Ik pas deze twee weken op de 2 chinchillas van een vriendin van mij die op vakantie is. Ze heeft ook 8 katten die ook verzorg. Maar goed, ik liep net haar huiskamer binnen, zie ik overal haar liggen en het hok van de chinchillas open staan.....Werkelijk waar de hele huiskamer ligt vol met haar van de chinchillas. Ik meteen mijn vriend opgebeld...."ze hebben een van de chinchillas te pakken gehad....." 'leeft ie nog (vroeg mijn vriend....)" "ik kan 'm niet vinden maar er ligt echt overal haar, zal mij verbazen als ie nog leeft...." "ik kom er wel even aan...."
Wij met z'n twee-en zoeken, nadat we eerst de katten de kamer uitgezet hadden, vinden een hele zielige bijna kale chinchilla onder de stoel.....en hij leeft nog, geen bloed helemaal niets....gelukkig maar, zul je net zien.....
Die andere chinchilla zat veilig boevn in de hok (te bibberen welliswaar maar veilig...).
Alles netjes opgeruimd en mijn vriendin maar effe gebeld...."ik pas nooit meer op jou beesten....dit wil ik niet op mijn geweten hebben.....!!!!!!"
Jeetje, Dat is idd. schrikken. Heb je het hok met een touwtje ofzo iets afgesloten zodat het deurtje niet makkelijk open kan. Want het kan zijn dat de katten hem open gemaakt hebben.
Zelf gebruik ik voor mijn hamster hok van die stripjes wat je ook om vuilnis zakken heen kan doen.
Laatst bijgewerkt door Sanniej_ op 01-08-06 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Er waren twee katten binnen op dat moment, die hadden de pluken haren van dat arme beestje tussen d epoten zitten. Blijkbaar hebben zij dat hok opengekregen, vraag me niet hoe...
Er staat nu een stoel voor. Het hok bestaat uit twe elagen, onder en boven. Boven maak ik altijd open om ze eten te geven en aan die onderste kom ik niet aan. Volgens mij hebben ze net zolang zitten froeten todat ie los is geschoten.....
Oei dat niet niet leuk.. zeker niet als t gebeurd als je bij iemand op de beesten past. Gelukkig gaat t nog wel met de chinchilla.. Hoop dat de haartjes snel aangroeien..
jeetje gelukkig dat het nog goed is afgelopen zo heb ik het een keer met een kat gehad even 3 weekjes oppassen het beest kwam nlooit buiten ik let even niet goed op en ja hoor de kat ontsnapt, we hebben hem nooit weer gezien