Uitzending editie NL vechthonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Uitzending editie NL vechthonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 18:35

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

WAT EEN KUL!!! ooooooooo ik ben woest!!!!!!

Hebben jullie die uitzending gezien? Ze hebben niet eens genoemd dat het om STAMBOOMLOZE pitbulls gaat!!!! Wat een verdraaiing zeg! Wat een achterlijk gedoe.
Als het weer zo nodig in het nieuws moet worden genoemd, BRENG HET DAN GOED!!! nu krijgt iedereen er weer een verkeerd beeld over, nouja, het verkeerde beeld wordt weer eens bevestigd!!!

En de laatste opmerking: oo ik heb zo'n enge hond in mijn straat, wat moet ik dan doen?? en dan zegt die BAL: '' ja, oppakken en naar het politieburo brengen'' JEZUS GAAT HET NIET?!?!

ooooooo heb ook al een mail naar rtl 4 gestuurd, weet niet wat ik nog meer kan doen, maar als iemand het weet, zeg het, ik doe het.
Een pitbull heeft geen stamboom, een stafford wel, en die laatste mag dus wel gewoon, maar dat zeggen ze niet!!!

oooooooooo ben boos Boos!

manonetjuh

Re: Uitzending editie NL vechthonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:28

jezus, wat oneerlijk! ik heb het niet gezien,..

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:34

Niet gezien, wel van gehoord. De eerste de beste die met zijn vingers aan mijn hond komt om hem 'naar het politiebureau' te brengen gaat er meer dan aan Schijnheilig

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 02:00

Toeties schreef:
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

WAT EEN KUL!!! ooooooooo ik ben woest!!!!!!

Hebben jullie die uitzending gezien? Ze hebben niet eens genoemd dat het om STAMBOOMLOZE pitbulls gaat!!!! Wat een verdraaiing zeg! Wat een achterlijk gedoe.(

Een pitbull kan ik Nederland helemaal geen stamboom hebben, dus zo een beetje dom zijn als ze het over stamboomloze pitbulls hadden gehad. Knipoog
Ik heb de uitzendig ook gezien en vond er weinig achterlijks aan. Realiteit is dat er steeds meer pitbull-achtigen bijkomen en dat dat gewoon niet is toegestaan in Nederland.
Je kunt er natuurlijk op wachten dat er een keer wordt ingegrepen als je toch zo eigenwijs bent om een pitbull achtige te nemen.

Waarom moeten ze zeggen dat een staff wel papieren kan hebben? Er lopen genoeg staffs (Engelse en Amerikaanse) rond zonder stamboom en die vallen ook onder de pitbull wet.
Het is niet aan de media om hierover uitleg te geven, het is aan de a.s. pupeigenaar om zich eerst eens te verdiepen voordat hij een hond aanschaft.
Doen de meeste mensen zelfs voordat ze een koelkast aanschaffen. Clown

Verder werd er heel duidelijk gezegd dat als je zo'n hond had zonder officiele stamboompapieren dat de kans groot is dat hij in beslag genomen wordt en afgemaakt.
Lijkt me toch aardig goede voorlichting.

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: Stop met dit soort pups kopen dan stopt de fok ook en voorkom je een hoop onnodig hondenleed. (of verhuis naar Belgie).

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 02:17

Ok, zie nu dat ik hetzelfde onderwerp heb gezien in aktienieuws en dus niet in editienl.
Kan dus zij dat editienl het iets anders heeft gebracht. Zal kijken of ik die uitzending nog ergens kan bekijken.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 02:19

gaat ook even kijken of ik de uitzending nog terugkan vinden heb het namelijk niet gezienmaar ben wel erg benieuwd...

