Wat doen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

Wat doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 17:44

Op onze woonwijk lopen redelijk veel katten rond .
Zelf hebben wij een kat .
Die brengt soms 'vriendjes' mee
Wij hebben daarom goedkoop eten voor die katten buiten staan . Want sommige zijn zo mager ...
Maar er is zo een kat die al redelijk lang bij ons langs komt maar zooo slecht verzorgd .
-Doffe vacht
-Vol teken
-Doffe ogen
Vandaag zag ik ze lopen en toen ik tegoei keek mankte ze ... Ik vond dat zo erg .
Ik wou haar even aaien maar je aait meer teken dan kat .
Ik weet van wie de kat is en m'n moeder zei dat ik het beter even zou gaan zeggen .
Maar die mensen kijken niet om naar dat beestje . Maar zou ik het toch gaan zeggen ?
En zou ik vor de rest iets kunnen doen ?

Arm beestje Verdrietig

RenWaBl

Re: Wat doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:47

Ja, ik zou het gewoon gaan zeggen. Knipoog Die mensen moeten gewoon beter naar hun katje omkijken.
xxx Bianca.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:49

Je zou met een tekentang de teken eruit kunnen halen.

Ik vind voer buiten zetten voor andere katten alleen niet zo´n goed idee. Ook al zijn ze mager. Als ik erachter zou komen dat mijn katten bij iemand anders te eten zouden krijgen zou ik die mensen vriendelijk doch streng verzoeken dat weg te halen, en wel meteen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:49

RenWaBl schreef:
Ja, ik zou het gewoon gaan zeggen. Knipoog Die mensen moeten gewoon beter naar hun katje omkijken.
xxx Bianca.

idd Ja

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 17:52

GamblersCup schreef:

Ik vind voer buiten zetten voor andere katten alleen niet zo´n goed idee. Ook al zijn ze mager. Als ik erachter zou komen dat mijn katten bij iemand anders te eten zouden krijgen zou ik die mensen vriendelijk doch streng verzoeken dat weg te halen, en wel meteen.

Tja dan zou ik jou toch recht in je gezicht uitlachen .
Waarom willen ze dieren hebben als ze ze nog niet eens kunnen verzorgen

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:59

hoi
wij hebben ook ee kat gehad die bij andere mensen eten kreeg
later kwam deze dus wel niet meer naar huis om te eten.
opsluiten vinden wij niets dus we laten ze lekker vrij lopen en ze kwamen altijd terug
totdat een vrouw onder in de straat eten aan de katten ging geven.
We hebben onze kat toen 3 jaar lang niet meer gezien totdat ze op een gegeven moment te voorschijn kwam toen ik met de honden lngs het huis liep
dit zou niet gebeurt zijn als die vrouw geen eten neer zou zetten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:01

Tja, dan zou ik toch even wat maatregelen nemen, mocht je dat doen. En niet van die fijne om het zo maar te zeggen.

Weet jij veel wat er aan de hand is met zo´n dier! Sommige katten zijn gewoon heel dun, leken zien dat aan voor mager.

Sommige katten mankeren wat waardoor ze mager zijn, maar krijgen thuis medicatie.

En als mijn kat, welke speciaal voer krijgt voor de nieren, goedkoop voer binnen krijgt omdat een leek "het zo zielig vindt", kan ik hem wegbrengen om in te laten slapen. En bedankt.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 18:03

Die mensen geven niet om hun dieren .
Anders zou dat beestje er toch niet zo slecht uitzien ?
Er komen 2 katten van de helewijk bij ons eten .
En dan zijn 2 katten die gewoon niet verzorgd worden , de baasjes kijken niet naar hun om

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:36

Ik wil alleen nog even zeggen dat je op moet passen met wat je doet.

Soms komt het over alsof die mensen hun katten niet goed verzorgen, maar dat hoeft niet zo te zijn. En dan ben jij met iets bezig waar veel mensen niet blij mee zijn. En wat misschien helemaal niet goed is voor de kat in kwestie.
Je kunt die mensen gaan vragen hoe of wat, maar je zou de verzorging aan die mensen over moeten laten. Het is jouw kat niet, jij weet niet wat er mee aan de hand is. Je kunt natuurlijk vragen aan die mensen of het in orde is als jij ze voert.

