politie aan de deur voor mijn hond!! grrrr

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

priscilla

politie aan de deur voor mijn hond!! grrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 11:36

ik zal gelijk met de deur in huis vallen, wij hebben een kruising amerikaanse bulldog keer bull terrier en nee ik heb de aid gebeld toen ik m kocht als pup zijnde of dit een verboden kruising was en dat was het niet! Hij is nu twee jaar en hij lijkt idd op een pittbull en ik weet ook dat als mensen fout willen dat dat kan maar laten ze de honden een apart van elkaar bekijken en niet allemaal over een kam scheren! we hebben nog nooit gezeik gehad en ineens stond er politie voor mijn deur! er was een klacht over mijn hond!! dus ik zo van wat voor een klacht? toen zegt de politieman dat mijn hond vaak los zou lopen dus ik lachen want mijn hond loopt nooit los!!! haha en waarom niet vroeg hij toen. dus ik zo van weet jij hoeveel kinderen hier lopen en oudere mensen en mensen die niet van honden houden? ja zegt ie, dus ik zo van je heb mijn hond gezien en je zag hoe enthousiast hij was tegen je (haha hij spong tegen hem aan heel vrolijk en hij zei toen wat ben jij sterk) en dat kan ik gewoon niet hebben hij loopt mensen omver loopt door zijn enthousiastme..
dus hij alles noteren en hij ging weg met de mededeling van als je niks hoort is het goed zo en anders hoor je van ons!! lekker vaag he en ook erg onzeker want ze kunnen mij mijn hond afnemen en afmaken!! ik vind die regels zo krom!!
nu heeft mijn man gister de politie gebeld met de vraag of ze al meer wisten! nou hun doen er niks mee het is goed zo volgens hun als ik m maar aanlijn en muilkorf (grrr want er zijn mensen die bang voor hem zijn en daarom moet mijn hond maar een muilkorf!! kan me hier zo boos over maken want een herder hiernaast heeft mijn hond gegrepen en daar heb ik aangifte tegen gedaan en die hoeft niks en die van mij die geen vlieg kwaad doet moet een muilkorf om tijdens een wandeling)
hier is de boosdoener Boos! Diezel
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door priscilla op 27-08-06 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Peet_Paneel

Re: politie aan de deur voor mijn hond!! grrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:39

wat een moppie! jeejtjuh sommige mensen ..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:40

Tja, je kent de RAD kennelijk, en dan nog zo'n hond in huis nemen? Dom, heel dom, en dan niet achteraf lopen zeuren. Denk trouwens niet dat de AID zoiets gezegd zou hebben, of je hebt heel toevallig een verkeerde medewerker gesproken.

Als ik je hond zo zie, voldoet hij aan ALLE punten van een RAD hondje, dus heb je verschrikkelijk veel mazzel gehad!

En btw, het zou heel fijn zijn als je in het vervolg leestekens zou gebruiken.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:42

Jeetje, wat stom zeg! Het is wel een schatje hoor!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:44

Ik vind het idd nogal banketstaaf dat jou hond nu een muilkorf om moet terwijl je hem altijd vast hebt en hij niets doet

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:45

pfff, wat zul je in angst gezeten hebben zeg (schat van een hond aan de foto's te zien), ben toch blij dat hier in belgie de RAD niet op gaat, met mijn am bulletje.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:49

Dat het niet leuk is snap ik !! Maar er zijn natuurlijk mensen bang van honden, en mensen die geen verstand hebben van honden zullen idd gaan denken dat je een pitbull hebt. Niet leuk maar wel logisch.

Tis een kruising dus je zult geen papieren hebben om te bewijzen dat het geen pitbull is. Dat is erg vervelend want als puntje bij paaltje komt heb je geen poot om op te staan.

Veerluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:10

Ik wou vroeger ook altijd een Am Bull, maar heb nu een Am. Staff genomen. Met papieren, stamboom en alles. Ze kunnen mij dus niks maken!
Het is wel eng(lijkt mij) om dan zo'n hond als jou te hebben zonder papieren. Gelukkig heeft je hond niets gedaan, en hoeft hij ook niet afgemaakt te worden! Ik zou toch een muilkorf omdoen, voordat je meer problemen krijgt en hij wél afgemaakt moet worden!
Veel succes!
PS: Je hond ziet er echt heel schattig en lief uit!! Haha!

saszkiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:25

Ik ken honden die een andere hond heeft dood gebeten en daar doen ze dan niets aan en die hoefd ook geen muilkorf te dragen en dan gaan ze zeuren over een hond die helemaal niets doet, maar dan op een pitbull zou lijken.
Als je een echte hondenkenner zou zijn zou je zien dat het geen pitbul is, maar ik vind het echt een heel lief hondje hoor Haha!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 12:26

@justnanno je reaktie is wel erg hoog gegerepen en tja dat jij me niet gelofft dat ik het aid heb gebeld das dan jouw probleem gelukkig weet ik beter en zou ik een eerlijk zijn hij is de enige uit het hele nest dat er zo uitziet want de rest is erg rank en heeft een heel lomp hoofd!(echt een bullhoofd!) maar goed ik hoef mezelf niet tegen jou te verdedigen en ik hou de eer aan mezelf.. dus wat jij wil denken is dan toch jouw probleem! ik weet wel beter! en weet je hij heeft dus niet alle kenmerken maar goed dat weet je alleen als je je er in verdiept!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 12:27

aan iedereen die het met me eens is bedankt is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt! al weet ik helaas ook dat er zat mensen zijn die de andere kant zien! maar die mensen moeten eens alle artikelen erop nalezen en ook zij zullen zien dat er andere rassen zijn die meer bijten!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:34

