Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 13:25

Heyhey ik heb een vraag wie kan mij helpen met mn Labrador van 8 maandjes oud een zwarte teef..
Ik en mn vriend werken allebei hij van 7 tot 4 en ik van 8 tot 5..
nou heb ik van 12 tot 1 pauze (mn werk is 5 min rijden dus ga k altijd naar huis.)
Dit doen we al vanaf het begin.
We gaan niet naar pupcurses.
Nu heeft ze de laatste tijd last van spullen kapot scheuren..
Vorige week was het ondergoed (ze was ontsnapt naar boven). en een deurmat.
Gisteren was het een foto die op de vensterbank lag.. en een los kussen van de bank..
K was net thuis.. was het het kleed.
ook was ze een tijdje geleden al aan het behang begonnen.
Ze heeft genoeg speeltjes! en als we er zijn gaat ze ook overal mee naartoe..
Wat kan hier de oorzaak van zijn???
En hoe is het te helpen??
Ze doet het echt alleen als we niet thuis zijn.
We kunnen haar wel opsluiten in de keuken.. maar omdat we 8 uur over een gehele dag niet thuis zijn willen we haar graag in de woonkamer houden,
en niet in een kleine afgesloten keuken..

Moeten we een ander baasje voor haar zoeken?? die wel genoeg tijd voor haar heeft wat echt het laatste is wat ik wil!!

Of moeten we toch maar naar puppycurses gaan???

Andere speeltjes??

Alvast bedankt voor je tip..!!

Mariska en Lab Milou

avanoort

Re: Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:26

Ik zou een bench voor haar kopen, dat is meestal een goede oplossing, de hondeclub kan je daar vast meer over vertellen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:33

Toen wij onze hond net hadden ben ik 1 week thuis geweest en daarna mijn vriend nog 2 weken om hem zindelijk te krijgen en te leren wat wel en niet mag.
Daarna heeft hij een hele tijd in de Bench gezeten als wij waren werken.
Hierin lagen ook zijn speeltjes.
Daarna hebben wij eerst snachts de bench opengelaten en toen dit ook goed ging ook overdag.
De hond vond het niet erg, die lag graag in zijn bench, ook al waren we thuis.
Nu zijn we zover dat de bench het huis uit is en hij heeft een ligkussen.

Cursus is altijd aan te raden, de hond word er sociaal van tegenover andere honden en je bent gewoon echt even bezig met de hond.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 13:35

Ze is wel al gewend aan een bench..
maar die was te klein geworden dus nu heeft ze een mand.. in de keuken.. maar ze gaat waarschijnlijk dus gewoon dus weer de bench in., maar kan dat wel zo lang?? en welke grootte bench hebben jullie??

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:35

puppycursus lijkt me slim. Onze hond is nu ong een jaar en die heeft het ook vanaf 8 maanden gedaan, nu gaat het al een paar weken goed. We hebben ook van alles geprobeert, maar niks hielp. Wat redelijk hielp was een kong aanschaffen. Hierin kan je eten doen en dan bijv. kaas erdoor doen en dan in de oven om de kaas te laten smelten. Dan kan de hond het eten er langzaam uithalen. Blijft hij dus even bezig. Maar echt de oplossing is dit ook niet. Op poppycursus kunnen ze je meer tips geven. Misschien is een Bench een goede manier. Met een goede bench training is het geen straf om een hond in een bench te doen. Dit is zou ik zelf niet doen, ik zou als ik jullie was de hond toch in de keuken doen. Misschien is het ook wel een idee om iemand te zoeken die ''s middags een heel eind met de hond wil lopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:36

enige wat het beest nodig heeft is meer beweging........ en dan vooral los

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 13:39

Ze gaat elke avond naar het park.. mischien moet ik het smorgens ook maar doen.. en dan gewoon in de keuken.. dan is ze idd wel lekker moe..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:41

Welke maat de bench is weet ik niet precies, we hebben in ieder geval de grootste die er te krijgen was (dat moet ook wel met een grote hond)
Die van ons heeft zeker de eerste 6 mnd in zijn bench gezeten, aangezien hij in het begin ook kauwneigingen had richting mijn meubels. daarna is het deurtje opgengegaan en sinds een paar maanden is de bench weg. Mijn hond wordt binnenkort 2 jaar.