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:43

Wat ThePast03 zegt klopt: er zijn steeds meer honden in NL die onder de pitbullwet vallen en geen FCI stamboom hebben (denk bv aan staffies zonder FCI stamboom). Deze zijn gewoon verboden. Mensen die er een nemen zijn niet slim bezig. Verdiep je eerst in zo'n soort hond voor je er een koopt en geef dan maar wat meer geld uit uit voor een stamboom hond, scheelt heel erg veel ellende. Maar om nu een hoop honden af te gaan maken omdat ze geen stamboom hebben Huilen . Castreer ze dan, verplicht ze om aan de lijn te lopen en doe ze een muilkorf om. Het dier is altijd de dupe van de stomme fouten van mensen.

Waar ik mee zit zijn de domme mensen die bij alles wat ook maar een klein beetje op een pitbull zou kunnen lijken gelijk gaan schreeuwen dat het er 1 is. Dat een dier erop lijkt betekend nog niet dat het er 1 is. Willen ze straks alle dieren afmaken die erop lijken en geen stamboom hebben? Dan zijn ze nog wel even bezig.
Ik vind ook niet dat er gestopt moet worden met het fokken van deze honden (mits met stamboom), maar met het gejank over 'vechthonden'. Bijtincidenten gebeuren 99 van de 100 keer met oa duitse herders, golden retrievers en teckels, niet met 'de zogenaamde vechthonden' ook al zijn die er genoeg in NL. Opvoeding en miscommunicatie tussen mens en dier zijn en blijven de problemen waardoor honden bijten, ongeacht het ras.

Mijn engelse bullterrier (fotos profiel) is geen pitbull, valt niet onder de pitbullwet, hoeft geen stamboom te hebben, maar hoor mensen maar is janken: 'dat is toch een pitbull'? (amerikaanse bulldogs doen ze dat ook zo leuk bij Schijnheilig )
Als ze dan 'het dier moeten oppakken en ermee naar de politie moeten gaan' (en het uberhaupt durven, ook al kan het gewoon) dan zit mijn hond de helft van zijn leven op het politiebureau door de domheid van andere gasten.
Wie gaat daar op het bureau bepalen of het een pitbullachtige is? Die politieagent die zijn hele leven alleen maar labradors of jack russels heeft gehad en voor hij naar zijn werk ruzie had met zijn vrouw Haha! ?

Ik wil niemand van hier aanvallen hoor en ik vind alle honderassen leuk, maar ik kan er zo boos om worden. Gisteren liet ik mijn hond uit, kom direct iemand tegen die zegt: 'dat is toch zo'n hond waar ze het in het nieuws over hadden'? NEE G**!!! Dit is een hond die je hoogstens dood knuffelt en waar je met je handen in zijn voerbak kan komen tijdens het eten. Dat die een rare kop heeft en een brede bouw betekend nog niet dat het vechthond is. Als je een vechthond wilt zien moet je een sharpei gaan zoeken. Maar die ziet er te schattig uit om een vechthond te kunnen zijn (vind ik zelf ook hoor Haha! )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:52

Maar deze wet drijft het wel te ver. Een hond voldoet uiterlijk namelijk al aan een pitbullachtige als deze een kruising is met een boxer. Stel je voor, een kruising boxer x labrador. Die mogen ze zonder meer af laten maken! De dieren bescherming pleit daarom voor een test waaruit blijkt of de hond al dan niet vals is. WAnt een hond hoeft in prinicipe nooit gebeten hebben en wordt toch afgemaakt. En dat is gewoon moord.

Momenteel is het in de randstad weer erger aan het worden met de gevechtshonden. MAar wie hebben deze honden? Dat zijn geen hondenliefhebbers want die geven geen reet om wat hun hond kan overkomen. Deze mensen ontlenen gewoon status aan die hond. Het zijn zelfs mensen uit culturen die honden haten die zo'n hond hebben. WAt moeten die nu met zo'n beest? Toch alleen misbruiken voor agressie!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 11-08-06 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:53

