aangeboden: mooie kat met veel lawaai

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laurae

Mooie kat met veel lawaai.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:45

Gonzo is een kruising tussen een Blauwe Rus en een Turkse Angora, een hele mooie en aanhankelijke kat. Hij is ook doof. Dat is op zich geen probleem, maar houdt wel in dat hij bij mij niet naar buiten mag (druke weg voor mijn huis). Gonzo is het daar niet mee eens, en ik denk dat dat de voornaamste reden is dat hij op het moment dag en nacht aan het mauwen is. Niet zachtjes maar geluid misthoorn Haha!

Hij is ondertussen 2,5 jaar, zolang is hij ook al bij mij. Het is bij vlagen dat hij mij ook 's nachts de hele nacht wakker houdt (met tussenpozen van weken), op het moment is dat al zo'n twee weken aan de gang. Er zijn bij mij geen mogelijkheden om hem ergens op te sluiten waar ik er geen last van heb. Aangezien ik een veeleisende baan heb, trek ik dat gewoon niet meer en heb ik besloten hem weg te doen. Daar komt ook nog eens bij dat mijn buren last van hem hebben overdag.

Link naar verkoop advertentie op EA viewtopic.php?f=147&t=628528&p=17222965#p17222965
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Siempie op 28-07-06 13:18, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Link toegevoegd. Dit topic gaat over het houden van een dove kat

Rosita

Re: aangeboden: mooie kat met veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 15:12

Naar buiten......... een dove kat.......... Zou je hem dan maar niet gewoon in laten slapen? Dat lijkt me eerlijker dan hem een wisse dood in te sturen door een ongeluk.

Dove katten mogen nóóit naar buiten.

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:16

Ja anders hoort hij buiten toch ook de "gevaren" niet aankomen??
Hmzz... Iets om over na te denken of niet?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:17

kun je niet ergens iemand vinden die een buitenren heeft? dan kan het beest toch 'buiten' en hoef je niet te vrezen dat hij de gevaren niet hoort aankomen.

Is anders wel een super mooi katje (ben dan ook super fan van Turkse Angora's Lachen )

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:17

In laten slapen ben ik het helemaal niet mee eens. Beter een mooie en eventueel korte tijd buiten dan bij voorbaat al dood maken.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:23

en een andere kat erbij??? een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem en bij haar lag het aan een vriendje. buiten zoekt hij waarschijnlijk ook andere katten op!!! als je het niet zeker weet kun je eventueel proberen door een assielkat te nemen en duidelijke afspraken maken dat als het niet gaat het poesje of katertje weer terug kan naar het assiel.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:38

Hij gaat bij mij dus niet naar buiten om te zorgen dat hij niet overreden wordt. De bedoeling is dat hij ergens naar toe gaat waar dit wel mogelijk is, dus op een afgelegen locatie, of bij mensen met een kattenren. Eerst lezen voordat je commentaar geeft scheelt een hoop ergernissen.

Ik heb twee katten, dat maakt helaas dus geen verschil.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:15

OOK ergens afgelegen kunnen er grote ongelukken gebeuren. Wat denk je van tractors ed. Hoe durf je te zeggen dat je een dove kat naar buiten wilt laten....

SevenEleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:28

Afgelegen locaties zijn auto's vaak nog gevaarlijker, omdat katten deze niet goed kennen en niet weten dat ze gevaarlijk zijn. Ik zou zeggen, als je echt het beste met hem voor hebt, zoek iemand die een grote tuin heeft die volledig afgezet is met netten enzo. Zodat hij veel ruimte heeft, maar echt niet uit de tuin kan.

Veel succes!

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:53

JustNanno schreef:
OOK ergens afgelegen kunnen er grote ongelukken gebeuren. Wat denk je van tractors ed. Hoe durf je te zeggen dat je een dove kat naar buiten wilt laten....

wat een antwoord zeg... een kat hoort naar buiten te kunnen, eventueel in een ren.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 19:07

Mosea schreef:
JustNanno schreef:

wat een antwoord zeg... een kat hoort naar buiten te kunnen, eventueel in een ren.

Ohja, daarom zijn mijn katten zeker zielsgelukkig als binnenkat. Dat is echt onzin wat je nu verteld.

TS moet gewoon iemand zoeken die de kat OF binnenhoudt, OF een ren heeft. Maar niet iemand die de kat naar buiten gooit en vervolgens maar ziet of die terugkomt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:00

tis wel een mooie vent hoor! (hij zou best bij mn noren passen met die pluimstaart Lachen )
Ben je al bij je dierenarts geweest om te vragen of er niet wat anders aan de hand is dat ie zo mauwt?

