hoogbenige Jack Russel, wie wil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

hoogbenige Jack Russel, wie wil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 14:22

ja, het klinkt misschien raar, maar ik heb gisteren een hondje gevonden.
het gaat om een hoogbenige Jack Russel, teefje tussen 1 en 2 jaar.

toen ik gisteren aan het werk was, kwam er zomaar een hondje de zaak binnenlopen...
hij was van niemand in de zaak en ook in de straat herkende niemand de hond.
uiteindelijk heb ik mee naar huis genomen, op mn werk kon ze namelijk niet blijven.

Ze blijkt geen chip te hebben, geen tatouage en ze had geen halsband om..
Asiel, politie en Amivedi gebeld en niemand heeft de hond als vermist op gegeven.
Gisteren avond viel me op dat ze aan haar achterpoot likte, dus ben ik er vandaag mee naar de Da geweest.
(ja, ik ben gek, ik weet het)
ze blijkt een nagel in haar achterpoot eruit te hebben getrokken en ik heb antibiotica mee gekregen.
verder ziet ze er goed uit en is ze kerngezond.

maar nu komt het grootste probleem: ik zit op kamers en een hond is dan niet zo makkelijk.
mn ouders komen pas zaterdag terug vana vakantie, maar ik weet bijna zeker dat zij hier niet op zitten te wachten...
dit is werkelijk de liefste hond die ik ooit heb meegemaakt.. het liefst zou ik hem houden, of ik moet weten dat ze bij iemand goed terechtkomt... dus.. wie wil?

xjudithx

Re: hoogbenige Jack Russel, wie wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:26

Is het niet een beetje te vroeg om 'm weg te geven als je hem gisteren pas gevonden hebt? Als je niet voor hem kan zorgen zou ik hem voorlopig naar een asiel brengen ofzo.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 14:28

in principe heeft de eigenaar 2 weken te tijd om hem "terug te vorderen".. dus heeft 2 weken recht op het dier..
maar hoe moet je een eigenaar vinden als het beestje nergens geregistreerd staat?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:29

de oorspronkelijke eigenaar heeft 2 weken de tijd om zn hond op te eisen.
In die tijd kun je hem dus niet weggeven oid. Ik zou hem naar het asiel brengen, dan kan hij van daaruit geplaatst worden als de wachttijd verstreken is

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:30

Ik wil hem wel alleen heb der geen tijd voor dus sorry mischien kan je een foto van hem maken en in supermarkten ophangen

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:31

Billy schreef:
In die tijd kun je hem dus niet weggeven oid. Ik zou hem naar het asiel brengen, dan kan hij van daaruit geplaatst worden als de wachttijd verstreken is

Dat zou ik dus niet doen dierenasielen zitten meestal al heel vol en als je dan eerst probeert zelf een oplossing te vinden is het pretiger voor het asiel

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:32

Als jij het dier aangemeld hebt bij asiel, politie en amivedi dan kan je niet veel meer doen, dan moet de eigenaar jou vinden in plaats van jij de eigenaar. Je zou eventueel wel nog briefjes op kunnen hangen bij dierenartsen en dierenwinkels.
Verder ben ik het met Billy eens. Je kunt hem niet zomaar weggeven als die twee weken nog niet verstreken zijn.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 14:32

Billy schreef:

klopt, dat zei ik in mn post hierboven ook al...
ik heb het beestje gevonden in een boerendorpje...
en als je een beest gaat ophalen in het asiel kost je dat al snel aardig wat geld. Dat is ook de reden dat ik haar nog niet weg wil brengen... wie weet is het beestje wel van een oud boertje die het geld voor het asiel niet op kan hoesten, daarom was ik van plan haar zoiezo de eerste 5 dagen hier te houden...

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:34

Ik zou ook zeker bij je werk aanplakken dat je een hond gevonden hebt Pling
Geef het nog even de tijd, iemand moet toch zo'n hondje missen? Verward

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:00

blijkbaar wordt ze dus niet echt gemist...
ik werk in een boerendorpje in een restaurant.. iedereen kent lkaar in dat dorp, toch heeft niemand te kennen gegeven het beestje te missen... erg vreemd...

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:04

Je hebt vast wel campinggasten of andere toeristen die bij jullie komen eten of wat dan ook. Zo heb ik ook eens een Golden Retriever gevonden. De hele omgeving iedereen met zo'n hond afgebeld: niemand! Nu was de hond dus van een toerist. Niet zo snel opgeven dus.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:54

NIET NAAR HET ASIEL..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:09

Liezel1 schreef:
blijkbaar wordt ze dus niet echt gemist...
ik werk in een boerendorpje in een restaurant.. iedereen kent lkaar in dat dorp, toch heeft niemand te kennen gegeven het beestje te missen... erg vreemd...