En dat van mensen "recht in het gezicht uitlachen".. ja, moet je vooral doen. Slimme zet, not. Jij bent degene die zomaar wat aan het doen is met andermans dier, zo'n arrogante houding heb je dan helemáál niet aan te nemen.

Kaarim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:21

Dat voer buiten neerzetten vind ik ook niet echt een goed idee. Je veroorzaakt vaak problemen bij andere mensen (als bv katten speciaal voer of iets dergelijks krijgen).

Als die kat echt zó slecht uitziet, ga dan gewoon eens met de eigenaren praten. De teken kan je evt. zelf verwijderen met een tekentang (als je weet hoe dit moet dan). Als de eigenaren niks hieraan willen veranderen, dan zou je nog meer in actie kunnen komen, door ze aan te geven voor dierenverwaarlozing ofzo, maar zo erg zal het hopelijk niet zijn.....

Dus ga met die mensen praten! Misschien hebben ze te weinig tijd voor hun beestje? (mss vinden ze het goed als jij de kat verzorgd?)

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:57

Miss_Maya schreef:
Ik weet van wie de kat is en m'n moeder zei dat ik het beter even zou gaan zeggen .
Maar die mensen kijken niet om naar dat beestje . Maar zou ik het toch gaan zeggen ?
En zou ik vor de rest iets kunnen doen ?

Ik ga met je moeder mee, oftewel naar de mensen toegaan waarvan jij denkt waar de kat van is.
Dan hoor je vanzelf wel hoe en wat.
Blijken het idd mensen zijn zoals jij denkt hoe ze zijn, weet je het nu zeker en zou je verdere stappen kunnen ondernemen.
Dierenbescherming of ambulance bellen bijvoorbeeld.
Is er iets anders aan de hand (bijv kat wordt niet verwaarloosd maar is ziek), dan weet je dat ook en kun je er rekening mee houden.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 19:28

GamblersCup schreef:
Ik wil alleen nog even zeggen dat je op moet passen met wat je doet.

Soms komt het over alsof die mensen hun katten niet goed verzorgen, maar dat hoeft niet zo te zijn. En dan ben jij met iets bezig waar veel mensen niet blij mee zijn. En wat misschien helemaal niet goed is voor de kat in kwestie.
Je kunt die mensen gaan vragen hoe of wat, maar je zou de verzorging aan die mensen over moeten laten. Het is jouw kat niet, jij weet niet wat er mee aan de hand is. Je kunt natuurlijk vragen aan die mensen of het in orde is als jij ze voert.

En dat van mensen "recht in het gezicht uitlachen".. ja, moet je vooral doen. Slimme zet, not. Jij bent degene die zomaar wat aan het doen is met andermans dier, zo'n arrogante houding heb je dan helemáál niet aan te nemen.

Heel de wijk weet dat die mensen niet omkijken naar hun dieren Nors opkijken

Of nee moet ik die beestjes laten verhongeren ? Als je in mijn plaats was zou je dat ook niet kunnen .
Tenzij je een dierenbeul bent .

Achja tuurlijk arrogant
Ga jij maar even arroganten

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:15

als je zeker weet dat ze echt niet goed voor hun dieren zorgen? dan zou ik ook bijvoeren, en onder de teken is zowiezo al wel een sein dat ze er niet echt goed op letten, maar oordeel ook weer niet t snel, ik heb een kat, die heeft als kitten niesziekte gehad en daar chronische traan ogen aan over gehouden, dus die heeft soms een vies, nat gezichtje, soms ook wat kapot, ook heeft ze een nierontsteking gehad, je wilt niet weten hoe ze er toen uit zag, broodmager, plukken los, soms wat diaree, ze kreeg daar medicatie voor, speciaal voer enz. binnen houden was geen optie, zou ze ook doodongelukkig van worden, en was ook helemaal niet nodig, toen was er ook een buurman, die haar zo sneu vond en haar bijvoerde, lief bedoeld, maar meer dodelijk voor die kat dan dat het haar hielp, die heb ik dus wel vriendelijk gevraagd om haar of niks te geven, of een potje van mijn nierdieet voer wou hebben als hij haar toch echt wat wou geven.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 21:22

