Vlees voor de honden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Vlees voor de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 09:29

Hey... Onze buren kwamen net met vlees aan, met bot er in of wij dat voor onze honden wilden...
Nou weten wij niet of we het ze zomaar kunnen geven (rauw dus). Ze zijn nu een jaar oud, en hebben alleen nog maar brokjes en brood gehad......
Het zijn echt hele stukken vlees, met een groot bot er in, denk niet dat ze in het bot kunnen stikken, daar is het te groot voor... Wie weet dit?

linda_arnold

Re: Vlees voor de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:32

Ik kan je ook niet verder helpen, wij gaven onze hond nooit vlees! Botten kunnen wel splinters afgeven...............houdt daar wel rekening mee

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:33

Ik zou het ook niet doen. Je weet niet wat het is. Het enige vlees dat mijn honden krijgen is duck. Of wat kipfilet soms, maar verder niks zo wie zo niet van vreemden.

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:34

Mijn moeder gaf vroeger vaak 't bot uit de soep (daar trok je toen soep van). Maar dat was sowieso gekookt, en het bot was dik rond met een gat erin (splinterde niet makkelijk).

Rauw zou ik het niet geven.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:37

geef je hond iig nooit kippenbotten, die versplinteren zeer snel!
mijn ouders hebben altijd gemeend dat een soepbot wel kon, totdat hun rottweiler een splinter ervan net voor zijn poepgaatje vast te zitten kreeg. dat was echt zielig!

rauw.. tja ook daarmee is voorzichtigheid wss gewenst
al moet een hond eea wel kunnen hebben denk ik

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:59

Als je hond het niet gewend is om rauw vlees te eten, zou ik het hem ook niet opeens voeren.
Grote kans dat zijn maag flink van slag raakt. En inderdaad, de kans op splinters van het bot is daarbij ook nog aanwezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:19

Als het een lekker groot en niet splinterend bot is, dan gooi je het vlees toch in een grote pan, kook je het gaar, en geef je het dan (als het afgekoeld is natuurlijk) toch aan je honden?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:57

ik geef mijn honden regelmatig rauw vlees met bot,van die soepbenen,of bv als in een supermarkt vlees goedkoop is,geef ik het aan ze,of vlees wat te lang in de vriezer ligt,krijgen mijn honden ook...

ook haalde ik vroeger bij de dierenwinkel van de mega schouderbladen,waren ze een week mee zoet...

alleen kippebotjes krijgen ze niet,voor de rest wel..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:00

Is het rund of varkens vlees? Het bot dat in varkens vlees zit splintert heel erg en is dus best wel gevaarlijk. Runderbot kunnen ze goed aan kluiven. Dan wordt hun ontlasting een keer goed stevig, moeten ze flink persen en drukken ze automatisch hun anaalklieren extra uit... Maar ik zou het zowiezo eigenlijk eerst koken... Met varkens vlees heb je rauw ook nog eens een wat grotere kans op een worm infectie via het vlees...

patje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:29

wij geven onze honden wel van die ronde botten met vlees er om heen rauw

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:33

Ja hoor. Vinden ze heerlijk. Is erg goed voor de tanden en voor het kalk gehalte. Ja
Onze honden in Nieuw-Zeeland kregen niet anders. Gingen om de zoveel tijd naar de slager en kregen daar gratis botten waar nog redelijk wat vlees aan zat. Honden vonden het heerlijk.
We hebben daar ook een hond opgevangen die broodmager was en van diverse hondenbrokken nog steeds niks aankwam. Toen zij botten kreeg is zij hartstikke veel aangekomen.
Ook gaan de honden er veel minder van stinken, ze ruikt ze helemaal niet meer.
Kan echt geen kwaad. 1 van onze Sint-Bernards is daar 14 jaar geworden en heeft zijn hele leven al bot gegeten, dus ik denk niet dat ze gauw splinters inslikken of iets. Knipoog

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:38

Wij halen ook wel een van die botten bij de slager, van die grote met rauw vlees eraan. Vinden ze heerlijk!
Deden we vroeger al bij onze labrador, die is er 15 jaar mee geworden!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:40

Anneke schreef:
Wij halen ook wel een van die botten bij de slager, van die grote met rauw vlees eraan. Vinden ze heerlijk!
Deden we vroeger al bij onze labrador, die is er 15 jaar mee geworden!