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:18

Ja, tot twee keer toe omdat ik bang was dat hij misschien ergens last van had. Hij is gewoon helemaal gezond, en hij mauwt zo hard omdat hij zichzelf niet kan horen.

Waarom hij zo vaak mauwt kan ik alleen maar gokken. Ik denk dat het toch verveling is: hij kan niet naar buiten en hij heeft bij mij maar een oppervlakte van 65 m2 waar hij in rond kan rennen. Daar komt bij dat ik de hele dag weg ben, en hij het dus moet doen met mijn andere kat als speelmaatje.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:30

Als ik nog een derde kat zou mogen van mijn ouders zou ik hem zo in huis willen nemen, al moet ik er eigenhandig een ren voor bouwen... helaas... 2 katten is hier het maximum Huilen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:33

Maar dan zit straks je andere kat alleen en die gaat zich dan ook stierlijk vervelen of neem je er dan eentje bij?
Als je dat toch gaat doen misschien is dat dan een optie om er nu al eentje bij te nemen zodat ze met zn 3-tjes zijn en de verveling wat minder is?
of lekker veel speeltjes en anti-verveel dingen in huis gaan halen en als je thuis bent extra veel aandacht te geven en even flink met m te spelen?

Mits ie goed gezond is (snaptest oa) mag ie wel een poosje komen spelen met de mijne (heb er 4 en een grote buitenren) om te zien of dan het mauwen ophoud.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:26

Ik heb zelf ook een dove kat en deze heeft een halfjaar iedere nacht keihard gemauwt!
Bij ons kwam het door een verhuizing, maar het heeft echt een halfjaar geduurd. De dierenarts wist er ook geen raad mee.
Van de een op de andere dag was het over?
Misschien is er iets in je omgeving verandert?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 12:32

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:31

cissy schreef:
Maar dan zit straks je andere kat alleen en die gaat zich dan ook stierlijk vervelen of neem je er dan eentje bij?
Als je dat toch gaat doen misschien is dat dan een optie om er nu al eentje bij te nemen zodat ze met zn 3-tjes zijn en de verveling wat minder is?
of lekker veel speeltjes en anti-verveel dingen in huis gaan halen en als je thuis bent extra veel aandacht te geven en even flink met m te spelen?

Mits ie goed gezond is (snaptest oa) mag ie wel een poosje komen spelen met de mijne (heb er 4 en een grote buitenren) om te zien of dan het mauwen ophoud.

Mijn andere kat kan wel naar buiten, en die vermaakt zich prima. Die gaat dus de deur uit als ik zelf thuis ben. Die heeft bij de onderburen nog 3 speelkamaraatjes er bij gevonden Haha! Als deze weg gaat wil ik even kijken hoe het gaat. Als blijkt dat hij zich eenzaam voelt dan neem ik er idd weer een bij.

Mijn hele huis ligt al vol speeltje en kattenkrabpalen. Mijn huis is niet zo groot, dus ik wil er zeker niet nog een derde kat bij hebben.

Ik geef hem alleen af op het moment dat de intentie er is dat hij mag blijven. Verhuizingen brengen toch aardig wat stres met zich mee, dus dat wil ik zoveel mogelijk beperken. Als blijkt dat het mauwen niet op houdt kom ik hem vanzelfsprekend weer ophalen. Wat is een snaptest? Een test voor kattenziekte ed?

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:35

janna1 schreef:
Ik heb zelf ook een dove kat en deze heeft een halfjaar iedere nacht keihard gemauwt!
Bij ons kwam het door een verhuizing, maar het heeft echt een halfjaar geduurd. De dierenarts wist er ook geen raad mee.
Van de een op de andere dag was het over?
Misschien is er iets in je omgeving verandert?

Hij doet dit al vanaf dat ik hem heb gekregen als kitten. Het doet het alleen sinds ik verhuisd ben een jaar geleden niet meer constant, maar met tussenpozen van een aantal weken tot maanden houdt hij mij 's nachts wakker. Ik heb het idee dat dit erger is geworden sinds hij een paar keer ontsnapt is naar buiten. Er is voor de rest niets veranderd aan de sitiatie, dus ik kan ook geen aanleiding verzinnen waarom hij het nu wel weer doet. Vannacht heb ik overigens weer eens geslapen Knipoog

