Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lysette schreef:Ik zou geen pup nemen in deze situatie. Opzich ben ik er niet op tegen als honden alleen thuis moeten blijven maar voor een pup is het te lang en het is maar afwachten hoe de hond het alleen blijven doet. De ene hond heeft er totaal geen moeite mee, bij de ander duurt het een jaar voordat hij een uurtje alleen kan blijven.
Vehlan schreef:Lysette schreef:Ik zou geen pup nemen in deze situatie. Opzich ben ik er niet op tegen als honden alleen thuis moeten blijven maar voor een pup is het te lang en het is maar afwachten hoe de hond het alleen blijven doet. De ene hond heeft er totaal geen moeite mee, bij de ander duurt het een jaar voordat hij een uurtje alleen kan blijven.
Terwijl ik ook al op internet wat heb rond gesnuffelt en daar zeggen de meeste dat je juist beter een pup kan nemen, die kan je het meteen van begin af aan leren dus weet hij niet beter dat je overdag een paar uurtjes weg bent (ondanks dat hij wel uitgelaten wordt)en bij een oudere hond moet je maar afwachten hoe hij hierop reageert en hoe hij ermee omgaat
Lysette schreef:Ik ben het daar niet mee eens. Een pup moet alleen blijven leren en ik vind het niet eerlijk naar een pup toe om hem meteen een paar uur alleen te laten. Het is een baby. Alleen leren zijn leren ze niet door hem maar in een ruimte te zetten en te laten piepen. Sommige honden hebben er geen problemen mee hoor, maar een heleboel ook wel. Asiels zitten niet voor niets vol met honden met verlatingsangst. Ik zou zelf dit risico nooit durven nemen.
Bij een volwassen hond is dit vaak bekend. Tenzij hij gevonden wordt ofzo maar er zijn ook andere manieren om aan een herplaatser te komen.
Prisca schreef:Lysette schreef:Ik ben het daar niet mee eens. Een pup moet alleen blijven leren en ik vind het niet eerlijk naar een pup toe om hem meteen een paar uur alleen te laten. Het is een baby. Alleen leren zijn leren ze niet door hem maar in een ruimte te zetten en te laten piepen. Sommige honden hebben er geen problemen mee hoor, maar een heleboel ook wel. Asiels zitten niet voor niets vol met honden met verlatingsangst. Ik zou zelf dit risico nooit durven nemen.
Bij een volwassen hond is dit vaak bekend. Tenzij hij gevonden wordt ofzo maar er zijn ook andere manieren om aan een herplaatser te komen.
Het is idd een baby?. ow jaa hoe lang slaapt een baby overdag?? Damm dat is precies de tijd dat ik kan gaan werken. Kan prima dus.
Oudere hond is lastiger je weet niet wat ze gewend zijn en blaffen dan eerder.
Prisca schreef:Een pup is net een kind moet ook veel slapen en rusten.
Toen ik 12 jaar geleden eenhond nam zat ik ook te twijfelen tussen een pup of een oudere hond. De fokkerster gaf de doorslag PUP.
Wij beide werkte full-time dus lastig. Ik kon wel in de pauze naar huis toe.
Schema was het volgende:
- Kwam 2 dagen voor kerst en hij was al vrij (2 weken). Gelijk al het schema van als we werkte oppakken.
- Slapen doet ze in en kennel en NIET los in huis. Ook als we gingen IN de kennel.
- Hij liet haar smorgens uit ik ging tussen de middag heen en weer en dan hij als hij thuiskwam en daarna nog een keer voor slapen gaan. (4 a 5x per dag).
Dit ging echt prima de kennel was haar eigen plek en ging er ook in liggen als we thuis waren. In het weekend paste ik dit schema ook toe puur om het haar te leren.
Zeg nu niet dat het zielig is veel bokkers kennen jari en ze is een vrolijke happy hond van nu 12 jaar. Wil je het zien kom dan maar kijken ipv gelijk te gillen dat het zielig is.
Ik zou de hond smorgen niet teveel uitlaten hoe meer kort achter elkaar hoe lastiger het is als ze langer alleen blijft. REGELMAAT is het belangrijkste.
Door de kennel leren ze de plas wel ophouden en anders moeten ze erin liggen dus leren ze het snel af.
Voordeel van een pup is dat je het alleen zijn kan aanleren ouders hond is het lastiger.
Succes overleg een met de bordeaux vereniging die kunnen zeker tips geven.
Smystique schreef:Ik vind het dierenmishandeling, en dan doel ik niet zoeer op het 'alleenlaten' van de hond
maar het feit dat er al 317892139782 mensen je voor zijn gegaan. Die hebben vervolgens een hond die alles sloopt uit eenzaamheid, te wienig opvoeding etc. Of denk aan honden die de buurt bij elkaar blaffen. Deze belanden massaal in dierenasiels.
Een pup heeft veel aandacht nodig en vooral een consequente opvoeding, die kan jij niet bieden als je zoveel weg bent.
waarom neem je niet een iets oudere hond die de opvoeding allang gehad heeft en erom bekend staat dat hij goed alleen kan zijn?
Genoeg hondjes die in asiels op zo'n baasje zitten te wachten
Smystique schreef:Ik vind het dierenmishandeling, en dan doel ik niet zoeer op het 'alleenlaten' van de hond
maar het feit dat er al 317892139782 mensen je voor zijn gegaan. Die hebben vervolgens een hond die alles sloopt uit eenzaamheid, te wienig opvoeding etc. Of denk aan honden die de buurt bij elkaar blaffen. Deze belanden massaal in dierenasiels.
Een pup heeft veel aandacht nodig en vooral een consequente opvoeding, die kan jij niet bieden als je zoveel weg bent.
waarom neem je niet een iets oudere hond die de opvoeding allang gehad heeft en erom bekend staat dat hij goed alleen kan zijn?
Genoeg hondjes die in asiels op zo'n baasje zitten te wachten
Vehlan schreef:Prisca schreef:Het is idd een baby?. ow jaa hoe lang slaapt een baby overdag?? Damm dat is precies de tijd dat ik kan gaan werken. Kan prima dus.
Oudere hond is lastiger je weet niet wat ze gewend zijn en blaffen dan eerder.
Lysette: Ik snap je punt heel goed hoor, maar de zin "Alleen leren zijn leren ze niet door hem maar in een ruimte te zetten en te laten piepen" vind ik dan ook weer een beetje kort door de bocht, het is niet zo dat wij de pup gelijk een paar uur alleen laten, we willen dit wel gaan opbouwen maar wel zo dat ze het snel aanleert om alleen te zijn. Ik zou de pup nooit meteen een paar uur alleen laten en laten piepen! maar gewoon steeds langer wegblijven als ze het goed oppakt enzo opbouwen.
Als het volgens ons schema doen is de hond sochtends 3,5 uurtjes alleen en smiddags na het uitlaten 4 uurtjes en dan word hij gelijk weer uitgelaten dus de hond word ook gewoon 4 a vijf keer per dag uitgelaten en als we thuis komen is alle aandacht als eerst natuurlijk voor hem, geneog tihjd om te spelen en te dollen, negen van de tien keer slaapt de pup toch op het begin dus wie weet merkt hij het niet eensm eer als we weg zijn.
Citaat:Ik denk dat er wat dat betreft misschien wel weer meer tijd in een asielhond zou gaan zitten als in een pup,
uiteraard uitzonderingen daargelaten..
Citaat:een hond is een roedeldier dus vind het niet leuk om alleen te zijn
wat als hij ziek is kun je dan vrij nemen
maar nogmaals waarom een hond in jullie geval ik zou het zeer zeker niet doen