Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rudi schreef:Ik weet zelf dat de dieren toch wel geslacht worden, toch wel pijn leiden, en dat de rest van de mensen vrolijk verder eet. Ik doe het dan ook voor mezelf. Ik voel me er veel fijner bij !
Wendy_Komen schreef:maar het liefst zou ik willen dat iedereen biologisch vlees zou eten.
rudi schreef:Precies!! Maar verplaats je nou eens in een dier!! Bekijk het vanuit zijn ogen, beleef het zelf! Heb je dan nog zin in de hamburger op je bord? Het is niet mijn bedoeling jullie aan te sporen te stoppen met vlees eten, echt niet! Maar denk nog eens na voordat je het ene dier boven het ander verkiest, want allemaal zijn ze op de wereld gezet, ze hebben allemaal -1- kans, -1- leven wat ze is gegeven, en veel te kort en teveel pijn!
rudi schreef:Precies!! Maar verplaats je nou eens in een dier!! Bekijk het vanuit zijn ogen, beleef het zelf! Heb je dan nog zin in de hamburger op je bord? Het is niet mijn bedoeling jullie aan te sporen te stoppen met vlees eten, echt niet! Maar denk nog eens na voordat je het ene dier boven het ander verkiest, want allemaal zijn ze op de wereld gezet, ze hebben allemaal -1- kans, -1- leven wat ze is gegeven, en veel te kort en teveel pijn!
Wendy_Komen schreef:Ik ben dan trouwen wel een vegatariër, maar ben niet tegen het eten van vlees! Ben enkel tegen de manier waarop de dieren in de bio-industrie gehouden worden. Niet als dier maar als product. Het liefst zou ik ook niet willen dat men geen vlees meer eet, maar het liefst zou ik willen dat iedereen biologisch vlees zou eten.
rudi schreef:Hoi, omdat ik dit super vaak tegenkom: Dit topic. Hiermee wil ik een discussie (zonder ruzies en hou het aardig)! beginnen!
Er zijn super veel mensen die het zielig vinden paard te eten, maar verder wel andere dieren eten alsof het doodnormaal is!
Denk eens even na, een varken of koe, geboren in een 'verkeerd lichaam' is dan minder waard? Omdat mensen in het algemeen beter met paarden kunnen omgaan? Omdat ze er misschien mooier uitzien of fijner ruiken? Moeten daarom andere dieren het leed van het paard maar op zich nemen? Verdient een dier in een ander lijf dan wel pijn en angst? Er zijn zo veel dieren in de bio industrie! En altijd hoor ik mensen aahh die arme paarden! Heeft een koe geen pijn dan als je hem schopt? En wat dacht je van die kuikentjes en alle kippen, schapen enz?