Asielklanten... Zucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Asielklanten... Zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:37

Natuurlijk zijn we altijd blij als er klanten in het asiel komen. Maar wat kunnen sommige mensen zeuren zeg!

Het is nu weer tijd dat rode katertjes 'in' zijn. Mensen komen de kittenruimte binnen en vliegen direct op de rode katjes af. Soms hebben ze ze nog niet eens van dichtbij gekeken of in handen gehad en ze zeggen al dat ze die perse willen.
En dan zit er een heel mooi rood katertje die niet zo goed kan zien (heeft vanaf de geboorte een soort van waas over de ogen) en die willen ze dan natuurlijk niet.

Sommige klanten luisteren niet eens naar wat je te zeggen hebt. Dan neem je ze mee naar een ruimte, pakt een kat en zegt dat dat de enigste kater is die in die ruimte zit. De reactie: 'Oh ja'.
Vijf minuten later: 'Zijn dit allemaal katers?' Koe

Wat maken jullie zoal mee met klanten in het asiel?

Relliej

Re: Asielklanten... Zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:56

Kwam regelmatig telkens 1 persoon langs die de gevaarlijkste hond in het asiel zocht. Rolleyes Ja, dat gaan wij ff vertellen... Slapen

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:59

Ik denk dat je in iedere bedrijfstak zulke klanten hebt. Ik werk zelf in een restaurant en ik kan ook een roman gaan schrijven over wat ik daar meemaak.

Dat van die gevaarlijkste hond vind ik echt nergens op slaan, wat een mafkees *LOL* .

En, ach, zeurende mensen in het asiel zijn in ieder geval mensen Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:03

De allereerste kat die ik geplaatst heb was echt bij een droomklant. Haha! Ze wilden niet in de kittenruimtes kijken omdat iedereen daar toch direct naartoe ging.
Uiteindelijk hebben ze een van mijn lievelingen gekozen, een leuke poes met een lelijk vouwoor. Maar oh zo lief.
Ik heb dan echt zo'n goed gevoel als een dier naar zulke mensen is gegaan.

Hebben jullie ook wel eens zoiets dat je een bepaald persoon eigenlijk liever helemaal geen dier meegeven? Dat de situatie bijvoorbeeld wel ideaal is, maar de persoon zelf je eigenlijk helemaal niet aardig vindt..? Bloos

Dat van die gevaarlijke hond is wel vreemd ja. Verward

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:06

Idd, overal kom je rare mensen tegen.
Jammer dat ze met dieren niet de moeite nemen om zich eerst goed te laten informeren .... Verdrietig

Ik zou juist voor de trieste gaan - een oudje of een "lelijke"
Degene die er langer zitten iig.

Helaas mijn kinderboerderij (zonder kinderen Tong uitsteken ) is vol

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:15

Toen ik stage bij het asiel liep waren er inderdaad regelmatig klanten die je het liefst weg zou sturen. Mensen die dus inderdaad een bepaalde kleur willen hebben of alleen de kat al zien en zeggen dat ze deze willen hebben. Mensen die niet eens naar je luisteren. Echt zoveel dingen.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:20

Ik ben onlangs eens bij ons in het asiel gaan kijken of mijn weggelopen kater er misschien zat (heel klein kansje maar toch). En ik kreeg daar serieus naar mijn voeten omdat ik hem nog niet gecastreerd had (hij was nog geen jaar en was het wel van plan). En ik antwoorde "ja, dat is waar" dus ik vond dat ze wel gelijk had dat ik hem beter al had laten casteren. Draait die daar ineens door: ja je gelooft me precies niet en je luistert er ook niet naar... Ik stond daar echt totaal verbaasd Rolleyes Ze reageerde echt overdreven terwijl ik haar ook nog eens gelijk gaf. Dus niet op jullie bedoeld hoor maar niet enkel asielklanten kunnen vervelend zijn.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:31

Pasi ik geef je zeker gelijk dat er extreme asielmensen tussen zitten.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:52

