Welke hond hebben jullie (aankoop eigen hond)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Welke hond hebben jullie (aankoop eigen hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 09:23

nou mijn vader en moeder zijn er uit, ze willen graag een hond.
Maar wat voor een hond weten ze nog niet.

De eerste keuze was een Jack Russel, maar mijn moeder is het daar niet zo mee eens en ik denk na lang nadenken dat het toch ook niet zo'n goed plan is, omdat we vaak meerdere kleine kinderen over de vloer hebben. Mensen die dit ook hebben mogen natuurlijk altijd reageren met dat dat reuze goed gaat Haha! Clown

Maar het moet dus een klein hondje worden, het liefst in een donkere kleur en dus langharig. We hebben al gezocht op Boomertjes, maar toch wil ik van jullie nog wel weten wat voor hond jullie hebben en wat daar de eventuele voor- en nadelen van zijn.

Al vast bedankt.

*edit* we nemen niet zomaar een hond, mijn ouders hebben altijd een hond gehad, toen ze nog geen kinderen hadden. Nu ik op het punt sta ook het huis uit te gaan willen ze toch wel graag weer een hond. Ze weten dus heel erg goed wat het is om een hond te hebben.

JustNanno

Re: Welke hond hebben jullie (aankoop eigen hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:32

boomertjes zijn vage kruisingen met alle kans op problemen van dien, waar ze ook nog eens veel te veel geld voor vragen Knipoog

Een Westie misschien? Of een Maltezertje?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 09:33

Het moet niet een "bibberhondje" zijn hoor.

Bij Boomertjes al ik ook al zo'n idee, vandaar mijn vraag ook. Ik koop liever een hondje die raszuiver is.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:36

Wat dacht je misschien van een West Highland White Terrier.

Wij hebben er twee en dat gaat met alles super. Andere dieren, maar ook kinderen klein en groot.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:36

ik heb al 8 jaar een trouwe fox! "timmie" Lovers een heeeeeeeeeel fijn betrouwbaar hondje!
kan met kindjes kan met paardjes en kan met andere hondjes. maakt niks kapot, luisterd super goed en is altijd bij me! heeft werkelijk nog nooit iets binnen gedaan. en een paar uurtjes alleen is ook geen probleem! het is werkelijk een schatje .Knipoog

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:38

Ohja, ik vergeet zowaar een Schnauzertje. Ik ben zelf opgegroeid met een Schnauzer, echt, super gewoon! Vreselijk lief, rustig, trouw hondje! Ik kon als kind echt alles met hem doen, zelfs een foto dat hij in mijn kinderstoeltje zit en ik zijn botje vast heb Lachen

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:39

Ik heb een Duitse Herder... niet echt klein hondje haha maar op http://www.hondenras.com/ kun je een test doen bij het kopje : "welk ras pas bij mij" misschien kom je er op ideeen.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:41

ik heb 3 mechelse herders, 2 bull terriers en 1 rotweiler als je voor klein gaat een geen bibberhondje raad ik je de bull terrier aan. wij hebben er 2 waarvan 1 zelf gefokt is via de normen van de rasvereneging en met stamboom.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 09:42

Oh dat is wel een goede tip zeg, daar ga ik even bij kijken.
Hoewel eigenlijk mijn ouders dat zouden moeten doen Clown

Suusje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:43

heee als je een leuk klein hondje zoekt is een cairn terrier zeker een leuk hondje!!
ze zijn er in het beige en zwart en ruien bijna niet! das dus erg goed nieuws voor je moeder;)
haha... Bloos

Suusje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:44

en het zijn zeker geen bibber hondjes Knipoog

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:46

cairn terries zijn wel felle donders! Vergelijkbaar met een jackje, tenminste, die cairn terriers die ik heb gekend

Suusje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:47

ja dat klopt ! maar het zijn wel leuke hondjes Knipoog het is alleen als ze ergens geen zin in hebben doen ze het ook echt niet nee Knipoog

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:48

Wij hebben thuis 3 Jack Russels. Kleine hondjes die in feite wel een grote waard zijn.
Als je wil dat ze luisteren hebben ze echt een consequente opvoeding nodig.
Onze Jackjes zijn dol op kinderen.

-Een West Highland Terrier zoals iemand al zei is ook een optie, maar is weer Terrier dus kan ook koppig zijn en heeft weer die consequente opvoeding nodig. Over het algemeen gaat dit ras ook wel samen met kinderen.

-Een Schipperke kan ook goed als gezinshond, blijft klein (De schouderhoogte is 25 tot 30 cm)
en is zwart. Ik ken maar 1 gezin die 2 schipperkes heeft, en ze hebben zelf 4 kinderen, dus dat zit wel goed.

-Een Poedel, de kleine versie dan. Verliest geen haren. Maar verder heb ik er geen ervaring mee, want ik ben niet zo voor dit ras. Haha!

-Cavalier King Charles Spaniel: Een heel gemakkelijke hond in omgang, halflang haar, en blijft ook klein.
Gaat in het algemeen ook goed samen met kinderen. De hond is (naar mijn weten) vrij gemakkelijk op te voeden.

-En dan weet ik nog een Sheltie.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:49

Wij hebben een golden retriever x witte herder (ongelukje Nagelbijten / Gniffelen)
Het is een schat van een dier, heel zorgzaam en een hond van de tijd Tong uitsteken

Alleen omdat er bij ons niet meer veel kleine kinderen over de vloer komen (wij, me broertje en ik zijn wat ouder en we hebben alleen maar oudere neven en nichten enzo behalve 1 nichtje die is bijna 1), wil ze nog wel is graan grommen tegen kleintjes.. Verdrietig Dat kan komen omdat ze het niet gewend is, want voor haar zijn mensen altijd "groter" en ziet ze dat kindje denk ik als indringer? of ander soortgenoot ofzo? DAt is wel een nadeel, maar naar mate me nichtje vaker komt gaat het ook steeds beter dus het zal wel iets zijn waar ze aan moet wennen!

