Wie heeft er een hond wat is het ras en ze karakter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PienZ

Wie heeft er een hond wat is het ras en ze karakter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 11:32

Gewoon voor de leuk wie heeft er een hond hoe heet hij of zij wat is ze karakter foto erbij is leuk

Ikzelf heb 2 honden dodge en bincky
Dodge is een bordeauxdog reutje van 4 jaar oud die we weggehaald hebben bij mensen die hem mishandelt hebben tot ze 2de jaar heeft hij in een donker hok opgesloten gezeten. Bincky is een arfrikaanse boerboel. Bincky hebben we van een kennis die ging scheiden en van de hond af moest hij is een reutje van 2 jaar oud. helaas heb ik van bincky nog geen foto want die hebben we net een aantal weken

Afbeelding
Dit is dodge

Afbeelding
Dit is dodge nog een keer

Nickytje

Re: Wie heeft er een hond wat is het ras en ze karakter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:39

Wij hebben thuis 5 honden:

-3 Jack Russels
-1 kruising Duitse Herder x Tervuurse Herder
-1 Mechelse herder pup van 11 weken

Onze 3 Jack Russels hebben allemaal een erg verschillend karakter.

-Mit: Teef, is eer bang aangelegd.. Ze blaft als ze iets hoort, maar ze gaat niet zien, dat moeten de mannen maar doen. Verder zit ze graag op je schoot en is heel aanhankelijk, goede waker

-Flor: Reu, is een heel speelse hond, erg aanhankelijk, stoer uiterlijk, lief maar toch dapper, goede waker

-Jefke: Reu, onze oudste Jack, zit echt niet graag op je schoot, is heel eigenzinnig, koppig, lief,
heel erg dapper en hij denkt dat hij een leeuw is. De laatste jaren is hij erg gekalmeert en ook een heel goede waker

Dan onze Kruising:

-Prince: Reu, heel erg aanhankelijk, luistert op het eerste woord, goede waker, intelligent, lief, terughoudend naar vreemden

En dan ten slotte onze Pup, Mechelse herder van 11 weken:

-Bailey: Reu, leert zeer snel, waakt al best, lief, speels, aanhankelijk

Zo dat was het wel weer Lachen

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:43

Ik heb een Jack Russel x Boerenfox.
Hij heeft een onwijs leuk koppie, waar je spontaan op verliefd wordt.
In zijn omgang is hij heel leuk. Wil altijd met je spelen, maar kan ook heerlijk met je knuffelen!
Ook is tie heel erg slim, hij heeft ongeveer tegen de 15 speeltjes die hij allemaal uit elkaar kan houden. Dus je kunt hem al zijn speelgoed gewoon laten zoeken en hij komt (bijna) altijd met zijn goede speelgoed terug!
Helaas heeft Dino epilepsie... dat is wel heel erg zielig!! Tijdens en een dagje na zijn aanval heeft hij het heel erg moeilijk.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:45

Ik heb een mechelse herder!
Echt een schat, voor ons dan, hij is een poosje gelede aangefietst door een dronke lap, terwijl mijn hond aan de riem liep en die man op de stoep fietste.. Toen fietste hij me hond aan, hij vertrouwd nou haast geen onbekende mensen meer, terwijl die eerst een allemans vriendje was... Best zonde.. Maja..
Maar hij is heel lief voor ons! Echt een schat! Wil hem nooit meer kwijt!

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:46

ciska; teef
- duitse herder
- 70 cm Haha!
- traint gg2 gehoorzaamheid, en behendigheid.
- lieve rustige hond,
- 2 jaar
- luisterd goed,
- een goede waker

dolly ; teef
- jack russel
- klein, dik. Clown
- heeft gg2 getraint en behendigheid
- lief en rustig
- 11 jaar
- luisterd goed,
- denkt dat ze enorm groot en gevaarlijk is Cool

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:48

een beagle

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:49

Eline_ schreef:
- denkt dat ze enorm groot en gevaarlijk is Cool

Dat klinkt me bekent in de oren Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:49

Ik heb een dalmaat van bijna 4 jaar.
Erg eigenwijs, luisterd vaak alleen als hij zelf zin heeft.
Erg knuffelig en ligt graag bij je op schoot op de bank.