Ik werk dan niet in een asiel, maar het lijkt mij ook moeilijk om zulke klanten te hebben.. ik vind het altijd zo jammer dat er zo weinig mensen zijn die een iets ''minder mooi'' dier willen hebben.. wat maakt het nou uit als een kat een oor mist, een pootje of wat dan ook. Gaat toch om het karakter? Of een hond dat een vuilnisbakkie is, als het een lievert is neem je die toch?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:56

ik vind sommige vuilisbakkies nog mooier en liever dan ras-honden

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:06

pasi schreef:
Ik ben onlangs eens bij ons in het asiel gaan kijken of mijn weggelopen kater er misschien zat (heel klein kansje maar toch). En ik kreeg daar serieus naar mijn voeten omdat ik hem nog niet gecastreerd had (hij was nog geen jaar en was het wel van plan). En ik antwoorde "ja, dat is waar" dus ik vond dat ze wel gelijk had dat ik hem beter al had laten casteren. Draait die daar ineens door: ja je gelooft me precies niet en je luistert er ook niet naar... Ik stond daar echt totaal verbaasd Rolleyes Ze reageerde echt overdreven terwijl ik haar ook nog eens gelijk gaf. Dus niet op jullie bedoeld hoor maar niet enkel asielklanten kunnen vervelend zijn.

Ik ook trouwens!
Mijn hond was weggelopen.... Bloos
Als het onweert is hij heel bang en als ik niet thuis ben, gaat hij me zoeken ofzo.
Meestal leg ik 'm vast, maar bij goed weer niet, vind dat ook zo zielig. Daarbij is het 1.5 jaar geleden dat hij 'm voor het laatst was gepeerd.
Doordat m'n poes naar de kliniek moest (pootamputatie), ik m'n vader uit het ziekenhuis moest halen (operatie) was ik 'm vergeten vast te leggen. Meestal is dat geen probleem dus.
Ook is hij over de sloot gesprongen, het hek was dicht.

Ze keek me zeer geirriteerd aan. Boos!
Terwijl ik juist het oude beesie van iemand had overgenomen
en daarvoor ook al bij het asiel had gekeken voor 'n hond.
Ik ben gek op beesten!

Het blijven dieren hoor, zoiets kán toch gebeuren.....
Stom wijf!

Toen ze zag hoe blij m'n hond was om mij te zien zag ik haar gezicht veranderen Vork

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:31

Ik kan me voorstellen dat je rare snuiters krijgt maar ben in Nederland weleens weggelopen uit het asiel...
Daar stond me daar een kenau me te woord..niet te geloven.....
Ik had echt zoiets van Boos! Doei, doei
Jammer voor de dieren daar maar laat me niet afzeiken....

Als ik naar het asiel ga voor een asieldier is het in Belgie(Essen),ik zit op de grens Belgie dus is ook vlakbij mij.
Wat een ontzettend aardige enthousiaste mensen met zoveel liefde voor hun dieren,heb er inmiddels een hond en konijntjes vandaan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:50

Vervelend. Mij zou het niet uitmaken wat voor beestje ik heb, als tie maar lief is, het liefste nog een kitten dan:).

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:06

TS:
Klanten in het asiel die een beest willen hebben om wat voor redenen dan ook....
Maar wat vind je van klanten in het asiel die een beest kwijt moeten om wat voor redenen dan ook, vooral als de vakantieperiode voor de deur staat?
Ik werk zelf niet in een asiel, maar word dagelijks geconfronteerd met mensen die of een beest zoeken of er eentje kwijt willen... De bochten waarin ze zich weten te wringen, vooral voor de vakantieperiode, de een heeft nog een betere reden dan de ander, maar ondertussen...
Ik kan me je frustratie dan ook heel goed voorstellen!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:19

Faniek schreef:
. Mensen die dus inderdaad een bepaalde kleur willen hebben of alleen de kat al zien en zeggen dat ze deze willen hebben.

Er is toch niets mis met een bepaalde kleur hond of kat willen. Zelf hou ik niet van zwarte katten maar vind de tabby katten heel erg mooi. Waarom zou ik dan bijvoorbeeld een zwarte moeten nemen? Ik heb mijn katten ook gekozen op uiterlijk. Aan het karakter wen ik dan vanzelf wel.
Heb nu een raskat en een gewone kat die ik via marktplaats heb opgehaald. Deze kat was al wat ouder en daardoor behoorlijk kansloos. Niemand wilde hem hebben omdat hij al op leeftijd was maar omdat ik hem een lief koppie vond hebben heb ik heb meegenomen.

Wees blij dat iemand de moeite doet om naar het assiel te komen. Ze kunnen ook voor een raskat of hond kiezen of voor het eerste het beste nestje wat gratis af te halen is.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 02:12

lindsey schreef:
Er is toch niets mis met een bepaalde kleur hond of kat willen.
Nee, maar als mensen een bepaalde kat nemen alleen maar om de kleur terwijl de kat verder niet bij ze past dan zou ik ook zoiets hebben van moet dat nou? Grote kans dat dat beest een maand later weer in het asiel zit omdat hij niet aanhankelijk genoeg is/te druk is/etc.