Wat vreselijk moest dat zijn dat ze ineens voor je deur stonden,
maar als het een kruising is, niks doet en jij hem netjes aangelijnd hebt snap ik het probleem niet,
maarja sommige mensen ..
Wel echt een leuke hond Lachen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:35

O wat eng zeg.... lijkt me vreselijk, stond je niet te trillen op je benen? Je hebt wel erge mazzel gehad hee!! Ook het idee he, dat andere mensen hem eng vinden en hij daarom een muilkorf om moet.....
Ga je dat doen?

Hij heeft genoeg uiterlijkheden denk ik om onder RAD te vallen, maar gelukkig loopt het zo af! Wist jemaar wie die klacht in diende, kon je naar die mensen toe om te laten zien hoe lief ie is.
Bah ik walg van dat soort mensen.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:37

Hij ziet er echt lief uit!. Maar ja mensen oordelen nu eenmaal heel snel, ik heb zelf een rottweiler, ook daar wordt je iedere keer dat je buiten loopt, met je hond op beoordeelt.
Mensen lopen met een grote boog om je heen.

Ik wens je veel suc6! Knipoog

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:38

Mijn reactie hoog gegrepen? Je haalt zelf een RAD hondje in huis, en dan loop je te miepen. Heel apart.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:49

Ze heeft toch gebeld, en nagevraagd? Jij bent wel erg fel in je conclusies soms hoor, wat honden betreft...
Die hond had anders wel ergens anders in nederland geplaatst geweest, ben het niet eens met de kruizing, vanwege de RAD, maar ja, zolang er vraag naar is, zal het zo blijven, helaas.

Als je gevraagd heb bij de AID vantevoren en die zeggen dat het goed is, dan zou je ervan uit kunnen gaan dat dat zo is, jammer dat het in Nederland gewoon niet zo werkt met alle regeltjes en wetjes....

TS: kan je dat geval herder waar jij aangifte tegen hebt gedaan en dit geval van jou hond niet bij de politie voorleggen en een verklaring vragen? Ik zou daar erg benieuwd naar zijn.
Maar nogmaals ik denk dat je erg veel mazzel hebt gehad.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:53

Hoi,

Mensen moeten niet altijd te snel een oordeel hebben,
Er zijn altijd van die zeikerds bij !!!!
Als jou hond altijd is aangelijnd en verder lief is waar maak je je dan druk om!!
Ik zou geen muilkorf omdoen mits het echt nodig is!!!

Veel succes ermee?

Groetjes

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:53

Als je een beetje verdiept in de RAD, dan weet je dat een AmBUll ook verboden is in NL....Dus deze kruising al helemaal!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:01

vind het echt erg voor je... natuurlijk zijn er regels maar ik vind dat het niet aan een ras zal liggen maar aan de opvoeding!! een labrador kun je opvoeden tot pitbull en een pitbull opvoeden tot een echte gezinshond...

je moet dus altijd individueel naar honden kijken... en niet naar het ras...
maar ja dat helpt je nu niet, ik zou idd eens ff gaan vragen naar de herdershond verhaal. waarom doet de politie niks tegen die hond?? vraag om een verklaring!!

en ja er zijn altijd zeikers op de wereld... maar houd je hoofd hoog en je rug recht en negeer ze gewoon!!!
zo houd je de eer aan jezelf en staan de zeikers vanzelf bekend als rasechte zeurpieten!!

sylvia2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:17

Het is echt krom. laat ze die herder lekker een muilkorf omdoen dan.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:17

het rechtsysteem in nederland is zo krom als een hoepel als het gaat om honden...
echt waar belachlijk.
een hond word gevormd door de mensen,uitzonderingen daargelaten want die zijn er dat weet ik ook wel.
maar echt waar als het maar enigzins op een pittbull lijkt maken ze hem af maar zodra een herder of iest anders een hond dood bijt is er niks aan de hand zou sorry hoor maar zon hond heeft dan ook het recht niet om te leven.
ik vind het een schatje op de fotos en ik hoop idd dat je geen problemen krijgt.

gr gemma

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:29

ik ben het eens met Luna1 & sexy_back.. het ligt er maar net aan hoe je de hond opvoed en dan inderdaad op uitzonderingen na. en op de foto's vind ik het ook echt een schatje!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:03

als je kunt en verhuizen naar het platteland en weg van de mensen. Bah wat een rotvolk woont daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:08

Ik hoop voor je dat het geen nare gevolgen heeft. Zo te zien is de hond bij jou in goede handen.
Het lijkt me wel eng om zo'n hond te hebben. Puur alleen om het idee dat als er ooit een kleinigheid gebeurd die nieteens de schuld van jouw hond hoeft te zijn dat je dan wel je hond kan inleveren omdat ie die raskenmerken vertoont.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:51

Wat een nare mensen zijn dat zeg!
Die hond doet geen vlieg kwaad en dan gebeurd er zoiets...