Wij zijn voor hem al de derde eigenaar, maar bij ons mag hij de rest van zijn leven blijven. Ik zou niet meer zonder hem kunnen.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:50

Wij hebben twee dalmatiers, een teef en een reu. Allebij al bejaard, 10 jaar. Het zijn speelse honden, met een vriendelijk karakter.
Wij hebben onze honden uit het din-fonds (dalmatier in nood fonds) gehaald. Onze honden zijn door hun vorige eigenaren aan de kant gezet. De reu omdat ze in de film zo leuk en klein zijn, maar in het echt worden ze groot, en dan moet je ze ook nog eens 4 keer per dag uitlaten!
De teef is nog geen jaar bij ons, mensen gingen scheiden en er was geen plaats meer voor een hond.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:57

Ik heb er twee:

Afbeelding
Isa: korthaar Chihuahua teefje, 2 jaar. karakter: een echt prinsesje die iedereen zo inpakt, zeker mannen! Een echte knuffelkont maar wel een met pit! Ze heeft nogal een grootheidswaanzin, ze gaat vooral tegen grote honden tekeer. Ze gaat verder heel goed samen met andere honden. Ze is ook heel erg lief voor kinderen(als ze tenmisnte ook lief zijn voor haar Haha! ) Ze houdt ervan om Tykka achterna te zitten en om haar dan in haar hakken te bijten. Isa is ook duidelijk de 'roedelleider'.

Afbeelding
Tykka: Noorse Lundehund teefje, 1 jaar. karakter: erg verlegen en voorzichtig met nieuwe dingen/indrukken. Houdt heel erg veel van lekker kroelen. Kan lekker druk spelen en houdt ervan om voor de baas te werken. Tic: ze verstopt al haar kostbare dingen door ze te begraven in de tuin, zo had ze dit laatst ook bijna met een jong levend (!) musje gedaan. Tykka is ook erg waaks.

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:00

Ik heb 2 jack russels.

Rico is de jongste, 3 jaar en die is erg druk en speels!
Hij jaagt op alles wat maar beweegt, en maakt het vervolgens ook dood!
Echt een killer zeg maar.
Maar o zo'n schatje...'s avonds komt hij lekker bij me liggen op d ebank en wil hij graag geaait worden!
Afbeelding

Jack is 6 jaar en de rustige van de 2.
Soms is het echt een beetje een miemel zeg maar...
Zeuren en janken om de meest onzinnige dingen!
Hem maak je blij door het lekker te knuffelen en te wandelen!
Afbeelding

En zoals je ziet zijn ze gek op zonnen, het liefst op mijn schommelbank met veel kussens en een lekker zacht kleed! Haha!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:01

Wij hebben een 3/4 Dobermann x 1/4 Mechelse Herder.
Ze is een jaar we hebben haar als pup gekocht.

Een hele erge knuffel maar heeft een echte baas nodig. Ze houdt niet zo van vreemde mensen maar ze zal nooit iets doen. Ze is met andere dieren ook heel lief en iets wat onderdanig.
Het lijkt een heel stoere hond maar ze laat zich op de kast jagen door de Jack Russel van mijn stalgenootje. Ze is ook erg waaks.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:02

Jep, ik heb ook een hond! Knipoog Hij is een Hollandse Herder Langhaar (goud gestroomd) Voluit heet ie Ivar Mekoowie Du Foof Boeté (zo spreek je het uit), maar wij noemen hem gewoon Ivar! Ivar is 6 jaar oud en een enorme deugniet! In huis is echt superlief, behalve als de bel gaat...Aan de riem is ie erg vervelend als er een scooter, hardloper, bestelbusje met aanhangwagen of een hond langskomt..dan gaat ie tekeer..Hij is erg waaks en wilt iedereen bij elkaar houden. Verder een lieverdje hoor! (foto's in profiel)