Ik ben gek op rode katten, maar drie keer raden welke kleur ik nog nooit gehad heb. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 11:01

lindsey schreef:
Faniek schreef:
. Mensen die dus inderdaad een bepaalde kleur willen hebben of alleen de kat al zien en zeggen dat ze deze willen hebben.

Er is toch niets mis met een bepaalde kleur hond of kat willen. Zelf hou ik niet van zwarte katten maar vind de tabby katten heel erg mooi. Waarom zou ik dan bijvoorbeeld een zwarte moeten nemen? Ik heb mijn katten ook gekozen op uiterlijk. Aan het karakter wen ik dan vanzelf wel.
Heb nu een raskat en een gewone kat die ik via marktplaats heb opgehaald. Deze kat was al wat ouder en daardoor behoorlijk kansloos. Niemand wilde hem hebben omdat hij al op leeftijd was maar omdat ik hem een lief koppie vond hebben heb ik heb meegenomen.

Wees blij dat iemand de moeite doet om naar het assiel te komen. Ze kunnen ook voor een raskat of hond kiezen of voor het eerste het beste nestje wat gratis af te halen is.

Zie bericht van Guinevere. Er is niks mis mee als je het liefst een kat van een bepaalde kleur wilt hebben. Ik ben zelf helemala gek van lapjeskatten met veel wit en vooral een wit gezichtje. Maar het moet toch niet zo zijn dat je een kat neemt alleen op het uiterlijk, zonder dat je uberhaupt weet hoe hij verder is. Het is nu eenmaal geen modeartikel. Knipoog

Lindsey: Het lijkt misschien goedkoper om ergens een gratis kat weg te halen, maar eigenlijk ben je duurder uit. Je kat is dan niet geent, ontwormd, gechips en gesteriliseerd/gecastreerd. Laat je dit allemala doen dan ben je vele malen duurder uit!
En als je een kitten uit het asiel neemt kun je die ook later gratis laten helpen door de dierenarts van het asiel (tenminste, in 'mijn' asiel). Goedkoop, dus. Lachen

Emdee: Ik werk er nog neit zo heel lang, maar heb ook van anderen al wel de belachelijkste verhalen gehoord van mensen die hun dieren kwijt willen. Bijvoorbeeld dat ze niet meer bij het interieur passen... Gestoord

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 11:27

Guinevere schreef:
Ik ben gek op rode katten, maar drie keer raden welke kleur ik nog nooit gehad heb. Clown

En ik vond schildpadjes altijd afgrijselijk lelijk.... 1 keer raden wat ik nu heb rondlopen Haha!

Gisteren stonden we toevallig bij het asiel, toen er gebeld werd of er kittens waren in een bepaalde kleur. Persoonlijk word ik dan ook al een beetje niet goed Scheve mond Kom gewoon even kijken, zeg ik dan. Toevallig passen onze beide asielkatten perfect bij het interieur, maar da's toeval Haha!

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 11:45

Guinevere schreef:
lindsey schreef:
Er is toch niets mis met een bepaalde kleur hond of kat willen.
Nee, maar als mensen een bepaalde kat nemen alleen maar om de kleur terwijl de kat verder niet bij ze past dan zou ik ook zoiets hebben van moet dat nou? Grote kans dat dat beest een maand later weer in het asiel zit omdat hij niet aanhankelijk genoeg is/te druk is/etc.

Ja haha, hier nog een.. ik ben gek op lapjes, en heb er momenteel geeneen..

Mijn allereerste kat was een lapje, die heb ik 19 jaar geleden bij de Sophia katten vereniging vandaan gehaald.. Lotje is vorig jaar op 18 jarige leeftijd ingeslapen, puur van ouderdom..

Ik wilde weer een lapje, maar helaas is dat niet zo gegaan.. Ik kwam met een blauwe poes thuis, van een kennis die ging emigreren en zij kon niet mee.. En die kreeg weer een nestje, waarvan ik een zwart/witje heb gehouden..
Zelf ben ik geen zwart/wit typje hihi.. maar dit was echt mijn katertje.. Hiermee wil ik zeggen dat een kat is een kat, ongeacht de kleur van zijn jasje hoor..

Nu heb ik 9 katten totaal, waarvan 7 opvang katten.. en geen van allen zijn lapjes..
Allemaal zwart witjes, cypertjes, een zwartje en 2 witjes..