Zorg wel voor genoeg kauwmateriaal, de hond wisselt zijn tanden ook nog tot (ik geloof) zijn eerste jaar. Dit verklaard ook waarvoor hij op alles wil kauwen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 13:44

Als het goed is heeft ze alles al verwisseld.. maar mischien moet er nog een kies o.i.d. doorkomen.. dat zie je niet zo snel..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:46

avanoort schreef:
Ik zou een bench voor haar kopen, dat is meestal een goede oplossing, de hondeclub kan je daar vast meer over vertellen.

niks te bench, je hebt een hond aangescaft en ook nog wel een labrador van 8 maanden, ten eerste zit hij vol op in de groei, en dan ga je hem niet 8 uur per dag opsluiten in zn hok.
een labrador is heel speels, en heel slim. hij houd van aandacht. hij verscheurt die dingen alleen maar omdat hij zich verveeld en leen thuis is. deze soort honden kun je bijna niet zn hele dag alleen laten, en ze hebben veel beweging nodig.
volgens is het de beste voor je hond om een andere baasje te zoeken iemand die de heledag thuis is, en wandelingen met hem kan maken.
(sorry dit is mijn mening)

ik tem even want dit hoort bij beestenboel Knipoog

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:48

welkom bij de puberende hondenclub Haha! Clown heb een bulldog teef van 10 maanden doet precies hetzelfde sloopt alles wat los en vast zit nu zit ze dus in de bench als wij zijn werken.
mijn vriend werkt 40 a 50 uur in de week klinkt veel maar hij is rond 4 ren weer thuis ik heb nu geen vaste baan maar werk ong. 3 dagen in de week en ga dan rond 8 ten weg en kom rond 3en weer thuis soms eerder soms later.
dan komt ze uit de bench en loopt hier los rond en savond gaan we meestal nar het bos of het strand,met de auto hoor,en dan lopen we ook een uur met haar.
ik zou eerst proberen om haar in de afgesloten keuken te houden lukt dat niet dan een grote bench kopen.
ik heb het grootste formaat.
en dan llater weer uitbouwen en evt. en cursus er aan plakken.
ik doe het zelf gaat ook prima.
geef haar een flink bot en een kluif als je weggaat als ze dan niet slaapt dan kan ze lekker kluiven.....

@KiWiKo ik heb hetzelfde probleem met mijn pup terwijl ze hier de rest van de dag losloopt ook als we even 20 min. een boodschap doen doet ze het etrwijl we net met haar zijn wezen wandelen de meeste honden van deze leeftijd zijn onuitputtelijk.
daar helpt loslopen alleen niet tegen.
ik wil er wel bij zeggen dat mijn hond een verleden heeft en niet bij ons is opgegegroeit daarnaast ligt het ook een klein deel aan het ras meen ik.

gr gemma

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:51

Hierop is maar een antwoord...
Puppycursus & vervolgcursussen...

In mijn ogen ben je daar nu al te laat mee, maar je het schaad sowieso niet alsnog een cursus te gaan volgen.

Wij zijn direct met puppycursus begonnen (net na de prik die ze met 8 weken krijgen) en hebben nog 3 vervolgcursussen gedaan. Ook thuis hebben we veel op de hond ingespeeld en ons leven daar tijdelijk naar ingericht. We hebben nooit een bench gehad en onze hond heeft nooit wat gesloopt. Ze heeft veel speelgoed, dat ligt ook veel verspreid zodat overal wat is. Dat was vooral toen ze puppy was. Mijn moeder was bijna de hele dag thuis, er was wel in de eerste weken altijd iemand bij haar. Dus zodra ze de neiging had ergens aan te gaan drukte iemand haar een speeltje voor haar neus en dan ging ze daar mee aan de gang. Zo heeft ze dus geleerd met haar speeltjes te spelen en niet zich af te reageren op ons meubilair. Bovendien heeft ze de eerste anderhalf jaar niets van tafel gehad en mocht ze niet op de bank. Nu ze nu 3 is is dat achteraf gezien erg goed geweest. Ze krijgt nu wel wat van tafel en mag ook op de bank maar schooien doet ze niet. Ze heeft er ook geen moeite mee dat ze bv met bezoek neit op de bank kan en niet altijd wat krijgt.

Maar waarom in vredesnaam die hond de hele dag in zo'n bench zetten terwilj ze niet eens languit kunnen gaan liggen? Als ik eens bekijk hoeveel onze hond zich verplaatst. Dan ligt ze in haar man, dan op haar kussen, dan op de bank, dan weer onder de tafel, de ene keer opgerold, dan weer uitgestrekt. Wij hadden haar als pup altijd in de hal 's nachts. (nu ook in de woonkamer enzo maar toen niet) Daar kon ze buiten de trap niets kapot maken, had ze wat speeltjes, haar ruimte en niets te klagen. Dat vind ik persoonlijk een betere optie dan een bench.

