... Zij zat met haar zusje, maar deze heb ik helaas in moeten laten slapen...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:53

Mijn keus gaat uit naar de FH (franse hangoor) Het zijn erg rustige dieren die je makkelijk tam kunt maken. Wij hadden er ook tijdelijk heen die liep je door het huis achterna. Ik raad je wel sterk aan om er twee te nemen. Het beste dan een gecastreerd mannetje en een voedster. Van buiten naar binnen en dan weer naar buiten is NIET goed voor konijnen. Vooral in de winter niet! Dat zou ik dus niet doen. Waarom niet gewoon een RUIM hok met daarbij een RUIME ren? *LOL*

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 20:54

Ik woon in een appartement.
Heb een erg groot balkon maar ben toch bang dat het niet groot genoeg is voor een mega-ren aan de kooi. Bloos
Natuurlijk krijgt het konijn een ruime kooi met genoeg bewegingsruimte, en los lopen hier in huis. Dit kan neem ik aan wel als het niet zo koud is buiten?
Kan er ook bij een franse hangoor een kleiner soort, volwassen konijn bij? Want een dwergje en een hangoor... of dat nou zo goed samengaat?

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:43

Ik heb zelf ook 2 Franse Hangoren gehad, echt super beesten.
De ene Franse Hangoor zat samen met mijn Ned. dwerg hangoor, erg leuk om te zien, zo'n grote en kleine samen. Vaak lagen ze ook nog lepeltje-lepeltje!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:45

De Franse hangoor was trouwens een vrouw, en de dwerg een gecastreerd mannetje, schijnt dat dit ook de beste combinatie is.
Vorig jaar is de Franse overleden, toen zat het mannetje alleen en nu heeft hij weer een nieuwe jonge vlam, en dat gaat ook prima. (alleen in zijn eigen formaat)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:32

Franse hangoren zijn erg leuk, maar ze hebben ook erg veel ruimte nodig. Niet een paar uurtjes, maar wel een flinke tijd. Ze hebben die achterpoten tenslotte niet voor niks. Verder zijn gewone hangoortjes vaak ook makkelijk tam te krijgen, omdat deze toch al ver van de natuur staan. Je kunt inderdaad ook een gewoon hangoortje en een franse hangoor nemen, maar neem alsjeblieft geen konijntje alleen. Beste combo is dan wel ivm groteverschil een gecastereerde ram (de kleinste) en een voedster.

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 15:44

Ja, voldoende beweging krijgt het konijn zeker maar ik kan gewoon geen mega hok met een hele grote ren kwijt op mijn balkon. Wel groot genoeg voor een groot en een klein konijn maar 2 hangoren gaat zeker niet lukken!

Ik had het idee om een jonge Franse hangoor bij een fokker te halen, en dan een klein, volwassen konijn uit een opvang.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:47

Ik ben helemaal fan van de Vlaamse reus! Ze hebben heel wat ruimte nodig dat wel, hebben de kracht om een kippenhok te molesteren. (heb ik gemerkt Clown ) De mijne loopt nu gewoon los, ik kan hem in geen één hok houden omdat hij door kippengaas heen kan komen. (vraag me niet hoe, maar hij maakt elke keer weer een nieuw gat, net of hij het gewoon kapot knaagd). Maar ze zijn echt super schattig! Hij loopt gewoon los, elke avond kom ik hem eten geven en dan komt hij er meteen aangerend. Ik vind ze echt heerlijk, niet zo stresserig als de gemiddelde dwerg en de mijne heb ik niks speciaals aan gedaan, terwijl hij eerst heel schuw was. Gewoon steeds eten gegeven, en hij werd vanzelf tam Ja

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 16:17

Het zal toch aan het karakter van het konijn liggen denk ik. Maar mijn idee is dat grote konijnen over het algemeen een stuk rustiger zijn. Vlaamse reus wilde ik eerst maar vind de franse hangoor nog net wat leuker eruit zien!
Als ik nu toch eens plaats had voor 2 grote konijnen.... *zucht* Nog een paar jaar, dan hoop ik een heel groot huis te hebben met een nog grotere beestenbende!!

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:41

Hoi hoi! Ik heb 2 kruising Nederlandse Hangoordwerg/ Lion Head lop
Deze worden iets groter als een dwergkonijn en blijven iets kleiner als een franse hangoor..en zijn erg lief.

Afbeelding

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 17:00

zou op zich de beste oplossing zijn om 2 kleinere konijnen te pakken inderdaad.
Maar die vind ik gewoon lang niet zo leuk.. Bloos

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:28

beetje egoistisch vind ik die laatste opmerking, je kunt beter twee kleintjes nemen dan 1 grote. helemaal als je te weinig ruimte hebt voor een groot konijn.

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 20:18

jaja, stel je nou eens voor, jij wil een hond. Even doen alsof een hond het beste met een andere hond samen kan zitten. Het liefst wil je een Deense Dog. Maarja, voor 2 keer een Deense Dog heb je erg veel ruimte nodig!! Dan ga je toch ook niet zeggen: weet je wat, doe maar 2 teckels, heb ik in elk geval iets. Gestoord
Ik geloof dat ik duidelijk heb gezegd dat ik meer dan voldoende ruimte heb voor een groot en een klein konijn samen maar simpelweg niet voor 2 grote konijnen die ik dus eigenlijk het liefst wil.
Ik begrijp het egoistische van mij dus niet helemaal. Ik geef hier aan dat ik bereid ben om voor het konijn een maatje erbij te nemen maar dat ik het jammer vind dat ik geen 2 grote konijnen kwijt kan. Is niet zo raar toch?? Bloos

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:30

ooh ik dacht dat je alleen één grote wou nemen, sorry Bloos

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 20:34

Prima, maakt niet uit maar volgende keer even lezen voordat je iemand egoistisch gaat noemen Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:40

Ik heb ook een paar hele leuke Franse Hangoren meegemaakt. Die beesten hebben behoorlijk wat persoonlijkheid, echt zo leuk! Ik heb zelf een Nieuw-Zeelandse Witte en dat is ook enorme knuffel ondanks dat het een ex-proefdier is.

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:33

ik heb een franse hangoor gehad en het was een super beestje!!
Hou er wel rekening dat ze heeel veeel ruimte nodig hebben en ook makkelijk zindelijk te maken zijn!

http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?a ... hqIMkfGIun

http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?a ... xpmeMnzK3N

http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?a ... Bm7vOKZ608

Hier was hij 4 maanden zie die achterpoot Lachen
Hij woog op een gegeven moment 7 kilo..en was groter dan mijn hondje..
Het zijn de trekpaarden onder de nijnen.
Het is net een tank en ze snurken Lachen het zijn super beestjes maar zorg wel dat je genoeg ruimte hebt..begin er anders niet aan!!! en het is erg belangrijk dat hij een vriendje krijgt..als is het een mini nijn Lachen maar anders kwijnt hij weg..en mens kan nooit een soortgenootje vervangen!
Ga op zoek naar een erkende fokker..
veel succes met beslissen