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:45

Catwoman62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:14

Hi,

Ik heb mezelf hier geregistreed enkel en alleen om antwoord te kunnen geven op deze vraag Haha!
Ik kreeg deze link doorgestuurd door mijn beste vriending Ingeborg, vandaar Lachen
Ik heb zelf een dove kat, Snuitje, een geholpen cypers met witte dame van nu 7 jaar oud.
Snuitje is doof geworden toen ze op 5 jarige leeftijd een herseninfarct kreeg Huilen
En sinsdien schreeuwt ze.
Niet om aandacht of wat dan ook, maar volgens mij gewoonweg omdat ze doof is en geen idee heeft hoe hard ze schreeuwt.
Ik ben zo goed als altijd thuis, dus het alleen zijn kan het ook niet zijn.
Ik denk dat ze gewoon regelmatig uittest of haar gehoor misschien niet toch weer teruggekomen is Huilen
Ik denk dat niemand weet waarom dove katten soms of vaker zo schreeuwen.
Maar om daarom het dier weg te doen, ik zou het echt niet kunnen hoor.
Niet dat ik je nu veroordeel, ikzelf zou het gewoonweg niet kunnen, dat is alles.
Het schreeuwen afleren zal nooit gaan lukken, dit hoort gewoon bij dove katten, alleen de één doet het vaker en harder dan de ander.
Het is heel jammer dat ik het finacieël niet aankan (heb al drie katten en moet rondkomen van een bijstand, vandaar) anders was hij hier ontzettend welkom geweest, te meer omdat ik dol ben op spierwitte katers Haha!
Heb je trouwens al geprobeerd om hem te laten wennen aan gebarentaal??
Nee, niet lachen, je kunt dove katten leren om op bepaalde handgebaren te letten en te reageren, serieus.
Ik vermoedt trouwens dat jouw kat er gewoon naast het doof zijn veel moeite mee heeft dat je overdag niet thuis bent en daardoor wel s'avonds en s'nachts meer schreeuwt dan overdag, kan dat kloppen?
En je hebt volkomen gelijk, een dove kat mag beslist de straat niet op, maar heb je geen tuintje dan of een balkon??
In alletwee de gevallen kun je dan toch heus iets maken waardoor hij toch veilig naar buiten kan.
Ik heb een achtertuin en die is met gaas afgezet, ze kunnen dus wel alledrie naar buiten, de tuin in, maar vedrer kunnen ze niet.
En dat mensen zeggen dat katten naar buiten "moeten" dat is nonsens, ik ken zat katten die nooit buiten komen en toch een heerlijk en goed kattenleven hebben hoor.
Eerlijk gezegd is het mij sowieso een raadsel waarom mensen een kat nemen als ze hem of haar dan vervolgens de godganse dag over straat laten zwerven, met alle risico's van dien.
Tja, of je aan mijn reactie iets hebt weet ik niet, ik heb alleen mijn mening gegeven, maar wat je ook doet, ik wens je er heel veel succes en sterkte mee, want een dier de deur uit moeten doen, om wat voor reden dan ook is moeilijk.

Groetjes,
Elly Doei!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:37

Een snaptest is test voor kattenaids en leukemie, beide dodelijke en besmettelijke ziektes die ze op kunnen lopen door oa buiten te spelen/vechten met geinfecteerde katten.
Alle raskatten waarmee wordt gefokt worden daarop getest als poes bij kater op visite gaat en dat is niet voor niks (tenminste de mensen die zich aan de regels houden).
Ik heb 3 raskatten waarmee ik uit hobby soms een nestje fok en zou deze vent wel op willen nemen mits ie helemaal gezond is, ik wil nl het risico niet lopen dat mijn poezels besmet worden.

Het beste zou zijn als je een oplossing kreeg voor dit probleem maar mocht je geen optie meer hebben laat het dan even weten, misschien kan ie dan hier in de harige kudde Lachen.
Uiteraard maken we eerst uitgebreid kennis maar dat is vanzelfsprekend, je brengt niet zomaar je vriendje weg naar de eerste de beste, maar wilt weten waar ie terechtkomt en ik neem niet zomaar de eerste de beste kat in huis hoe lief ie ook is.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:44

Kiwoko: heel erg bedankt voor je aanbod, ik houd het in mijn achterhoofd.

Catwoman62 schreef:
Hi,

IkHeb je trouwens al geprobeerd om hem te laten wennen aan gebarentaal??
Nee, niet lachen, je kunt dove katten leren om op bepaalde handgebaren te letten en te reageren, serieus.

(...)

Ik vermoedt trouwens dat jouw kat er gewoon naast het doof zijn veel moeite mee heeft dat je overdag niet thuis bent en daardoor wel s'avonds en s'nachts meer schreeuwt dan overdag, kan dat kloppen?
En je hebt volkomen gelijk, een dove kat mag beslist de straat niet op, maar heb je geen tuintje dan of een balkon??