Helaas heb ik de uitzending gemist.
Word een beetje moe van de discussie over pitbull achtige.
Mensen hebben al zoveel vooroordelen.
Voor mijn hond lopen ze ook al snel om, tja stel je voor dat het een pitbull zou zijn he...
En ja het klopt dat de meeste bijtincidenten van een golden retriever of herder afkomt maar als die bijten blijft de schade meestal beperkt, bijt een am.staff of ambull tja die bijten meteen goed, dus komt dat eerder in het nieuws.
Vind het wel goed dat ze mensen gaan waarschuwen om deze honden aan te schaffen maar ze moeten wel goede uitleg geven welke honden WEL mogen in nederland en duidelijk zijn in de verschillen tussen die rassen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:00

ThePast03 schreef:
Verder werd er heel duidelijk gezegd dat als je zo'n hond had zonder officiele stamboompapieren dat de kans groot is dat hij in beslag genomen wordt en afgemaakt.

Uhh ik heb ook op de tekst zitten letten, maar bovenstaande heb ik echt niet gehoord hoor. Ze hebben het niet eens over de verschillende rassen gehad, alleen maar over het ras pitbull. En dat ras bestaat al niet meer in NL. Reden waarom ik erop aan het letten was, was omdat ze geen pitbull lieten zien en ik benieuwd was of ze het juiste ras wel zouden noemen. Niet dus, ook niet over stamboom(loze) honden gehad

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 15:25

Wat orion zegt dat bedoel ik ja: dat mensen dan meteen gaan lopen van '' hee dat is toch zo'n hond die ik op tv heb gezien???

Dat vind ik het probleem, zo werk je die onwetendheid in de hand, en dat is gewoon stom!!!
En ik denk dat editie nl het anders bracht dan dat andere domme programma dan...Want editie nl heeft het woord stamboom geeneens genoemd!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:48

griebels schreef:
Uhh ik heb ook op de tekst zitten letten, maar bovenstaande heb ik echt niet gehoord hoor. Ze hebben het niet eens over de verschillende rassen gehad, alleen maar over het ras pitbull. En dat ras bestaat al niet meer in NL. Reden waarom ik erop aan het letten was, was omdat ze geen pitbull lieten zien en ik benieuwd was of ze het juiste ras wel zouden noemen. Niet dus, ook niet over stamboom(loze) honden gehad

De Pitbull is nooit een erkend FCI ras geweest dus heeft ook nooit bestaan als ras in Nederland.

Verder denk ik wel dat je je druk kunt maken over deze wet maar dat had je dan in 1993 moeten doen. De wet is er nu en wordt zeker niet terug gedraaid, hooguit aangescherpt.

Het is dus vreselijk belangrijk dat er niet meer van dit soort kruisingen geboren worden en het enige wat helpt is als mensen niet meer van dit soort kruisingen kopen.

Het wordt nu nog gedoogd maar als er steeds meer pitbull achtigen bijkomen kun je er gewoon op wachten dat het straks niet meer gedoogd wordt maar streng aangepakt. Dan worden er weer een hoop honden zinloos afgemaakt omdat er mensen zijn die zo eigenwijs zijn dat ze denken boven de wet te kunnen staan.

Als je perse zo'n pitbull achtige wil ga dan in Belgie wonen of een ander land waar het wel is toegestaan. Hier in Nederland is het niet toegestaan en breng je de hond ermee in gevaar.

Verdiep je voordat je een hond neemt en je kunt niet "per ongeluk" zo'n kruising aanschaffen. Overal op het internet staan waarschuwingen, je moet je best doen om die niet te lezen.

