[Foto] Engelse bulldog pup nu 3 maanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

[Foto] Engelse bulldog pup nu 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:59

Hallo,

Ik ben Lara ik ben een Engelse bulldog. Ik ben al 3 maanden oud.
Mijn baasjes hebben wat foto's gemaakt en ik wil ze jullie graag laten zien.

Afbeelding
Zo?? komen jullie weer eens naar me kijken??? Ik ben heel lief hoor!! Knipoog
(jullie hoeven niet te weten dat ik ook een enorme draak kan zijn Duivel !!

Afbeelding
Ik kan ook al heel boos kijken!!

Afbeelding
Ik hou eigenlijk niet zo van wandelen met mijn baasjes Bloos (slaap liever) Maar als we naar het park gaan wil ik heel graag mee!! Kijk me eens mooi staan??? Ben ik niet mooi!!

Afbeelding
Nog zo'n mooie foto van mij!! Lekker in de zon!!

Afbeelding
Ik kan ook heeeeeel hard rennen alleen gaan mijn wangen zo op en neer!! Clown

Afbeelding
Mijn baasjes waren zo lang bezig om eens leuk op de foto te zetten bij die boom maar ik had er niet zo'n zin in...

Al met al hebben we een leuke dag gehad in het park!! Ik was zo moe erna dat ik de rest van de middag weer lekker geslapen heb!!

Wat vinden jullie van mij??

een poot en lik van Lara
Laatst bijgewerkt door Justy op 19-08-06 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Trieske_

Re: Engelse bulldog pup nu 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:00

ahh wat een leukerd zeg, het is net een teddybeer Haha!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:01

OOOooooooh!!!!!! die is leuk.
Wat een schatje om te zien zeg *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:02

Aaah, Wat een schatje.. Lovers

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:46

OOOOhh myn god! Wat een lieverdje zeg! Lovers

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:49

Ja heel lief maar wel ongezond......

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:53

wat een scheetje zeg!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 07:18

contessa schreef:

ONGEZOND?????

wat is dit voor een reactie???

Lara is kerngezond!!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 07:22

Ja heel GEZOND hondje hoor!
Ziet er leuk uit leuk commentaar geef je erbij echt een schattig beestje!
Is niks mis mee! Knipoog

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 07:26

Ik snap er ook helaaml niet van hoor!! hahaha

De dierenarts vind haar supergezond.

Ze is van kleins af aan de grootste van het nest geweest ze weegt een kilo meer als de richtlijnen maar dat komt omdat ze de gootste was van het nest.

Dus waar die wijsheid vandaan komt weet ik niet. Ze staat netjes onder controle dus als ze ongezond was hadden we dat vast wel gehoord hahahaha

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:27

Ik denk dat ze het ras in het algemeen bedoeld, zeer korte neus, onderbijt (soms heel erg) Veel lijf met korte pootjes...

Bij ons loopt er ook een in de buurt en als je die hoort ademen..... das inderdaad ongezond....

Maar ik vind ze helemaal leuk, en ze is mooi!!! Haha!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 14:11

Denk niet dat ze dat bedoeld...

Ze noemt mijn pup ongezond niet het ras.

Ik ken de problemen van het ras maar heb bewust voor deze hond gekozen. En natuurlijk een hond met stamboom, goeie ouders, goeie fokker, enz.

Lara heeft geen overbeet. Het sluit allemaal netjes aan. (kan in de toekomst wel gaan veranderen natuurlijk) En de problemen met de luchtwegen zijn bekend maar we hopen natuurlijk dat dat nooit gaat gebeuren!!

Dus op het moment is de pup kerngezond!! Knipoog

Bedankt voor alle leuke reacties!! Clown

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:42

Iris1702 schreef:
contessa schreef:

ONGEZOND?????

wat is dit voor een reactie???

Lara is kerngezond!!

Oh, nou als jij die afwijkingen die bij dit ras horen gezond vindt... Ooit een rontgenfoto van een Engelse bulldog bekeken ?. Alles wat je bij een ander ras afwijkend vindt hoort bij de Engelse Bulldog. Tuurlijk zijn er veel problemen met andere rassen maar een ras met een veel te nauwe luchtpijp, een te groot rond hart, te nauwe neusopeningen, veel te groot zacht verhemelte dat de luchtpijp afsluit en ga zo maar door, nee ik vind het een heel triest ras. Arme dieren. En ja wat snurken ze schattig...die arme dieren zijn gewoon hun hele leven benauwd !. Natuurlijk gun ik iedereen zijn type hond maar een hond die standaard te weinig lucht krijgt en het zou bij het ras passen....nee daar heb ik enorme moeite mee !.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:46

