Axe @ politiehondentraining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilion

Axe @ politiehondentraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 09:03

Zo! Er zijn redelijk wat mensen die andere beelden voor ogen hebben, maar zo train ik dus met mijn hondje Haha!

Axe heeft op een aantal foto's nog een pin-ketting aan. Alleen die gebruik ik nooit. Momenteel heb ik hem ook niet meer om de foto's zijn van september vorig jaar en mei dit jaar Haha!

Kistrevieren(voorwerp) Een voorwerp ligt in het bos en de hond moet het zoeken en aanblaffen. Voor het geval dat er iets is gestolen en weggegooit

Afbeelding

Zo leren we het. Met een leuk speeltje waar de hond weg van is. Maar hij moet dichtbij het voorwerp blijven. Het makkelijkste is er dus op. Wanneer het goed gaat krijgt ie het speeltje

Afbeelding

Fietsstellen. Voor als er een verdachte op de fiets ervandoor gaat. Hierbij moet de hond op het been bijten. Bij deze foto's leren we Axe om op het been te bijten. Hij wil heel graag dat pak opeten dus..... zo moeilijk was het niet Vork Vingers aflikken

Afbeelding

Hierbij stapt de pakwerker van de fiets terwijl de hond vasthoud.
Alleen een nadeeltje Axe is nogal sterk en sleurt daardoor krijg je leuke acties
En probeer dan nog maar eens serieus te blijven Clown

Afbeelding

Uiteindelijk roep je je hond los en moeten ze bewaken. Dus opletten of ie er niet vandoor gaat Pling

Afbeelding

Wanneer dat de persoon er toch vandoor wilt gaan houd de hond hem tegen door in te bijten op de arm. Stoom uit je oren

Afbeelding

Zo 1 pakwerker van de club al gezien de andere zitten op hun gat Koffie (of thee)!

Afbeelding

Dit is maar een klein gedeelte van het geheel maar het is maar dat jullie een kleine impressie krijgen

Evelien4

Re: Axe @ politiehondentraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:06

wat is zo'n pinketting? en wat is daar het doel mee?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:07

kei leuke foto's Haha! maar pakman spelen zou toch niets voor mij zijn Clown

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 09:08

Sommige honden zijn zo gedreven dat een gewone riem niet helpt om te corrigeren. Gelukkig die van mij wel.
Het is een soort slibketting met uitstekende puntjes. Het hoort eigelijk bij de standaart uitrustig. Maar zoals ik al zeg ik heb hem gelukkig nooit nodig.

Ik heb het ook een keer aangehad wilde toch voelen wat het is en hoe mijn eigen hond bijt en trekt. Valt reuze mee om het pak aan te doen, maar ja ik wilde het ook graag

haffie_ladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:45

waar kan je dat doen in zoon pak.ik zou dat ook wel willen doen ergens.
mijn opa had ook een politie hond gehad een rotweiler die kon van alles

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:53

Haha.. vooral grappig om te zien dat jij gewoon in je rijbroek tussen de (meestal mannen in spijkerbroeken of legerkleding) rest in loopt. Stoere hond trouwens!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:57

Ik train met mijn hond bij de reddingshonden speuren, appel en hindernissen. Ook hartstikke leuk om te doen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:58

Leuke hond!!
Wij hebben bij onze hond ook zo'n pinketting gehad, soms is het nodig. We gebruiken hem nu alleen niet meer.. Lachen Wel leuk om te zien een keer hoe alles in zijn werk een beetje gaat ((dan wel op foto's maar toch)) Haha!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:40

Gaaf zeg, dat doet mijn vader ook vaak met onze Mechelse herder Zoeff.
Blijft altijd gaaf om te zien!

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 15:15

haffie_ladie schreef:

Dat kan niet zomaar hoor. Er zitten wel risico's aan vast Haha!

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 15:16

GeJe schreef:
Haha.. vooral grappig om te zien dat jij gewoon in je rijbroek tussen de (meestal mannen in spijkerbroeken of legerkleding) rest in loopt. Stoere hond trouwens!

Het leuke is op onze club hebben we momenteel evenveel mannen als vrouwen. en dat zie je niet veel maar meestal trekken de mannne het pak aan. Een vrouw bij ons ook wel regelmatig en de andere is ff zwanger dus dat gaat niet. Ik zou het ook wel vaker aan willen doen maar krijg de kans niet

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:23

Het gebruik van een prikband (pinketting) is dierenmishandeling en wordt gebruikt door geleiders met een gebrek aan kennis en kunde op het gebied van hondentraining. Politiehondentraining kan heel mooi en leuk voor de hond zijn, maar op de meeste verenigingen gebeuren er dingen met de honden die het daglicht niet kunnen verdragen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:46

weetergeen schreef:
Het gebruik van een prikband (pinketting) is dierenmishandeling en wordt gebruikt door geleiders met een gebrek aan kennis en kunde op het gebied van hondentraining. Politiehondentraining kan heel mooi en leuk voor de hond zijn, maar op de meeste verenigingen gebeuren er dingen met de honden die het daglicht niet kunnen verdragen.