Misschien kan je op een of andere manier voor een aantal weken regelen dat je niet alle dagen werkt, dat je een gedeelte vakantie opneemt of in ieder geval iets drastisch veranderen. Nu kan het nog, laat je het zo doorgaan is het straks te laat.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:55

ik dnek dat je het beste op puppy cuses kunt gaan en met de bensh werken zoals al eerder is gezegt... ik ebn het er niet mee eens zoals esperance zegt dat je een ander baasje voor hem moet zoeken... en veel beweging inderdaad....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:01

Waarom heb je een puppy als het beestje het grootste gedeelte van de dag alleen is?? Het arme beestje is hartstikke eenzaam.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:01

Allemaal heel erg bedankt voor al jullie antwoorden!!
zo zie je maar dat er veel verschil is!!
de een een bench de ander meer wandelen en de andere zegt andere eigenaar..

Wat ik nu in mn hoofd heb om te gaan doen (vanaf morgen) is smorgens naar het park.. dan in de keuken met snoepje.. smiddags niet naar het park maar ander rondje.. dan een kluif in de keuken.. eind van de middag park.. avond eten en s'avonds een afwisselend rondje..
mocht dit niet gaan.. dan maar bench o.i.d.
snachts is ze wel gewoon los in de kamer want dat gaat goed..
ook gaan we dus savonds vaak naar het strand,
(srry als ik iets vergeten ben hiertussen te zetten)..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:02

ik had eerst een stuk op tv gezien wat je dan moet doen, dacht niet met snoepjes aan de gang.. maar.... (ga ff goed nadenken, dan laat ik het zo weten Tong uitsteken )

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:06

of toch wel.. was het niet dat als je van huis weg ging dat je hem dan een kluif oid moest geven? owja wat ook vaak werkt is een oude trui, schoen, noem maar op met jou geur in zn mand leggen.. dan is de kans groot dat ze daar mee gaan rond slepen. (zonder dat ze het kapot maken)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:06

Sjonniej schreef:
Waarom heb je een puppy als het beestje het grootste gedeelte van de dag alleen is?? Het arme beestje is hartstikke eenzaam.

Aan zo'n antwoord heb ik helaas niks...
Ook ben ik niet de enige die werkt??!! en een hond heb..
Ook doe ik erg mn best om het haar naar de zin te maken zoals je al merkt..
Anders vraag ik hier niet aan mensen die ook werken (die ook zo'n probleem hebben) om een oplossing..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:08

--> BB

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:08

esperance schreef:
of toch wel.. was het niet dat als je van huis weg ging dat je hem dan een kluif oid moest geven? owja wat ook vaak werkt is een oude trui, schoen, noem maar op met jou geur in zn mand leggen.. dan is de kans groot dat ze daar mee gaan rond slepen. (zonder dat ze het kapot maken)

Mn ondergoed heeft ze ook kapot gemaakt...
Ze had het uit de wasmand gepikt..( erg vies... hond snuffelend in wasmand)..
Maar ik zie het wel al voor me lekker rond banjeren met een oude sok!! schattig!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:09

de oplossing die ik heb gevonden voor mijn hond... is een oppas... een hond hoort geen hele dagen alleen te zijn... het kan soms wel, maar fijn voor het dier is het niet.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:11

haha ow oke, dus dat werkt niet altijd.. hahaha stel je voor al je BH's kapot gescheurd string's door het hele huis, en dan kom je thuis met vistie..

een oppas is idd een goed idee.. of miss radio of tv aan laten staan.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:13

radio staat altijd al aan.. Jah idd!! kom je thuis met je schoonfam.. allemaal strings..!!! haha
het was eigenlijk wel zo.. ik kwam thuis en had een naar gevoel. dus ging naar boven en door de hele logeerkamer.. 4 strings... nou lekker dan!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:15

verveling en gebrek aan aandacht nou vind ik 8 uur alleen zijn wel wat lang voor een jonge speelse hond.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:18

haha. lijkt me wel erg als me zo iets zou overkomen. we hebben ook een labrador overgekocht van iemand die ook hele dagen weg was, zij sloopte ook alles in huis, dus hebben hun laska( zo heet ze) mee genomen naar de DA, en hebben ze daar haar snijtanden afgeslepen.. best sneu, idee. we hebben haar gekregen toen ze 6 was.

wat een propje die van jullie, zeg Haha! http://static.obox.nl//p/oo/000/720/720353.jpg