Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flettie schreef:Tja.... je moet je maar zo bedenken: jij bent een hongerige vos en zit een paar van die malse kippen zo voor op het opeten rond lopen. Kost je niet al teveel moeite en energie en je hebt straks voor een paar dagen voor jezelf en je puppies te eten. Wat zei jij doen???
Bij ons worden er ook met enige regelmaat een kip te grazen genomen. Bij ons zijn het alleen niet zo snel vossen maar eerder ratten, marters, wezels en hermelijnen. Onze kippen gaan elke avond hun nachthok in, hebben een grote en indrukwekkende (iets te groot en indrukwekkend naar mijn zin overigens) haan om ze te beschermen en toch zo 1 - 2 keer per jaar valt een kip ten prooi aan een roofdier.
Hadden we maar niet buitenaf moeten gaan wonen denk ik dan
Desiree schreef:Tsja, de bouw dringt de leefwereld van de vossen binnen .En dan krijg je dat. Het is niet de fout van de vossen, het is de fout van de mensen. En jij en je kippen zijn daar de dupe van. Dit kan mij ook gemakkelijk overkomen maar ik hoop toch echt dat het nooit gebeurt. Ik weet echter dat er hier in de omstreken vossen rondlopen, en ik heb kippen en konijnen.