Dat ben ik niet met je eens. Ik doe zelf IPO trainingen. Pakwerk, appél en speuren. Heb zelf een hele grote zware Duitse herder die zo enthiousiast wil werken dat hij wat vaker een correctie nodig heeft. Ik heb bij hem dus een prikband (pen) om. Ik kan beter 1 x daar aan trekken dat hij weet waar hij aan toe is. Dan 10 keer aan een slipketting trekken waar hij op zo'n moment toch geen ontzag voor heeft (bijvoorbeeld bij het pakwerk). Eerst vondt ik het ook zielig totdat ik zag hoe onzeker sommige honden worden door het constant corrigeren. Dan beter 1 x goed.

Er gebeuren zeker op sommige verenigingen wel dingen die het daglicht niet kunnen verdragen maar dat is vele malen erger dan een prikband of bijvoorbeeld een teletak.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:59

Wilawander schreef:
weetergeen schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Ik doe zelf IPO trainingen. Pakwerk, appél en speuren. Heb zelf een hele grote zware Duitse herder die zo enthiousiast wil werken dat hij wat vaker een correctie nodig heeft. Ik heb bij hem dus een prikband (pen) om. Ik kan beter 1 x daar aan trekken dat hij weet waar hij aan toe is. Dan 10 keer aan een slipketting trekken waar hij op zo'n moment toch geen ontzag voor heeft (bijvoorbeeld bij het pakwerk). Eerst vondt ik het ook zielig totdat ik zag hoe onzeker sommige honden worden door het constant corrigeren. Dan beter 1 x goed.

Er gebeuren zeker op sommige verenigingen wel dingen die het daglicht niet kunnen verdragen maar dat is vele malen erger dan een prikband of bijvoorbeeld een teletak.

1 x goed, is in mijn ogen, je hond 1 keer zoveel pijn doen dat hij het voortaan uit zijn hoofd laat om het weer te doen uit angst voor de pijn die volgt. Natuurlijk is 20 keer rukken aan de slibketting ook totaal belachelijk. Nu geef jij aan dat je hond zo enthousiast is dat het nodig is, maar dan nog.... Ik heb hier ook een grote herder zitten, maar dan ben ik denk ik zo'n theezeef die het met een halsband en clicker doet.

Maar goed, het topic ging over Axe en de politiehondentraining. Mooie hond in ieder geval.
En lijkt me bij politietraining dat een hond ook hard moet zijn, ik gok dat in het echte werk je hond misschien nog wel eens een schop van een "crimineel" kan krijgen? Of is dat niet zo?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:03

Ik vind het heel leuk omte zien... Heel gaaf als je hond zo mee kan trainen.. VIa mn werk doen wij ook wel eens trainingen om dan samen met de hond en de honde man een verdachte aan te houden.. heel gaaf om te doen!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:27

Poohbeer schreef:
[1 x goed, is in mijn ogen, je hond 1 keer zoveel pijn doen dat hij het voortaan uit zijn hoofd laat om het weer te doen uit angst voor de pijn die volgt. Natuurlijk is 20 keer rukken aan de slibketting ook totaal belachelijk. Nu geef jij aan dat je hond zo enthousiast is dat het nodig is, maar dan nog.... Ik heb hier ook een grote herder zitten, maar dan ben ik denk ik zo'n theezeef die het met een halsband en clicker doet.

Maar goed, het topic ging over Axe en de politiehondentraining. Mooie hond in ieder geval.
En lijkt me bij politietraining dat een hond ook hard moet zijn, ik gok dat in het echte werk je hond misschien nog wel eens een schop van een "crimineel" kan krijgen? Of is dat niet zo?
[/quote]

Een clicker is een prima trainingsmiddel en ik ken ook zat mensen die IPO of KNPV trainen die gebruik maken van de clicker. Het is alleen niet zo dat je elk ongewenst gedrag d.m.v. clickertraining er uit kunt trainen.
Als je bijvoorbeeld een hond hebt die niet wil lossen tijdens het pakwerk, dan ga je dat dus echt nooit oplossen met een clicker. Zoals je zelf ook al aangeeft moeten deze honden vrij hard zijn en dreiging of geweld kunnen trotseren. Dat kan een hond alleen maar als hij heel gedreven is. Is een hond nu net een beetje te gedreven tijdens het pakwerk, dan kun je 10 clickers bij je hebben, maar dat interesseert die hond echt niks. Op dat moment is bijten voor die hond het allerbelangrijkste en ik heb dat, hoe vervelend ook, nog nooit iemand d.m.v. een positieve training zien oplossen. In zo'n geval is alleen een correctie van de geleider effectief.
Dus nee, ik vind jou helemaal geen theezeef als je een clicker gebruikt. Maar ik kan ook begrijpen dat mensen in sommige situaties gebruik maken van andere middelen. Doe dat zelf ook wel eens. Het ligt er maar net aan wat voor hond je hebt en wat je er precies mee wilt.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:00

leuk hoor zo met je hond om te gaan. Lekker actief en je hond heeft er duidelijk zin in. Veel succes met je hond

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:55

weetergeen schreef:

Ik ben het er ook niet mee eens ,wij hebben ook twee duitse herders en die hebben ook wel is een prikband om.omdat ze gewoon sterk zijn.en we lopen er echt niet altijd mee hoor Lachen,maar het is gewoon om even te corrigeren .snap je,en het valt heel erg mee hoor zo'n prikband.

