Duif gered.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Duif gered.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:18

Bij ons op de manege ging al een week een postduif met 2 ringetjes rond, gister zag ik hem weer maar hij kon op een of andere manier niet meer vliegen en viel voorover. Om hem niet te prooi te laten vallen aan de jacks heb ik hem opgepakt en in de stal van mn paard gezet zolang. Hij is echt vel over been, dus ik wat haver in stal gelegd en water zodat hij iets te drinken en eten had. Aan de manege eigenaar gevraagd wat ik er mee moest doen, maakte hem niks uit als hij maar weg was daar, of hij nu in de kliko of ergens anders eindeige maakte hem weinig uit Bloos . Nja watje dat ik ben als het om dieren gaat, heeft iemand een kratje voor mij gehaald en ik heb hem mee naar huis genomen Haha! .

Hij zit nu in een mega groot konijnenhok + ren. Alleen hij is zijn "veilige" kratje met stro nog niet uitgekomen. Ik heb hem water gegeven, wat haver, paardenmuslie (zit mais enz in) en wat brood. ( Ik weet verder ook niet wat een duif eet Clown ) En hij is wel al wat opgeknapt, allerter en banger voor mij Tong uitsteken.
Ik heb de dierenkliniek hier in de buurt gebeld en ik kan hem vanmiddag brengen en dan gaan ze zijn eigenaar zoeken Ach gut .
Ik las wel net een stuk uit de krant Brabants Dagblad dat er net duiven helemaal uit frankrijk komen, wie weet deze ook wel Lachen.

_Karlijn

Re: Duif gered.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:33

Als het goed is staat er in de binnenkant van de vleugel op zijn veren een telefoon nummer gestempeld van de eigenaar. En er zijn verschillende sites waar je het nummer op kan zoeken dat op zijn ringetje staat. Heb je al gekeken wat erop staat?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:35

Ik krijg het niet voor elkaar om in mn eentje onder zn vleugel te kijken. De ringetjes heb ik wel gekeken maar ik heb geen idee waar je het op kan zoeken.

edit: en misschien is de dierenkliniek niet zon heel gek idee, want hij vliegt dus niet...
Laatst bijgewerkt door vencedor op 19-07-06 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:35

Kun je iemand laten helpen?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:37

Nee, ik ben alleen thuis, maar ik ga het nu over proberen! Alleen harry word al was actiever dus zal niet zo happy zijn als ik hem binneste buiten ga keren Tong uitsteken

edit : geen telefoon nummer in zn vleugels.
ring nr: 1687854 NL 2006
Laatst bijgewerkt door vencedor op 19-07-06 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:37

Gewoon proberen. Heb je hem Harry genoemd? Haha!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:38

En op z'n ringetje hoort ook de eerste paar letters van het land te staan waar hij vandaan komt Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:40

http://www.npo.nl/site/

Hier kun je alleen Nederlandse duiven opzoeken. Een gevonden duif kun je melden en afleveren bij een Centraal Hok, die zitten overal in het land. Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan. Adressen staan op die site onder 'Duif gevonden'. Maar ik denk dat de dierenkliniek ook wel weet hoe dat werkt. Ja

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:42

Ik heb hem idd harry genoemt. je moet iets he Tong uitsteken. Hoe moet je het nr invullen want er staan 2 hokjes?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:43

randie schreef:
edit : geen telefoon nummer in zn vleugels.
ring nr: 1687854 NL 2006

Een Nederlandse duif dus. Ja

Als je het nummer intikt op de site, krijg je het telefoonnummer van de eigenaar te zien. Die zal vast blij zijn dat zijn/haar duif terecht is. Zo te zien komt-ie uit Oost-Nederland.

Ik wist trouwens niet dat er telefoonnummers op vleugels te vinden zijn... Of ja, ik vond laatst een duivenveer met een nummer erop, maar ik had geen idee waar dat nummer voor stond.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:44

randie schreef:
Hoe moet je het nr invullen want er staan 2 hokjes?

Staat erbij: in het eerste hokje de twee laatste getallen van het jaartal (hier 06) en in het tweede hokje het lange getal.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:44

Citaat:
Staat erbij: in het eerste hokje de twee laatste getallen van het jaartal (hier 06) en in het tweede hokje het lange getal
.

oke blond, poging nr 2

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:45

Ik wil niet heel vervelend doen, want ik vind het absoluut goed dat je die duif een kans geeft. Maar een duif met een ring is een sportduif, en als die hun "thuishaven" niet halen, om welke reden dan ook, is die duif waardeloos voor de duivenmelker... Dus als je de eigenaar vindt is de kans groot dat die duif niet lang meer leeft.
Dat wil niet zeggen dat ik het slecht vind dat je die duif "gered" hebt he! Maar als je de eigenaar vindt, zou ik eerst vragen wat hij met die duif gaat doen. Dan kun je nog beslissen of je hem teruggeeft, of hem gewoon los laat als hij sterk genoeg is. Ook voor de kosten van de dierenarts (als je hem daar naartoe zou brengen) zou ik niet op de eigenaar rekenen...