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:15

Mijn vriend en ik wonen nu samen en hebben een boxer en een rottwieler. Wimpel en Max, beide reutjes van 1.5 en 3 jaar oud. Zijn beide goed opgevoed en waaks. Met Wimpel ga ik een aantal cursussen doen en dan flyball. Max is soms nogal eenkennig en die loopt in en rond het huis. Naar het bos is een feest en met andere honden en mensen zijn ze lief (Max af en toe een beetje sjaggie).

Toen ik nog thuis woonde hadden (en gelukkig nog steeds hebben) we 2 honden uit het Oostblok geadopteerd. Beide zijn Rottweilers, eenkennig, waaks en je moet ze niet alleen laten met vreemden. Als ik ze meeneem naar het bos, ga ik ook altijd heel vroeg of heel laat, je moet geen andere reuen tegen komen, dan is het oorlog. Als er visite komt, doet mijn moeder ze altijd in de stal of in de ren buiten. De dierenarts denkt dat ze beide rond de 5 jaar zijn. Ze lopen de hele dag buiten, eentje slaapt er in de stal met de stalkat, hij sloopt alles binnen.

Mijn moeders laatste aanwinst is een fokteef, een boxer. Schat van een beest van 4 jaar. Werd door een broodfokker gebruikt. Zij is de schaduw van mijn moeder. Als het druk is thuis, heeft ze een muilkorf om. Voor de rest een lieverd!

Mijn ouders zien het als een uitdaging om verwaarloosde honden op te vangen, vandaar deze combinatie

CarmenBerben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:31

Wij hebben 3 honden waarvan:

Een zwarte Labrador genaamd Nelson het is een reu en is dit jaar al weer 12 jaar geworden al zou je dat niet zeggen soms...dan haalt ie balletjes uit het water en loopt ie te stoeien met onze andere honden!

Foto van Nelson:

Afbeelding
Afbeelding

Een ruwharige standaard teckel genaamd Titus het is een reu van 4 jaar jong het is een echte stoere jongen en denkt dat ie alles aan kan.

Foto van Titus:

Afbeelding

En sinds 5 dagen zijn we de trotse eigenaren van een 1.5 jarige teckel teefje genaamd Janske het is een hele vrolijke lieve meid ze komt graag bij je zitten.

Foto van Janske:

Afbeelding
Afbeelding

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:35

Lucky, Reu. Een cavalier king charles Spaniel. We hebben Lucky, vanaf hij 6 weken was. Hij is nu 5 jaar. Het is een speelse hond, maar slaapt ook heel veel. Zijn favoriete plekje is onder de kast, waar hij amper onder past.

Foto:
Afbeelding

Afbeelding

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:43

Wij hebben een Engelse Cocker Spaniel reu van bijna 6 jaar.

Een erg vrolijk en enthousiast beest, zoals het hoort. Knipoog Redelijk speels, al zakt dat wel wat af nu ie wat ouder is. Maar een balletje trappen wil ie nog steeds wel. Haha!
Waaks is ie niet, maar als ie 's nachts wat hoort gaat ie soms wel eens blaffen, meer angst dan stoerheid.
In vreemde situaties kan ie soms nogal gestresst zijn, zo heb ik hem een keer mee naar school genomen met de bus voor een trimbeurt. En dan is ie wel eens heel vervelend. Maar al met al is het een heerlijk beest.