De honden lijden er niet van als ze niet meer geboren worden, wel als ze gefokt worden en later worden afgemaakt!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:00

Denk je nu echt dat het die k.tmarrokanen (excuses le mot, heb het niet over marokkanen in het algemeen, alleen de k.t marokkanen, voordat ik beticht wordt van discriminatie) en hun k.t collega-tuig kan schelen dat ze hun pittbull moeten laten afstaan om in te laten slapen? en dit slag volk is er de oorzaak van dat onschuldige mensen met onschuldige kruisingen hun hond moeten af staan en af laten maken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:07

ThePast03, ik vind het niet normaal dat ze het ras niet gewoon kunnen noemen maar dat ze telkens over pittbulls praten! We praten toch ook niet over buitenlanders, maar toch ook over belgen, duitsers en fransen!?
Verder zijn de honden niet verboden (behalve de pittbull dan) maar zitten er voorwaarden aan.
En ja ik ben het met je eens dat het de schuld van de broodfokkers is. Maar wat als je per ongeluk een nestje krijgt?
Er kan van alles gebeuren. Dan nog vind ik dat ze naar de hond zelf moeten kijken voordat ze afgemaakt worden.
De hond kan er immers (zoals je zelf al zegt) niets aan doen. Dan kun je de schuld wel aan bepaalde mensen geven (terecht) maar daar hebben de honden in kwestie nu niets aan. Ze zijn er nu eenmaal, en behoren ook naar behoren met respect behandeld te worden!

DAT is waar ik me aan stoor!

En ja, als ik de tijd had, had ik een Staff gehad. Maar wel een die voldoet aan de eisen die gelden!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:08

Desiree schreef:
Denk je nu echt dat het die k.tmarrokanen (excuses le mot, heb het niet over marokkanen in het algemeen, alleen de k.t marokkanen, voordat ik beticht wordt van discriminatie) en hun k.t collega-tuig kan schelen dat ze hun pittbull moeten laten afstaan om in te laten slapen? en dit slag volk is er de oorzaak van dat onschuldige mensen met onschuldige kruisingen hun hond moeten af staan en af laten maken.

Wat een onzin. Die wet is er al in 1993 gekomen en toen waren het echt geen aparte bevolkingsgroepen die met dit soort honden liepen.
Lekker makkelijk om de schuld op deze bevolkingsgroep schuiven.

Het zijn geen onschuldige mensen die met dit soort kruisingen lopen. Iedereen kan weten dat deze wet er al sinds 1993 bestaat en als iemand te beroerd is om zichzelf eerst te verdiepen voordat hij een levend wezen aanschaft is hij/zij net zo schuldig.

De honden zijn wel onschuldig, zij hebben er niet om gevraagd om in een land geboren te worden waar ze niet zijn toegestaan omdat er hier mensen zijn die denken boven de wet te kunnen staan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:14

griebels schreef:
[*olduser*], ik vind het niet normaal dat ze het ras niet gewoon kunnen noemen maar dat ze telkens over pittbulls praten! We praten toch ook niet over buitenlanders, maar toch ook over belgen, duitsers en fransen!?
Verder zijn de honden niet verboden (behalve de pittbull dan) maar zitten er voorwaarden aan.
En ja ik ben het met je eens dat het de schuld van de broodfokkers is. Maar wat als je per ongeluk een nestje krijgt?
Er kan van alles gebeuren. Dan nog vind ik dat ze naar de hond zelf moeten kijken voordat ze afgemaakt worden.
De hond kan er immers (zoals je zelf al zegt) niets aan doen. Dan kun je de schuld wel aan bepaalde mensen geven (terecht) maar daar hebben de honden in kwestie nu niets aan. Ze zijn er nu eenmaal, en behoren ook naar behoren met respect behandeld te worden!

DAT is waar ik me aan stoor!

En ja, als ik de tijd had, had ik een Staff gehad. Maar wel een die voldoet aan de eisen die gelden!

Misschien omdat hun zo wijs zijn om een Pitbull niet met een Amstaff te vergelijken?
Als het over de wet gaat hebben we het over pitbull en pitbull achtigen en niet over rashonden met een FCI stamboom, die vallen niet onder die wet dus waarom zouden ze die erbij moeten halen?

