jong katje geredt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DMHorses

jong katje geredt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:28

Gister reedt ik weg van stal en toen schoot er in ene een klein katje voor me auto langs. Ik schrok me rot, het beestje sprong zo de sloot in. Ik twijfelde geen seconde en heb het arme beestje er vanaf de kant uitgevist. Het beestje was daar niet zo blij mee want hij krapte me en beet me, waardoor ik hem van schrik weer los liet. Een voorbijganger zag het ook gebeuren en was ook uit ze auto gestapt. Het diertje was opnieuw de sloot in gesprongen en word omlaag gezogen een dammetje in. We waren hem ff kwijt. Toen zagen we hem weer, hij was helemaal kopje onder gegaan en dreigde te verdrinken. Die man heeft hem toen gepakt en ik snel had snel een trui uit de auto gevist, snel in de trui gewikkeld en toen ben ik naar stal gerend. Het diertje leefde gelukkig nog wel maar we wisten verder niet hoe ie eraan toe was. Op stal hebben we hem in een kooi gezet en wat eten en drinken voor hem neergezet. Het bleek een klein katertje te zijn die al dagen rondzwierf, hij is niet ouder dan 4 a 5 weken. Waarschijnlijk komt hij bij de overbuurman vandaan die nooit naar zijn katten omkijkt. Het schijnt al vaker voor te zijn gekomen dat dieren daar verwaarloost worden, daar gaat nu iemand achteraan want dat kan zo niet langer.
Ik heb hem toen even op stal laten zitten, ik zou s'avonds terugkomen op stal en dan zouden we ff verder kijken naar hem, zo kon ie eerst even een beetje bijkomen want hij was bekaf.
S'avonds was martijn met mij mee en we waren er al snel over uit dat we hem mee naar huis zouden nemen om op te knappen. Op stal hebben we hem eerst gewassen, hij was helemaal vies, en met stronghold behandeld, dit werkt tegen al het ongedierte(wormen, vlooien, luizen, mijten etc.) Het arme beestje was helemaal zwart van de vlooien, was mager en had ontstoken oogjes.

We leggen hem nu flink in de watten, hij eet goed, zijn oogjes zien er al beter uit en er is geen levende vlooi meer te vinden op ze lijfje. Hij moet wel heel erg wennen, want mensen heeft ie volgens mij nooit eerder gezien.
Het was voor ons niet de bedoeling om er nog een kat bij te nemen, aangezien we er al 2 hebben, maarja we zijn nu al weg van het beestje... Over een paar weken als ie weer helemaal knap gaan we kijken of ie naar een leuk baasje kan en anders blijft ie maar...

Hoe kan je dit nou niet in huis nemen??
Afbeelding

soyke

Re: jong katje geredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:34

Goed van je om dat katje te redden.Ik heb 3 weken terug ook een kitten onder mijn hoede genomen die door de moeder verstoten was.Zelf had onze kat een nestje waarvan er 3 gestorven zijn.Ik heb dit kleine katje erbij gelegd en ze werd meteen geaccepteerd door onze moeder poes.Deze kitten mag over ruim 2 weken het huis gaan verlaten,dus we zullen ook zeker een goed huis voor haar zoeken.Ben blij om te zien dat er toch nog echte dierenvrienden bestaan.Toppie

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:35

-> BB

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:35

wat een schat. Echt die kun je gewoon niet laten gaan!
Zo heeft mijn zus vorige week ook een zwerf katje gered van de dood. Ook een rode kater. Eerst ook in een hondenbench gedaan om bij te komen. S'avonds heb ik hem er uit gehaald, en hij is door alle armen gegaan. Elke dag weer even gedaan. Zodat hij kon wennen aan de mens. En nu...... Hij loopt achter je aan als je door huis loopt, hij begint als een idioot te knorren als je hem aait. Het is zo'n scheet. Ze hebben hem voor de zekerheid wel aangegeven bij de Da. Je weet maar nooit. Maar er heeft nog niemand op gereageerd. We hebben hem wel de eerste dagen bijgevoert met kittenmelk. Dan krijgen ze toch nog wat vitamines binnen enzo. Maar echt als je deze kat elke dag even een paar keer in de handen neemt dan word het een leuke huiskat... Maar echt geweldig wat je hebt gedaan

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:05

Persoonlijk zou ik toch ook even de dierenbescherming, politie, dierenambulance en amivedi inlichten.
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat hij van de overbuurman is, en zelfs al is ze dat wel kun je andermans dier niet zomaar houden natuurlijk.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:15

goed van je dat je het katje hebt gered !
ik zou idd ook even langs de DA gaan en bij de dierenbescherming melden
veel plezier nog met de kleine

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:19

ThePast03 schreef:
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat hij van de overbuurman is, en zelfs al is ze dat wel kun je andermans dier niet zomaar houden natuurlijk.