Rook jou hond minder sterk dan andere honden? Bloos

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:45

Niet op gelet eigenlijk Haha!
Weet wel dat je ze er erg blij mee maakt!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 18:37

Ze hebben het gekregen..... Ze vonden het heerlijk!!! Zitten nu nog aan het bot te kluiven...
Het zijn Runder knieen of zo......
Bedankt voor alle reacties!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:39

Hoi , ik heb mijn hond vanmiddag nog een mergpijp gegeven (rauw) Nooit geen probleem!
Mijn hond krijgt al botten vanaf dat hij heel klein was. Hij krijgt ook altijd de botjes van de spareribs,
maar hij eet ook gewoon voer hoor.
In spanje zijn er honden die alleen maar op restjes van mensen leven. Ik werkte in een restaurant, waar met bijv. bruiloften onwijs veel vlees met botten overbleven, die gingen dan altijd naar de honden! Het is ook goed voor zijn gebid om af en toe lekker op een mergpijpje te kluiven en dat bot krijgen ze echt niet stuk. De mijne niet athans Tong uitsteken

Groetjes Jeannine

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:43

als je er meer over wil wten moet je maar eens op www.barfplaats.nl kijken.
Het is heel normaal dat honden rauw vlees krijgen. Ze stammen ook niet voor niets van de wolven af. Maar daar komt wel bij dat niet elk soort rauw vlees geschikt is voor honden. Ook niet elke botten. weet niet meer precies welke botten dit zijn, maar dat gaan ze splinteren en dat is niet goed. Wij 'barfen' alleen in het weekend met onze hond. Door de week krijgt hij brok van Farmfood. We hebben voor deze dingen gekozen omdat ze geen chemische anti-oxidanten hebben.
Ze zijn dus niet verhit om houdbaar te worden. We hebben voor onze huidige hond een hond gehad die epilepsie had en daarbij moet je de triggers voor een aanval verlagen. Toen we te horen krgen wat er allemaal in de veel voorkomende blik en brok voer zitten zijn wij er kieskeurig geworden met de eten van onze hond.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 19:34

Ik ga die site strax eens bekijken.... Onze hondjes krijgen normaal alleen droge brokken, ook omdat we blik vlees niet goed vinden voor ze, en daarbij ook veel te duur....
Ach, als ze aan de sch*jt gaan hebben wij daar toch geen last van, ze zitten in een grote ren in de tuin, en komen nooit binnen.......

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 01:42

Nee, vlees uit blik is ook écht niks........ maar vers vlees wel hoor;-) Je kunt die 2 eigenlijk helemaal niet vergelijken.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 01:47

Saffier schreef:
Ik ga die site strax eens bekijken.... Onze hondjes krijgen normaal alleen droge brokken, ook omdat we blik vlees niet goed vinden voor ze, en daarbij ook veel te duur....
Ach, als ze aan de sch*jt gaan hebben wij daar toch geen last van, ze zitten in een grote ren in de tuin, en komen nooit binnen.......

tja... ik vind het voor een hond ook niet bepaald prettig als ze aan de sch**t gaan, dus of JIJ er nou wel of geen last van hebt vind ik niet een criteria.

en vlees uit blik is geen vlees Haha! dat is zooi met water.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 02:49

Alleen nooit gekookte botten geven.. die gaan juist splinteren en dat is dus niet de bedoeling.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:28

Kippen botjes kunnen funest zijn voor een hond, die splijten pas echt.

IK geef mijn hond ook bijna nooit blikvoer, 9 van de tien keer haalt hij zijn neus er voor op :-S

Ik geef mijn hond prins brokken(super), dat is een geperste brok waar tenminste nog voedings waarde inzit. Vork

Soms haalde ik wel eens een zak goedkoop supermarkt voer (nu niet meer). Als hij daar een paar dagen van eet, zie je hem dunner worden. Heel veel merken hondenvoer zijn slecht, omdat ze er net zo lang voedingsstoffen uithalen, totdat een hond op het randje gezond blijft. Dat is natuurlijk veel goedkoper produceren. Maar mijn hond is een topatleet en als hij van dat voer eet, dan trekt hij het niet meer en zie je hem dunner worden. Dat zegt mij al genoeg over de kwaliteit van het voer!

Maar volgens mij ging dit topic over botjes Tong uitsteken Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:16

Haha ja topic ging idd over botjes. Tong uitsteken
Wat je in je bericht zei dat klopt wel, absoluut geen kippenbot geven want dat is echt super zacht bot dat ongelovelijk snel slijt/splintert.

Fijn dat je hondjes hebben genoten van de botten zie je ze gegeven hebt. Lachen

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:27

Juultj schreef:
Haha ja topic ging idd over botjes. Tong uitsteken
Wat je in je bericht zei dat klopt wel, absoluut geen kippenbot geven want dat is echt super zacht bot dat ongelovelijk snel slijt/splintert.

Fijn dat je hondjes hebben genoten van de botten zie je ze gegeven hebt. Lachen

alleen als je het kookt of bakt splintert bot, kip kun je gewoon rauw perfect geven, splintert niet Knipoog ze krijgen hier regelmatig kippenpootjes, kuikenboutjes, vleugeltjes Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:54

Mits NIET gekookt of gebakken kunnen rauwe botten prima. Oók van gevogelte zoals kip. De lokale kippenrover genaamd Reintje Vos zal zijn gestolen kipjes toch ook niet fileren? Met huid en haar hoor. In dit geval met veren en botten;-).

't Is even wennen en je moet er even logisch over nadenken maar dan zul je het met ons eens zijn.

Gekookte, gebakken, ge-BBQ-de botten dus NIET omdat die door het verhitten hard geworden zijn en daardoor splinteren maar RAUWE botten zijn perfect voor honden.