Ongelukjes gebeuren niet zomaar, daarvoor moet je toch echt je loopse teef bij je reu laten en als er dan zo'n zogenaamd ongelukje gebeurd en je laat het geboren worden kun je er op zijn minst voor zorgen dat de pups naar Belgie gaan waar ze wel zijn toegestaan.

En je kunt wel vinden dat ze eerst naar de hond moeten kijken of een agressietest moeten doen of weet ik het wat. Dan had je dat in 1993 kenbaar moeten maken.
Het heeft nu geen zin meer om te gaan zeuren over hoe krom die wet is, die wet is er en zal niet veranderd worden hooguit aangescherpt.

Dan help je de honden er niet mee door gewoon maling aan de wet te hebben en toch maar zo'n pup te kopen. Integendeel!
Die honden vragen er niet om om afgemaakt te worden, het zijn de mensen die ze fokken en die zo nodig zo'n pup moeten kopen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:15

Lees je de krant dan niet? Staat er vandaag nog in, en gisteren stond het in de Tubbantia. Vooral in de randstad was het weer aan het oprukken, de vechthonden en deze werden aangetroffen bij een bepaalde bevolkingsgroep die er status aan ontleent. Deze woorden komen letterlijk uit de krant.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:17

Desiree schreef:
Lees je de krant dan niet? Staat er vandaag nog in, en gisteren stond het in de Tubbantia. Vooral in de randstad was het weer aan het oprukken, de vechthonden en deze werden aangetroffen bij een bepaalde bevolkingsgroep die er status aan ontleent. Deze woorden komen letterlijk uit de krant.

Ik vind dan nog dat jij deze bevolkinsgroep niet zo hoort te benoemen als je hierboven deed.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:23

Desiree schreef:

De reden waarom ze daar nu ingrijpen is omdat ze daar bij mensen zitten (en dat is echt niet alleen de bevolkingsgroep die jij noemt) die er stoer mee lopen te doen en er mensen zelfs mee bedreigen.
Daar worden ook nog gevechten met deze honden gehouden, iets wat al heel lang bekend is.

Maar kijk om je heen en je zult zien dat ze door heel Nederland verspreidt zitten, ook bij keurig nette gezinnen. En het lijkt steeds populaider om zo'n stoere illegale hond te hebben.
En straks heeft iedereen weer een grote mond over Den Haag omdat er weer een hoop honden in beslag genomen worden en afgemaakt.
En dat terwijl toch echt de schuld ligt bij de mensen die deze honden fokken en kopen, dat zijn de enige schuldige aan het zinloos laten inslapen van deze honden.

De wet is er al vanaf 1993, iedereen heeft toendertijd gebruik kunnen maken van een overgangsregeling en er had geen hond zinloos afgemaakt hoeven te worden en dat hoeft nu nog steeds niet!!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:37

Ik ben aan het zoeken naar berichtgevingen omtrent dit onderwerp. HAd net al iets gevonden maar de computer begon weer eens te etteren. HIer heb ik al iets, maar dat is van vorig jaar:

Steeds meer vechthonden opgepakt
Van onze verslaggevers

Woensdag 4 mei 2005 - Een getatoeëerd gastje loopt met z’n pitbull een overvol terras op. Ze doen wie het kwaadst kan kijken. De wedstrijd wie de baas is, heeft de hond dan allang van hem gewonnen. Het beest loopt heftig ongecontroleerd aan de lijn te rukken en dat is een slecht teken. Het meest angstaanjagende eraan is dat zo’n gastje niks over z’n illegale monster te vertellen heeft.

Het aantal illegale pitbullachtige honden stijgt de laatste tijd explosief.

De politie en de Algemene Inspectiedienst (AID) van het ministerie van Landbouw hebben afgelopen jaar 218 pitbulls en andere vechthonden in beslag genomen. Dat is een dikke verdubbeling ten opzichte van 2003.