De TS heeft al gezegd dat die overbuurman niet echt goed voor zijn beestjes zorgt. En van een ander zou het katertje nog niet kunnen wezen aangezien hij nog maar 4/5 weken oud is.

Wat een schatje is dat katertje zeg Lovers

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:06

ah wat lief

zo heeft de manege ook 3 kittens opgenomen, iemand die daar mt haar paard staat. Werkt op een golfbaan. en zei had 2 weeskittens gevonden, omdat zei ze niet kan hebben of haar man was het niet mee eens. Of wat dan ook. Hebben ze de 3 kittens naar de manege gebracht en hun wouden de diertjes wel redden. Zei ook wel hoor maar kon gewoon hij haar thuis niet vanwege dat ze geen tijd had,

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:33

wat een schatje

jorindebento

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:54

Geweldig dat er nopg mensen zijn die wel van dieren houden en ze niet laten stikken!!
Toppie!!!
Ik zou m zo willen meenemen:$ maarja we hebben al een hele hele lieve kater (een rooie kater)!!
En een hond en we wonen in de flat dus k denk niet dat mn ouders dat goed vinden:P....
Maar fijn dat dat katje goed terecht is!!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 23:49

jorindebento schreef:
Geweldig dat er nopg mensen zijn die wel van dieren houden en ze niet laten stikken!!
Toppie!!!
Ik zou m zo willen meenemen:$ maarja we hebben al een hele hele lieve kater (een rooie kater)!!
En een hond en we wonen in de flat dus k denk niet dat mn ouders dat goed vinden:P....
Maar fijn dat dat katje goed terecht is!!

ja wij wonen ook een flatje samen met nog 2 katers, 2 hondjes, 2 valkparkietjes en 3 konijnen. Tis ondertussen echt een dierentuin hier, maarja 1 diertje meer of minder maakt dan ook niet meer uit...

Toen ik dit dier het water uit gevist heb kwam er toevallig ook een politieauto langs, er zaten 2 agentes in, ik heb hen gevraagd of ik het dier zo mee kon nemen en dat vonden ze ook een goed idee. We gaan nog wel in de buurt vragen of iemand een kleintje mist. Maar tis daar allemaal boerenlandschap dus er zijn niet veel huizen in de buurt, en aan de conditie van het dier te zien en zijn reactie denk ik niet dat hij eerder mensen heeft gezien...

nintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:14

aah.. wat lief we hebben zelf ook kittens
maar ze moeten ong..6 weken bij hun moeder blijven
en dat betekend gewoon dat dat beestje zwaar verwaarloost is
en ik vind het echt super tof van jullie dat jullie dat beestje gered hebben
echt tof
xxx

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:41

Heel goed van je!!!! Ja

Wat een mopje zeg!!! Hoe kan je nou zoiets aan zijn lot overlaten??? Maak je snel nieuwe foto's??? Haha!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:47

ahhh wat een schatje!!
gelukkig dat hij gered is.wat zielig zeg..arm beesje
hopen dat hij snel weer helemaal opgeknapt is.
dat sommige mensen er niet naar omkijken.waarom nemen ze dan dieren??
echt goed dat je gestopt was.anders was hij waarschijnlijk verdronken.

NoomsJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:00

Bloos! wat een dotje! wij hebben ook 2 van die kitten gered die op straat gesmeten zijn..

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:32

goed van je Knipoog en wat een liefie

Maetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:36

aaah wat een schande dat die man niet naar zijn katten omkijkt !

Goed van je dat je dat jonge katje geredt hebt..

Ga je het katje houden ??

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:43

Heel goed van je!!!
Indd ik zou ook geen minuut twijfelen!!!

Ik heb er sinds vrijdag ook een kitten bij wel niet zo klein als deze.

Het is wel druk in huis vooral omdat hij nog zo klein in de katten moeten wennen maar geef/ probeer je aandacht te verdelen en het komt vanzelf wel goed!

Veel plezier met het katje en hoe ga je hem noemen???

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:48

Goed gedaan. Heb er ook gered deze week. Hadt ook net een topic geopend. Hadt dit topic gemist

patje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:20

goed zeg arm beesje

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:16

Arm dier zeg! Gelukkig is ie nou in goede handen!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:50

goed gedaan!
ik heb 3 moederloze kittens it duitsland mee terug genomen.
zijn nu 2,5 week en het gaat super!
succes er mee

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 18:27

Nieuwe fotos!
Hij heeft z'n plekje helemaal gevonden hier in huis!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:43

Sjorsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:29

Tis bijna om tranen in e ogen van te krijgen.
Wat schattig dat hij zo goed met je andere dieren kan...
Zoals de andere rode hem likt.. Schattig gewoon...
Volgens mij hoort hij al bij het gezinnetje??!! Haha!