Yorkshire hondje dominant?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Yorkshire hondje dominant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 23:29

Hoihoi!

Gezien mijn moeder de nare gewoonte heeft om altijd van die verloren zielen mee naar huis te nemen. Hebben we inmiddels een bulldog en een yorkshire'tje hier.
De bulldog zit in het andere huis samen met een jack en een herder gaat goed. Yorkshire zit hier samen met 2 jack russeltjes. Moeder en dochter.

Het valt me op dat dat kleine rotding (nee ik kan der echt niet uit staan) erg dominant is en inmiddels al verscheidene keren gevochten heeft met ma jack.

Ma jack is echter geen katje om zonder handschoenen aan te pakken (heeele lieve hond, heel sociaal, maar als ze haar aanvallen dan krijg je haar der echt niet meer vanaf Verward) dus de eerste keer: emmer water.

Yorkshire (die overigens de naam noizet draagt) met der lange haren ziet geen steek meer, maar ma jack vecht rustig door. Ja wat doe je dan? Verward

Uiteindelijk een krant genomen en op ma jack der neus geslaan tot ze losliet, en vanaf dat ze losliet meteen weggeduwd met de voet (niet getrapt !!! Knipoog ) en in de andere kamer gezet met dochterjack Clown
Niets aan de hand, yorkshire'tje was nog heel, ma-jack ook. Maar dit gebeurt wel vaker, de nacht van woensdag op donderdag waren ze weer verwikkelt in een gevecht. En dit keer had dochter-jack zich ook gemoeit, uiteindelijk uit elkaar gekregen en toen ze hier inde zetel lag, viel het me echt op dat noizet haar zooo uti daagd, heel de tijd pesten, 'happen' grommen enz enz.

Hoe pak je dit aan?

laat dit duidelijk zijn: als het aan mij lag was dat kreng van een yorkshire al lang terug naar vanwaar ze kwam (we weten de eigenaar maar mam wilt hen niet bellen of ze hun hond terug willen Rolleyes vind ik erg k*t voor die eigenaren Verward)
Ligt dit in de yorkshire zijn karakter (dus heeft ie sneller de neiging, ik weet de opvoeding van der niet gezien ze nu vier jaar is en een vondelinge Knipoog )

lesilla

Re: Yorkshire hondje dominant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 23:32

gewoon beginne trainen met haar

basis oefeningen niet op de zetel enzo. en zal snel veranderen wie weet heeft ze nooit echt geleerd hoe ze zich moet gedragen dus zou haar niet te hard aanpakken Knipoog

heb ook een york verwaarloosd duts gehad in begin ging het niet zo goed maar daarna beste vriend die ik ooit gehad heb. helaas twee maanden geleden moeten inslapen Verdrietig mis hem nog elke dag

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 23:53

een york is en blijft ook een terrier, maar over het algemeen zijn ze niet vreselijk dominant, maar goed, ligt er ook aan hoe de hond opgegroeid/opgevoed is, wat hij/zij meegemaakt heeft. een jack is dus natuurlijk ook een terrier. twee felle karaktertjes bij elkaar dus, twee teven ook nog eens, en dat gaat dus gewoon soms niet, dan moet je je conclusie trekken en voor de veiligheid en de rust van de honden ze niet bij elkaar hebben.

york zal vinden dat ze de baas is,ma jack pikt dat dus niet en voila, soms is 1 keer een gevecht voldoende om de zaken duidelijk te hebben, hier dus niet en dta is ook een gevaar van twee ( terrier) teven bij elkaar, ze geven niet snel op.

je kunt niet zo stellen dat alles aan de york ligt, zo simpel liggen zaken vaak niet. Ma jack kan haar misschien wel provoceren met signalen, die jullie misschien niet oppikken, je bent al een stuk verder als je die kunt lezen en ze dus voor kunt zijn.

maar begrijp ik goed , dat jou moeder dus een hond in huis heeft gehaald, waarvan ze weet waarvan die is, maar ze wil hem niet afgeven? en de reden daarvan is? ik vind het nl knap associaal en nu ook nog eens niet ten goede komen aan de sfeer bij de honden onderling.