In de regio Rotterdam stuitten de politie en AID op de meeste vechthonden. De helft van de in beslag genomen honden komt daar vandaan. En het gaat maar door. In de eerste vier maanden van dit jaar zijn in en rond Rotterdam al veertig honden meegenomen. Dat blijkt uit cijfers van het ministerie.

Het gaat om een explosieve stijging, stelt onder meer Ed van Wieringen vast. Hij is bij de politie Zuid-Holland-Zuid de specialist in agressieve honden.

„Tot het jaar 2000 werden landelijk jaarlijks circa vijftig pitbullachtigen in beslag genomen. Sindsdien is een sterke stijging waarneembaar.“

De politie in Midden- en West-Brabant heeft echter niet de indruk dat de trend hier ook al is gearriveerd.

Woordvoerster Manon Ostendorf: „De afgelopen twaalf maanden hebben we acht inbeslagnames gehad: vijf in Breda, eentje in Etten-Leur en twee in Tilburg. In het jaar daarvoor waren het er precies net zo veel. Alleen waren die toen allemaal in Breda.“ Met name de stamboomloze American Staffordshire Terriërs (Amstaffs) blijken erg populair in de Randstad. Met een stamboom zijn ze legaal. Als ze geen papieren hebben worden ze formeel ‘pitbullachtigen’ genoemd. Volgens de Regeling Agressieve Dieren (RAD) uit 1993 moeten dergelijke honden in beslag worden genomen en afgemaakt.

In Rotterdam gaan de in beslag genomen honden met de dierenambulance naar een speciaal Laser-asiel, een opvang van het ministerie. Daar moeten de honden wachten op de definitieve vaststelling dat de Amstaff geen stamboom heeft en worden ze afgemaakt. Dat is met bijna alle ingenomen honden het geval. „Van de circa zestien pitbullachtigen die volgens onze contacten maandelijks in Rotterdam in beslag worden genomen, zijn er doorgaans vijftien illegaal“, zegt een woordvoerder van de dierenambulance.

Dat is niet zo gek: een legale Amstaff kost al gauw duizend euro, een stamboomloze is al tussen de 250 en 800 euro te koop.“

In Rotterdam zit de politie er bovenop, weten woordvoerders van de Ombudsman voor Dieren en van de rassenvereniging van Amstaffs. „Heel anders is dat in veel andere steden, bijvoorbeeld in Den Haag“, beweren zij. „Daar neemt het aantal pitbullachtigen hand over hand toe en de politie treedt er nauwelijks tegen op.“

Dat wordt door de politie Haaglanden overigens ontkend. Het is hen een doorn in het oog. „Stamboomloze Amstaffs worden veel door jongeren aangeschaft. Ze vinden dat bij hun imago passen. We vrezen dat de eigenaars hun honden niet goed opvoeden en dat er binnenkort iemand wordt gebeten. Met als gevolg dat het ministerie de Amstaffs gaat verbieden.“

De woordvoerder van de Hondenbescherming vindt de toename ook zorgelijk: „Ook wij zijn bang dat er iemand flink wordt gebeten.“

Volgens de kenner van dit soort honden, Jan Dirk van Ginneke uit Oud-Beijerland, is het helemaal niet waar dat er tegenwoordig weer meer pitbullachtigen op straat rondlopen.

„Er worden er meer in beslag genomen omdat men de opsporing verscherpt heeft“, is zijn opvatting. „Dan zijn er weer een paar van die programma’s op tv geweest over asociale mensen die niet weten hoe ze met een hond om moeten gaan, en dan gaan ze weer controleren.“

Een woordvoerster van het ministerie moet hem daarin gelijk geven: „De toename betekent niet per definitie dat Nederland steeds meer vechthonden telt. De stijging kan ook komen doordat politieagenten en buurtbewoners alerter zijn op de illegale dieren.“

Van Ginneke waarschuwt op zijn website (http://www.arfe.nl) tegen illegale terriërs. „Koop nooit een hond zonder stamboom!“, is zijn devies.

