Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HardcoreLady schreef:Meid, hoe zou jij reageren, als jou hond wordt doodgebeten? Zeg je dan vriendelijk tegen het baasje van de beitende hond 'ag maakt niet uit hoor?'
HardcoreLady schreef:Meid, hoe zou jij reageren, als jou hond wordt doodgebeten? Zeg je dan vriendelijk tegen het baasje van de beitende hond 'ag maakt niet uit hoor?'
runningkawa schreef:Als een hond een ander zo ff hup afmaakt, is er maar 1 uitweg.
En dat is idd afmaken.
Jammer maar helaas.
Ras staat daar buiten, maar zo'n hond is gewoon niet te vertrouwen.
Zou er als eigenaar ook geen sec. over denkn, zou zo'n beest niet willen hebben.
runningkawa schreef:Ik zou veels te bang zijn dat hij later ook kinderen gaat pakken.
Zo agressief hoort gewoon niet.
Kan gewoon niet.
meissielief schreef:ik vind niet dat je een kind met een hond kan vergelijken
runningkawa schreef:Ik zou veels te bang zijn dat hij later ook kinderen gaat pakken.
Zo agressief hoort gewoon niet.
Kan gewoon niet.
Oprtalj schreef:Ik heb geen mening over dit geval op zich, daar ik niet weet hoe het hier precies is gegaan.
Ik vind echter niet dat een hond die de dood van een andere hond 'op zijn geweten' heeft per definitie slecht is. Een correctie die een grotere hond uitdeelt aan een kleinere hond, kan onbedoeld harder aankomen. Het is helemaal niet gezegd dat de grotere hond dat dan met de intentie om te doden heeft gedaan.
Miriano schreef:Een hond hoeft niet eens agressief te zijn om te bijten?
En dan is het nog altijd de schuld van de eigenaar. Díé is verantwoordelijk voor de hond.
Oprtalj; Hélemaal mee eens!
Oprtalj schreef:Ik heb geen mening over dit geval op zich, daar ik niet weet hoe het hier precies is gegaan.
Ik vind echter niet dat een hond die de dood van een andere hond 'op zijn geweten' heeft per definitie slecht is. Een correctie die een grotere hond uitdeelt aan een kleinere hond, kan onbedoeld harder aankomen. Het is helemaal niet gezegd dat de grotere hond dat dan met de intentie om te doden heeft gedaan.
Wat ik ook onzin vind is dat er door sommigen gelijk een lijn wordt getrokken naar agressie t.o.v. kinderen. Zelfs áls het voorval is voortgekomen uit daadwerkelijke agressie van de hond t.o.v. een soortgenoot, dan staat dit nog los van agressie t.o.v. kinderen.
ThePast03 schreef:Het is in ieder geval geen speelse beet geweest.
Er is meer voor nodig om een Jack Russell Terrier te doden dan een correctie.
Miriano schreef:Als hij hem 1 keer in de buik of in de hals bijt, gaat een hond (of mens oid) meteen bloeden, en bloedt ie dus dood.
1 beet is dus in feite dodelijk.