(...)

En dat mensen zeggen dat katten naar buiten "moeten" dat is nonsens, ik ken zat katten die nooit buiten komen en toch een heerlijk en goed kattenleven hebben hoor.

Groetjes,
Elly Doei!

Allereerst bedankt voor de moeite om te reageren Ja

Om een antwoord te geven op je vragen:

Ja, hij reageerd op handsignalen. Voor zover het hem uitkomt natuurlijk, het is en blijft een kat Knipoog

Ik ben het met je eens dat het beter voor hem zou zijn als er iemand de hele dag in huis is, maar ik weet uit ervaring dat dat op zich geen invloed heeft op de hoeveelheid lawaai. Overdag maakt hij ook net zoveel lawaai als 's avonds en 's nachts weet ik van mijn buren Bloos Deze zijn gelukkig erg begrijpend.

Ik heb een balkon, en daar komt hij ook op. Dat is alleen een erg klein balkonnetje, dus dat schiet niet erg op. Hij is er overigens ook al 4 keer vanaf gevallen, zo is hij dus ontsnapt.

Ik ken ook katten die een binnenleven geweldig vinden, maar deze is er duidelijk niet een van. Ook mijn andere kat zou stapelgek worden als ik hem binnen zou houden.

Catwoman62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:10

[/quote]Allereerst bedankt voor de moeite om te reageren Ja

Om een antwoord te geven op je vragen:

Ja, hij reageerd op handsignalen. Voor zover het hem uitkomt natuurlijk, het is en blijft een kat Knipoog

Ik ben het met je eens dat het beter voor hem zou zijn als er iemand de hele dag in huis is, maar ik weet uit ervaring dat dat op zich geen invloed heeft op de hoeveelheid lawaai. Overdag maakt hij ook net zoveel lawaai als 's avonds en 's nachts weet ik van mijn buren Bloos Deze zijn gelukkig erg begrijpend.

Ik heb een balkon, en daar komt hij ook op. Dat is alleen een erg klein balkonnetje, dus dat schiet niet erg op. Hij is er overigens ook al 4 keer vanaf gevallen, zo is hij dus ontsnapt.

Ik ken ook katten die een binnenleven geweldig vinden, maar deze is er duidelijk niet een van. Ook mijn andere kat zou stapelgek worden als ik hem binnen zou houden.[/quote]

Het is echt heel, heel erg jammer dat ik er het geld niet voor heb om er nog een kat bij te onderhouden, echt, anders zou hij zo mogen komen als je gewild had natuurlijk.
Of je nou 1 schreeuwer/misthoorns hebt of twee maakt dan ook niet meer uit natuurlijk Knipoog
Maar ik ben willens en wetens in een bijstand begonnen met er nog twee katten naast Snuitje bij te nemen, (dit had alles te maken met mijn scheiding) van te voren goed bekeken hebbend of ik dat financieël aankon, dus niet alleen voer en kattengrit, maar ook de entingen, worm en vlobehandelingen en zo nodig dierenartskosten, en dat ging.
Maar ik ben erg bang dat als ik er een vierde bij zou nemen (en geloof me, wat zou ik dat graag willen, of dat nou jou Gonzo is of een andere lieverd) dat ik het dan niet meer trek.
Dus helaas Huilen
Maar om nog even op je balkon terug te komen, ook een balkon kun je zeer prima afschermen hoor.
Ik heb een vriendin die oosterlingen fokt en die ook alleen maar een balkonnetje heeft, dit heeft ze helemaal afgezet met frettengaas, dat gaat prima, katten kunnen naar buiten, maar nooit weg, simpel en doeltreffend Haha!
Wel fijn om te horen dat je zulke begripvolle buren hebt, ik heb dat hier gelukkig ook, dit is een rijtjeshuis, in een rijtje van 4, dus ik heb aan twee kanten buren, en de muren hier zijn echt van peperkoek (huis is uit de jaren 50)maar niemand zeurt er ooit over, ze vinden Snuitje alleen maar hartstikke lief en zo zielig Haha!
Oke, dat laatste kwam van de kleinkinderen van mijn buren hoor, niet de volwassenen Cool
Nogmaals, heel erg veel sterkte en ik hoop dat je een heel fijn huis voor hem zult vinden als je hem echt wegdoet.

Groetjes,
Elly Doei!

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:47

Dit topic is gesplit van het Eenmaal Andermaal topic. Hier kan de discussie verder gaan over het houden van een dove kat.