zoek hier snel een oplossing voor, volgende keer kan het zijn dat yorkje er niet zo goed vanaf komt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 23:56

baroen: ik weet dat dat associaal is, wij zeggen hier met 3 man dat ze die hond moet terug doen, dat die mensen vast dood ongerust zijn maar ze doet het niet Rolleyes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 23:57

pharagirlke schreef:
baroen: ik weet dat dat associaal is, wij zeggen hier met 3 man dat ze die hond moet terug doen, dat die mensen vast dood ongerust zijn maar ze doet het niet Rolleyes

ze heeft hem gevonden opt straat of wat? naar de politie bellen en aangeven op het asiel wie weet zijn die mense kei hard aant zoeken

ik heb dat toen met billy ook meegemaakt Bloos gevonden achter de tralies bij de politie wel de fietsentralies Clown
Laatst bijgewerkt door lesilla op 01-09-06 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 23:58

pharagirlke schreef:

en jij weet ook van wie het hondje is? anders zou ik dus de DB bellen., de politie of wat dan ook. ze jat dus gewoon in feite een hond en de eigenaren zijn er naar opzoek?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 00:03

zou jij als 16-jarige de politie tegen je eigen moeder inschakelen?
Kan iemand me btw helpen met een franse brief?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:04

pharagirlke schreef:

nee bedoel ik ook niet, maak haar gewoon duidelijk dat als jou jack zou weg lopen je die ook terug zou willen. Maar ja als ze niet wille luisteren Clown ouders zucht

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:06

pharagirlke schreef:

tja, ik weet het niet hoor, maar is er ook een ouder iemand? een tante ,een buuf?
ik zou dat iig niet zo maar kunnen laten gebeuren, ook niet toen ik 16 was.

of je ma moet een verdomd goede reden hebben om de york te houden ( dat de hond zwaar mishandeld werd bv)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 00:20

grom, als ze niet gaat kappen met dat k*tkarakter van der ben ik degene die der gaat helpen Nagelbijten / Gniffelen ze moet mijn jack met rust laten!

nogmaals: iemand die me kan helpen met een franse brief voor de eigenaren? als zij hem niet schrijft, doe ik het wel!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:32

pharagirlke schreef:
grom, als ze niet gaat kappen met dat k*tkarakter van der ben ik degene die der gaat helpen Nagelbijten / Gniffelen ze moet mijn jack met rust laten!

nogmaals: iemand die me kan helpen met een franse brief voor de eigenaren? als zij hem niet schrijft, doe ik het wel!

ah oke, de eigenaren zijn frans? nee sorry ik kan je daar niet mee helpen,. maar vast wel iemand anders hier , iig goed als je wat gaat ondernemen, dit is natuurlijk geen houdbare situatie Knipoog succes

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 00:38

neen, ik doe der nog eens wat. Altijd maar vechten. En wie moet er tussen komen? De jongste van het huishouden want zij staat er op te kijken en schreeuwt een beetje. Alsof die rotbeesten daardoor uit elkaar gaan gaan! het ontbreekt er nog aan dat ze 'doedoe' zegt Stoom uit je oren

stem weg van uit te vliegen op beide en nog keelpijn ook, hoofdpijn van e op te jagen. Bah bah bah!
Die rothond moet deruit of ik schop er deruit! Zij wil der? Fine! maar dan oet zij er ook voor zorgen, dus het is: of terug naar de eigenaar (maar dan heb ik een franse brief nodig om naar hun te sturen want het zijn idd franse mensen) of ik schop er deruit. Die jack is me zooooveel waard (ma-jack) ik laat haar onder geen enkele voorwaarde doodbijten door een of andere ongemanierde rot-yorkshire.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:46

uh meid, wat kan die york hier aan doen? ga aub zo tekeer tegen je moeder oid, maar schuif dit niet op die hond af, ik snap dat het erg vervelend is, maar neem aan dat yorkie er niet om gevraagd heeft om bij 2 andere teven in huis gezet te worden. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:47

baroen schreef:
uh meid, wat kan die york hier aan doen? ga aub zo tekeer tegen je moeder oid, maar schuif dit niet op die hond af, ik snap dat het erg vervelend is, maar neem aan dat yorkie er niet om gevraagd heeft om bij 2 andere teven in huis gezet te worden. Knipoog

inderdaad volledig mee eens Afgod

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 00:48

ik neem aan dat dat rotbeest dat niet moet uiten door mijn hond constant aan te vallen en tot bloedens toe te bijten.de jack is ook gestraft voor haar vechten. Helaas deinst dat snertbeest alleen maar achteruit als je derop roept.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:53

pharagirlke schreef:
ik neem aan dat dat rotbeest dat niet moet uiten door mijn hond constant aan te vallen en tot bloedens toe te bijten.de jack is ook gestraft voor haar vechten. Helaas deinst dat snertbeest alleen maar achteruit als je derop roept.

lees bovenstaande reply's niet het dier haar schuld.
steek haar dan apart ofzo he

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 00:57

katiavl: als ze stout is, word ze net als de andere behandeld en word ze gestraft. Beter roepen dan der half dood slaan. (vind ik)
En ik wil der er idd zo snel mogeliujk uit dus ik ben nu haastig op zoek naar iemand die frans praat en die me kan helpen met die brief, hoe sneller hoe liever, hond blij, ik blij, broer blij, mijn hondjes blij, stiefvader blij, en moeder tja die na verloop van tid ook wsl dus iedereen blij. Zolang ze hier is houd ze zich aan onze regels: Niet vechten, niet grommen of bijten naar mensen, niet binnen plassen enz enz.