Verder kan hij kort en duidelijk zijn over zijn opvattingen met betrekking tot agressieve honden: niet de honden zijn de boosdoeners, maar hun baasjes. Zij bederven de hond en zijn imago.

Henk Vervenne van de Martin Gaus Hondenscholen is dezelfde mening toegedaan.

„Als je een pup in week acht tot en met twaalf aan vreemde mensen leert wennen, krijg je gewoon een gezonde, sociale hond. Dat zijn namelijk z’n socialiseringsweken. Het zijn wel fantastische atleten, maar ze zijn van nature niet agressief. Neem hem mee naar de markt en laat hem door vreemden aaien, geef ik altijd als advies.“

bron: 4 mei 2005 bn de stem

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:40

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:45

En wat verandert dit soort berichten aan de wet? Helemaal niets dus.
Je eerste berichtje is een jaar oud, pas geleden was er nog een nieuwsartikel dat ze in Den Haag nu streng aan het optreden zijn tegen pitbull achtigen.

Je tweede berichtje zal wel komisch bedoeld zijn maar dan hadden ze op zijn minst een pitbull achtige op de foto moeten zetten. Haha!

Natuurlijk komen de asociale hondenbezitters het eerst in het nieuws, dat is met elke hond zo.
Maar dat wil niet zeggen dat een keurig huisgezin wel een pitbull achtige mag of minder fout is.

Wat is er nu zo moeilijk aan die wet? Het mag niet en je brengt onschuldige honden in gevaar.
Discussies over die wet? Hartstikke leuk in 1993 alleen toen waren er maar heel weinig die wilde protesteren of discusseren. Nu hebben die discussies geen enkele zin meer, de wet is er en wordt niet meer terug gedraaid.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:47

Maar die wet is waardeloos ThePast03! De mensen begaan de daad, en de honden worden bestrafd! Voor degenen die van hun hond houden is dit erg. MAar een te grote groep onder de eigenaren van dit soort honden geeft er niets om en die doen het gewoon WEER. Dus wat bereikt deze wet ermee? Dat onschuldige honden dubbel de dupe zijn. Het deugt dus van geen kanten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:51

Desiree schreef:
Maar die wet is waardeloos [*olduser*]! De mensen begaan de daad, en de honden worden bestrafd! Voor degenen die van hun hond houden is dit erg. MAar een te grote groep onder de eigenaren van dit soort honden geeft er niets om en die doen het gewoon WEER. Dus wat bereikt deze wet ermee? Dat onschuldige honden dubbel de dupe zijn. Het deugt dus van geen kanten.

Nogmaals daar had je dan in 1993 mee aan moeten komen. Nu verander je daar niets meer aan en kun je er alleen aan meehelpen om te voorkomen dat er honden worden afgemaakt.

Het feit dat er onschuldige honden de dupe worden ligt niet aan de wet maar aan de mensen die ondanks deze wet toch honden fokken en kopen en ze daardoor in gevaar brengen.

In plaats van over een wet discusseren die toch niet meer wordt teruggedraaid kun je je energie beter steken in het voorkomen dat nog meer honden zinloos worden ingeslapen, dus voorkomen dat de gefokt en gekocht worden. En niet een bepaalde bevolkingsgroep aanspreken maar iedereen die zo nodig een stoere illegale hond wil.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:54

Maar sinds wanneer straft een wet dieren? Alsof dieren de verantwoordelijkheid ZELF dragen over hun lot! De mensen moeten behoorlijk gestrafd worden. Niet met een boete, maar met celstraf en een strafblad. Het deugt gewoon niet.

En mensen die zo nodig een stoere illegale hond willen, die nemen van jou of mij toch niet aan dat ze zo'n hond niet moeten kopen. Het heeft gewoon geen enkele zin. Het helpt alleen als ze ZELF de consequenties aan den lijve ondervinden. En dat is als ze vast gezet worden. Niet als hun hond afgemaakt wordt, dan kopen ze wel weer een andere.