speelgoed! Konijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meissie17

speelgoed! Konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 13:18

Hee,
wie heeft er nog meer speelgoed voor zijn konijn in zijn hokje liggen?
zo ja wat voor speelgoed? en doe hij/zij er wat mee?

Bij mijn hangoor heb ik een balletje in liggen daar rolt die vaak mee er kunnen ook snoepjes in haha *lol*..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: speelgoed! Konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:21

Mijn konijnen spelen gewoon met elkaar en met het stro in het hok. Speeltjes gooi ik er niet in.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:47

Nog een konijn? Het beste speelgoed beter kun je het niet hebben.

Verder dozen en knuffels.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:29

Elk van mijn konijnen heeft een "rattenbal".
Dat is een gekleurde bal met een belletje eri.
Die goien ze meestal door de weide heen of verplaatsen hem.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:39

Ik heb er een snackbal in liggen en een grote bal met een belletje erin

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:04

Hm een konijn van mij pakt altijd het hooiballetje in z'n mond en gooit 'm dan weg. Scheve mond Clown

Verder geen speelgoed, ze hebben elkaar. Lachen

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 16:05

Ja ik heb ze nu appart zitten Bloos

maar een toiletrol doet ook wonderen die ziet echt elke hoek van het hok haha

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:18

Een echt konijnenvriendje Lovers
Lege toiletrollen
Een knuffel (wel erbij blijven, voor het geval dat ze de inhoud opeten)
Een balletje (evt. met belletje eraan)
Takken
Oud telefoonboek
Kisten
enz. enz. Lachen

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:24

Kranten (kunnen ze lekker scheuren), een blokhut, een doos met een gat erin, een groenten ruifje (is hij even bezig alles eruit te krijgen), toiletrolletjes, eierdozen, keukenrollen, een doos met zand kunnen ze rollen en graven.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 18:52

Boris94 schreef:
Kranten (kunnen ze lekker scheuren), een blokhut, een doos met een gat erin, een groenten ruifje (is hij even bezig alles eruit te krijgen), toiletrolletjes, eierdozen, keukenrollen, een doos met zand kunnen ze rollen en graven.

een doos met zand dat is nog eens een idee Haha! doen ze er veel mee?? en hoe groot koop je de doos dan ongveer

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:53

Wat is de reden waarom de konijnen apart zitten?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:57

een blok hout om op te knagen Tong uitsteken
en een bal die we vullen met water, en zodra ze die aanraken, dat er wat water uit spet ( voor de warmte)

Ringo_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:06

Ik heb voor het konijn een bal, Je stopt er gewoon snoepjes of brokjes in.
En als tie er dan mee gaat rollen komt er een snoepje uit (soms wel meer dan een! Haha! )

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:11

Mijne hebben elkaar en een hooibal, die dus in de ren hangt.. zijn ze wel even zoet mee als ze hooi willen pakken Knipoog en een leuk gezicht hoeveel moeite ze doen

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:32

Ringo_Star schreef:
Ik heb voor het konijn een bal, Je stopt er gewoon snoepjes of brokjes in.
En als tie er dan mee gaat rollen komt er een snoepje uit (soms wel meer dan een! Haha! )

Ja die heb ik ook gekocht bij de wibbelin in nijverdal haha Tong uitsteken

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:33

Faniek schreef:
Wat is de reden waarom de konijnen apart zitten?

Het waren 2 voedsters maar op een gegeven moment werd de 1 ramsig en begon het andere konijn helemaal de rug kapot te bijten en ze weren vaak boos op elkaar.. dus heb ik ze maar apart gezet

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:33

Mijn konijn krijgt er volgende week een vriendinnetje bij
Ze gaan eerst even naast elkaar met gaas ertussen en als remus dan gecastreerd is mogen ze na een aantal weken bij elkaar maar zijn ze dan al in ieder geval een beetje aan elkaar gewend

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:03

Die van mij hadden vroeger nog wel een takken enzo als speelgoed, maar ze spelen er niet echt mee, ze gooien het alleen maar uit hun hok Sigaar
Dus nu hebben ze geen speelgoed meer Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:05

Een konijn heeft ruimte nodig, liefst een maatje en ik leg er veel dozen in. Die slopen ze ook op den duur, maar daar hebben ze nu juist leut in. Verder heb ik er buizen in liggen waar ze door kunnen lopen. Vinden ze leuk.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:46

mijn konijn heb in de ren liggen :

