Nou, de dierenarts heeft hem gisterenavond laat gebracht. Uiteraard draagt hij 2 van die stomme nummerplaatjes, hij is geregistreerd. Alleen moet ik maandag een UBN nr. aanvragen zodat ik hem aan kan melden op dat nummer. DAt moet iedereen die varkens of koeien houdt, ook hobbyboeren. Dan weten ze waarschijnlijk waar ze de beesten kunnen vinden als ze ze zo nodig af moeten maken als er een ziekte uitbreekt.
Het is een zwarbont melkstiertje die zo'n ernstige diarree gehad heeft dat hij verzwakt is. Zijn staart is er dusdanig door aangetast dat ze die hebben moeten amputeren. OMdat hij alle bespiering achter mist, kan hij uit zichzelf niet overeind komen en het gebrek aan bespiering maakt dat zijn heupen niet in het gareel worden gehouden. Hij ligt dus vaak met de achterbenen wijd en die leg ik dan dus weer in de juiste houding. MAar wat hij volgens de dierenarts niet kon, lopen, heeft hij toch een paar keer al een paar passen gedaan! Het beestje wil heel graag, hij heeft wilskracht. En dat kunnen we goed gebruiken.