Ik had hier 2 weken geleden een hond die aan kwam lopen en die kwam uit een dorp zo'n 30 km hier vandaan. Naar mijn mening is het je plicht dit bij de politie te melden (0900-8844) die je dan ongetwijfeld door zal verwijzen naar de dierenambulance. Onzin dat dit geld kost ... dit is gratis. Ook voor de eigenaar die hem op komt halen. Als jouw hond wegloopt op vakantie of wat dan ook dan heb je hem toch ook weer graag terug. Degene die hem kwijt is kan onmogelijk weten dat hij in jouw bezit is. Waarschijnlijk zijn er mensen die hem nu ontzettend missen !!!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:56

Dierenambulance bellen, wij halen heel vaak honden en katten op die zijn gevonden. De ambu heeft ook een volledige lijst met dieren die als vermist zijn opgegeven.
Het kost inderdaad niets, het enige wat je moet doen is een afstandsverklaring invullen.
De eigenaar die hem op komt halen moet echter WEL betalen! Maar daar heb jij dan niets meer mee te maken Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 21:43

het is opgelost, ik had mijn nummer bij 2 asiels, Amivedi en de politie achter gelaten en de eigenaar heeft ernaartoe gebeld.
die kreeg mijn nummer en dus belde hij mij...
morgen om 12 uur ga ik de hond terug brengen.. het bleek iemand uit de straat te zijn, waar we het aan hadden gevraagd en die heel droog zei "nee, de mijne zit in het hok"
dus niet... daar kwam hij vandaag pas achter...
nu is iedereen tevreden, de eigenaar omdat hij niet hoeft te betalen voor het asiel, de hond omdat ze 2 dagen en nachten warm in een huis heeft doorgebracht en ik omdat ik 2 avonden gezelschap heb gehad....

dus slimmerik, zoals ik hierboven al heb aangegeven.. alle instanties waren in het bezit van mijn nummer en het heeft duidelijk gewerkt!!
ze hebben me zelf de keuze gelaten of ze bij mij mocht blijven of dat ze haar kwamen halen, totdat de eigenaar zich meldde.... ik heb voor blijven gekozen en ik denk dat daarmee iedereen heft beste af is geweest....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:59

blijkt maar weer dat weggeven niet een goeie optie is Knipoog
fijn dat het goed afgelopen is Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 22:02

weggeven was ook niet mijn bedoeling...
maar ik wist dat ik hem zelf niet kon houden...
de bedoeling was hem zoiezo hier te houden voor de tijd dat de eigenaar hem nog terug kan vragen (2 weken dus) en als dat verstreken was een leuk baasje voor haar te hebben gevonden...
maar gelukkig is dat allemaal niet meer nodig Knipoog

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:34

Waarschijnlijk was het een Parson Russell terrier? Heb je de eigenaar nog de tip gegeven haar wel te chippen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 22:46

volgens de DA was het een hoogbenige Jack...
ik zag het meer als een groot uitgevallen Jack/boerenfox...
morgen ga ik haar terugbrengen en dan zal ik de eigenaar wel vertellen dat ze gechipt moet worden of iig een halsband moet dragen...

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:54

ik zou niemand weten voor je maar in ieder geval suc6 met het vinden van een baasje Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:00

Best moeilijk he, lezen Knipoog

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:03

xjudithx schreef:
Als jij het dier aangemeld hebt bij asiel, politie en amivedi dan kan je niet veel meer doen, dan moet de eigenaar jou vinden in plaats van jij de eigenaar. Je zou eventueel wel nog briefjes op kunnen hangen bij dierenartsen en dierenwinkels.
Verder ben ik het met Billy eens. Je kunt hem niet zomaar weggeven als die twee weken nog niet verstreken zijn.

Nee een dier houden waar je niet voor gekozen hebt en geen tijd voor hebt lijkt me ook niet handig. Denk niet dat je iemand kan verplichten een huisdier te verzorgen, omdat de eigenaar 2 weken de tijd heeft om het beestje op te eisen. Als jij je hond kwijt bent, had je toch allang bij alle instanties aan de bel gehangen?? Ik in ieder gevalwel...

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:33

@ smookey: daarom gaf ik ook als tip het dier naar een asiel te brengen als je 'm niet zelf twee weken kan verzorgen. Dan zou die eigenaar zich daar kunnen melden binnen twee weken.
Maar goed, alles is nu opgelost. Fijn!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:53

Smookey schreef:
xjudithx schreef:

Nee een dier houden waar je niet voor gekozen hebt en geen tijd voor hebt lijkt me ook niet handig. Denk niet dat je iemand kan verplichten een huisdier te verzorgen, omdat de eigenaar 2 weken de tijd heeft om het beestje op te eisen. Als jij je hond kwijt bent, had je toch allang bij alle instanties aan de bel gehangen?? Ik in ieder gevalwel...

TS had dus zelf aan die instanties aangegeven dat ze de hond, in de tijd dat eigenaar gezocht werd, zelf wilde verzorgen.

Ben blij dat het zo goed is afgelopen alhoewel ik het vreemd blijf vinden dat eigenaar hem niet eerder mistte. En wie heeft er tegenwoordig nog een hond in een "hok" zitten.....

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:31

Liezel1 schreef:
morgen om 12 uur ga ik de hond terug brengen.. het bleek iemand uit de straat te zijn, waar we het aan hadden gevraagd en die heel droog zei "nee, de mijne zit in het hok"
dus niet... daar kwam hij vandaag pas achter...

Verward hoe snel kwam hij erachter dat de hond weg was??

jezus, arm beest