Foto's in profiel! Lachen

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:45

Wij hebben 2 rottweillers,, hele lieve honden,,

igor: is ongeveer 6 jaar,, die hadden wij vanaf pup, deze is op zich van zich zelf heel waaks,, er hoeft s'vonds niemand binnen te komen.,. maar veder is die heel erg lief, als hij iets in de lucht ziet bv vliegtuig wesp vlieg etc,, vliegt die heen en weer het erf,, en vooral dat er een ballon in de lucht zweeft,.! dit is trouwens een bovenbijter,, hij heeft een lange snuit,.,, dus een te lange kaak,, het is geen kruising maarjah best grappig,, ze kunnen geen beugel dragen he,,! Haha!

Ishra:wij hebben trouwens een dierenpension (btw) maar deze hond werd nooit meer opgehaald heel vaag,, hij heeft er wel een jaar in gezeten,, op een dag besloten wij erachter aan te gaan wie die kerel was,, hij had een dikke Smoes verhaal verzonnen,, om deze hond zonder inentingboekje hier te plaatsen,, het bleek later een topchrimineel te zijn Boos! maar nu hebben wij deze lieverd,, deze is al ongeveer 8 jaar,, houd erg van zwemmen en van kinderen,, en zal nooit bijten,, je zou zeggen dat het een golden teriever was haha,, Pling

Afbeelding
Ishra&Igor _ Bij onze Dierenpension bord Vork
Afbeelding
Ishra_* Haha!
Afbeelding
En als allerlaatst_* Onze stOere Bink, Igor Cool

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:46

ik heb een amerikaanse bulldog van bijna 2 jaar.

Erg vrolijke rustige en lieve hond. Echt een maatje.
spelen met andere honden vind ie geweldig, andere mensen vind ie niet zo leuk, hij wil er eerst een paar keer aan snuffelen en dan mogen ze hem aaien (het is een beetje een schijterd)
Voor de rest heeft hij een motoriek van een pak vla, altijd lachen als je hem ziet rennen of springen op een veldje...

voor foto's zie profiel...

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:49

Naam: Kate
Leeftijd: 4 jaar
Ras: Bull Terriër
Karakter: Eigenwijs, nooit luisteren, speelt graag, is ook dol op eten en kan met iedereen en alles goed overweg. Ze is ook dol op huisdieren en mee gaan op visite, naar het strand etc. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:51

[b]Op dit moment hebben we 1 jack russel Clown
[i]heel erg leuk hondje maar hij is al 14 jaar dus ligt vaker te dutten dan wat anders. Slapen
We krijgen in september een nieuwe pup(k geloof dat het geen ras was)uit spanje.
Ik heb op deze computer geen foto's van hun 2 erop staan dus kan ik er niet opzetten

Rufus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:56

wij hebben een dalmatier..
Clown hij is soms wel eigenwijs maar eigenlijk is het een hele liefe hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:59

Duitse herder
reu,
heel lief tegen ons, klote tegen anderen.

duitse herder
teef
lief en heel gehoorzaam.

jack russel (al hoewel ik het kwa grootte een cvia vind Clown )
teef, is een puppy dus over het karakter is npg niet veel te zeggen.

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:01

Wij hebben een boxer.

Naam: Bickel
Ras: Boxer
Leeftijd 1 jaar oud
Het is een hele lieve hond. Alleen onwijs druk, nu zijn ze dat niet allemaal maar hij toevallig wel. Bij ons is hij niet zo druk maar als er andere mensen zijn wel dan gaat hij springen enz. Clown

Afbeelding

Afbeelding

Naatje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 07:53

Ik heb twee Jack Russels en maar van één een foto op mijn PC.
Dit is Jimmy, 2,5 jaar en een echte JR, gek op spelen met ballen, maar van tijd tot tijd ook een echte knuffel, super aanhankelijk en trouw.
Afbeelding

Dan heb ik nog een Black and Tan JR Luna. Luna wordt in september 2 jaar.
Zij is veel rustiger en liever. Alleen een beetje angstig en hangt aan mij.
Waar ik ben is zij ook... Maar wel een schatje.