Ik weet dat zeker ja . Het is niet 1 teek , geen 2 teken . Maar een heleboel !
Jij bent ook in je volste recht bezig .
Zo iets ziet er slecht uit . Maar we weten gewoon dat die mensen zo zijn en die kat is al zo heel lang onverzorgt

Oja ik heb ze niet meer gezien als 4 dagen niet meer gezien Verdrietig

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:43

Ja, ik vind dat arrogant, even beslissen dat je het volste recht hebt andermans katten te voeren, of mensen uit willen lachen als ze je zeggen dat niet te doen.

Maar goed, ik zag je leeftijd al in je profiel.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:36

Miss_Maya schreef:
GamblersCup schreef:

dit bericht zie ik nu pas, moet je bij mij niet doen, me recht in me gezicht uitlachen, en als je 100 % zeker weet dat men de dieren verwaarloosd, dan bel je de dierenambulance, dierenbescherming

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:43

Miss_Maya schreef:
GamblersCup schreef:

Sommige katten zijn van zichzelf mager, en sterker nog: er zijn zat katten die op een speciaal dieet staan!!! Voor de nieren bv... Met een beetje pech kan de eigenaar 'm in laten slapen. En bedankt...
Nee, van mensen die bijvoeren moet ik ook niks hebben hoor. Die zouden van mij diezelfde vraag krijgen. Plus dat je meer en meer katten naar de buurt lokt!

Voor wat betreft die kat:Eigenaren aanspreken. Als het een bejaarde man of vrouw is kun je wellicht aanbieden te helpen, maar wsn zal de eigenaar ook wel weten dat ie onder de teken zit. Als die er niets aan wenst te doen merk je ;t snel genoeg.

Maar 1 ding: ga er onbevooroordeeld naar toe, als jij met een air er naar toe gaat van 'mensen die me vragen niet te voeren lach ik in hun gezicht uit' dan kun je het schudden, daar help je die kat echt niet mee.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:56

Miss_Maya schreef:
Ik weet dat zeker ja . Het is niet 1 teek , geen 2 teken . Maar een heleboel !
Jij bent ook in je volste recht bezig .
Zo iets ziet er slecht uit . Maar we weten gewoon dat die mensen zo zijn en die kat is al zo heel lang onverzorgt

Oja ik heb ze niet meer gezien als 4 dagen niet meer gezien Verdrietig

en waarom bel je dan niet de dierenambulance bv?

en hoe zeker weet je het? ooit met die mensen gepraat?

ik heb je geprobeerd uit te leggen dat je niet zomaar kunt oordelen, dus als je het echt 100 % zeker weet, dan mag en kun je wat, maar dan wil ik wel graag horen hoe je het zo zeker weet

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:57

Gewoon iedereen voor zijn eigen kat en op zijn eigen terrein zorgen? En zeker niet een ander 'aanspreken' wanneer je je kat zomaar over straat laat banjeren. Dat is dan ook een risico wat je moet aanvaarden (naast doodgereden kunnen worden, vergiftigd worden, weglopen, besmettelijke ziektes oplopen).

Beetje omgekeerde wereld hier, als ik het zo lees.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 00:07

Rosita schreef:
Gewoon iedereen voor zijn eigen kat en op zijn eigen terrein zorgen? En zeker niet een ander 'aanspreken' wanneer je je kat zomaar over straat laat banjeren. Dat is dan ook een risico wat je moet aanvaarden (naast doodgereden kunnen worden, vergiftigd worden, weglopen, besmettelijke ziektes oplopen).