-een handdoek
-een speelgoedballetje, met een belletje eraan
-een soort nestmateriaal, wat je ook ziet bij hamsters
-een buis met een bochtje erin waar ze doorheen loopt
-een mand met daarin, dat nestmateriaal en krantensnippers (is grappig als die mand op de zijkant staat en ze erin gaat, dan valt hij recht, en zie je een heel verbaasd koppie Lachen )
- 1 olifantenknuffel, en 1 konijnenknuffel (heb ik bij der gelegd toen ze steeds nestjes maakte, zodat ze het misschien als haar kindje zou zien Knipoog )
- ze heeft ook nog een poes die vaak met der wil spelen Tong uitsteken maar nu met deze hitte, ligt die poes meer binnen dan dat ze gaat spelen met m'n konijntje...

omdat mijn konijn pas is gaan graven plotseling, en ze het misschien uit verveling doet, heb ze veel speelgoed erbij gekregen, maar ze graaft nog steeds Nagelbijten / Gniffelen helaas kan er geen maatje bij, ik wil het wel, is leuker voor haar, maar er is geen ruimte voor een 2e hok, en ik denk niet dat ze samen in 1 hok kunnen, ze zouden best samen in de ren kunnen, maar 's nachts moeten ze natuurlijk in hun hok, en dat gaat denk ik niet passen, is het hok dan te klein voor Knipoog

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 13:54

_Astrid schreef:

-een handdoek
-een mand met daarin, dat nestmateriaal en krantensnippers (is grappig als die mand op de zijkant staat en ze erin gaat, dan valt hij recht, en zie je een heel verbaasd koppie Lachen )
- 1 olifantenknuffel, en 1 konijnenknuffel (heb ik bij der gelegd toen ze steeds nestjes maakte, zodat ze het misschien als haar kindje zou zien Knipoog )
- ze heeft ook nog een poes die vaak met der wil spelen Tong uitsteken maar nu met deze hitte, ligt die poes meer binnen dan dat ze gaat spelen met m'n konijntje...

omdat mijn konijn pas is gaan graven plotseling, en ze het misschien uit verveling doet, heb ze veel speelgoed erbij gekregen, maar ze graaft nog steeds Nagelbijten / Gniffelen helaas kan er geen maatje bij, ik wil het wel, is leuker voor haar, maar er is geen ruimte voor een 2e hok, en ik denk niet dat ze samen in 1 hok kunnen, ze zouden best samen in de ren kunnen, maar 's nachts moeten ze natuurlijk in hun hok, en dat gaat denk ik niet passen, is het hok dan te klein voor Knipoog

woow jij hebt veel Knipoog

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:37

_Astrid schreef:

-een handdoek

Over dat graven: dan komt (volgens mij) het "natuurlijk instinct" Vork naar boven, aangezien grond wel mee werkt wanneer je gaat graven, iets wat in een hokkie niet gebeurt. Kan je ook niet zomaar stopzetten. Ja, of je moet onder de ren kippengaas doen, dan kunnen ze ook niet meer graven. Dat deden wij altijd Cool

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:38

Meissie17 : haha jah ik weet het Tong uitsteken ze gebruikt het wel allemaal, dus dat is wel goed Lachen

millennium : ik weet dat het in de aard van het konijn zit, maar ik vind het zo verdacht omdat ze het echt ineens deed, heel plotseling Knipoog ja, ik heb dat gehoord van het kippengaas, maar dat gaat niet echt lukken bij ons stukje gras, dat is het vervelende Knipoog maar ze doet het al een stuk minder...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:01

Een konijn moet eigenlijk kunnen graven. DAt doen konijnen nu eenmaal graag en dan houden ze hun nagels tenminste een beetje bij.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:06

dat begrijp ik ook wel Knipoog maar vind het toch nog steeds vreemd, zo plotseling....

maar de TS vroeg aan de bokkers wat voor speelgoed ze bij konijnen kan leggen, dus laten we maar even daar op antwoorden Tong uitsteken

TS : kijk is op www.konijnen.nl en dan bij 'speelgoed' daar staat in waarom speelgoed belangrijk is, en hoe je speelgoed moet kiezen enz. Knipoog