Enne vooral geen kleine kinderen met honden alleen laten Lachen

Ik raad je gewoon een lieve hond aan, die goed met kleine kinderen op kan schieten. En zolang die het kindje maar niet omver loopt o.i.d. kan eht ook een reuze hond zijn Haha! **ik reed vroeger altijd op onze hond Nagelbijten / Gniffelen ging me vader me erop zetten wel vast blijvend houden en niet langer als een minuut**

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:18

Ik heb 2 maltesers die denken dat ze dobermann zijn Haha!

Hou ze heel kort geknipt, en vuil worden valt heel erg mee, ze lopen altijd tussen de paarden en alles..

Ze zijn wel opgevoed net als een grote hond, bedelen accepteer ik niet, en niet luisteren ook niet..
Bibberhondjes zijn het beslist niet , en ook niet agressief..

het is denk ik maar net hoe je ermee omgaat, als je ze met uitlaten optilt zodra er een grote hond aankomt, krijg je idd verkeerd gedrag..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 10:18

Nou mijn moeder wil juist graag een langharige hond haha Ikke niet Knipoog

Mijn vader gaat er mee naar een cursus, dus die opvoeding komt wel goed haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:22

Wij hebben een Australische herder, echt een schat van een dier, erg sociaal en ze leren erg snel.
Ze zijn niet zo gek groot (kleiner dan onze Mechelse herders).
www.aussies.nl heeft momenteel puppies Ja
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-06 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:23

Een kooykerhondje of een borderterrier! Borderterriers zijn klein, ook een beejte Boomerachtig haha maar wel raszuiver en uitstekende gezinshonden! Ze hebben een plukvacht en verharen dus niet.

Kooykerhondje had een vriendin van mij en dat was echt een van de liefste makste hondjes die ik ken, ook met kleine kinderen. Die hebben een wat langere vacht.

Beide zijn niet zo groot en hebben een hoog knuffelgehalte Haha!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:24

Misschien kun je het beste een aantal selecteren op uiterlijk. Daarna gaan kijken welke qua karakter goed zou passen. Eventueel kun je ook naar een hondenshow gaan, of bij diverse fokkers langs gaan Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 10:26

Ja dat doe ik ook, de honden die jullie nou noemen die zoek ik even op op marktplaats en ik zoek even op internet naar het gedrag van de hond.
Dat laat ik dan even aan mijn ouders lezen Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:26

Ik heb twee kruising borderterriers, wereldhonden! Hou er wel rekening mee dat als je een echte rasborder wilt je ongetwijfeld op een wachtlijst komt, en in asiels zitten ze ook niet! Maar goed die van mij komt uit Spanje, bij www.stichtingaai.nl vandaan! Pasgeleden stond daar ook zo'n ontzettend knap hondje weer op, is echt de moeite van het kijken waard.
Op www.doggynet.nl staat nog een overzicht van andere herplaatsingsstichtingen. Succes!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:27

SAKKIA schreef:
Ja dat doe ik ook, de honden die jullie nou noemen die zoek ik even op op marktplaats en ik zoek even op internet naar het gedrag van de hond.
Dat laat ik dan even aan mijn ouders lezen Haha!

Er zijn inderdaad zoveel rassen, lijkt me echt lastig om te kiezen Bloos

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:29

SAKKIA schreef:
nou mijn vader en moeder zijn er uit, ze willen graag een hond.
Maar wat voor een hond weten ze nog niet.

De eerste keuze was een Jack Russel, maar mijn moeder is het daar niet zo mee eens en ik denk na lang nadenken dat het toch ook niet zo'n goed plan is, omdat we vaak meerdere kleine kinderen over de vloer hebben. Mensen die dit ook hebben mogen natuurlijk altijd reageren met dat dat reuze goed gaat Haha! Clown

Maar het moet dus een klein hondje worden, het liefst in een donkere kleur en dus langharig. We hebben al gezocht op Boomertjes, maar toch wil ik van jullie nog wel weten wat voor hond jullie hebben en wat daar de eventuele voor- en nadelen van zijn.

Al vast bedankt.

*edit* we nemen niet zomaar een hond, mijn ouders hebben altijd een hond gehad, toen ze nog geen kinderen hadden. Nu ik op het punt sta ook het huis uit te gaan willen ze toch wel graag weer een hond. Ze weten dus heel erg goed wat het is om een hond te hebben.

Wij hebben een jack Russel, een black& Tan.
Dat gaat super met kleine kinderen.
Ze is enthausiast, en altijd erg lief.
Ze speelt met ze, en er komt geen bijt en geen grom aan te pas.
Als je wil dat ze in haar mand gaat liggen, dan doet ze dat en dan heb je er geen kind meer aan!

Ik ben van mening, gezien de ervaringen met onze hond, dat een JR prima kan met kleine kinderen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:32

Wat vind je van een Basset?
Dit is echt zo'n hond van: het past je of het past je niet. Als je twijfelt moet je het dus niet doen.

Ik heb zelf een duitse dog, dus niet het toonbeeld van klein hondje, hoewel ik nooit meer anders wil. Maar je moet er wel de tijd en ruimte voor hebben.