Beetje omgekeerde wereld hier, als ik het zo lees.

nee hoor, ik weet en neem alle risico's, mijn buren weten van mijn katten en als er klachten zijn doe ik er ook wat aan, maar dat houd niet in dat iemand die vind dat mijn dier er slecht uitziet en voer in moet proppen, ik snap de gedachte gang, maar als ik dan vraag om het niet te doen met uitleg, dan neem ik aan dat ze dat respecteren, het gaat dus niet over kattenstront in tuin enz. dat is een andere discussie.

ik snap het dus van beide kanten. mijn katten lopen ook buiten, dat kan hier, krijg ik klachten? dan zal ik daar wat mee doen, dat ze niet meer uit de tuin kunnen enz.
het bijvoeren van andermans katten, heeft hier niks mee te maken, dan zorgt men juist dat ze de katten om het huis krijgen, en wat ik ook al schreef, ik zorg heel goed voor mijn dieren, maar als een ander vind dat ze er slecht uitziet, en haar voert, en de kat bij hun blijft komen, is dat mijn schuld? de kat is pas gekomen , toen hij ging voeren. gek he..

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:27

Citaat:
de kat is pas gekomen , toen hij ging voeren. gek he..

Lees dit nog eens rustig? Welke gek gaat voer buiten zetten zonder dat er wat is om te voeren? Waarom dan voor kattenvoer gekozen? Hondenvoer of vogelvoer had ook gekund.

Mensen moeten niet hoeven klagen over andermans dieren, dan veroorzaken ze namelijk al overlast en dan ben je dus te laat.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:33

Het gaat er hier dan ook niet om of de kat overlast veroorzaakt of niet, maar om het zomaar voeren van andermans katten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:45

[quote="Rosita
Lees dit nog eens rustig? Welke gek gaat voer buiten zetten zonder dat er wat is om te voeren? Waarom dan voor kattenvoer gekozen? Hondenvoer of vogelvoer had ook gekund.

Mensen moeten niet hoeven klagen over andermans dieren, dan veroorzaken ze namelijk al overlast en dan ben je dus te laat.
[/quote]

Nou, dat is bij ons echt gebeurd. Deze mensen hadden inderdaad voer in de tuin staan voor hun eigen poes, die veel in de tuin zat. Mijn kat is daar achter gekomen en is daar dus gaan buurten. Zo erg, dat hij niet meer naar huis kwam.
Ik heb die mensen gevraagd om hem weg te jagen, maar ik kan ze natuurlijk niet verplichten mijn kat niet meer te voeren. Dit deden ze ook niet bewust, het voer stond er voor hun eigen kat. Ik heb op een gegeven moment mijn kat een tijdje binnen gehouden, want het is natuurlijk mijn verantwoording en niet die van degene waar mijn kat naartoe gaat.

En wat betreft katten die een speciaal dieet volgen: die moeten gewoon niet naar buiten gelaten worden. Buiten het voer wat hij misschien van andere mensen krijgt (en wederom is dit niet de verantwoording van degene die de kat 'bijvoert'), kan hij ook vuilniszakken opentrekken, vogeltjes of visjes vangen en ga zo maar door. Dus krijgt hij eten binnen wat hij niet zou mogen hebben.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 15:03

GamblersCup schreef:
Ja, ik vind dat arrogant, even beslissen dat je het volste recht hebt andermans katten te voeren, of mensen uit willen lachen als ze je zeggen dat niet te doen.

Maar goed, ik zag je leeftijd al in je profiel.

Ach rot op . Ik ben mentaal ouder dan jou

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 15:06

Die kat staat niet op een dieet .
Ik ken die mensen al 14 jaar . Mijn buren kennen die mensen nog langer . En die zeggen net het zelfde .
Soms lopen in de tuin ook nog andere katten . Maar die jagen we weg omdat we weten dat ze eten krijgen . Behalve die ene kat omdat we weten dat ze GEEN eten krijgt . Die kat is nog nooit eens binnen geweest bij de 'eigenaars' . Volgens mij is die kat al waar het veel beter en aangenamer is