Omdat ik inmiddels een hond gewend ben, mijn vriend is ermee opgegroeit, willen wij samen straks ook een hond.
Mijn hond thuis is mijn beste maatje maar helaas is zij toch echt van mijn vader.
Wat voor hond dan ook, het maakt ons niks uit, als hij maar in onze situatie past.
Dit wil zeggen, straks de baby, dus een zachtaardig karakter (al is het ook een kwestie van opvoeden/wennen, maar om bij voorbaat al te zeggen, ik ga op curcus, doen wij nu ook nog met mijn vaders hond (ivm haar verleden) en dit bevalt ontzettend goed).
Verder moet het een dier zijn die op boerderijen kan, mijn paard en schoonouders wonen op de boerderij, waar wij dus veel te vinden zullen zijn dus óók de hond die niet instinctief achter kippen, konijnen, schapen, geiten, koeien, e.d. gaat jagen. Ook dit is kwestie van opvoeden maar het ene ras is daar natuurlijk makkelijker in als het andere.
Ik zal vaak alleen thuis zijn, omdat ik niet kan werken de eerste tijd zal mijn vriend veel moeten werken en het zit nou eenmaal in mij, ik ben niet graag in het donker alleen in een huis. Onze hollandse herder is lekker waaks en ik weet meteen wanneer er iemand bij de deur staat e.d. Dit vind ik erg fijn, dus zoek ik ook in de hond dat hij een beetje waaks is.
Het zou heel makkelijk kunnen zijn, een hollandse herder, zij het niet dat ik de standaard lang zo mooi niet vind als onze eigen (zit mechels in). We kijken dus even verder maar uiteindelijk wint karakter het van uiterlijk natuurlijk.
Het hoeft geen puppy te zijn, dus we kijken ook rond bij sites van rescue's, asiels, SOS e.d.
Ben alleen dus erg benieuwd wat voor ras jullie bij ons vinden passen.
(nu niet allemaal jullie eigen rashond de hemel inprijzen, graag echt gericht antwoorden, daar heb ik het meeste aan