griebels schreef:[*olduser*], ik vind het niet normaal dat ze het ras niet gewoon kunnen noemen maar dat ze telkens over pittbulls praten! We praten toch ook niet over buitenlanders, maar toch ook over belgen, duitsers en fransen!?
Verder zijn de honden niet verboden (behalve de pittbull dan) maar zitten er voorwaarden aan.
En ja ik ben het met je eens dat het de schuld van de broodfokkers is. Maar wat als je per ongeluk een nestje krijgt?
Er kan van alles gebeuren. Dan nog vind ik dat ze naar de hond zelf moeten kijken voordat ze afgemaakt worden.
De hond kan er immers (zoals je zelf al zegt) niets aan doen. Dan kun je de schuld wel aan bepaalde mensen geven (terecht) maar daar hebben de honden in kwestie nu niets aan. Ze zijn er nu eenmaal, en behoren ook naar behoren met respect behandeld te worden!
DAT is waar ik me aan stoor!
En ja, als ik de tijd had, had ik een Staff gehad. Maar wel een die voldoet aan de eisen die gelden!
Misschien omdat hun zo wijs zijn om een Pitbull niet met een Amstaff te vergelijken?
Als het over de wet gaat hebben we het over pitbull en pitbull achtigen en niet over rashonden met een FCI stamboom, die vallen niet onder die wet dus waarom zouden ze die erbij moeten halen?
Ongelukjes gebeuren niet zomaar, daarvoor moet je toch echt je loopse teef bij je reu laten en als er dan zo'n zogenaamd ongelukje gebeurd en je laat het geboren worden kun je er op zijn minst voor zorgen dat de pups naar Belgie gaan waar ze wel zijn toegestaan.
En je kunt wel vinden dat ze eerst naar de hond moeten kijken of een agressietest moeten doen of weet ik het wat. Dan had je dat in 1993 kenbaar moeten maken.
Het heeft nu geen zin meer om te gaan zeuren over hoe krom die wet is, die wet is er en zal niet veranderd worden hooguit aangescherpt.
Dan help je de honden er niet mee door gewoon maling aan de wet te hebben en toch maar zo'n pup te kopen. Integendeel!
Die honden vragen er niet om om afgemaakt te worden, het zijn de mensen die ze fokken en die zo nodig zo'n pup moeten kopen.