Verder succes in het "oplappen" van je duif!
Laatst bijgewerkt door Animal_ABC op 19-07-06 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:46

Haha, Harry Clown
Wij hebben vorige week ook een duif gevonden, die hebben we Guus genoemd Lovers
En nu zit Guus lekker bij een duivenmelker bij ons in de straat Vingers aflikken
Guus was 2 maanden oud en kwam uit Belgie Tong uitsteken

Karin: Ja, dat heb ik dus geleerd van die duivenmelker Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:47

snuffelhues schreef:
Maar een duif met een ring is een sportduif, en als die hun "thuishaven" niet halen, om welke reden dan ook, is die duif waardeloos voor de duivenmelker...

Waarom zou een 'beschadigde' duif niet opgelapt kunnen worden? Waarom is-ie waardeloos als-ie een keertje de thuishaven niet haalt? Mijn paard is ook een 'sportpaard' (komt op afstanden uit, net als die duiven), maar hij kan lichamelijk of mentaal ook wel eens zijn dag niet hebben en daardoor een wedstrijd 'verklooien'. Dan is-ie voor mij nog niet meteen waardeloos. Een dier is geen machine, gelukkig ken ik duivenmelkers die hun duiven ook niet als machines zien.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:49

Snuffelhues: Die man waar ik 'mijn' duif naar toe heb gebracht zei: 'Waarschijnlijk doet de eigenaar de moeite niet om de duif nog op te halen/ terug te krijgen. Maar die van mij was ook pas 2 maanden en ze doen pas wedstrijden vanaf 4/5 maanden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:49

Ik heb ondertussen een telefoon nummer! Moet ik bellen of zal ik dat door de DA laten doen. Begin een beetje te twijfelen door boven staan verhaal van snuffelhues.

zal ik hem maar zelf houden Haha!

edit: @ X_Fjorden_X. Maar die kwam helemaal uit belgie volgens mij komt dit telefoon nr uit Rosmalen dus was de duif vlak bij huis! Ik ga het even opzoeken.
Laatst bijgewerkt door vencedor op 19-07-06 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:50

Ik zou gewoon zelf bellen! Hij komt uit nederland, dus je kan hem verstaan. Clown En de DA kost geld.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:51

Ik zou bellen en er een geintje van maken: 'Als je 'm z'n nek wilt omdraaien omdat-ie niet is thuisgekomen, dan kan ik dat net zo goed doen. Bespaart je weer een ritje' of iets van die strekking. Knipoog

Animal_ABC

Het is niet mijn mening he, het is wat ik van verschillende melkers gehoord heb. Maar niet elke duivenmelker is hetzelfde, daarom dat ik zei "vraag wat hij met de duif gaat doen". Het is maar dat je niet al je zorgen en energie in die duif steekt en dat de eigenaar hem "euthenaseert" om het maar lief te zeggen....

_Karlijn

Haha Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:52

randie schreef:
...volgens mij komt dit telefoon nr uit Rosmalen...

Telefoonnummers die beginnen met 054 komen uit Oost-Nederland. Twente, Achterhoek... Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:54

hmm das dan vervelend Tong uitsteken.. Ik weet wel een andere duiven iemand hier. Ik ga proberen het adres te zoeken en misschien kent een bokker diegenen wel Lachen

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:57

Zo had mijn vriend ook een keer een 'gered'. Poeslief had hem gevangen en ze zaten gebroederlijk naast elkaar in de tuin. Dus kat weggejaagd en duif ergens anders gepoot. Vijf minten later zaten ze weer naast elkaar. Dus duif de schuur in, in een kattenmandje gestopt en een vogelasiel oid gebeld. 'Geef hem maar water en probeer later maar weer een keer of ie weer kan vliegen...'
Dus vriendlief 's avonds de duif weer vrij laten, zoals het hoort, oppakken en weggooien zodat ie weg vliegt. In theorie heel aardig, alleen kwam de duif zonder weg te vliegen met een mooie boog weer op de grond terecht... *krak* De duif was dood... Bloos Dus maar netjes begraven...

Denk je ook een keer een goede daad te verrichten... Haha!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:58

Aghh Tong uitsteken