Broodfokker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Broodfokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 00:00

Ooh wat heb ik soms genoeg van de wereld. Ik ging vanavond kijken naar een pup bij mensen thuis, "een ongelukje" was het. Leuk hoor, maar er zaten er nog 10 honden van diverse rassen, alle teefjes zwanger. Deze moederhond was dood...

Dus hoe leuk die pup ook was, een broodfokker verdient geen cent aan mij. En deze was misschien iniet eens de ergste (ze hadden een kennel met uitloop hmmjah, niet ideaal ) maar ik heb er wel de schurft over in. Boos!
Ik ga wel in het asiel kijken.

Tellie

Re: Broodfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 00:12

Verschrikkelijk. En die andere teefjes waren zeker ook allemaal 'ongelukjes'.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 00:20

groot gelijk,, wat zielig is dat. dat een hond dan zo moet leven..!! ik zou precies hetzelfde doen!!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:03

Kan je deze mensen nou niet ergens "aangeven"?
Of bestaat hier geen wet voor? Bloos

*EDIT*
Heb je er trouwens nog iets over gezegt tegen die mensen?
Laatst bijgewerkt door Ylana op 29-08-06 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:07

Heel verstandig dat je er geen pup vandaan hebt gehaald.
Als niemand er meer een hond zou halen, dan was het snel gebeurd met dit soort schandalige hondenfok!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:12

komt bekend voor?
Bij de zoektocht naar onze hond kwamen we ook bij mensen uit die volgens hun zeggen professioneel fokker waren.
We kwamen binnen (geen hond te bekennen) Zegt ie, ik ga ze even halen... loopt ie naar buiten en komt terug met 2 pups in een mand, geen moeder te bekennen, de honden stonken verschrikkelijk.
We mochten ook niet gaan kijken waar de honden nu zaten...
Ik vond het zielig voor de honden (ze waren echt leuk) maar we zijn meteen weggegaan.
Ook hier verdienen ze aan mij geen rooie cent.
Heb uiteindelijk een goede fokker gevonden en er een super hond aan overgehouden (en ja daar betaal je ook voor)

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:13

Gewoon stom!!!! Daar kank dus echt boos over worden Boos! Kan door als dierenmishandeling *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:15

Toevallig toch niet in Vlierden, of wel?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 12:20

Nee in Ottersum.
Maar ik heb er wel wat van gezegd ja, dat ik eea niet de juiste gang van zaken vond. man boos want hij was goed voor zijn honden. Tja.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:21

tuurlijk was hij goed voor zijn honden, is toch iedereen...... zelfs de mensen waarbij de dierne inbeslag genomen worden.

Misselijkmakend dit soort praktijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:42

Goed gehandeld. Jammer dat je niet gevraagd hebt of de andere drachtige teven ook ongelukjes waren. Knipoog Ik was wel benieuwd naar het antwoord van die 'fokker'.

Wat heb je als reden gegeven aan die mensen dat je verder ging kijken?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:44

Pauline schreef:
Ooh wat heb ik soms genoeg van de wereld. Ik ging vanavond kijken naar een pup bij mensen thuis, "een ongelukje" was het. Leuk hoor, maar er zaten er nog 10 honden van diverse rassen, alle teefjes zwanger. Deze moederhond was dood...

Dus hoe leuk die pup ook was, een broodfokker verdient geen cent aan mij. En deze was misschien iniet eens de ergste (ze hadden een kennel met uitloop hmmjah, niet ideaal ) maar ik heb er wel de schurft over in. Boos!
Ik ga wel in het asiel kijken.

Wel chapeau dat je daar geen pup hebt gekocht.. Er zijn nog steeds veel te veel mensen die zich laten verleiden om bij een broodfokker een pup aan te schaffen. Ik word er helemaal GEK van.
zelfde verhaal met winkels waar ze pups verkopen... Je koopt toch ook geen baby in een winkel?!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:46

Ik denk ook dat je de juiste keuze gemaakt hebt, waren er maar meer mensen zoals jij, dan zou er wel een eind komen aan die broodfokkerij...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:07

Nickytje schreef:
zelfde verhaal met winkels waar ze pups verkopen... Je koopt toch ook geen baby in een winkel?!

Een pup kan je niet zelf maken Clown

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:12

haha Ylana..

Maar inderdaad je hebt gelijk.

Wij hebben zelf een paar keer een nestje bij onze hond gehad. Maar niet om aan te verdienen. Dit waren ook stamboekhonden. En wij hielden echt niet veel aan over. En wij vonden het ook heel belangrijk dat ze een goed tehuis kregen. Toch waren er veel mensen die liever bij 'die man om de hoek, die honden verkoopt zonder papier' kochten omdat dat 'goedkoper' was..

Sexylexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:17

runningkawa schreef:
Toevallig toch niet in Vlierden, of wel?

Mag ik vragen wie jij bedoeld? Ik heb ook ervaring met mensen, maar die kwamen uit Deurne. Maar in haar advertenties geeft ze diverse plaatsnamen op. Waaronder ook Vlierden.

Groetjes Petra

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 13:32

En dan nog weet je, "goed" naar welke maatstaven dan? Naar die van mij niet iig, ze mochten er niet of nauweljks uit. En een pup die liefst meteen wegkruipt in haar hok onder de voerbakken on zo es kennis te maken..
Maar het doet me wel pijn, ik heb er echt even over na moeten broeien vannacht. Zie je die oogjes...maar nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:46

Die mensen zijn op tv geweest en zo.
Zoek maar eens op broodfokker en vlierden, dan weet je zo een heleboel.

Ik ben daar eens perongeluk geweest om een paard, maar heb 'm ook laten staan

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:21

Wij hebben onze vorige hond bij een broodfokker vandaan geplukt. Hij lag halfdood in zijn eigen ontlasting weg te kwijnen. Meneer heeft er alleen niets aan verdiend, we hebben hem gewoon in de auto gezet en hebben die kerel aangegeven. Natuurlijk nooit meer iets van vernomen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:28

Ylana schreef:
Nickytje schreef:

Een pup kan je niet zelf maken Clown

Nee inderdaad, daar ben ik me (gelukkig) volledig van bewust.. Maar ik wilde even aantonen dat een pup ook niet thuishoort in een winkel.

Sexylexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:02

runningkawa schreef:
Die mensen zijn op tv geweest en zo.
Zoek maar eens op broodfokker en vlierden, dan weet je zo een heleboel.

Ik ben daar eens perongeluk geweest om een paard, maar heb 'm ook laten staan

Ik denk dat we het over dezelfde hebben. Mag ik hier een achternaam noemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:07

Nee. Doe namen maar via pm anders worden ze toch verwijderd.

Iemand van jullie die wat heeft gedaan met deze ervaringen?

Ik denk dat de TS zulke praktijken kan aanmelden bij de dierenbescherming of de AID. Ik zou het zeker doen! Zulke mensen zouden geen dieren mogen hebben en al helemaal niet verkopen. En ook in Nederland komt dierenmishandeling steeds vaker in de belangstelling helaas, dus er is vast wat aan te doen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:28

Zo moeilijk is het niet om niet bij een broodfokker terecht te komen:
- ga in ieder geval nooit in op advertenties van verkoopsites zoals marktplaats, dat is een en al broodfoker en particulieren die alleen geld willen verdienen en niks geven om de gezondheid en het karakter van hun pups.
- neem contact op met de rasvereniging van het ras van je keuze en laat je goed voorlichten en bezoek zoveel mogelijk fokkers die aangesloten zijn bij deze rasvereniging.
- wil je een kruising kijk dan eens in het asiel, daar zitten vaak pups. ook zijn er diverse stichtingen waar ze pups hebben zitten. Betaal nooit meer dan de asielprijs voor een kruising of hond zonder stamboom. Als er een pupprijs voor dit soort honden boven de asielprijs wordt gevraagd kun je op je vingers natellen dat het broodfok is.
- neem de tijd. mensen belanden vaak bij de broodfok/handel omdat ze zo snel mogelijk een pup in huis willen
- vergeet al die mooie en zielige verhalen. Ongelukjes, in huis geboren en groot gebracht, stamboom heb je niets aan, tante kon niet voor het nest zorgen dus verkoop ik ze. Het zijn allemaal mooie verhalen uit de broodfok/handel om jou maar die pup te verkopen.
- pas op: er zijn nepstambomen in omloop. De enige erkende stamboom in Nederland komt van de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied te Amsterdam en is voorzien van een FCI stempel.
Staat er geen FCI stempel op dan word je bedonderd. UCI (wat dus wordt gebruikt op nepstambomen) bestaat niet, trap er niet in!
- je helpt een zielig pupje niet door weg te halen uit de broodfok/handel. Voor dat pupje komt snel weer een nieuw zielig pupje. Je helpt daarmee dus alleen de broodfok/handel!

Kort gezegd: jezelf een beetje voorbereiden voordat je een levend wezen in huis neemt kan een hoop dierenleed voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:52

Goede info ThePast03!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:07

Ja, het is vreselijk Boos! Je hebt snel de nijging om die zielepietjes mee naar huis te nemen maar dat is nogwel het ergste wat je kunt doen. Tja, zielig voor die pups maar dood gaan ze toch wel. En zo houdt het misschien ooit nog eens op.. Weg met het dierenleed. Boos! Ik hoop echt dat eht ooit zo ver is, ooit, ooit ooit....