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 11:49

Wuis schreef:
Emdee: Ik werk er nog neit zo heel lang, maar heb ook van anderen al wel de belachelijkste verhalen gehoord van mensen die hun dieren kwijt willen. Bijvoorbeeld dat ze niet meer bij het interieur passen... Gestoord

Nu dan kan ik ze allemaal wel opdoeken, want er past er geen een in mijn interieur Clown ..

Ik zou denk ik geen goede voor het asiel zijn, want dan voldoen heel weinig mensen aan mijn maatstaven om een dier te houden..

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:54

Ik ben al jaren vrijwilliger bij het asiel, maar om de hier genoemde redenen wens ik niets met zg "klanten" te maken te hebben. Zowel degene die honden/katten willen dumpen als die ze willen adopteren. Ik vrees dat ik een van de dagen een moord zou begaan Boos! Haha! dus als ik echt op het asiel ben- dan maak ik liever hokken schoon, verder heb ik ook al veel bouwmaterialen kunnen versieren- heb geen moeite met schooien Tong uitsteken

Toch zit in de zomer heel mijn huis vol met kittens (deze zomer heb ik er al...even denken 22 in huis gehad ) en in de winter vaak de oudere katten die wegkwijnen in het asiel, en als ze geplaatst worden moeten ze eerst nog bij mij door de keuringscommissie Clown voelt het niet goed aan, dan krijgen ze ze alsnog niet mee.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:46

Ik ben ook vrijwilgster in een asiel Lachen
Bij ons zijn de grijze kittens 'in'.

Overlaatst een ouder echtpaar kwam, we gingen normaal afsluiten want het was al voorbij sluitingstijd ,nouja ze toch binnengelaten. Toen ze binnen waren, zeggen ze direct zovan: Pff wat stinkt het hier enz.. Nouja waren we bij de katten, zij direct naar de kittens, wijzen: o dat is een mooi. Wij vragen voor hoe een kat ze komen. Ze mompelen iets onverstaanbaars. Nou het kwam er op neer dat ze een katertje wilden. Maar dat was hun zin niet dus waren ze ineens weg Rolleyes

Wat ik altijd het ergste vind is dat alle kittens bijna meteen weg zijn en dat de mamaatjes blijven zitten en dat zeggen wij ook tegen de mensen en die zeggen dan: Oo zo zielig voor hun! Maar uiteindelijk vertrekken ze toch met een kitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:50

Soprano schreef:
Wat ik altijd het ergste vind is dat alle kittens bijna meteen weg zijn en dat de mamaatjes blijven zitten en dat zeggen wij ook tegen de mensen en die zeggen dan: Oo zo zielig voor hun! Maar uiteindelijk vertrekken ze toch met een kitten...

Ja precies. Zo ook met die blinde katjes bij ons. Ze zien er echt prachtig uit, alleen tja, die ogen zijn lelijk. Als ze dat nog niet gezien hebben is het 'oh die is mooi, die nemen we!' En dan zien ze de ogen: 'O. '
En dan vertel je dat ze heel mooi en lief zijn enz. en ideaal voor binnen of in een flat ofzo. Ja dat begrijpen ze zelf helemaal. Maar toch worden ze maar niet geplaatst. Erg jammer is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:55

Soprano schreef:

Hmm, ik ben dus weer juist iemand die dan gewoon moeder + kitten mee zou nemen, haha. Eerlijk gezegd vind ik asiels soms ook wel weer vreemd beleid hebben. Zo wilde ik een uitlaathond om mee te gaan hardlopen in het bos (asiel hier in de buurt zit midden in het bos), maar was dat alleen mogelijk als ik een hond zou adopteren. In plaats van dat ze nou gewoon blij zijn dat ik regelmatig zo'n hond mee uit wil nemen. 'Adopteren' begin ik dus echt niet aan, dan ga ik me hechten aan zo'n beest en ze zitten er toch met het doel om snel een goed tehuis te vinden.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:24

Onze kat komt ook uit het asiel vandaan. Wij wilden per se een oudere kat, omdat wij geen zin hadden om zo'n kleintje op te voeden. Onze zoektocht werdt iets bemoeilijkt, omdat we een binnenkat zochten.
Uiteindelijk zijn we tegen een kat aangelopen, we mochten haar op proef meenemen.
Zij is gevonden op straat en hun wisten helemaal niets van de kat af, dus ook niet of ze uberhaut wel een binnenkat is.

Na 4 jaar weten we het wel hoor: binnen zitten kan ze prima, maar buiten vindt ze toch veel leuker hoor! Haha!