Trouwens, ik heb het dan over alle Engelse Buldoggen en niet die met BOS (brachycephaal obstructief syndroom).
Sorry, ik gun je je geluk met je hondje echt wel maar mijn aandacht gaat altijd eerst uit naar het dier en dan pas de eigenaar. Een dier heeft niets te kiezen.
Dat de dierenarts je pup gezond vindt, dan bedoelt hij/zij dat het voor het ras een passende gezondheid heeft maar zoals ik je net al probeerde uit te leggen, de weke delen zijn minder snel verkleind dan de botten bij de ontwikkeling van het ras en dat is naar mijn inzien wel heel erg dieronvriendelijk. Jammer dat je daar minder goed op de hoogt van bent ook al heb je je best gedaan door een goede fokker te zoeken. Maar goed, veel plezier samen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 20:24

Natuurlijk ben ik me bewust van de min punten van dit ras. Maar om per definitie maar te zeggen dat alle engelse bulldogs ongezond zijn is gewoon grote onzin.

Waarom is dit ras er dan??

Er zijn gezondheidsproblemen bekend ja. Maar dat wil niet zeggen dat iedere hond daar last van krijgt.

Ik vind je reactie wel heel erg kort door de bocht hoor!!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:39

aaah wat een schatje zeg Lovers Heeel veel plezier ermee!

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:57

[quote="Iris1702"]
Natuurlijk ben ik me bewust van de min punten van dit ras. Maar om per definitie maar te zeggen dat alle engelse bulldogs ongezond zijn is gewoon grote onzin.

Waarom is dit ras er dan??

Er zijn gezondheidsproblemen bekend ja. Maar dat wil niet zeggen dat iedere hond daar last van krijgt.

Het is wat je verstaat onder gezondheidsproblemen. Een Engelse Bulldog zal altijd moeite hebben zijn zuurstofgehalte en zijn lichaamstemperatuur bij warm weer op pijl te houden. Dit komt door de hierboven beschreven anatomische problemen die het fokken van dit extreem kortschedelige ras als gevolg heeft.Bij elk schedelig ras moet je uitkijken met warm weer, zeker bij dit extreem kortschedelige ras. Laat staan de narcose. Ik kan je vertellen dat dat niet makkelijk is uit eigen ervaring.
Waarom dit ras er is ?. Het is gewoon een ras met een heel lief karakter en met name is het ras er omdat het op een varkentje lijkt en het knort ook nog. Dat is schattig. Het voldoet als vele rassen aan het "Kindchenschema", dat houdt in dat de kop, lichaam en ledematen zodanig gefokt zijn dat het op die van een baby lijkt: dik, rond en lomp lichaam, korte ledematen en ook nog vrij breed, grote ronde ogen en hoog voorhoofd. Waarom vinden wij bijvoorbeeld sommige tekenfilmfiguren schattig ?. Omdat zij ook voldoen aan het Kindchenschema. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Mickey Mouse.
Ik vind dat een hond die extra zijn best moet doen met ademen en moeite heeft zijn warmte via hijgen kwijt te raken bij warm weer, door de minieme afmetingen van de luchtwegen, niet mag worden gefokt. het is naar mijn in zien een ernstig welzijnsprobleem. Op shows waar ik ingangskeuringen heb verricht heb ik meerdere malen een bijna dode Engelse Bulldog gehad bij warm weer. Eentje is er zelfs aan bezweken. Heel erg triest. Ik ben het niets eens met je dat er Engelse Bulldoggen zijn die normaal kunnen ademhalen. Ga jij maar eens proberen de hele dag door een rietje adem te halen, niet fijn dus. Oke, de ene hond heeft een breder rietje dan de andere en ik hoop van harte dat die van jou een bredere heeft. Het is gewoon een welzijnsprobleem waar de ene hond meer dan de andere last van heeft, dat is waar ja. Het wordt tijd dat er weer naar het oude type, langsnuitiger, hoogpotiger wordt terug gefokt. Dan heb je ook een leuke hond die een veel fijner leven heeft maar minder op een baby lijkt. Kan me niet voorstellen dat een liefhebbende eigenaar dat niet wil. Ja en ook ik vind ze er superschattig uitzien. Ook ik heb via de evolutie het babyschema in mijn hersenen zitten maar omdat ik weet wat voor tol de hond hiervoor moet betalen, probeer ik me dus steeds terug te roepen niet in deze waanzin van de gezelschapsdierensector mee te gaan.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:03

ik snap wel wat contessa bedoelt... en ben het opzich wel met haar eens....

ik denk niet dat ze het aanvallend bedoeld emaar dat dat berichtje dat hij ongezond was gewoon een beetje verkeerd begrepen is....

iig heel veel plezier met je pupje! en dattie maar een grote jonge mag worden! Lachen

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:14

Een lief (wat te dik) pupje in een sneu lichaam. Ik hoop dat je veel plezier van haar mag hebben en dat zij ook veel plezier in haar leven zal hebben.

