Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jolijneke schreef:ik zou als ik jou was een labrador of goldenretriever pup nemen, in iedergeval een beestje dan niet te veel bloed heeft zeg maar. en wel een pup, dan leren ze van begin af aan al dat ze alleen thuis zijn overdag. wel in de tijden dat je thuis bent lang uitlaten anders kunnen ze last krijgen van verlatings angst. en leuke dingen met ze doen. veel succes!
Mango_ schreef:Neem geen pup als je ook moet werken, daar moet je echt de hele dag bij zijn. Neem gewoon een hond die al zindelijk is en flink wat maanden oud. Wij hebben onze Golden Retriever gekregen toen ze 7 maanden oud was. Hartstikke zindelijk en kon even alleen thuis zijn.
Nou kwam ik toen altijd tussen de middag thuis om te eten, en haar uit te laten. Ze is nu al 4 jaar, en kan met gemak een dagje thuis blijven. Als we pas heel laat thuis zijn wordt ze uitgelaten door de buren. En omdat ze de hele muur en deurpost opvrat hebben we een bench gekocht en haar daar in gehad. Daar reageerde ze heel goed op, maar dat moet je wel langzaam opbouwen. Ze kauwt nu gelukkig nergens meer op. En ze kan nu gewoon los in huis. Rond een uur of half 9 is iedereen weg van huis, tussen de middag komt er iemand thuis maar dan wordt ze niet altijd uitgelaten, en dan rond 3 uur of half 4 wordt ze weer uitgelaten.
Nou is het bij ons wel anders omdat we 3 honden hebben.Neem aan dat jij niet gelijk 3 van die besten in huis neemt.
thaollat schreef:Mango_ schreef:Neem geen pup als je ook moet werken, daar moet je echt de hele dag bij zijn. Neem gewoon een hond die al zindelijk is en flink wat maanden oud. Wij hebben onze Golden Retriever gekregen toen ze 7 maanden oud was. Hartstikke zindelijk en kon even alleen thuis zijn.
Nou kwam ik toen altijd tussen de middag thuis om te eten, en haar uit te laten. Ze is nu al 4 jaar, en kan met gemak een dagje thuis blijven. Als we pas heel laat thuis zijn wordt ze uitgelaten door de buren. En omdat ze de hele muur en deurpost opvrat hebben we een bench gekocht en haar daar in gehad. Daar reageerde ze heel goed op, maar dat moet je wel langzaam opbouwen. Ze kauwt nu gelukkig nergens meer op. En ze kan nu gewoon los in huis. Rond een uur of half 9 is iedereen weg van huis, tussen de middag komt er iemand thuis maar dan wordt ze niet altijd uitgelaten, en dan rond 3 uur of half 4 wordt ze weer uitgelaten.
Nou is het bij ons wel anders omdat we 3 honden hebben.Neem aan dat jij niet gelijk 3 van die besten in huis neemt.
Dus jouw hond gaat van half 9 tot een uur of 3 a half 4 niet naar buiten???
Das wel knap!!