Had yorkie btw van begin af aan der manieren gehouden was ze hier in de eerste plaats niet beland Nagelbijten / Gniffelen

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 01:34

ik volg dit topic wel even..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 01:36

Zelfde probleem kalieflover?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 03:11

pharagirlke schreef:
katiavl: als ze stout is, word ze net als de andere behandeld en word ze gestraft. Beter roepen dan der half dood slaan. (vind ik)
En ik wil der er idd zo snel mogeliujk uit dus ik ben nu haastig op zoek naar iemand die frans praat en die me kan helpen met die brief, hoe sneller hoe liever, hond blij, ik blij, broer blij, mijn hondjes blij, stiefvader blij, en moeder tja die na verloop van tid ook wsl dus iedereen blij. Zolang ze hier is houd ze zich aan onze regels: Niet vechten, niet grommen of bijten naar mensen, niet binnen plassen enz enz.

Had yorkie btw van begin af aan der manieren gehouden was ze hier in de eerste plaats niet beland Nagelbijten / Gniffelen

roepen of half dood slaan? er zit ook nog iets tussen he, en dat heb ik ook al aan gegeven, of je houd ze apart, of je leert eerder signalen te zien, dat eerste lijkt me in jullie geval het beste.

en ja ik weet dat jij er dus weinig aan kan doen, maar hallo er zijn dus volwassenen in jullie huis, wie neemt nou verdorie een verantwoording? jij geeft alleen maar af op de york omdat jij er van baalt , maar de york kan er niks aan doen.

maar goed, ik heb een vriendin die goed frans spreekt, mail de brief maar door naar mij, kijk ik of ze hem kan vertalen Knipoog
boggabris@home.nl

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:42

Citaat:
laat dit duidelijk zijn: als het aan mij lag was dat kreng van een yorkshire al lang terug naar vanwaar ze kwam (we weten de eigenaar maar mam wilt hen niet bellen of ze hun hond terug willen vind ik erg k*t voor die eigenaren )

Je moeder heeftt dus een hond in huis gehaald, die niet van haar is en je weet wie de eigenaren zijn???? Hoe bizar is dat!! Wat moet ze er eigenlijk mee???
Jouw moeder is vast wel eens niet thuis; pak de hond op en breng hem terug naar zijn eigenaren!
Ik vind het echt een belachelijke situatie.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:31

volgens mij is die yorkshire haar plek aan het vinden in jullie huis en vinden de andere honden het niet zo prettig. Hoe heb jij de yorkshire met je andere honden laten kennismaken? en wie is de 1ste in rang na de familie, 2de, 3de enzp...behandel jij je honden ook daarnaar? als je de rangorde heeel duidelijk zet, dat gaat het vechten meenstal wel over.
Heb niet alles gelezen maar zijn het 2 teven? wat wel nog eens wilt hebben is de alfa van de 2 laten stereliseren.

btw hoe weet die york wou jullie regels zijn? heb je het haar vertelt....blijkbaar verstond ze je niet

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 21:59

Goof nou helemaal te voet naar de ardennen met een york lijkt geen slim ide Haha! (is met de auto al een uur ofzo Haha!) maar dat kon jij niet weten Haha!

malie: we hebben jaren 2 teven gehad, hebben nooit gevochten..
En ja, ma-jack is de hoogste in rang en word ook zo behandeld. De york is normaal de laatste in rang maar blijkbaar is ze het daar niet mee eens.

baroen: jij mag een jack en een york uit elkaar komen halen op een zachte manier Knipoog echt waar, als je mij kan vertellen hoe het werkt doe ik het meteen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:59

Citaat:
Goof nou helemaal te voet naar de ardennen met een york lijkt geen slim ide (is met de auto al een uur ofzo ) maar dat kon jij niet weten

Hehe, nee dat is wat lastig Knipoog
Maar goed, als het niet jullie hond is, zou ik er toch voor zorgen dat hij bij zijn eigenaar terug komt. Dat is tenslotte waar hij hoort.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 14:05

Klopt, dat wil k ook heel graag maar jaaa Knipoog Mam moet wel een beeeetje meewerken, en tot nog toe weigert ze dat zo'n beetje heel erg Nagelbijten / Gniffelen