Ik weet iemand die er twee heeft gehad. De eerste moest met 8 maanden worden ingeslapen wegens ernstig misvormd luchwegkanaal. De tweede is met 7,5 maand ingeslapen vanwege allerlei vergroeiingen aan het skelet. Bij een vriendin van mij is een Engelse buldog overleden ondanks constant koelen met die hete dagen. Ik hoop dat jouw hond zoiets niet mee hoeft te maken. Houdt haar goed slank dat scheelt alweer iets. Wat mij betreft mogen ze het verbieden om rassen zo extreem te fokken.

Dit commentaar is misschien niet leuk om te horen, maar als je hier foto´s plaatst moet je niet verwachten dat je naar de mond gepraat wordt. Ik houd teveel van honden om het niet te zeggen.

Nogmaals veel plezier met je pup!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:31

Een vriendin van mij heeft ook een Engelse buldog van 3 maanden... Die kon ze gratis ophalen (ja, fokster hoefde niet te zien waar ze tercht kwam) en die moet de komende jaren 3 nestjes zien te overleven. Overleven ja, want 3 nestjes betekend drie keer onder narcose en een keizersnede. Het hart kan een natuurlijke bevalling niet aan. Voor de bevalling gaat ze terug naar de fokker en als die de pups dan weer heeft verkocht, dan gaat ze weer terug naar die vriendin. Leuk om zo,n dier uit haar vertrouwde omgeving te rukken als ze hoog zwanger is. Tot het eerste nestje moet de pup om het uur in de bench om te rusten en zoveel mogelijk eten, want ze moet vet worden voor de tentoonstelling...
Ze moet elke dag gewassen worden, want ze kan haar eigen gat niet eens schoonhouden en snurkt, hijgt en kwijlt...
Jah, ècht heel leuk zlief en schattig hoor, maar ik vind het een zielig ras. Gelukkig doe jij je best om dat arme beest toch nog een heel leuk leven te geven. Ik hoop dat je je hond niet onder dezelfde achterlijke voorwaarden hebt gehaald als die vriendin van mij. Echt walgelijk, zulke broodfokkers, want geld, dáár draait het om.

Het spijt me dat ik dit negatieve verhaal in jouw topic spui hoor. Jij bent goed voor je hond en jij hebt het ras niet gefokt.
Ik moest het gewoon even kwijt dit verhaal.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:33

@ Contessa ik ben het helemaal met je eens hoe lief en schattig ze er ook uitzien.. Dieren moeten niet gefokt worden voor het leuke van de mens, fok een gezond dier! Maar goed dit geldt niet alleen voor dit ras hond maar ook onder de katten komen er zielepieten voor om over bepaalde goudvissen maar te zwijgen! En waarom? Ach de mens vind het zo schattig! Wat geeft ons het recht om dieren zo te mismaken??

@ts je hebt een hele leuke pup en hebt er goed aan gedaan door op zoek te gaan naar een fokker. Toch zou ik nooit voor dit ras kiezen! Veel plezier met je pup!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:44

Dat dier weet toch niet beter? denk niet dat ie er zoveel last van heeft dan..
ik vind t ook zielig dta ze het zo benauwd hebbe, zoals jij zegt contessa, maar ik dnek dat hij er zelf geen last van heeft omdat hij niet beter weet..

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 22:53

Ik snap best dat er mensen twijfels hebben over het ras.

Maar wij (ik en mijn partner) hebben een weloverwogen beslissing genomen. We geven deze pup een fijn en liefdevol thuis.

Onze pup heeft nog geen last van benauwdheden of iets dergelijks. Maar wat niet is kan altijd nog komen daar zijn wij ons van bewust.

Ik kan jullie alleen beloven dat ze de allerbeste zorg krijgt als dat nodig mocht zijn.

Ik plaats deze foto's niet alleen voor de leuke reacties hoor iedereen mag zijn mening geven. Maar een hele lang discussie over waarom wij voor dit ras gekozen hebben wil ik niet aan gaan.

Wij hebben plezier van onze hond en onze hond heeft het fijn bij ons en ze voelt zich prima.

Groetjes

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:49

Nou je hebt je goed voor laten lichten, een pup bij een goede fokker gehaald en op die punten heb je veel punten gescoord! Als nou iedereen dat zou doen dan zou er al zoveel minder dierenleed zijn dat we de keuze voor dit ras door de vingers zien!!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 07:23

Juist!! Dank je... Dit is wat ik iedereen probeer te vertellen.... Dus de discussie hierover heeft weinig zin.. Ik heb haar tenslotte al... Haha!