Wel cool ziet het eruit dat pakwerk Haha!

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 23:03

@ weetergeen Kom eens een keer langs om te kijken. Over het algemeen is onze club erg begaan mijn zijn/haar honden.

Zolang mijn hond er plezier in heeft en gek wordt van enthousiasme wanneer ik zijn bad pak denk ik ook niet dat ik hem er erg mee straf, maar zoals ik al zeg hij heeft er helemaal geen meer om. Toen hij hem om had had ik altijd de lijn aan zijn gewone halsband. Als er nu echt dingen zouden gebeuren die het daglicht niet zou kunnen verdragen dan zou ik er ook niet trainen. We proberen met de hele club naar oplossingen te zoeken zodat het voor de hond leuk blijft en zodat het dier graag wil werken.
Daarnaast kun je aan meerdere mensen hier op bokt vragen wat voor een schoothondje hij eigelijk thuis is

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 23:06

Oprtalj schreef:

Een clicker is een prima trainingsmiddel en ik ken ook zat mensen die IPO of KNPV trainen die gebruik maken van de clicker. Het is alleen niet zo dat je elk ongewenst gedrag d.m.v. clickertraining er uit kunt trainen.
Als je bijvoorbeeld een hond hebt die niet wil lossen tijdens het pakwerk, dan ga je dat dus echt nooit oplossen met een clicker. Zoals je zelf ook al aangeeft moeten deze honden vrij hard zijn en dreiging of geweld kunnen trotseren. Dat kan een hond alleen maar als hij heel gedreven is. Is een hond nu net een beetje te gedreven tijdens het pakwerk, dan kun je 10 clickers bij je hebben, maar dat interesseert die hond echt niks. Op dat moment is bijten voor die hond het allerbelangrijkste en ik heb dat, hoe vervelend ook, nog nooit iemand d.m.v. een positieve training zien oplossen. In zo'n geval is alleen een correctie van de geleider effectief.
Dus nee, ik vind jou helemaal geen theezeef als je een clicker gebruikt. Maar ik kan ook begrijpen dat mensen in sommige situaties gebruik maken van andere middelen. Doe dat zelf ook wel eens. Het ligt er maar net aan wat voor hond je hebt en wat je er precies mee wilt.

ben ik het ook helemaal mee eens. Als ik vriendelijk aan mijn hondje vraag doe eens niet wanneer hij niet luisterd dan zie ik een dikke vette middelvinger mijn kant op komen. En daarnaast is het nog steeds zo dat je, als je er verstand van hebt, op de juiste momenten straft en dat ze ervan leren.
Zijn ze op jou nooit boos geweest dan. Alleen dan konden ze vertellen waarom. Bij een hond kun je dat niet doen en moet je op het juiste moment straffen

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 22:25

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Vreesde een beetje voor alleen maar negatief ivm. met de pinketting.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:51

achja daar moet je niks van aan trekken. Zolang jij maar lekker veel plezier heb met je hond. En als je hond het ook helemaal geweldig vind is het toch prima

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:59

zolang als ik leef loop ik tussen politiehonden en 3x in de week was ik bij mijn vader op de knpv club in Lelystad. die honden zouden niet zo hun werk doen als ze het slecht hadden.

de geleider moet ervan op aan kunnen dat zijn hond voor hem voor het vuur gaat ook bij rellen of gevaarlijke dingen en soms is het dan nodig hem inderdaad harder te trainen. maar door deze honden kunnen w\veel problemen op gelost worden.

leuke hond heb je. ik heb er nu zelf 4 3 in opleiding en een bleek de felheid niet te hebben. die is nu thuis

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:08

Zilion schreef:
haffie_ladie schreef:

Dat kan niet zomaar hoor. Er zitten wel risico's aan vast Haha!

bij de demo op school mocht iedereen die wilde.
Alleen moesten de meiden de beugel B-H uitdoen!
Omdat je jezelf er meer kan verwonden.
Ik heb het niet gedaan.
Het was op een parkeerplaats en die hond die was zo sterk en snel.
Een vriendin van mij vloog werkelijk over de kop!

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 23:44

Maar als geleider ben en blijf je verantwoordelijk stel dat ie hond nou iemand per ongeluk ergens anders had gebeten dan in het pak. Het kan gebeuren